• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozkopane południe Gdańska irytuje kierowców. DRMG tłumaczy

Maciej Korolczuk
17 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Rozkopana Jabłoniowa w rejonie skrzyżowania z Trasą WZ to obok powstającej Nowej Bulońskiej największy plac budowy na południu Gdańska. Rozkopana Jabłoniowa w rejonie skrzyżowania z Trasą WZ to obok powstającej Nowej Bulońskiej największy plac budowy na południu Gdańska.

Na placu budowy nic się nie dzieje, remonty zaczynają się z opóźnieniem i trwają za długo, a prace na różnych odcinkach prowadzone są jednocześnie, przez co kierowcy tkwią w coraz większych korkach - tak wygląda wiosna na drogach na południu Gdańska. W imieniu naszych czytelników zapytaliśmy Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, dlaczego rozpoczyna prace w kilku miejscach naraz.



Remonty na południu Gdańska są prowadzone:

Rozkopana Niepołomicka zobacz na mapie Gdańska, rozkopana w dwóch miejscach Jabłoniowa zobacz na mapie Gdańska (od przyszłego tygodnia także jednokierunkowa), zamknięty wjazd na Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska i brak możliwości zjazdu z Trasy WZ na Okopową zobacz na mapie Gdańska.

Tak wyglądać będzie od przyszłego tygodnia smutna rzeczywistość kierowców próbujących się wydostać każdego ranka z południowych dzielnic Gdańska.

Nasi czytelnicy już teraz dopytują, dlaczego inwestycje realizowane przez DRMG prowadzone są w kilku miejscach w jednym czasie, co skutecznie utrudnia jazdę na południu miasta i negatywnie wpływa na funkcjonowanie komunikacji miejskiej.

Utrudnienia i remonty na południu Gdańska. Utrudnienia i remonty na południu Gdańska.

Stanęły prace na Niepołomickiej


Jako pierwszy w tej sprawie napisał do nas pan Łukasz.

- Chciałbym zwrócić uwagę na problem związany z remontem ul. Niepołomickiej. Przebudowa ok. 200-metrowego odcinka miała potrwać 6 tygodni. Pomijam fakt, że prace ruszyły tydzień później od pierwotnie zaplanowanej daty. Niemniej, jako mieszkaniec tamtejszej okolicy, jestem zaniepokojony postępem prac, a właściwie jej brakiem. Wszystko dobrze rokowało, kiedy drogowcy w tempie niemalże ekspresowym ułożyli nowy chodnik - pierwotnie pomyślałem, że panowie uporają się ze wszystkimi pracami w ciągu 6 tygodni... Niestety, "żarło, żarło i zdechło". Od dłuższego czasu, oprócz częściowo zerwania asfaltu, nie widać postępu prac. Na potrzeby remontu ulicy Niepołomickiej został wyznaczony objazd przez dziurawą ul. Kampinoską, co znacznie wydłuża czas dojazdu do ul. Świętokrzyskiej, przy okazji niszcząc zawieszenie samochodów i autobusów - pisze nasz czytelnik.
Na pusty plac budowy uwagę zwrócili też czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

- Jestem raczej osobą wyrozumiałą i wiem, że najpierw musi być źle, aby później było dobrze, jednak ludzka cierpliwość też ma swoje granice. Zwłaszcza, że podaje się do wiadomości krótkie (i nierealne) terminy realizacji prac drogowych, mydląc oczy mieszkańcom i dając im nadzieje, że wreszcie jedyna dojazdowa ulica do osiedli będzie spełniała jakiekolwiek standardy. Przypomnę tylko, że ul. Niepołomicka do skrzyżowania z ul. Świętokrzyską w godzinach szczytu jest zawsze zakorkowana i mieszkańcy z niecierpliwością czekają na budowę Nowej Świętokrzyskiej - dodaje.
  • Po wstrzymaniu prac na kilka dni przy Niepołomickiej robotnicy powrócili. Droga ma być gotowa w lipcu.

Wyjaśniamy.

Prace na Niepołomickiej rozpoczęły się w połowie marca, ale przed tygodniem stanęły na kilka dni. Jak informują nasi czytelnicy, z placu budowy zniknął ciężki sprzęt, przestali się na niej pojawiać pracownicy. Jak ustaliliśmy, wstrzymanie robót miało związek z koniecznością przeprowadzenia dodatkowych prac ziemnych.

- Weszliśmy na plac budowy z rocznym opóźnieniem. Pierwotnie prace prowadził tam deweloper, ingerując w infrastrukturę podziemną. Po zakończonych pracach przykryto to płytami, które my teraz musimy zdemontować i wykonać nową nawierzchnię. Prace rzeczywiście stanęły na kilka dni, bo trzeba było sprawdzić jakość i wytrzymałość podbudowy. Zrobiliśmy badania i prace znów ruszyły - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która prowadzi inwestycje drogowe na południu Gdańska.
Zgodnie z założeniem, organizacja ruchu ma obowiązywać do końca kwietnia. Później rozpocznie się drugi etap robót. Cała inwestycja, którą prowadzi firma ASPERGO ma być gotowa do końca lipca 2019 roku. Koszt - 1,2 mln zł.

Zalecany objazd utrudnień na Niepołomickiej wytyczono przez Kampinoską, której stan techniczny (nawierzchnia z betonowych płyt) także pozostawia wiele do życzenia. Zalecany objazd utrudnień na Niepołomickiej wytyczono przez Kampinoską, której stan techniczny (nawierzchnia z betonowych płyt) także pozostawia wiele do życzenia.

Bałagan na Jabłoniowej i Warszawskiej


Z kolei pan Bartosz zwraca uwagę na prowadzone prace przy Jabłoniowej. Jego zdaniem wiele do życzenia pozostawia nie tylko przeładowany "kalendarz robót", ale też alternatywa zaproponowana mieszkańcom os. Lawendowe Wzgórze.

- Jak się puszcza cały ruch w kierunku centrum przez Warszawską i na dodatek przez drogę techniczną, przez którą jeżdżą codziennie ciężarówki i inny ciężki sprzęt z budowy, to nie trzeba być Einsteinem, żeby przewidzieć, że taka tymczasowa droga będzie zaraz się rozpadać. Już teraz braki uzupełnione są płytami yomb, ale co z tego, skoro ten odcinek drogi to jedna wielka koleina i dziura, na dodatek posypana piaskiem z budowy. Czy nikt nie kontroluje tego wykonawcy? Inwestor się nie interesuje, jak wygląda przejazd przez ten odcinek drogi? Czy w tym zakresie są spełnione standardy bezpieczeństwa? Wreszcie, gdzie są jakieś tymczasowe chodniki? Czy wykonawca nie miał obowiązku stworzyć wzdłuż tymczasowej Warszawskiej choćby prowizorycznego chodnika? Czy to za wysokie wymagania? Rozumiem, że spacerek po głębokim piachu, żeby przedostać się piechotą na Ujeścisko, jak najbardziej mieści się w standardach?
  • Mieszkańcy Jasienia muszą uzbroić się w cierpliwość jeszcze na kilka tygodni.

Wyjaśniamy.

Prac na Jabłoniowej nie dało się przesunąć np. na czas wakacji, bo są one częścią realizowanej Nowej Bulońskiej. Drogowcom sprzyja jednak i pogoda i zbliżająca się Wielkanoc, majówka oraz związana z nimi przerwa w szkołach.

