• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka jedzie w dal

ms
11 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Prawie całą Polskę przewiozła w zeszłym roku trójmiejska SKM-ka. Na biletach zarobiła niemal 65 mln zł i nie planuje podwyżek biletów na ten rok.

37 milionów, 714 tysięcy i jeszcze pięciuset pasażerów przewiozła w zeszłym roku Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. To wynik sporo lepszy niż rok wcześniej, gdy kolejka miała o 2 mln 290 tys. pasażerów mniej.

Ilość pasażerów wzrosła więc o 6,5 proc., ale wpływy z biletów wzrosły jeszcze bardziej - o ponad 15 procent. SKM zebrała za bilety 64,4 mln zł - rok wcześniej o 9,5 mln zł mniej, czyli niecałe 56 mln zł.

- Uzyskaliśmy takie wyniki przede wszystkim dzięki większej pracy przewozowej - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik i audytor SKM-ki. Co to znaczy? - To znaczy, że więcej naszych pociągów pokonało więcej kilometrów. Pociągokilometry zwiększyły nam się o jedną czwartą - tłumaczy Paweł Wróblewski.

Dzieje się tak m.in. ze względu na rozwój połączeń regionalnych.

- Nie bez znaczenia są nasze akcje marketingowe, m.in. kolejne rodzaje biletów okresowych, programy lojalnościowe oraz fakt, że nasza taryfa pozostaje niezmienna od 7 lat. - dodaje Paweł Wróblewski.

Szefostwo SKM-ki przyznaje jednak, że dobre wyniki są też konsekwencją sytuacji na drogach Trójmiasta (liczne ograniczenia infrastruktury i długotrwałe remonty powodujące korki) oraz rosnących w ubiegłym roku ceny paliw.
ms

Opinie (105) 5 zablokowanych

  • SKM

    jezeli idzie wam tak dobrze to nie podwyzszajcie ceny na bilety ,stare przyslowie mówi chytry dwa razy traci ,takze utrzymajcie taki poziom jakteraz a wszyscy beda zadowoleni

    • 0 0

  • nowe kolejki duzo grafiti

    strategia skm jest super. cenyyyy biletow sa tanie. gdzie mozesz przejechac taki dystans za grosiki??????????????nikt nie moze pobic ceny tych uslug. mysle ze standart uslugi do kosztu biletu jest wspanialy dla podroznego. lepszy tabor przenosi sie na zmiane ceny biletu. a pozatym duzo ludzi to nie szanuje tego taboru jaki posiada skm. to co by robili z nowymi wagonikami.zobaczcire te grafiti na trasie gdansk gdynia tylkooo. nigdzie na swiecie takiego burdlu nie widzialem nawet w murzynskich dzielnicach.

    • 0 0

  • jaki sukces??

    Z tego co ja widze to te pozytywne zmiany to tylko kampania medialna. To ze SKM wlacza sie w rozne akcje "pozatransportowe" nie znaczy ze jest juz superextra.
    Te wyzywane od czci i wiary PKP PR kupuje taki tabor ze az dech zapiera (wystarczy sie przejechac po innych regionach kraju) lub intensywnie modernizuje stare "kible" zas inne koleje miejskie (np SKM w Warszawie maja w wiekszosci nowy tabor, automaty do biletow, dobra ochrone).
    Jezeli tym mega-sukcesem jest wyremontowanie od wielu lat TRZECH skladow i to tylko wewnetrzny "lifting" i zakup ZERO nowych jednostek to gratuluje samopoczucia. Jak stoje w zatloczonym wagonie z porysowanymi szybami i wnetrzem i czekam zeby kupic bilet ktory mosi zostac recznie wypisany (!!!) to mam wrazenie ze jestem w skansenie kolejnictwa..

    Naprawde ostatnio w Borach Tucholskich (z Czerska do Laskowic) jechalem takim skladem ze na Trojmiejskich torach zrobilby furore i wszyscy z aparatami fot. by wyskoczyli. Przeciez tu nic oprocz "kibli" z lat 60-tych nie jezdzilo i nie jezdzi (no chyba ze na Targi Trako)...

    PS. a nie ma co sie chwalic sukcesami finansowymi skoro jest sie monopolista i to na takiej trasie jak aglomeracja 3miejska.

    • 0 0

  • Do zarządu SKM

    Dobra robota! Podoba mi kierunek zmian, muszę przyznać, że podróże SKM to dla mnie coraz większa przyjemność. Z drugiej strony mam nadzieję, że to dopiero początek zmian ku lepszemu. Myślę, że należy dużą wagę skupić teraz na bezpieczeństwie, szczególnie w nocy. Powodzenia !

    • 0 0

  • szynobusy zdaje się działają

    Dokładnej trasy nie znam, ale jeżdzą na odcinku Gdynia Główna, Wielki Kack (widziałem kilka razy), więc na pewno jadą dalej do Kartuz albo Kościeżyny.
    Ja Renome trafiłem do tej pory tylko raz: "bilety do kontroli proszę" - pokazałem okresowy, facio wypatrzył datę ważności, powiedział dziękuję i tyle. Żadnego trzepania czy awantur o to, że nr dowodu błędny albo zdjęcie brzydkie.
    Co do samej SKMki, to ja bym w pierwszej kolejności spróbował zmiany w częstotliwości kursowania. Niech nawet jeżdzą jednoskładówki, ale za to niemal w trybie ciągłym (żeby z przodu jednej kolejki było widać poprzednią a z tyłu następną) i bez "nocnej dziury"
    Wandalizm i bezpieczeństwo pasażerów? Wyposażenie jednego składu w wysokiej klasy CCTV z rejestracją, "panic key" w każdym przedziale i radiowym powiadamianiem SOKu, Policji, Pogotowia i Strażaków to koszt 20-40 tysięcy złotych i jeszcze wrzuci się to w koszty, czyli przy takim dochodzie można by to załatwić do wakacji i nawet nie poczuć. Gapić się w monitor może Renoma więc nawet nie trzeba dodatkowego etatu.

    • 0 0

  • nie bójcie się mysleć!! to nie boli:)

    "Próby ruchowe prototypu jednostki rozpoczeto w grudniu 1961 roku. Po wyprodukowaniu pierwszej serii jednostek Dolmel wykonal szereg drobnych zmian w konstrukcji silnika istotnie poprawiajacych jego pewnosc ruchowa - zmiana typu z LKb-450 na LKc-450.
    Ze wzgledu na duze zapotrzebowanie planowano wspólprace przy produkcji EN57 z CSRS, potem jednak wycofano sie z tego pomyslu.
    Na potrzeby PKP wyprodukowano olbrzymia serie zespolów EN57. (prawie 1500 sztuk)
    Produkcja jednej serii pojazdów przez 30 lat to jedyne tego rodzaju zjawisko na swiecie.
    Charakterystyczna jest stosunkowo nieduza ilosc zmian w zespolach EN57 w trakcie ich produkcji.
    Ogólnie biorac zalozone parametry trakcyjne w pelni okazaly sie zadowalajace zgodnie z przeznaczeniem zespolów EN57 jakim jest ruch lokalny o duzych odleglosciach miedzyprzystankowych i nie wydaje sie by musialy one ulec zmianie. Stosowanie skladów EN57 na linii SKM jest duza pomylka." to dla geniusza co zaproponował EN57.... nie wszystko co z Wawy to nie musi być dobre. Polecam stronkę dla zainteresowanych: http://www.eu07.pl/modules/news/article.php?storyid=10
    "Popozycja wymiany taboru"-- a czy ten który to zaproponował to wie ile to kosztuje? lepsza będzie powolna modernizacja bo wtedy będziecie już zasuwać na piechote z Gdańska do Gdyni bo was nie bedzie stać na bilety, no nie?
    No ale sam nie ukrywam że coś nie widać tej kasy...

    • 0 0

  • jak porównuje

    standart skm i pkp to skm sie rozwija

    • 0 0

  • Komentarze do nowych artykułów.

    Autorzy nie życzą sobie jakichkolwiek uwag

    • 0 0

  • o to samo chcę się spytać

    i pytam, gdzie są komentarze?!

    • 0 0

  • Gdzie sie podziały komentarze nowych artykułów?

    Czyzby PiS wprowadził cenzure?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane