- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Rusza budowa biurowca w Airport City
W czwartek na lotnisku w Gdańsku podpisano umowę na budowę pierwszego z siedmiu biurowców w ramach Airport City. Biurowiec Alpha będzie miał sześć pięter i dwie kondygnacje podziemne z 197 miejscami parkingowymi. Ma powstać do maja 2021 r. i kosztować 81 mln zł.
- Przed nami nikt wcześniej nie porwał się z motyką na słońce. My się porywamy - mówi Tomasz Kloskowski, prezes gdańskiego lotniska. - Istotą tego miejsca jest fakt, że zaledwie pięć minut po lądowaniu, pracownik firmy, prezes czy gość może znaleźć się w swoim biurze. Nie ma takiej możliwości nigdzie w kraju, a w Europie i na świecie na podobne projekty decydują się tylko największe lotniska, obsługujące po 50 mln pasażerów rocznie.
Pierwotnie Kloskowski wraz z przedstawicielami wykonawcy miał na miejscu wylądować śmigłowcem, ale widowiskowe rozpoczęcie konferencji trzeba było odwołać ze względu na mgłę i zbyt niską podstawę chmur.
- Budowa Airport City to absolutnie przełomowa inwestycja na polskim rynku lotniczym - dodaje Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska. - Nawiązujemy do największych graczy na tym rynku. Wierzymy, że umowa zostanie zrealizowana zgodnie z terminem.
W przetargu na budowę biurowca, poza zwycięską ofertą firmy Hochtief Polska, opiewającą na 81 mln zł, wpłynęły też dwie inne oferty. Budimex za zrealizowanie inwestycji oczekiwał 89 mln zł, a konsorcjum firm Doraco i PORR złożyło najwyższą ofertę w wysokości 91 mln zł.
- Jesteśmy firmą, która podobne obiekty buduje w kraju od 20 lat. Naszą dewizą jest "budowanie świata jutra" i ta inwestycja w tę ideę idealnie się wpisuje i motywuje nasz zespół do ciężkiej pracy - mówi Tadeusz Blecha, członek zarządu firmy Hochtief Polska.
Wykonawca na zrealizowanie inwestycji ma czas do maja 2021 r.
W kolejnym etapie realizowany ma być dwukrotnie większy obiekt Bravo (o powierzchni użytkowej 16,5 tys. m kw. z 381 miejscami parkingowymi). Harmonogram budowy Bravo i termin jego oddania do użytkowania będą uzależnione od tempa komercjalizacji budynku Alpha. Za wynajem powierzchni w obiektach Airport City odpowiadać będzie międzynarodowa firma doradcza JLL.
W sumie budowa Airport City ma kosztować ok. 1 mld zł. Inwestycje będą finansowane z emisji obligacji bankowych i ze środków własnych portu.
Przypomnijmy, że w październiku ruszyła także rozbudowa terminalu. Tzw. pirs zwiększy przepustowość lotniska do dziewięciu mln pasażerów rocznie i poprawi komfort podróży i jakość obsługi pasażerów. Inwestycja ma być gotowa na początku 2022 r., a więc nieco później, niż biurowiec Alpha.
Opinie (204) ponad 10 zablokowanych
-
2019-10-25 10:45
Obecna infrastruktura drogowa tego nie udzwignie.
nie wszyscy latają samolotami do pracy panie Kloskowski. Radzę wpierw zająć sie modernizacją istniejących toalet na lotnisku.
- 5 0
-
2019-10-25 12:03
płacić odszkodowania
a nie kolejne wydatki nie swoich pieniędzy by nasi zarobili
- 4 1
-
2019-10-25 12:48
Każda inwestycja to ryzyko i każdy biznes to ryzyko
- 2 0
-
2019-10-25 13:01
tam to dopiero beda przeciagi
na razie prowadzi przymorze !
- 2 0
-
2019-10-25 14:33
Ciekawe czy pomyślą o zmianie częstotliwości PKM. Znając życie zaraz będzie marudzenie, że korki, brak parkingów itp. bo inaczej niż autem się nie dojedzie a wystarczy dać kilka składów więcej. Jak nie ma to kupić
- 4 0
-
2019-10-25 15:52
NIK
Jednak nazwa niefortunna
- 2 0
-
2019-10-25 18:34
Olanie ludzi ze strefy OOU
Może tak uregulować sporny temat mieszkańców Obszaru Ograniczonego Użytkowania - nie łaska?
Jeżeli zarząd lotniska sądzi że 50% udziałów ma miasto i lotnisko wyłga się od odpowiedzialności - to się zdziwią.
Nie poczuwanie się do odpowiedzialności za dyskomfort stworzony tysiącom ludzi, utratę wartości ich domów i mieszkań.
Niech ktoś spróbuje sprzedać dom w tej strefie - pierwszy argument do obniżenia ceny to OOU - 20% wartości domu poszło się walić za samo stworzenie tej strefy decyzją Sejmiku Pomorskiego, o wyskakującym zza ściany samolocie nie wspomnę. Pan prezes Kloskowski ma w nosie uciążliwość dla sąsiadów działalności jego lotniska, które chce rozbudowywać w nieskończoność, marzy mu się 9 000 000 obsłużonych pasażerów! Oby mu ci pasażerowie przespacerowali się pod oknami jego domu (16 ludków na minutę}, lub 500 samolotów 500 m nad jego dachem w ciągu doby.
Żegnam ozięble Panie prezes.- 2 0
-
2019-10-25 19:08
Niewyszukana architektura zapewne?
Niech zgadnę: 6 szklanych "pudełek"?
- 1 0
-
2019-10-26 07:02
reasumując:
może i dobre posuniecie, ale chyba zarzadzający lotniskiem wraz w włodarzami miasta i gminy ruszyli by mózgami , aby przdlużyć ul.Słowackiego do drogi nr 20 Gdynia -żukowo aby odciązyc pekającą ul. Nowatorów i węzeł budowlanych, a przy okazji Banino i Rebiechowo, gdzie mieszkancy codziennie zmagają się z korkami. Chyba port lotniczy zapomniał, że dostał ostatni odcinek Słowackiego na potrzeby rozbudowy pasa startowego ! Ludzi , mieszkańców oraz ich potrzeby ma się za nic, gdy załatwane są układy i interesy służące tylko okreslonym elitom.
- 1 0
-
2019-10-26 17:08
Ale szklany mordor...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.