• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa biurowca w Airport City

Maciej Korolczuk
24 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 

W czwartek na lotnisku w Gdańsku podpisano umowę na budowę pierwszego z siedmiu biurowców w ramach Airport City. Biurowiec Alpha będzie miał sześć pięter i dwie kondygnacje podziemne z 197 miejscami parkingowymi. Ma powstać do maja 2021 r. i kosztować 81 mln zł.



Nowoczesne biurowce budowane przy lotnisku to:

Alpha będzie pierwszym z siedmiu budynków biurowo-usługowych, jakie w ramach Airport City powstaną w ciągu najbliższych kilkunastu lat w pobliżu terminala pasażerskiego. To sześciokondygnacyjny biurowiec z lokalami handlowymi na parterze o powierzchni 8,5 tys. m kw. Pod nim znajdą się dwa poziomy przeznaczone na parking dla blisko 200 aut. Warto dodać, że będzie to pierwszy tego typu projekt realizowany przez port lotniczy w Polsce.

- Przed nami nikt wcześniej nie porwał się z motyką na słońce. My się porywamy - mówi Tomasz Kloskowski, prezes gdańskiego lotniska. - Istotą tego miejsca jest fakt, że zaledwie pięć minut po lądowaniu, pracownik firmy, prezes czy gość może znaleźć się w swoim biurze. Nie ma takiej możliwości nigdzie w kraju, a w Europie i na świecie na podobne projekty decydują się tylko największe lotniska, obsługujące po 50 mln pasażerów rocznie.
Pierwotnie Kloskowski wraz z przedstawicielami wykonawcy miał na miejscu wylądować śmigłowcem, ale widowiskowe rozpoczęcie konferencji trzeba było odwołać ze względu na mgłę i zbyt niską podstawę chmur.

- Budowa Airport City to absolutnie przełomowa inwestycja na polskim rynku lotniczym - dodaje Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska. - Nawiązujemy do największych graczy na tym rynku. Wierzymy, że umowa zostanie zrealizowana zgodnie z terminem.
  • Tak za kilkanaście lat ma wyglądać cały kompleks Airport City przy lotnisku w Gdańsku.
  • Alpha (pierwszy biurowiec z lewej) ma być gotowy w maju 2021 r.

W przetargu na budowę biurowca, poza zwycięską ofertą firmy Hochtief Polska, opiewającą na 81 mln zł, wpłynęły też dwie inne oferty. Budimex za zrealizowanie inwestycji oczekiwał 89 mln zł, a konsorcjum firm Doraco i PORR złożyło najwyższą ofertę w wysokości 91 mln zł.

- Jesteśmy firmą, która podobne obiekty buduje w kraju od 20 lat. Naszą dewizą jest "budowanie świata jutra" i ta inwestycja w tę ideę idealnie się wpisuje i motywuje nasz zespół do ciężkiej pracy - mówi Tadeusz Blecha, członek zarządu firmy Hochtief Polska.
Wykonawca na zrealizowanie inwestycji ma czas do maja 2021 r.

Budowa kolejnych biurowców zależna jest od komercjalizacji pierwszego etapu inwestycji. Budowa kolejnych biurowców zależna jest od komercjalizacji pierwszego etapu inwestycji.
W kolejnym etapie realizowany ma być dwukrotnie większy obiekt Bravo (o powierzchni użytkowej 16,5 tys. m kw. z 381 miejscami parkingowymi). Harmonogram budowy Bravo i termin jego oddania do użytkowania będą uzależnione od tempa komercjalizacji budynku Alpha. Za wynajem powierzchni w obiektach Airport City odpowiadać będzie międzynarodowa firma doradcza JLL.

W sumie budowa Airport City ma kosztować ok. 1 mld zł. Inwestycje będą finansowane z emisji obligacji bankowych i ze środków własnych portu.

Przypomnijmy, że w październiku ruszyła także rozbudowa terminalu. Tzw. pirs zwiększy przepustowość lotniska do dziewięciu mln pasażerów rocznie i poprawi komfort podróży i jakość obsługi pasażerów. Inwestycja ma być gotowa na początku 2022 r., a więc nieco później, niż biurowiec Alpha.

Opinie (204) ponad 10 zablokowanych

  • Inwestycja

    Wszystko fajnie, pomysł dobry, ale współczuje jak ktoś będzie chciał dojechać samochodem na lotnisko ok 8 albo wrócić ok 15-16

    • 4 0

  • Co za glupota

    głupota ciekawe jak ludzie zdążę na samolot jak będą stali w korku do lotniska razem z pracownikami..podetna gałąź na której sami siędza

    • 5 0

  • Sensacja

    Widać, że Pan "Nata" nie może oderwać się od koryta...... "Budowanie świata jutra" z blachy i szkła brzmi kuriozalnie. Ta wizualizacja , to typowe, polskie blokowisko, a nie innowacyjna budowla.
    Port lotniczy Marrakesz-Menara, Maroko, , Seul-Inczhon, Korea Południowa, Montevideo-Carrasco, Urugwaj, Port Lotniczy w Pekinie, Chiny, madryckie lotnisko Barajas, ba a nawet lotnisko w hiszpańskiej Lleidzie, i wiele innych, to przykłady wizji architektonicznej świata jutra.

    • 2 0

  • Jest ok (5)

    Biurowce blisko lotniska tzn więcej pieniędzy dla miasta a tzn więcej inwestycji. Spójrzcie na rozwój Gdańska w ostatnich latach a rozwój innych miast, chyba jesteśmy jednym z piękniejszych miast.
    Korki były i będą może czas się przesiąść na komunikacje miejska

    • 16 17

    • Chętnie bym się przesiadł. Jeżdżę na lotnisko codziennie. Dojazd samochodem zajmuje mi 15 min a komunikacją miejską 40-60 min. Oczywiście z Zaspy bezpośredniego połączenia nie ma. Czemu 122 np. nie jedzie przez Chłopską/Hynka i dalej na lotnisko?
      Pozostają dwa warianty:
      1. SKM -> Wrzeszcz -> PKM -> Lotnisko.
      2. 227-> (122,110,210)
      A powrót to już istny cyrk. Zdarzało mi się wracać KM z trzema przesiadkami (autobus->autobus->tramwaj-> 15 min z buta)...

      • 0 1

    • (1)

      ostatni autobus 122 z lotniska do Sopotu odchodzi o 22.00 a samoloty właśnie lądują i pasażerowie zostają na łasce nocnych taksiarzy, wiec rodziny wsiadają nocą w samochody i dalej na lotnisko

      • 4 2

      • Nocą raczej korków nie ma

        Ludzie co wy piszecie , biurowce znaczy nowe firmy, nowe miejsca pracy, nowa kasa dla miasta. Co ma biurowiec do samolotu o 22?! Aż mi się przeklnac chce. Większość kasy daje lotnisko tzn ze widzi w tym biznes , będą biurowce będą tez musiały być drogi dojazdowe i parkingi. Niedaleko lotniska już są biurowce i same firmy z Wawy ale pracują ludzie z Gdańska

        • 4 0

    • (1)

      Piękniejszych? Hahahha mówisz o tych ulicach jak po bombardowaniu, dziurawych chodnikach, rozwalonych ściezkach, starych rozpadających się kamienicach, śmieciach walających się wszędzie i klepiskach w centrum? Noooo piękne miasto naprawdę xD

      • 4 7

      • Zmień osiedle

        • 2 2

  • Zamiast parkingu 10 minutowego...? Kto na to pozwolił?

    Jest w koło tyle miejsca, są już biurowce. Ale nie trzeba postawić tuż przed terminalami. Tam gdzie są parkingi krótkoterminowe. Gdzie na świecie buduje się biurowce na lotnisku? Słowackiego kompletnie jest zakorkowana a oni kolejne biura tam budują. Dojazd do lotniska to już jest dramat w szczycie. Do PKM-ki się nie idzie wcisnąć a Słowackiego do góry/dół to 30...60 minut stania w korku.
    Tam powinny być parkingi piętrowe a nie biura....

    • 10 2

  • po co (1)

    drugi pas startowy zbudować a nie kolejne siedlisko biurew...połączeń krajowych gęściej i taniej zrobić a nie na bzdury wydawać kasę

    • 6 0

    • wyciągnę cygaro z sekretarki i idę budować.

      Prezes.

      • 1 0

  • (2)

    Uwżam że koło lotniska powinno powstać centrum konferencyjno-wystawiennicze. To przynosi dochody przez cały rok!

    • 16 6

    • Masz Amber Expo koło stadionu (1)

      • 2 0

      • Zarządzana jak Pomorska Wolna Strefa Ekonomiczna Tehnologii Seksu i Rozwoju ?

        • 2 0

  • Bolek w przebraniu POdskakuje (2)

    • 16 6

    • Dobre

      • 0 0

    • do tego sie nadaje brawo boluś

      • 2 0

  • (1)

    Ciekawe czy będzie też hotel?

    • 3 0

    • będzie hotel o nazwie "Kopulodrom"

      • 1 0

  • Polskie Zboża mają się dobrze.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane