- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (92 opinie)
- 2 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (36 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (38 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (607 opinii)
- 6 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (74 opinie)
SKM-ki pojadą bliżej peronów
SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.
Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.
- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.
SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.
Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.
Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.
Opinie (181) 3 zablokowane
-
2013-06-20 06:23
SKM Trójmiasto (5)
Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. Jak sama nazwa wskazuje kolej miejska czyli odcinek Pruszcz-Wejherowo, więc po cholere to jeździ do Lęborka i Słupska? Do tych miast powinny jeździć Przewozy Regionalne tak jak do Tczewa, Malborka czy Elbląga. Zostałoby więcej składów do obsługi głównej linii czyli Gdańsk Główny - Gdynia Główna a tak to się tłoczymy bo sobie do Słupska wymarzyli jechać ... A do tego jeszcze na trasie Wejherowo - Słupsk jest problem z peronami który na trasie Gdańsk-Wejherowo nie występuje bo wysokość jest normalna.
- 243 29
-
2013-06-20 07:48
Dokładnie tak.... (1)
....ale kiedyś ktoś wymyślił,że SKM-ka pojedzie "w świat", nawet może i do Berlina.W Wejherowie powinna być przesiadka dla podróżnych do i z kierunku Słupska.Miało by to jeszcze jedną dobrą stronę, zwłaszcza "z" kierunku Słupska....Pasażerowie przesiadający się podlegali by obowiązkowemu"wietrzeniu się" albowiem wsiadając do takiego EZT-u który przybył ze Słupska,zwłaszcza poranną porą nie należy do przyjemności.
- 47 5
-
2014-03-30 19:31
dokladnie nie...
akurat wczoraj jechałem skm z lęborka do gdańska i menele, śmierdziele i brudasy zaczęły pojawiać się od wejherowa ;)
- 0 0
-
2013-06-20 12:53
Takie bezpośrednie połaczenie Gdańska z Słupskiem (1)
narzucili skm urzędole z urzędu marszałkowskiego. Bo to chodzi według nich o integrację regionu.
- 1 5
-
2013-06-20 13:29
Nieprawda!
To jest wspólna decyzja już pierwszego prezesa SKM i związków zawodowych, głównie maszynistów. Chodziło w tym wyłącznie o interes kolejarzy z SKM, który miał ich za dużo, jak na obsługę samego Trójmiasta.
W SKM-ie interes podróżnych widniał tylko w deklaracjach, ale w rzeczywistości nie był zbytnio brany pod uwagę.
Reforma kolei zakładała, że do obsługi regionu miały być koleje regionalne. Dlatego decyzja SKM-u wywołała konflikt z tą koleją.- 15 0
-
2013-06-20 11:31
a tak powinny wygladac skm w 3city
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=482385611841918&set=a.482383915175421.1073741827.228537400560075&type=1&theater
- 2 0
-
2013-12-06 22:01
Czas na zatrudnienie mądrych ludzi a nie dalsze udawanie że się ma mózg
Jak można coś takiego wymyslac !!!! Dodatkowe stopni? A gdzie oni byli jak projektowali nawe perony. wiedza jak marnowac dofinansowania unijne i nic wiecej. Windy na peronach są ale co z tego jak osoby z wózkami, na wózkach itd nie moge wsiąśc do pociągu... tylko w Polsce takie coś jest możliwe. Do czego to dochodzi żeby ludzie z dziecmi , inwalidzi nie mogli spokojnie podróżowac. Jeżeli to mieli zmienic w wakacje to czemu do dzisiaj to nie jest zrobione!!!! Znowu zima i niebezpieczenstwo coraz wieksze. Jak zapłacą kilka porządnych odszkodowań jak ktoś wpadnie to może się obudzą.
czas zatrudnic młodych , wykształconych ludzi którzy wiedzą do czego mózg służy a nie dziadków którrzy udają że coś wiedzą. Sami powinni wpaśc w te przerwy między peronem a pociągiem i wtedy byśmy pogadali. Pociągi są brudne, śmierdzące a ceny przejazdu ciągle się zmieniają - szkoda że standardy nie. ciekawe kiedy doczekamy się czystych i bezpiecznych pociągów z wejściem dla wszystkich.- 0 0
-
2013-07-25 17:55
.....
ludzie wy nie macie wiekszych problemów ??? 40cm dziury przeskoczyć nie umiecie ??? to sie wysilcie nieco, a nie wleczecie sie jak zdechlaki, wpadacie w dziurę i płaczecie, ze taaaaka przestrzeń i sie nie da...pod nogi patrzcie, a nie łeb do góry i potem zdziwiony, że gleba..żal mi was sieroty...