- Najtrudniejszy moment jest przy wyjeździe z osiedla Lawendowe Wzgórze. Wybraliśmy termin świąteczno-majówkowy, bo w tym czasie jest mniejszy ruch, także ze względu na przerwę w zajęciach szkolnych. Przy tym nie przewidzieliśmy strajku w edukacji, który też nam trochę sprzyja. Jabłoniowa jest związana z dużym kontraktem na budowę Nowej Bulońskiej. Tutaj prace muszą być gotowe na 1 września, nie mogliśmy czekać z przebudową tego fragmentu do wakacji.
Bartosiewicz zwraca uwagę, że w rejonie ul. Jabłoniowej skupiło się w ostatnim czasie wiele innych inwestycji. Poza dwoma zadaniami drogowymi prowadzonymi przez DRMG, dyrektor wymienia budowę Centrum Edukacyjnego na 800 uczniów, trwa też budowa kilku osiedli przez deweloperów.

Zakres prac na węźle Jabłoniowa. Zakres prac na węźle Jabłoniowa.
Ale to nie koniec.

Od kilku tygodni mieszkańców południa podzieliły też szlabany na Hokejowej. A gdy już wreszcie kierowcy uporają się z dojazdem do centrum, to i tam muszą stanąć w korku, bo - głównie w porannym szczycie - korkuje się dolny odcinek Trasy WZ przez zamknięty zjazd na Okopową i Trakt św. Wojciecha.

  • Zamknięty odcinek Okopowej od węzła Unii Europejskiej do Toruńskiej w porannym szczycie korkuje zjazd z Armii Krajowej w kierunku centrum.

- Każde zadanie inwestycyjne żyje trochę własnym życiem i o tym, że prace prowadzone są w jednym czasie czasem decyduje zwykły zbieg okoliczności. Jednak w przypadku takich prac, jak te na Jabłoniowej, Niepołomickiej czy Okopowej zawsze decydujący głos ma komisja bezpieczeństwa, w skład której wchodzą inżynierowie ruchu, a także przedstawiciele policji czy straży miejskiej. To ona zatwierdza organizację ruchu i tak też było w każdym z tych przypadków. Zastanawiamy się i analizujemy, jak można udrożnić tę część miasta, ale trzeba pamiętać, że możliwości wytyczenia objazdu są mocno ograniczone - dodaje Bartosiewicz.
  • Od poniedziałku kolejne utrudnienia czekają kierowców na Jabłoniowej.

Priorytet dla autobusów


Trudną sytuację na południu Gdańska obserwuje i stara się na nią reagować Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak przyznaje Sebastian Zomkowski, p.o. dyrektora ZTM, zwężenie oznacza spowolnienie ruchu autobusów i w sposób bezpośredni przekłada się na regularność i ich punktualność. Utrudnień mogą spodziewać się pasażerowie korzystający z linii: 115, 155, 156, 174 i 574.

- Wspólnie z Tomaszem Wawrzonkiem, Miejskim Inżynierem Ruchu w Gdańsku, intensywnie opracowujemy warianty dotyczące kursowania autobusów komunikacji miejskiej w tym rejonie, by nadać im priorytety przejazdu. Chodzi o linie 115, 155, 156, 174, 574 oraz linię nocną N4. Naszym celem jest najszybsze unormowanie sytuacji w tym trudnym okresie. Zapewniam, że ze wszystkimi służbami miejskimi pracujemy nad wprowadzeniem rozwiązań minimalizujących te niedogodności - podkreśla Zomkowski.
Od poniedziałku Jabłoniową od ul. Przywidzkiej pojedziemy tylko w jednym kierunku. Od poniedziałku Jabłoniową od ul. Przywidzkiej pojedziemy tylko w jednym kierunku.
Czy wprowadzenie od 22 kwietnia do końca maja na ul. Jabłoniowej między Przywidzką i Oliwkową jednego kierunku ruchu przełoży się na zmiany tras?

- Ta zmiana organizacji ruchu nie wpłynie na zmianę tras autobusów komunikacji miejskiej. Trasy linii autobusowych 115, 155, 156, 174, 574 oraz linii nocnej N4 pozostaną niezmienione, ruch pojazdów będzie odbywał się wahadłowo, przy czym autobusom ma być nadany większy priorytet - dodaje.

Opinie (362) 6 zablokowanych

  • Bardzo dobrze (8)

    Chcieliście obecnej ekipy w ratuszu! To nie piszczeć tylko uszy po sobie!

    • 37 21

    • Tak bo korki robi zła niedobra Dulkiewicz (3)

      A nie to że mamy więcej aut na jednego mieszkańca niż w Berlinie. Puknij się

      • 10 7

      • Oczywiście masz rację.

        Ale zapomniałeś dodać, że nie ma spójnej siatki dróg, po której możnaby się poruszać, a układ przestrzenny miasta to totalny chaos i rozlanie. Komunikacja miejska też jest dziesięciolecia do tyłu, na e wspominając już o jej jakości. A za to już można składać serdeczne podziękowania władzom miasta.

        • 9 0

      • Oczywiście jako wiceprezydent a potem prezytent zatrudnia prezesów i dyrektorów

        toteż ponosi bezpośrednią odpowiedzialność za funkcjonowanie miasta

        • 4 1

      • Nie obrażaj mnie

        Pani Dulkiewicz deklaruje kontynuacje polityki P. Adamowicza a więcej aut na drodze to też wina braku dobrej komunikacji publicznej oraz między innymi brak nowej Świętokrzyskie. Wiele nowych dróg było budowanych tam gdzie się budowali znaczący deweloperzy, trzeba popatrzeć.

        • 0 0

    • (1)

      Mieszkam na południu. Ja na nią nie głosowałem. Tak jak i na jej poprzednika.

      • 7 4

      • Wybory polityczne każdy może mieć jakie chce. To samo odnośnie wyboru miejsca zamieszkania. Nawet, gdy wybory te są po prostu głupie, należy to uszanować - na tym polega wolny kraj.

        • 4 4

    • Braun z tym drugim by dodali na Havla stacje drogi krzyżowej. (1)

      Jak stoicie i tak to się pomódlcie

      • 5 2

      • Raczej dodaliby kontrolę krzyżyków na trasie

        • 1 1

  • Te remonty nic nie dadza (26)

    Byliscie na poludniu Gdańska? Gdzie sa nowe drogi? A widzieliscie ile tam jest osiedli a ile powstaje? Najpierw buduje sie komunkacje czyli drogi a potem domy osiedla czy odwrotnie? Tam jest jeden wielki korek..

    • 69 8

    • No jak wszyscy bez gruchota sie nigdzie nie ruszają to pewnie tak bedzie

      Nowe drogi tez nic nie zmienią, będą tylko potegowac korki

      • 10 8

    • A może zapytaj tych co te domy budują (4)

      Dlaczego nie budują dróg?

      • 11 4

      • a kto odpowiada za rozwój miasta? (3)

        bo w Gdańsku tylko dzielą działki dla deweloperów. Swięty budyń i jego ekipa za nic nie odpowiadała ani mnie odpowiada oni są od polityki.

        • 15 4

        • Trochę jak kupić jabłko w markecie (2)

          i mieć pretensje o marketu, że to nie truskawka. Na całym świecie tak jest, że są tańsze przedmieścia, z których dojazd będzie zawsze słaby, bo centra nie są w stanie pochłonąć dowolnej liczby pojazdów. U nas paradoksem jest to, że lubią się tam wyprowadzać luzie, których stać na mieszkanie w normalnej lokalizacji. Widziały gały co brały.

          • 12 9

          • Jak zdobędziesz jakąś podstawową wiedzę o przedmieściach to pogadamy.

            • 4 4

          • Sytuacja w Gdańsku nie podpada pod 'słabszy dojazd z przedmieść'. Po prostu ład przestrzenny i sensowny rozwój w tym mieście nie

            • 4 2

    • (11)

      A co dadzą nowe drogi jeżeli dalej są korki Małomiejskiej nie ma przepustowości więc nadal będą kotki. To samo Havla jest w miarę ok ale stoi Chełm nie mówiąc już o centrum. Kupujesz mieszkanie na zad*piu to nie oczekuj że dojedziesz do centrum w 5 minut bez korków.

      • 14 2

      • (7)

        Czyli południe to zad*pie? A gdzie nie jest zad*pie? Pokaz mi no palcem gdzie jest lepsze miejsce by wybudować domy dla 20 tys mieszkańców. I w którym kierunku wg Twojej opinii powinno się rozwijać miasto Gdańsk. Ah, i to tak oczywiście by nie było żadnych korków.

        • 9 5

        • (2)

          Już okolice lotniska są lepiej skomunikowane z centrum

          • 4 5

          • masz na mysli ubera czy inna korporacje

            • 0 0

          • może teraz... bo jeśli w okolicach lotniska wybuduje się osiedla dla 20 tysięcy mieszkań, to też będzie tam korek...

            • 1 0

        • nie ja pisałem oryginalny post (choć on jest po prostu truizmem) (2)

          Tak, południe to zad*pie. Powinny się rozwijać w zasięgu 15 minut piechotą od SKM, odłogiem leżących terenów wbrew pozorom nie brakuje. A korki będą zawsze. Po zaostrzeniu polityki parkingowej i wrzuceniu więcej do wora z napisem "komunikacja miejska" (i jedno i drugie nieuniknione) na dolnym tarasie spadną. Ale na górnym w najlepszym przypadku pozostaną, jakie były.

          • 3 2

          • Ciekawe tylko dokąd te korki z górnego tarasu będą ciągnąć? (1)

            • 0 1

            • Korki zawsze ciągną się rano w kierunku cywilizacji

              A po południu poza cywilizację. Więc np. w Sztokholmie, Londynie czy Göteborgu na granicy cywilizacji stoją takie ładne bramownice i pobierają myto. A kto się przebije nawet dalej w kierunku centrum to płaci solidne stawki za parkowanie. Jak zaparkuje gdziekolwiek poza miejscem do tego wyznaczonym, potem ma całodzienną wyprwę po samochód na prowincję. Co więcej, w historycznych centrach potrafią nei wpuścić samochodu wcale albo jeden samochód per lokal mieszkańca tego terenu (np. Włochy). I patrz, nagle korki mniejsze, ceny lokali na przedmieściach urealnione, a mieszkańcy o dziwo sobie chwalą.

              • 3 3

        • wszystkie miasta się rozwijają

          ale Gdańsk buduje tylko osiedla to jeszcze nie rozwój miasta. Gdzie są szybkie bezkolizyjne trasy łączące osiedla? Brakuje szybkiej nitki równoległej do obwodnicy. Gdańsk południe - Havla- morena. Ale nie z 100 świateł i tristarem zatrzymującym na każdym skrzyżowaniu.

          • 10 5

      • (2)

        Trochę prawdy w tym jest, ale chodzi o to, że obecny układ drogowy i komunikacyjny jest źle zorganizowany. I to jest wina ludzi, którzy to planują. Nie chodzi nawet o to, żeby zbudować więcej dróg, tylko mądrzej. Przykład - skrzyżowanie AK z Havla/Łostowicką + podłączenie Witosa i Warszawskiej. kto to wymyślił ??? !!! Podłączyli tzw. nowy Chełm jedną nitką do tej samej drogi co zjazd z Południa (Havla) a do samego Havla podłączyli Ujescisko (Łódzka/Warszawska) i Jabłoniową (Warszawska). I to wszysko spotyka się na jednym skrzyżowaniu z mnóstwem świateł z każdej strony. Ktoś to zaplanował i zrobił to po prostu źle. I nie można zwalić winy na nikogo innego bo to jest ta sama ekipa odpowiedzialna za drogi w Gdańsku od lat. To już za komuny lepiej planowali przestrzeń niż teraz.

        • 5 4

        • (1)

          Za komuny w bloku gdzie mieszkałem na 88 mieszkań było kilkanaście aut. Teraz jest ich prawie 200.

          • 2 1

          • I co, teraz cała reszta podatników ma się zrzucać na to, aby hrabiowie mogli tymi 200 samochodami śmigać kiedy chcą, gdzie chcą i jak chcą? Niedoczekanie.

            • 1 0

    • Prowizorka (5)

      Na południu Gdańska buduje się w polu, wszystkie nowe osiedla tak powstają, drogi które tam są to prowizorka.

      • 9 1

      • Zapytaj swojego dewelopera dlaczego nie dołożył się do drogi (4)

        Do twojego apartamentu

        • 6 3

        • Ja się dołożyłem w podatkach, miato powinno zbudować z pieniędzy mieszkańców (1)

          • 4 1

          • Niestety Twoich i Twoich sąsiadów podatków nie starczy nawet na ułamek postulowanych dróg na przedmieścich. Miasta rozlazłe są po prostu miastami mniej efektywnymi.

            • 1 1

        • Bo niby miał się dołożyć, bo tak nawet stanowi prawo - ale pani Ola poklepała po ramieniu i powiedziała - Stachu, buduj! Rozwój!

          • 1 1

        • i tu się mylisz deweloper ma obowiązek budować drogi i buduje od pierwszego do ostatniego bloku dalej radźcie sobie sami :)

          • 1 1

    • masz rację

      Tak budowano Przymorze i Zaspę. Dwujezdniowa ulica z tramwajem, szkoły, przedszkola, żłobki, by nie trzeba było dzieci dowozić

      • 1 0

    • Te wasze dewelopery powinni płacić wielkie kary,za korki,które dla Nas Mieszczan są udręką.

      • 1 0

  • Mieszkaniec (3)

    Niepołomicka - to absurd. Remonta z założenia miał trwać 6 tygodni a teraz słyszę, że będzie trwał do końca lipa ( 18 tygodni ) Kogoś .........!!

    • 33 5

    • Tylko z czego to wynika?

      Z tych dodatkowych prac? Przerwali pracę na „kilka dni” to remont powinien ruszyć z 1-2 tygodniowym opóźnieniem a nie 3. Miesięcznym

      • 10 2

    • całość... (1)

      6 tygodni było na 1 etap czyli zdjęcie płyt. Całość prac ma trwać do 30.09.

      • 3 1

      • :)

        Niektórzy szybciej wybudowali by pas startowy

        • 4 1

  • nie robią - źle, robia- też niedobrze (3)

    już nie łapie....

    • 20 9

    • Ważne że robią, nieważne jak? (1)

      Dość już tego ględzenia rodem z PRL!

      • 7 5

      • To załóż firmę, wystartuj w przetargu, zrób lepiej.

        Nie ma bardziej marudzącej grupy społecznej niż zmotoryzowani.

        • 1 1

    • Haha

      Remont jest Ale nowe nie powstają drogi oprócz bulonskiej.... A nowe osiedla powstają co chwilę.... porażka... ulica niepolomicka jedyne połączenie tamtejszych dzielnic a bloków przybywa

      • 0 0

  • Mam nadzieję, że to sabotaż, a nie głupota, bo inaczej mamy przerąbane (3)

    Dlaczego zmiana na ruch jednokierunkowy na Jabłoniowej nie może zaczekać aż zostanie przywrócony do użytku węzeł z AK? Przecież zamknięcie węzła miało trwać 2 miesiące, jeden już prawie minął. Kto zgodził się żeby wszystko naraz rozkopać?

    • 27 4

    • Bo duże centrum logistyczne musi zacząć działać. (2)

      Im szybciej zacznie, tym szybciej podatki do miasta zaczną płynąć grubą rzeką. A przy okazji również i tiry korkujące i rozjeżdżające i tak już rozjeżdżona Jabłoniową....Szkoda, że nikt nie pomyślał aby tak duże centrum podłączyć od razu do obwodnicy.

