- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (40 opinii)
- 2 Remont przed budową Drogi Zielonej (121 opinii)
- 3 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (168 opinii)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (358 opinii)
- 5 Oszukane "30 stopni" w majówkę (41 opinii)
- 6 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (289 opinii)
Rozciągnięcie linii SKM
List intencyjny podpisany w ubiegłym roku przewidywał wykonanie przez holenderską firmę oceny inwestycyjnej, analiz i inwentaryzacji tego, co na terenie przyszłej inwestycji się znajduje. Powyższe analizy wykazały niezbicie, że niesłychanie ważnym elementem całego przedsięwzięcia jest powstanie w tym miejscu przystanku kolejki SKM. Poprawiłoby to przepustowość komunikacyjną i ułatwiło bezpośredni dojazd do Śródmieścia, gdzie znajdują się centra administracyjne (Komenda Policji, UOP i oczywiście Urząd Wojewódzki). Drugim powodem, który skłonił ING do podjęcia rozmów z PKP, jest to, że duża część terenu pod przyszłą inwestycję jest własnością kolei państwowej. W rejonie ulic 3 Maja, Armii Krajowej, Okopowej, Wałów Jagiellońskich i Huciska, ma powstać wielofunkcyjny kompleks urbanistyczny, który zostanie niejako "przerzucony" nad torami kolejowymi. Dzięki temu w efektywny sposób mogłaby być wykorzystana częściowo wolna dotąd i niezagospodarowana przestrzeń w samym sercu miasta.
Wstępny projekt przewiduje w mającym powstać centrum funkcje handlowe, biurowe, mieszkalne, hotelowe, konferencyjne, rozrywkowe, parking i nowy przystanek SKM Gdańsk-Śródmieście. Firma ING znana jest na całym świecie z ambitnych i nietuzinkowych realizacji architektonicznych. Pod względem możliwości inwestycyjnych firma plasuje się wśród najważniejszej piątki developerów na świecie. (opisywaliśmy to w artykule Jak będzie wyglądać Śródmieście? z 2.11.2000 r.)
Wszystko zatem wskazuje na to, że kupcy gdańskiej Gildii znajdą dla siebie nowe miejsce na handel, a serce Gdańska zyska nowe, bardziej reprezentacyjne centrum handlowe. A skoro będzie już stacja Gdańsk-Śródmieście, czy można mieć nadzieję na powstanie w przyszłości również stacji Gdańsk Południe czy nawet Gdańsk Św. Wojciech? A może musimy poczekać na wybudowanie nowego hipermarketu na Oruni, aby tak się stało? Połączenie Pruszcza Gdańskiego z Gdynią kolejką SKM dla znacznej części osób byłoby niewątpliwym argumentem na zrezygnowanie z jazdy własnym samochodem.
Opinie (31)
-
2001-06-22 20:25
3 x TAK !
Przedłużenie SKM w kieruku południowym jest potrzebnym i długo oczekiwanym posunięciem... Tylko do Gdańsk-Śródmieście za pieniądze ING... Czemu nie - ten odcinek jest najdroższy i najbardziej kłopotliwy (konieczna przebudowa układu torów tuż za Dworcem Głównym) - dalej przy odrobinie dobrej woli i niewielkich funduszach (np. z obligacji miejskich - vide: Gdynia) można budować linię dalej do Oruni a może nawet Pruszcza...
Budowa linii SKM do Rębiechowa po starym nasypie, a może nawet dalej do Osowy też jest wskazana - ale cholernie kosztowna. Nasyp się sypie, a i trzebaby go sporo podnieść przy Grunwaldzkiej i Polankach - nie wspominając o dłuugich mostach przez Słowackiego i Potokową. Tego nie da się zrobić inaczej niż za Euro-fundusze...
Wreszcie trzecia korzyść - zniknie ohydna Gildia z Centrum miasta. Gildia i tzw. Manhattan we Wrzeszczu to urbanistyczna pomyłka. Oby powstało coś na kształt np. Batorego w Gdyni...- 0 0
-
2001-06-23 16:34
jjlmopkpojm
rozciągnąć linię do pruszcza
- 0 0
-
2001-06-25 13:14
do DArecka
zgadzam się jeśli chodzi o spec organizacje protestujących. Natomiast w sprawie budowy "ekstra budynku" jest odwrotnie - takie plany istniały już od dawna - są to pomysły powojennych autorów odbudowy miasta. Dobrze że w końcu udało się pozyskać dużych inwestorów którzy będą ww stanie podołać takiemu zadaniu.
- 0 0
-
2001-06-25 16:21
GILDIA JEST PIEKNAAA!
A mi sie Gildia podba. Gdańsk jest stary. Gildia nawiazuje do sredniowiecznym karamaem. Wcale moje miasto nie musi stawac sie matropolią. Wystarczy, ze jest nią Warszawa - tam sie nie da mieszkać!!!
A powojenni autorzy odbudowy kierowali się estytyką czystej geometri, bez liczenia się z tym, jak te "budynki" będą wyglądać za 30 lat. Szkło nie będzie lepsze.
A Gildia jest mimo wszystko sympatyczniejsza od wszelkich pomysłow. Ci krytycy, co maja za dużo kasy - Warszawa na was czeka. WON!- 0 0
-
2001-06-26 14:08
Gildia zakałą Gdańska
Gildia ma estetykę bazaru rumuńskiego (przepraszam Rumunów)
Jeśli ktos nie chce mieszkać w mertopolii - WON na wieś,
jeśli Gdańsk nie postawi sobie celu bycia metropolią, będzie ulegał stponiowej marginalizacji - aż stanie się tylko skansenem pięknych kamieniczek, które się w końcu rozpadną, z powodu braku bez pieniędzy na ich remonty.
Tak upadają miasta a nie sądzę żeby Ci c-jacek zależało na tym. I nie mówcie też, że pieniądze będą z turystyki. Bo to są mżonki - nie jesteśmy Rzymem czy Wenecją, a Bałtyk to nie Morze Śródziemne- 0 0
-
2001-06-28 10:53
Tramwaj dwusystemowy
A może by tak tzw. tramwaj dwusystemowy? To jest takie coś, co może kursować zarówno po sieci tramwajowej w mieście i sieci kolei lokalnych. Nie ma zatem potrzeby przesiadania się na dworcach. Takie systemy wprowadzają ostatnio niektóre miasta niemieckie, testuje Kraków (!!!). Nie chodzi mi tu o zastępowanie SKMki, ale o jej uzupełnienie np. w kierunku Chełma (miejsce pod tory już jest) Auchana (na przykład) i dalej do Rębiechowa.
Przypominam też, że istnieje linia kolejowa z Osowy przez Barniewice (Renk!), Klukowo do Kokoszek (Za Niemca aż do Wrzeszcza - obecnie piękna trasa spacerowo-rowerowa - też dobrze) i dalej aż do Żukowa, a nawet KArtuz!. Należy to wykorzystać!
A co do SKMki - uważam,że oprócz przedłużenia się do Pruszcza (czemu nie do Pszczółek?) powinna zadziałać też coś na linii z Pruszcza przez Kolbudy i Łapino do Kartuz
Powodzenia!!!- 0 0
-
2001-07-02 19:21
SKM
Pomysł jest dobry , pobudujemy nową stacje , kilka kilometrow nowych torów ... tylko co bedzie tam jeżdziło ?!? nadal wysłużone wraki "EN-57 " ,cuchnące brudne i zaniedbane ................. :) ot ,nasz wizerunek ... Zadłuzonej kolei polskiej :(
- 0 0
-
2001-07-04 21:12
Ale bedzie drogo
Jezeli inwestrow holenderski dopusci sie realizacji takiego przedsiewziecia i co gorsza bedzie mial udzialy w SKM to ludzie my ZBANKRUTUJEMY. W Holandii kolej jest tak droga, ze nie mam pojecia dlaczego ludzie z niej korzystaja (no w koncu maja kase) ale bez przesady. Przykladowo z Gdyni do Sopotu bilet kosztowal by przynajmniej 10 zl. A to juz chyba przesada
- 0 0
-
2001-07-04 22:36
tak powinno być juz dawno
piszę pracę o SKM i trochę znam historię i przyszłość SKM i myślę że to rozwiązanie jest bardzo korzystne dla Gdańska i powinno juz być dawno zrealizowane
- 0 0
-
2005-12-22 20:19
super!!!
TO JEST TO!!!byle tylko zgniła warszawka nie wyciągnęła łapsk po nasze pieniądze i było by git!wiadomo że mają zakusy na pieniądze bo mają komplexy że nie byli perłą w koronie,miastem królów,królem miast i kluczem wszystkiego to teraz lepiej wyssać kasę pod byle pretextem!!! ale bądźmy dobrej myśli:):):)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.