• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Redłowo może zyskać kładkę dla pieszych

Patryk Szczerba
9 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów Podczas modernizacji SKM Redłowo i montażu windy konieczna będzie budowa kładki dla pasażerów

Prace przy dostosowaniu stacji SKM Redłowo w Gdyni zobacz na mapie Gdyni do potrzeb osób o ograniczonej mobilności rozpoczną się najszybciej za rok. Już teraz wiadomo, że nie wystarczy montaż samej windy. Do tego, by stacja mogła funkcjonować po modernizacji, konieczna będzie budowa kładki dla pieszych.



Czy stacja w Redłowie spełnia twoje oczekiwania?

Peron pod wiaduktem w ciągu ul. Stryjskiej to jedna ze stacji, które w najbliższym czasie na pewno przejdą modernizację. Mimo przeprowadzonego kilka lat temu odświeżenia, nadal pozostaje obiektem niedostępnym dla osób niepełnosprawnych i mających trudności w poruszaniu. Strome schody nie ułatwiają wejścia także pozostałym. Spore problemy mają choćby ci podróżujący, którzy niosą ze sobą ciężki bagaż.

Sporo do zrobienia

Szybka Kolej Miejska, do której należy infrastruktura, zapewnia, że robi wszystko, by zyskująca na popularności stacja (zwłaszcza po rozbudowie Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego zobacz na mapie Gdyni i  biurowców przy ul. Łużyckiej zobacz na mapie Gdyni) była w pełni nowoczesna. Konkretnych inwestycji w infrastrukturę wciąż brak, ale według zapewnień SKM najbliższe dwa lata powinny przynieść widoczne efekty. Wtedy pojawi się wyczekiwane - nie tyko przez spółkę - dofinansowanie unijne.

Przypomnijmy, ze w skład pakietu przygotowanego przez SKM, który trafi na biurka urzędników w Urzędzie Marszałkowskim, wchodzi przede wszystkim modernizacja dworca podmiejskiego Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, o czym informowaliśmy kilka miesięcy temu. We wnioskach widnieje też budowa centrum monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, które znajdą się w zaaranżowanej na ten cel sali pod kopułą.

Planowane jest także wyposażenie wszystkich peronów na trasie SKM w urządzenia informacji pasażerskiej oraz w systemy kamer i remont tych, które wymagają modernizacji. Wybrane do remontu to Gdańsk Stocznia, a poza Trójmiastem - Rumia Janowo.

W Gdyni pracy będzie najwięcej. Trzeba zmodernizować przystanki: Leszczynki, Grabówek, Stocznię, Chylonię, Redłowo i Orłowo. Na potrzeby remontu tego ostatniego powinna powstać w najbliższym czasie dokumentacja projektowa, ale niewykluczone, że to Redłowo zyska priorytet, jako najczęściej wykorzystywany przystanek.

- W najbliższych tygodniach chcemy złożyć wniosek o dofinansowanie, a później rozpoczną się prace koncepcyjne. Na pewno w przypadku Redłowa nie obędzie się bez współpracy z miastem, bowiem już teraz wiadomo, że przebudowa będzie kolidowała z infrastrukturą miejską - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś. Stacja kilkukrotnie przechodziła lifting, ale problemu dostępu dla osób mających trudności z poruszaniem się nie rozwiązano do dziś.
To właśnie jej obecny kształt jest powodem zaangażowania miasta. Przemieszczanie się wiaduktem już teraz powoduje spore trudności kierowców i pieszych. Pierwszym od niedawna mogą towarzyszyć na pasach ruchu stworzonych w ulicy rowerzyści, natomiast drudzy tłoczą się na wąskim chodniku. Nie ma większych szans na jego poszerzenie, ale koniecznością podczas modernizacji stacji i montażu windy może okazać się budowa nowej kładki.

Miasto pomoże

- Rzeczywiście, jesteśmy po wstępnych rozmowach z przewoźnikiem, bo inwestycja wymusi zmiany także na naszym terenie. Na razie nie ma żadnego oficjalnego dokumentu. Czekamy na zakończenie prac koncepcyjnych, które dadzą wstępny zarys, co można będzie zrealizować. Prawdopodobnie nie obędzie się bez dodatkowej kładki, bowiem na wiadukcie już teraz jest za ciasno - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Na razie to wstępna propozycja, choć realizacja dodatkowego przejścia z peronu na wiadukt wydaje się przesądzona. Kluczowa może się okazać lokalizacja. Niewykluczone bowiem, że kładka pojawi się po przeciwnej stronie wiaduktu niż schody prowadzące obecnie na peron. Miasto zapewnia, że w wypracowane rozwiązanie będzie chciało zainwestować.

- Wszystko, co wydarzy się na terenie gminnym, będziemy chcieli sfinansować z naszego budżetu, podpierając się wsparciem finansowym z innych źródeł. Bierzemy udział w pracach koncepcyjnych, będziemy chcieli także brać udział w projektowych i budowlanych - podkreśla wiceprezydent Gdyni.
Koszt całości inwestycji związanej z remontem dworca w Gdyni, modernizacją peronów i zmianami w monitoringu jest szacowany na 98 mln zł.

W przypadku Redłowa prace projektowe mają zakończyć się najpóźniej wiosną przyszłego roku, by przebudowa mogła ruszyć jeszcze w 2017 roku.

Opinie (118)

  • To nie Gdansk, ani Sopot tylko zapyziala i zaszczurzona Gdynia. Skonczy sie na koncepuolowaniu i opracowywaniu a na koncu wyjdzie z tego g....no jakie bedzie wytlumaczane przez te lajze stempa, ze to wielce skomplikowane i nie moglo sie udac.

    • 4 2

  • SKM jest słabiej dostępna dla osób niepełnosprawnych niż kolej w Indiach. (8)

    WSTYD.

    • 7 4

    • (2)

      dlaczego wstyd?
      Inwalidzi chcą mieć wszystko za darmo. Pieniędzy jak świat światem nie mają. Nigdy nie mówią proszę i dziękuję. Nie twierdzę że jednostek bezużytecznych należy wyrzucić na śmietnik. Nie. Należy nauczyć wdzięczności. Grunt że kolej dostępna dla jednostek użytecznych.

      • 4 3

      • (1)

        Kiedys i ciebie dosięgnie niepełnosprawność lub kogoś z twoich bliskich, ciekawe co wtedy powiesz na bariery, ktore są wszędzie. Rozpatrywanie niepełnosprawności w kategoriach użyteczności to jakiś mentalny XIX w. Gdyby dziś było więcej osób takich jak ty, to pewnie wciąż byśmy w nim tkwili, a osoby niepełnosprawne wciąż chowane byłyby w domach, bo przecież niby po co mialyby się uczyć, pracować czy w ogóle spotykać z innymi ludźmi...

        • 1 1

        • ja bym powiedział, że zamiast windy wolałbym opisaną wcześniej ekipę z lektyką i z herbatką

          do tego gazetka w garść i miłe słowo na "dowidzenia"

          • 1 1

    • w Indiach ludziska jeżdżą, jak u nas tuż po wojnie - na deskach wzdłuż (3)

      wagonów nieco powyżej peronu i na dachach... Inwalidom przysługuje przyjacielski rzut pomiędzy wagony podczas jazdy, co zdejmuje ich z listy hinduskiego ZUSu i rodziny mają znakomicie lżej.

      • 3 1

      • (2)

        Indie widziałeś tylko w filmach.

        • 1 0

        • owszem, na zajęciach BHP np. pokazano filmik, na ktorym było pełno ludzi, w tym na dachu

          i jeden z nich złapał za przewód zasilający i wyżarzył się na oczach setek pasażerów

          • 0 0

        • Matkę Teresę (na tle biedy i chorych) też widziałem tylko na filmie i to w Indiach.

          czyżby filmy były sfałszowane?

          • 1 1

    • i tak lepiej, niż w niektórych systemach metra

      • 0 0

  • lepiej tunel zamiast kładki (1)

    zamiast kładki zrobić tunel w 2 strony jeden w strone pętli co jest nie wykorzystana a kolejna w strone stacji paliw . zlikwidować przystanki na kładce bo sa mało efektywne autobus zatrzymywał by sie na pętli i na obecnym przystanku obok stacji paliw.

    winda będzie sie psuła i nic nie wnosi do poprawy funkcjonalności musieli by przebudować całość łącznie z jezdnia ale tego nie zrobią tylko po macoszemu zrobią kładkę która nic nie będzie dawała.
    ludzie i tak idą na przejście dla pieszych przy parku oraz lecą na autobus przy stacji paliw bo z kładki mało jaki autobus jeździ

    • 0 0

    • ok, ale 152 i 192 po drugiej stronie jezdni, w stronę śródmieścia Gdyni.

      Czasami człowiek obstawi przystanek na wiadukcie a pojazdy jadą Aleją Zw., czasami na Alei, a jadą na wiadukcie... Irytujące w porach o małym natężeniu ruchu.

      • 0 0

  • Orłowo

    Ciekawe, czy osoby władne wpadną na pomysł, aby skm Orłowo wyglądał tak samo jak peron dalekobieżny (wiaty, ławki itd.)

    • 3 0

  • prace ruszą stępa?

    ?

    • 3 0

  • ongiś postawiono budynek z płyt aluminiowych, co zrobiło na mnie wrażenie

    ale kiedy z bliska zobaczyłem mocowanie na wkręty... Zamiast w równych odległościach je wkręcić, to "na oko" było to robione. Wykonawca nie miał estetycznego pojęcia? Tak słowiańska fucha, choć materiały nowoczesne.

    • 2 1

  • mamy dane dot. kosztów takiej istniejacej windy

    oraz remontów? bo przecież chuligani jej nie darują...

    • 0 0

  • lepsze jest wrogiem dobrego

    Zainstalują windę i zlikwidują zjazd dla wózków, jak wszędzie. A winda nie daj Boże będzie z gatunku tych, co w Orłowie i nie da się nią jechać, szczególnie z wózkiem i małym dzieckiem jednocześnie.

    • 5 0

  • Taniej byłoby zatrudnić dwóch silnych chłopów, co mają kłopoty ze znalezieniem (1)

    innej roboty i oni by pomagali potrzebującym. Niech UM policzy roczne koszty utrzymania tych panów i roczne koszty utrzymania windy wraz z remontami i odpisami amort., no i walkę z wandalami.
    Przy okazji dwóch bezrobotnych mniej.

    • 3 1

    • Można by zatrudnić wysportowanych młodzieńców

      albo policjantów na stażu i w połowie emerytowanych, którzy by dbali o porządek na stacji - mandaty, środek przymusu osobistego pod ręką.

      • 0 0

  • chyba coś źle zrozumiałem? koszty remontu przystanku Redłowo to prawie 100 baniek??? (2)

    "Koszt całości inwestycji związanej z remontem dworca w Gdyni, modernizacją peronów i zmianami w monitoringu jest szacowany na 98 mln zł".

    • 7 0

    • Kładka będzie pozłacana i obłożona drewnem egzotycznym.

      • 4 0

    • to nie lepiej dodać tę setkę

      do lotniska w Gdyni? Takie lotnisko to coś, zaś stacyjka w Redłowie może poczekać.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane