• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ki pojadą bliżej peronów

Piotr Weltrowski
20 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Prezentacja, podczas której SKM pokazała swoje pomysły.


SKM chce rozwiązać jeden ze swoich odwiecznych problemów i sprawić, że łatwiej będzie można wsiąść do kolejek. Na razie rozpoczynają się eksperymenty z podwyższeniem stopnia prowadzącego do wagonów, w planach jest też "przysunięcie" torów do samych peronów.



Czy wchodzenie do pociągów SKM jest trudne?

O tym, że problem z dostaniem się do kolejek SKM istnieje, przekonują listy i telefony od pasażerów, głównie osób starszych, niepełnosprawnych, ale też i rowerzystów czy młodych rodziców przemieszczających się z wózkami. O sprawie napisał też jeden z naszych czytelników. Zaproponował on spółce zamontowanie ruchomych, wysuwanych stopni przy drzwiach wagonów. SKM znalazło jednak inny sposób na rozwiązanie sytuacji.

Problemem jest to, iż na trasie, którą codziennie kursują kolejki, perony mają różną wysokość: między Gdańskiem a Rumią są one wysokie na 96 cm, poza tym terenem mają już jednak 76 cm wysokości, a niekiedy - jak np. w Słupsku - jedynie 54 cm.

- Naszym założeniem jest, aby ułatwić życie wszystkim. Nie może być tak, że dostosujemy wszystko do mieszkańców Trójmiasta, a innym pasażerom utrudnimy wchodzenie. Mamy więc propozycje, które - jak sądzimy - okażą się wygodne dla każdego - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

SKM będzie więc chciało wprowadzić równolegle dwa ułatwienia. Pierwszym z nich będzie podwyższenie stopnia prowadzącego do kolejek, w ten sposób, że znajdzie się on dokładnie na wysokości peronów w całym Trójmieście. Dla osób wsiadających do pociągów SKM z niższych peronów nie będzie on stanowić utrudnienia, gdyż odległości od peronu do stopnia i od stopnia do podłogi samego wagonu staną się bardziej równomierne.

Jeszcze w wakacje na trasę wyjadą pierwsze składy z dospawanymi elementami podwyższającymi stopnie przy wejściach do wagonów. Jeżeli testy się powiodą, podobne udogodnienia będą montowane w kolejnych SKM-kach.

Niezależnie od tego SKM chce w przyszłym roku rozpocząć przybliżanie torów do peronów. Dziś odległość ta (w wypadku peronów w Trójmieście) wynosi ok. 30 cm. Możliwe będzie jej zmniejszenie przynajmniej o 7,5 cm. Jako pierwsze "przysunięte" zostaną tory przy przystankach, które w roku 2014 będą budowane lub remontowane (np. Gdańsk Śródmieście), po nich przyjdzie czas na kolejne. O kosztach inwestycji SKM na razie nie chce się wypowiadać.

Opinie (181) 3 zablokowane

  • SKM Trójmiasto (5)

    Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. Jak sama nazwa wskazuje kolej miejska czyli odcinek Pruszcz-Wejherowo, więc po cholere to jeździ do Lęborka i Słupska? Do tych miast powinny jeździć Przewozy Regionalne tak jak do Tczewa, Malborka czy Elbląga. Zostałoby więcej składów do obsługi głównej linii czyli Gdańsk Główny - Gdynia Główna a tak to się tłoczymy bo sobie do Słupska wymarzyli jechać ... A do tego jeszcze na trasie Wejherowo - Słupsk jest problem z peronami który na trasie Gdańsk-Wejherowo nie występuje bo wysokość jest normalna.

    • 243 29

    • Dokładnie tak.... (1)

      ....ale kiedyś ktoś wymyślił,że SKM-ka pojedzie "w świat", nawet może i do Berlina.W Wejherowie powinna być przesiadka dla podróżnych do i z kierunku Słupska.Miało by to jeszcze jedną dobrą stronę, zwłaszcza "z" kierunku Słupska....Pasażerowie przesiadający się podlegali by obowiązkowemu"wietrzeniu się" albowiem wsiadając do takiego EZT-u który przybył ze Słupska,zwłaszcza poranną porą nie należy do przyjemności.

