- 1 Dziś Boże Ciało i Katolicy na ulicy (528 opinii)
- 2 Od 111 lat łączy brzegi Martwej Wisły (21 opinii)
- 3 Kotlet schabowy a sąsiedzkie relacje (213 opinii)
- 4 Turyści jadą nad morze. Więcej rezerwacji (67 opinii)
- 5 Rozbił auto przez pijanego na pasach (186 opinii)
- 6 Z amstafem bez kagańca na placu zabaw (905 opinii)
Ruszył przetarg na projekt Nowej Węglowej w Gdyni
Gdyński magistrat ogłosił przetarg na projekt ul. Nowej Węglowej na północ od Śródmieścia wraz z tunelem drogowym pod magistralą kolejową do ul. Morskiej. Droga ma odkorkować centrum miasta. Dokumentacja ma być gotowa pod koniec 2014 r. i umożliwiać budowę drogi etapami, gdyby dofinansowanie z UE okazało się za małe.
Ruszył przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do budowy ul. Nowej Węglowej. Droga ma połączyć dwiema jezdniami - każda po dwa pasy - ul. Jerzego Waszyngtona


W ramach budowy ul. Nowej Węglowej powstanie wiele dróg dojazdowych. Zaplanowano m.in. rozbudowę - przedłużenie - ul. Waszyngtona z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego. Powstanie też ul. Nowa Władysława IV z połączeniem do ul. Nowej Węglowej.
Inwestycja zakłada także przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia


- Zamówiony projekt budowlany zostanie opracowany tak, by można było go wykonać w części. Chodzi tutaj o wybudowanie choćby tylko jednej nitki ul. Nowej Węglowej, po której ruch może być w obu kierunkach - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.
Zobacz wstępną koncepcję przebiegu ul. Nowej Węglowej: Pobierz (PDF)
Budowa ul. Nowej Węglowej ma ruszyć w latach 2015-2020. Zakres inwestycji uzależniony jest od dofinansowania przedsięwzięcia z Unii Europejskiej. - Minimalne dofinansowanie, jakie powinniśmy otrzymać na to, by zrealizować ul. Nową Węglową to 50 proc. kosztów kwalifikowanych. Oczywiście będziemy zabiegać o wyższe dofinansowanie - tłumaczy Marek Stępa.
Prawdopodobnie na 1,5-kilometrową trasę o przekroju dwóch jezdni trzeba będzie wydać ok. 100 mln zł. Droga ma umożliwić rozwój północnej części gdyńskiego Śródmieścia, ale także wypchnąć z centrum ruch tranzytowy, zmierzający do, i z portu oraz stoczni.
Urzędnicy z gdyńskiego magistratu zakładają, że dokumentacja techniczna powinna być gotowa nie później niż pod koniec 2014 r. O wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu zdecyduje w 90 proc. najniższa cena i w 10 proc. czas, w jakim zostanie opracowana dokumentacja. Firmy zainteresowane zmówieniem mogą składać oferty do 3 kwietnia (a nie jak wcześniej informowaliśmy - marca).
Opinie (50) 3 zablokowane
-
2013-02-27 21:01
projekt projektem (1)
dla władzy ważniejsze są fajerwerki jak infobox czy ladowisko dla latawców w gminie Kosakowo
- 38 36
-
2013-02-27 22:56
W InfoBoxie bedzie można zobaczyć na makiecie
jak może wyglądać pozapadana ul.Morska na odcinku od Kauflanda do estakady
- 3 1
-
2013-02-27 21:02
umożliwiać budowę drogi na pół gwizdka (1)
"umożliwiać budowę drogi na pół gwizdka" hahahah no tak to jest to co oni potrafią najlepiej xD
P.S Autor zmienił na >" budowę drogi etapami " :)- 18 6
-
2013-02-28 08:59
Nowa wałowa
Brawo za zapisanie dokumentu jako "nowa walowa" brawa za obeznanie w tematyce, jak zwykle. Nauczcie się wgłębiać w temat, wiedzieć o czym piszecie...
- 0 0
-
2013-02-27 21:03
Plany z rozmachem. (1)
Jakoś ciężko mi sobie wyobrazić przejazd od Morskiej pod torami, no, ale skoro w Gdańsku udają się inwestycje drogowe, to może i w Gdyni coś drgnie od czasów Węzła Wzgórze.
- 20 7
-
2013-02-27 21:33
w Gdyni sporo się dzieje, może teraz mniej niż w Gdańsku, bo tu się długo nic nie działo
- 7 6
-
2013-02-27 21:07
Czy budowa ul. Nowej Węglowej jest niezbędna? (2)
Każda nowa inwestycja drogowa jest na plus w mieście, oby więcej takich inwestycji!!
- 20 8
-
2013-02-27 21:27
każda dobrze wykonana i przemyślana inwestycja jest na plus. w trójmieście mamy mnóstwo nowych, gotowych dróg. Niestety niektóre z nich wyglądają jakby projektowała je osoba bez prawa jazdy! inne dzielą miasto na części - jak np. nowa słowackiego w Gdańsku.
Liczmy na to, że nowa Węglowa to będzie zmiana na plus:)- 9 2
-
2013-02-27 23:37
uzasadnianie budowy tej drogi ułatwieniem tranzytu z/do portu to kpina
na chwilę obecną myśli się o tym, aby centra załadunku tirów wypchnąć poza same porty.
- 1 2
-
2013-02-27 21:21
Bardzo dobrze, krytykantom i malkontentom z Gdańska już dziękujemy (1)
nie chcemy POlityki w Gdyni ani PiSu, najwazniejsza jest loklana Gdynia!
- 29 14
-
2013-02-28 09:59
oczywiście!
...bo krytykanci i malkontenci z Gdyni są "cool"
- 0 0
-
2013-02-27 21:22
Tunel w Chyloni wybudujcie. (1)
- 42 2
-
2013-02-27 21:31
i tak jest lepiej niż kiedyś
- 3 5
-
2013-02-27 21:23
wypchnąć ruch tranzytowy z centrum..... (1)
Panie redaktorze,proszę zapoznać się z układem drogowym w tej części portu(dwujezdniowa Polska,dwujezdniowa Wiśniewskiego),planach PSSE budowy dróg dla terenów postoczniowych i nie pisać głupot jak w tytule mojego komentarza.Logicznie myślący domyśli się że tu chodzi o wygodny dojazd do tzw Strefy Prestiżu.
- 31 0
-
2014-10-14 08:25
k.
Pan Redaktor jest politycznie poprawny :)
- 0 0
-
2013-02-27 21:26
100 mln? to tyle ile wydano do tej pory na lotnisko?
a trzeba będzie wydać kolejne 100, optymistycznie licząc...
nie ma to jak upór ...- 26 1
-
2013-02-27 21:33
A tak tam cicho, spokojnie, spójrzcie na zdjęcie.
- 8 2
-
2013-02-27 21:44
najpierw przebudujcie 10 lutego/dworcowa... (1)
- 48 2
-
2013-02-27 21:57
no przecież nie ma na to kasy ;P jakieś jaja
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.