      • 6 2

      • Ja po prostu nie wiem jak to będzie funkcjonować, mój mały łeb tego nie ogarnia, teraz jest problem na tym węźle przy wysypisku bo przecież ten obiekt nie spełnia niczego a jak dojdzie do tego spalarnia to będzie fiu fiu.

        • 5 0

      • przepisy

        Widzisz bo są przepisy, które określają jak gęsto mogą być robione zjazdy z dróg ekspresowych także nie da rady robić ich bezpośrednio do każdej firmy przy obwodnicy. Inna sprawa, że mógłby być zjazd do pasa równoległego jak na karczemkach ale to już inne pieniądze na wykonanie...

        • 2 0

  • po skończonych remontach wcale nie będzie lepiej

    ja bym na to nie liczył. Korki się dopiero zaczną

    • 21 5

  • Ja się bardzo cieszę, że robią. Brawo! (1)

    A tu wiecznie narzekania. Gdyby nie robili, też byłby płacz. Marudzenie - polski narodowy sport.

    • 15 12

    • A Ty marudzisz na marudzenie.
      Też masz to we krwi.

      • 3 3

  • Problem w sporej części rozwiązałaby darmowa komunikacja (5)

    Ustalić w jakich autobusach można z Południa za friko jeździć i dużo ludzi by zrezygnowało z samochodu

    • 24 9

    • 200 zł na paliwo do pracy wolę wydać (2)

      niż g*wnotransportem darmo jechać.

      • 11 6

      • To przestań tu płakać (1)

        Wiesz że za niedługo godzina parkingu w centrum będzie kosztować 6 złotych?

        • 9 3

        • do centrum już nie jeżdzę

          ono umiera wszystkie sklepy znikają. Jak zrobią płatne parkingi w niedzielę to też tam nawet w niedzielę nie pojadę. Pazerność nieudaczników jest powalająca.

          • 16 5

    • komunikacja?

      wolne żarty. minmum + 30 min

      • 2 4

    • I jarek Ci odpowiedział.

      Zresztą był inny przykład - remont newralgicznego odcinka koło Klifu w Gdyni. Samochody stały godzinę, SKM obok śmigała w niecałe 10 minut. Większość kierowców nawet nie próbowała się choćby na czas remontu przesiąść, bo "lumpy, opóźnienia, ciasnota". Jak się nie jeździ KM wcale, to się nie wie nic o realiach. On pisze 200 zł na paliwo - utrata wartości samochodu, ubezpieczenie, przeglądy, remonty itd - tego nie bierze nawet pod uwagę. Bo, jeśli nie jeździ się totalnym szrotem, koszt rzeczywisty to kilkukrotnie więcej niż paliwo. Ten koszt jest nieistotny. U osoby przyspawanej do siedzenia masz do czynienia z ideologią. I zawsze się odgrażają, że do centrów jeździć nie będą. A potem grzecznie zasuwają do pracy (bo inwestor wie, że lepiej biurowce postawić w Oliwie niż w Osowej), do galerii (bo zamożny klient już w okolicy mieszka), nad morze (bo nie chce się przenieść do Chwaszczyna), do teatru czy na basen.

      • 1 1

  • Jakie władze takie zarządzanie (2)

    Krówka ma ważniejsze sprawy niż zarządzanie miastem: testamenty, ECSsy itp

    • 33 10

    • co tłukom tłumaczysz (1)

      brakuje kasy to się na ECS poskładają. 82% zadowolonych z władz ułomnego miasta. Byle nie PIS i mogą stać na drogach powstałych po wojnie. Ta Niepołomicka co poprawi ? Załatają dziury a i tak korki będą.

      • 14 4

      • Pampers uspokój się

        • 0 2

  • Gdzie jest droga na Zakoniczyn z Jabłoniowej? (1)

    • 14 3

    • Może lepiej, że nie ma. Zajeździliby kompletnie.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane