- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (189 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (134 opinie)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (41 opinii)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (77 opinii)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (180 opinii)
- 6 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (175 opinii)
Ruszyły prace nad projektem przejścia przy Bramie Wyżynnej
250 tys. zł będzie kosztował projekt przejścia dla pieszych między LOT-em a Forum Gdańsk. Na początku stycznia miasto podpisało umowę z wykonawcą, który na ukończenie prac będzie miał 150 dni. Budowa ruszy więc najwcześniej w drugiej połowie 2019 roku.
Wykonawcą projektu przejścia została spółka Europrojekt z Gdańska, która zainkasuje za niego ćwierć miliona zł. Na wykonanie zadania ma 150 dni od dnia podpisania umowy, więc tego, jak będzie wyglądać naziemne przejście przez Wały Jagiellońskie dowiemy się w połowie roku.
Wcześniej spółka uczestniczyła w realizacji takich inwestycji jak budowa Trasy Słowackiego i Sucharskiego w Gdańsku, mostu w Sobieszewie czy przebudowa skrzyżowania al. Zwycięstwa i 3 Maja, a także Podwala Grodzkiego.
Szersze przystanki, węższa jezdnia
Projekt nowego przejścia z oświetleniem i sygnalizacją świetlną musi uwzględnić przejazd rowerowy, poszerzenie dotychczasowych przystanków tramwajowych kosztem zawężenia pasów ruchu, a także doprowadzenie ciągów pieszych od przystanku tramwajowego do nowego przejścia. Przebudowie będzie musiała ulec także zatoka autobusowa od strony Forum Gdańsk, która obecnie koliduje z projektowanym przejściem. Projektanci muszą też uwzględnić projekt sygnalizacji świetlnej z włączeniem go do systemu Tristar.
Przejście będzie dwuetapowe i w znacznym stopniu ułatwi poruszanie się pieszym i osobom niepełnosprawnym, które nie będą już skazane na korzystanie z niewygodnego przejścia pod ziemią.
- Według naszych obliczeń nowe przejście dla pieszych nie wpłynie bardzo na kierowców i ich samochody, ale za to znacznie ułatwi przedostanie się na drugą stronę jezdni pieszym, zwłaszcza tym z ograniczeniami ruchowymi - mówił tuż po zakończeniu analiz ruchu Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.
W sumie miasto zamierzało przeznaczyć na budowę "zebry" i przebudowę przystanków 800 tys. zł. Biorąc jednak pod uwagę wyższe koszty dokumentacji, końcowa kwota najprawdopodobniej wzrośnie.
Przypomnijmy, że naziemne przejście dla pieszych przez Wały Jagiellońskie między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym funkcjonowało do lat 70. XX wieku.
Opinie (628) ponad 10 zablokowanych
-
2019-01-11 05:33
czyli czas przejazdu tramwajem i autobusem przez centrum znowu się wydłuży
kolejne światła...
wrócę do samochodu, tam będę wygodnie siedział w ciepełku i słuchał muzyczki- 20 6
-
2019-01-11 05:38
(1)
Pół roku na sam projekt? Jesteśmy nadal w średniowieczu...
- 4 7
-
2019-01-12 09:37
Najwiekszy most na Wosle w Tczewie Prusacy budowali 11 miesiecy
a te durnie/ zlodzieje z UM chca projektowac zebre przez 6 miesiecy...Nic dziwnego ,ze za 30 lat bedziemy Chinczykom wyprowadzac psy i pucowac buty.
- 0 0
-
2019-01-11 06:32
Rowerowe przejazdy to podstawa. (3)
Koniec wjazdu kopciuchow do miasta. Ja uwielbiam pedałować.
- 14 9
-
2019-01-11 06:35
Rowerek jest teraz trendy i do tego zdrowy. Jak najwiecej rowerowych tras.
- 6 3
-
2019-01-11 10:48
Ja też uwielbiałem póki mi kolana nie wysiadły.
- 2 0
-
2019-01-11 11:21
Januszu z Szadółek -
a szczęka cię nie boli?
- 1 1
-
2019-01-11 06:36
Patologiczna poprawność polityczna. Pomysł chory z założenia, a spalin i tak nie ubędzie.
- 14 9
-
2019-01-11 06:54
Kompletna głupota. (1)
To może całą główną ulicę miasta zmieńmy na przejście dla pieszych lub deptak. Kto wogóle ma takue durne pomysły? Od um gdynia zarazili sie głupotą.
- 15 12
-
2019-01-11 07:36
Jestem za. Proponuje na jezdni utworzyc ciąg pieszo-jezdny. skoro tak swietnie sprawdzają się według urzenikow ciagi pieszo-rowerowe to ciąg pieszo-jezdny powinien też byc sukcesem ;)
- 1 3
-
2019-01-11 07:03
Nareszcie. Dość chodzenia po zasmrodzonym szambem tunelu:)
- 8 11
-
2019-01-11 07:08
To już i tak duża zmiana mentalności z wschodniej (1)
w kierunku zachodniej. Jak się urzędnicy zupełnie ucywilizują to i znikną przejścia dwuetapowe. Dobrze że już chociaż mentalnie z lepianek wychodzą.
- 7 10
-
2019-01-11 10:52
Tylko że na tym zachwaalanym zachodie
Są objazdy śródmieścia. A u nas lczy się z objawami nie usuwając przyczy.
- 2 1
-
2019-01-11 07:11
Mam nadzieję na wprowadzenie w Gdańsku ustawy (1)
o strefach wolnych od samochodów spalinowych. Wjazd do dzielnicy centralnych tylko dla właścicieli mieszkań. Reszta parkować przy PKM i dojeżdżać transportem publicznym.
- 11 11
-
2019-01-11 10:54
Dla wszystkich.
Jak mieszkaniec chce mieć samochód to niech sobie wynajmie miejsce pakindowe na przedmieściach i dojedzie do samochodu autobusem.
- 3 1
-
2019-01-11 07:20
Była już wizualizacja łagodnego zejścia do tunelu od strony Targu Węglowego. Bez problemu przechodzili by piesi, przejeżdżały wózki i rowery, bo po drugiej strony Forum jest ten sam poziom. Wymyślono, że budowa mogła by szkodzić zabytkom. Inne budowy zaplanowane obok oczywiście nie zaszkodzą. O wbudowaniu schodów ruchomych nawet nie myślano - to za tanie. Na Chmielnej kilkadziesiąt osób w samochodach i kilkaset w tramwajach i autobusach traci swój czas, żeby trzy -cztery osoby idące przejściem zamiast tunelem swój czas zaoszczędziły.
- 15 3
-
2019-01-11 07:24
(3)
Zamiast budować przejścia naziemne należało by pomyśleć o tunelu dla samochodów pod dzisiejszą ulicą Wały Jagielońskie, Okopowa oraz Podwale Grodzkie a górą jeździły by tylko tramwaje i problem by się rozwiązał!
kto jest za? kto przeciw?- 18 4
-
2019-01-11 07:34
to by było super ale raczej w sferze marzen.
- 3 0
-
2019-01-11 07:41
problem pozostanie (1)
tramwaje będą dalej stać na światłach bo przejścia naziemne będą co 50 m
- 4 1
-
2019-01-11 11:03
Byłeś w Katowicach? Tam nie ma przejść tramwaje jeżdżą po deptaku. Super rozwiązanie.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.