- 0 2
-
2013-06-20 06:15
taaak (17)
Po co zamontować wysuwany stopień, lepiej przesunąć tory ... o 7,5 cm. Nie widzę żadnej logiki w działaniach tej firmy. Chyba, że chodzi o ustawienie jakiegoś przetargu i kasę dla znajomego. Nie mówiąc o tym, że 7,5 cm niczego nie zmieni.
- 324 16
-
2013-06-20 21:58
pretekst (1)
typowa polska kombinatoryka. zamiast wysuwany stopień to trzeba przywalić z grubej rury, uprzykrzyć życie pasażerom na czas przekładki torów (sic!) no i oczywiście podnieść ceny biletów bo taka akcja to spory wydatek. pomijając wysuwany stopień bardziej logicznym wydaje się wymiana progu peronu na bardziej wystający. zakładając ze i tak w tej chwili są to prefabrykaty to ich wymianę można by wykonać nocą nie utrudniając życia pasażerom. ale po co...
- 3 0
-
2013-07-25 17:45
:)
chcieliście ??? to macie, wy narzekacie skm zepsuje rozklad - bo remont :)
- 0 0
-
2013-06-20 10:20
(3)
widać ze mamy tu samych speców kolejowych i inżynierów budownictwa/kolejnictwa. Taniej i szybciej jest przesunąć tory. Ruchome stopnie będą działały jak windy na peronach - okazjonalnie a przybliżenie torów permanentnie :)
- 10 6
-
2013-06-20 13:29
(1)
i to jest właśnie to, przelecą się podbijarką i załatwione. Bez ruchomych bajerów, które będą kosztowały co najmniej tyle samo a na dodatek będą się psuły.
Poza tym, ile lat działowi marketingu zajęło podejście do tego tematu, dlaczego "nuta" jest bez kasku, a dyrektor jest nie ogolony?
Trochę taka marketingowa rzeźba w brązie...- 6 1
-
2013-07-17 12:57
"nuta" to ten bodzio blondasek koło dj-a z mikrofonem?A kto to jest?
- 0 0
-
2013-06-20 21:14
Ile kosztować będzie przybliżenie 100m torów?
A ile dobudowanie na tych samych 100m poszerzenia peronów o 7,5 cm?
Więc nie pieprz głodnych kawałów.- 2 1
-
2013-06-20 08:24
A o czasie w jaki stopień by się wysuwał i chował pomyślałeś? (4)
Przecież to znacząco by wydłużyło czas przejazdu.
- 4 25
-
2013-06-20 16:28
znacząco to wydłuża czas postoju, gdy ludzie próbują pokonać tę wielką lochę (1)
a gdyby były poziomy peronu i podłogi pociagu zbliżone i bez dziury - wchodziliby "migiem"
- 9 0
-
2013-07-16 23:34
stopnie
drzwi są idiotycznie skonstruowane z jakąś taką krzywizną zupełnie niepotrzebną. Remont powinien dotyczyć zmianę drzwi na takie jak widzimy w kolejkach metro, czy też w nowych tramwajach...
- 0 0
-
2013-06-20 09:11
jakoś w Niemczech to działa - w tramwajach
a zatrzymują się znacznie częściej jak S-Bahn
- 27 2
-
2013-06-20 08:38
może się wysuwać w czasie jazdy
więc wydłużenie czasu = 0
- 7 5
-
2013-06-20 07:36
a ja tu widzę logikę (4)
Najpierw przesunie sie o 7.5, stwierdzi się, że to za mało i przesunie się o kolejne 7cm. Będzie można ogłosić kolejny przetarg i wystawić kolejną fakturę.
- 66 3
-
2013-06-20 10:23
A nie wystarczy nadbudować brzeg peronu? (3)
Po co przesuwać tory, skoro można dorobić, przykręcić, przykleić kilkucentymetrową warstwę np. gumy do brzegu peronu?
- 30 7
-
2013-06-20 21:54
(2)
o którą potykać się bedziesz kapciu
- 3 10
-
2013-06-21 15:35
A kto idioto powiedział, że ma to wystawać jak jakiś próg? (1)
kapciu
- 0 0
-
2013-07-16 23:32
tylko u nas
Jak patrzę na ten odwieczny problem to krew mnie zalewa, znowu zmarnowane nasze pieniądze, zamiast zrobić wszystkie dworce na tej samej wysokości... i zamontować takie drzwi, żeby na wózku inwalidzkim wjechać bez kłopotu... a tak każdy jeden mądry - tylko rozwiązania głupie...
- 2 0
-
2013-06-20 07:11
Widze, ze jednak sa myslacy ludzie jeszcze w PL. aka koncepcja przesuwania torow jest tymbardziej dziwna, kiedy juz wykonano na wiekszosci przystankow remonty torow i peronow... teraz chca poprawiac....
- 76 3
-
2013-06-20 11:44
ochroniarze (2)
proponuję zamienić sok na security. podoba mi się jak pracują. widać ich i pilnują porządku a sok - ich nie ma. szkoda kasy.
- 1 2
-
2013-07-25 17:42
co ty bredzisz pajacu ??? te tepe pyski z security nic nie robią, bo nie mogą. jedynie są, więc po co ??? a sokiści maja ważniejsze sprawy niz pilnowanie waszych kaszubskich robolskich tylkow !!!!
- 0 1
-
2013-06-20 12:09
ok, jeśli są tacy dobrzy, może można by wywalić Renomę a Securitate kontrolowało by też bilety?
- 0 0
-
2013-07-24 18:28
konfort
dlaczego dostosowujemy się do Słupska,skoro to nie jest Trojmiasto, a to jest kolejka trojmiejska,to ciekawe,a moze jeszcze Koszalin,tez trojmiasto!!!
- 2 0
-
2013-07-17 13:00
A gdzie BHiP? Skandal! Zgłaszam do PIP-u!
Czemu "testerzy" nie mają kasków?Gdzie obuwie ochronne z podeszwa p.poślizgową i metalowymi noskami?
A ten Bodzio Blondasek obok spikera to co?- 0 0
-
2013-06-20 10:20
Stare Kolejki SKM 800 stawaly blisko Platformy/Perony jak wprowadzili Nowe 3000 zrobila sie przepasc utrudniajaca wsiadanie i (1)
PKP - wszystko dobrzewie dlaczego jest przepasc pomiedzy platforma/Peronem a Skladem SKM ten artykul to sciema
PKP - to niemoty i zacofanie techniczne- 3 0
-
2013-06-22 21:07
Ponieważ EN57 to skład regionalny a nie podmiejski. EW58 i EW60 były dostosowane do wysokich peronów i szczelina była minimalna. W zasadzie najlepszym wyjściem dla SKM była by modernizacja linii połączona z nadbudową peronów do poziomu wysokiego. A następnie zakup pojazdów modułowych mogących w razie potrzeby kursować w składach dwu lub wielowagonowych. Składy te byłyby dostosowane tylko do wysokich peronów.
- 0 0
-
2013-06-20 08:28
"młodych rodziców przemieszczających się z wózkami" (2)
to kiedy przestaje się być "młodym rodzicem" w którym wieku - pytam z ciekawości??
Co to za dziwne określenie młody rodzic? Rodzicem można być w każdym wieku.
Wracając do SKM - dla każdego kto ma dziecko wsiadanie do kolejki to TOTALNA masakra i w pojedynkę jest to mega niebezpieczne, bo trzeba uwaza i na wódek i na dziecko i na tą koszmarną przestrzeć miedzy peronem a przystankiem.- 21 1
-
2013-06-20 09:46
wg rządu w wieku 35 l. powyżej już nie dostaniesz np refinansowania wkładu własnego (1)
w nowym programie "drogie mieszkanie ba swoim"( dopłaty i margines cen powoduje... nad ceny mieszkań. ale nie o tym...ładna dziś pogoda
- 2 0
-
2013-06-22 21:02
Wtedy kiedy już nie jeździ się z wózkiem.
- 0 0
-
2013-06-20 06:24
Dziwne (6)
A Mnie zastanawia jaki sens jest przesuwanie torów, skoro na dużej części trasy SKM macie zrobione nowe tory. Że co, cała robota pracowników ma pójść na marne? pozdro.
- 184 4
-
2013-06-22 11:23
ironia
To była ironia. Chodzi o to, że kiedyś takie stopnie były w pociągach SKM, ale ktoś stwierdził, że są zbyteczne więc je pousuwano, a teraz znowu chcą je montować. I tu koszty i tu koszty. Zatem skoro lubią wydawać kasę to niech przesuwają tory. Może taniej im wyjdzie
- 1 1
-
2013-06-20 09:45
zawsze będzie można opóźnienia w rozkładzie tłumaczyć
właśnie trwającymi remontami/modernizacjami..
- 11 0
-
2013-06-20 06:26
(3)
Raczej dobudują kawałek peronu, mniejsze koszta
- 5 4
-
2013-06-20 06:32
(2)
większość peronów też jest zrobiona, może mniejsze koszta, ale tak Czy tak marnowanie czasu. a poza tym znowu remonty, zamykanie połowy peronu i przez to opóźnienia, opóźnienia, opóźnienia.
- 27 0
-
2013-06-20 06:38
jale jaką kasę można puścić bokiem przez zaprzyjaźnionych podwykonawców (1)
- 42 0
-
2013-06-20 09:06
obywatelu!
trafiliście w sedno tarczy!
- 29 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.