      • 47 5

      • dokladnie nie...

        akurat wczoraj jechałem skm z lęborka do gdańska i menele, śmierdziele i brudasy zaczęły pojawiać się od wejherowa ;)

        • 0 0

    • Takie bezpośrednie połaczenie Gdańska z Słupskiem (1)

      narzucili skm urzędole z urzędu marszałkowskiego. Bo to chodzi według nich o integrację regionu.

      • 1 5

      • Nieprawda!

        To jest wspólna decyzja już pierwszego prezesa SKM i związków zawodowych, głównie maszynistów. Chodziło w tym wyłącznie o interes kolejarzy z SKM, który miał ich za dużo, jak na obsługę samego Trójmiasta.
        W SKM-ie interes podróżnych widniał tylko w deklaracjach, ale w rzeczywistości nie był zbytnio brany pod uwagę.
        Reforma kolei zakładała, że do obsługi regionu miały być koleje regionalne. Dlatego decyzja SKM-u wywołała konflikt z tą koleją.

        • 15 0

    • a tak powinny wygladac skm w 3city

      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=482385611841918&set=a.482383915175421.1073741827.228537400560075&type=1&theater

      • 2 0

  • Czas na zatrudnienie mądrych ludzi a nie dalsze udawanie że się ma mózg

    Jak można coś takiego wymyslac !!!! Dodatkowe stopni? A gdzie oni byli jak projektowali nawe perony. wiedza jak marnowac dofinansowania unijne i nic wiecej. Windy na peronach są ale co z tego jak osoby z wózkami, na wózkach itd nie moge wsiąśc do pociągu... tylko w Polsce takie coś jest możliwe. Do czego to dochodzi żeby ludzie z dziecmi , inwalidzi nie mogli spokojnie podróżowac. Jeżeli to mieli zmienic w wakacje to czemu do dzisiaj to nie jest zrobione!!!! Znowu zima i niebezpieczenstwo coraz wieksze. Jak zapłacą kilka porządnych odszkodowań jak ktoś wpadnie to może się obudzą.
    czas zatrudnic młodych , wykształconych ludzi którzy wiedzą do czego mózg służy a nie dziadków którrzy udają że coś wiedzą. Sami powinni wpaśc w te przerwy między peronem a pociągiem i wtedy byśmy pogadali. Pociągi są brudne, śmierdzące a ceny przejazdu ciągle się zmieniają - szkoda że standardy nie. ciekawe kiedy doczekamy się czystych i bezpiecznych pociągów z wejściem dla wszystkich.

    • 0 0

  • .....

    ludzie wy nie macie wiekszych problemów ??? 40cm dziury przeskoczyć nie umiecie ??? to sie wysilcie nieco, a nie wleczecie sie jak zdechlaki, wpadacie w dziurę i płaczecie, ze taaaaka przestrzeń i sie nie da...pod nogi patrzcie, a nie łeb do góry i potem zdziwiony, że gleba..żal mi was sieroty...

    • 0 2

  • taaak (17)

    Po co zamontować wysuwany stopień, lepiej przesunąć tory ... o 7,5 cm. Nie widzę żadnej logiki w działaniach tej firmy. Chyba, że chodzi o ustawienie jakiegoś przetargu i kasę dla znajomego. Nie mówiąc o tym, że 7,5 cm niczego nie zmieni.

    • 324 16

    • pretekst (1)

      typowa polska kombinatoryka. zamiast wysuwany stopień to trzeba przywalić z grubej rury, uprzykrzyć życie pasażerom na czas przekładki torów (sic!) no i oczywiście podnieść ceny biletów bo taka akcja to spory wydatek. pomijając wysuwany stopień bardziej logicznym wydaje się wymiana progu peronu na bardziej wystający. zakładając ze i tak w tej chwili są to prefabrykaty to ich wymianę można by wykonać nocą nie utrudniając życia pasażerom. ale po co...

      • 3 0

      • :)

        chcieliście ??? to macie, wy narzekacie skm zepsuje rozklad - bo remont :)

        • 0 0

    • (3)

      widać ze mamy tu samych speców kolejowych i inżynierów budownictwa/kolejnictwa. Taniej i szybciej jest przesunąć tory. Ruchome stopnie będą działały jak windy na peronach - okazjonalnie a przybliżenie torów permanentnie :)

      • 10 6

      • (1)

        i to jest właśnie to, przelecą się podbijarką i załatwione. Bez ruchomych bajerów, które będą kosztowały co najmniej tyle samo a na dodatek będą się psuły.

        Poza tym, ile lat działowi marketingu zajęło podejście do tego tematu, dlaczego "nuta" jest bez kasku, a dyrektor jest nie ogolony?

        Trochę taka marketingowa rzeźba w brązie...

        • 6 1

        • "nuta" to ten bodzio blondasek koło dj-a z mikrofonem?A kto to jest?

          • 0 0

      • Ile kosztować będzie przybliżenie 100m torów?

        A ile dobudowanie na tych samych 100m poszerzenia peronów o 7,5 cm?
        Więc nie pieprz głodnych kawałów.

        • 2 1

    • A o czasie w jaki stopień by się wysuwał i chował pomyślałeś? (4)

      Przecież to znacząco by wydłużyło czas przejazdu.

      • 4 25

      • znacząco to wydłuża czas postoju, gdy ludzie próbują pokonać tę wielką lochę (1)

        a gdyby były poziomy peronu i podłogi pociagu zbliżone i bez dziury - wchodziliby "migiem"

        • 9 0

        • stopnie

          drzwi są idiotycznie skonstruowane z jakąś taką krzywizną zupełnie niepotrzebną. Remont powinien dotyczyć zmianę drzwi na takie jak widzimy w kolejkach metro, czy też w nowych tramwajach...

          • 0 0

      • jakoś w Niemczech to działa - w tramwajach

        a zatrzymują się znacznie częściej jak S-Bahn

        • 27 2

      • może się wysuwać w czasie jazdy

        więc wydłużenie czasu = 0

        • 7 5

    • a ja tu widzę logikę (4)

      Najpierw przesunie sie o 7.5, stwierdzi się, że to za mało i przesunie się o kolejne 7cm. Będzie można ogłosić kolejny przetarg i wystawić kolejną fakturę.

      • 66 3

      • A nie wystarczy nadbudować brzeg peronu? (3)

        Po co przesuwać tory, skoro można dorobić, przykręcić, przykleić kilkucentymetrową warstwę np. gumy do brzegu peronu?

        • 30 7

        • (2)

          o którą potykać się bedziesz kapciu

          • 3 10

          • A kto idioto powiedział, że ma to wystawać jak jakiś próg? (1)

            kapciu

            • 0 0

            • tylko u nas

              Jak patrzę na ten odwieczny problem to krew mnie zalewa, znowu zmarnowane nasze pieniądze, zamiast zrobić wszystkie dworce na tej samej wysokości... i zamontować takie drzwi, żeby na wózku inwalidzkim wjechać bez kłopotu... a tak każdy jeden mądry - tylko rozwiązania głupie...

              • 2 0

    • Widze, ze jednak sa myslacy ludzie jeszcze w PL. aka koncepcja przesuwania torow jest tymbardziej dziwna, kiedy juz wykonano na wiekszosci przystankow remonty torow i peronow... teraz chca poprawiac....

      • 76 3

  • ochroniarze (2)

    proponuję zamienić sok na security. podoba mi się jak pracują. widać ich i pilnują porządku a sok - ich nie ma. szkoda kasy.

    • 1 2

    • co ty bredzisz pajacu ??? te tepe pyski z security nic nie robią, bo nie mogą. jedynie są, więc po co ??? a sokiści maja ważniejsze sprawy niz pilnowanie waszych kaszubskich robolskich tylkow !!!!

      • 0 1

    • ok, jeśli są tacy dobrzy, może można by wywalić Renomę a Securitate kontrolowało by też bilety?

      • 0 0

  • konfort

    dlaczego dostosowujemy się do Słupska,skoro to nie jest Trojmiasto, a to jest kolejka trojmiejska,to ciekawe,a moze jeszcze Koszalin,tez trojmiasto!!!

    • 2 0

  • A gdzie BHiP? Skandal! Zgłaszam do PIP-u!

    Czemu "testerzy" nie mają kasków?Gdzie obuwie ochronne z podeszwa p.poślizgową i metalowymi noskami?
    A ten Bodzio Blondasek obok spikera to co?

    • 0 0

  • Stare Kolejki SKM 800 stawaly blisko Platformy/Perony jak wprowadzili Nowe 3000 zrobila sie przepasc utrudniajaca wsiadanie i (1)

    PKP - wszystko dobrzewie dlaczego jest przepasc pomiedzy platforma/Peronem a Skladem SKM ten artykul to sciema
    PKP - to niemoty i zacofanie techniczne

    • 3 0

    • Ponieważ EN57 to skład regionalny a nie podmiejski. EW58 i EW60 były dostosowane do wysokich peronów i szczelina była minimalna. W zasadzie najlepszym wyjściem dla SKM była by modernizacja linii połączona z nadbudową peronów do poziomu wysokiego. A następnie zakup pojazdów modułowych mogących w razie potrzeby kursować w składach dwu lub wielowagonowych. Składy te byłyby dostosowane tylko do wysokich peronów.

      • 0 0

  • "młodych rodziców przemieszczających się z wózkami" (2)

    to kiedy przestaje się być "młodym rodzicem" w którym wieku - pytam z ciekawości??
    Co to za dziwne określenie młody rodzic? Rodzicem można być w każdym wieku.

    Wracając do SKM - dla każdego kto ma dziecko wsiadanie do kolejki to TOTALNA masakra i w pojedynkę jest to mega niebezpieczne, bo trzeba uwaza i na wódek i na dziecko i na tą koszmarną przestrzeć miedzy peronem a przystankiem.

    • 21 1

    • wg rządu w wieku 35 l. powyżej już nie dostaniesz np refinansowania wkładu własnego (1)

      w nowym programie "drogie mieszkanie ba swoim"( dopłaty i margines cen powoduje... nad ceny mieszkań. ale nie o tym...ładna dziś pogoda

      • 2 0

      • Wtedy kiedy już nie jeździ się z wózkiem.

        • 0 0

  • Dziwne (6)

    A Mnie zastanawia jaki sens jest przesuwanie torów, skoro na dużej części trasy SKM macie zrobione nowe tory. Że co, cała robota pracowników ma pójść na marne? pozdro.

    • 184 4

    • ironia

      To była ironia. Chodzi o to, że kiedyś takie stopnie były w pociągach SKM, ale ktoś stwierdził, że są zbyteczne więc je pousuwano, a teraz znowu chcą je montować. I tu koszty i tu koszty. Zatem skoro lubią wydawać kasę to niech przesuwają tory. Może taniej im wyjdzie

      • 1 1

    • zawsze będzie można opóźnienia w rozkładzie tłumaczyć

      właśnie trwającymi remontami/modernizacjami..

      • 11 0

    • (3)

      Raczej dobudują kawałek peronu, mniejsze koszta

      • 5 4

      • (2)

        większość peronów też jest zrobiona, może mniejsze koszta, ale tak Czy tak marnowanie czasu. a poza tym znowu remonty, zamykanie połowy peronu i przez to opóźnienia, opóźnienia, opóźnienia.

        • 27 0

        • jale jaką kasę można puścić bokiem przez zaprzyjaźnionych podwykonawców (1)

          • 42 0

          • obywatelu!

            trafiliście w sedno tarczy!

            • 29 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane