- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (154 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (248 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (61 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Sea Axe z Wisły Aluminium dla holenderskich ratowników
Gdańska stocznia Wisła Aluminium zakończyła budowę kadłuba statku ratowniczego dla Królewskiego Holenderskiego Ratownictwa Morskiego. To nowoczesna jednostka o nietypowym, opatentowanym przez firmę Damen kształcie dzioba - Sea Axe, który ułatwia pływanie przy złych warunkach atmosferycznych.
- Zbudowany w Gdańsku kadłub jest jednostką nowej generacji opracowaną wspólnie przez biuro konstrukcyjne firmy Damen i KNRM (Królewskie Holenderskie Ratownictwo Morskie) - tłumaczy Janusz Zawadowicz, prezes Wisła Aluminium. - Nowoczesne linie kadłuba są adaptacją kształtów dzioba typu Sea Axe.
Konstrukcja typu Sea Axe powoduje radykalne zmniejszenie oporu fal. Dzięki temu świetnie sprawdza się w szybkich jednostkach ratowniczych. Nowa konstrukcja kadłuba powoduje też zmniejszenie zużycia paliwa nawet do 20 proc. - Badania modelowe wykazały pełną przydatność kształtu kadłuba do zadań ratowniczych na morzu Północnym - dodaje Zawadowicz.
Spółka Wisła Aluminium została utworzona pod koniec 1991 roku. Jest stocznią, która od początku istnienia buduje trudne technologicznie aluminiowe konstrukcje, a w szczególności: aluminiowe kadłuby dla małych i średnich jednostek pływających (szybkie łodzie patrolowe, statki ratownicze, jachty pełnomorskie żaglowe i motorowe, katamarany, statki rybackie i nadbudówki).
Dotychczas spółka zbudowała ponad 140 aluminiowych kadłubów i ponad 30 nadbudówek. Usługi niemal w całości wykonuje dla klientów z Europy Zachodniej.
Miejsca
Opinie (18) 1 zablokowana
-
2013-05-13 13:40
Nowoczesne kadłuby ze starej szopy :)
- 20 7
-
2013-05-13 14:18
ciekawe czy mają farbę amelinową (4)
Inaczej tego nie pomalują. To je amelinium
- 48 1
-
2013-05-13 22:19
tego się nie maluje łosiu (2)
bo alu nie dostanie korozji, tylko się szlifuje raz na rok żeby usunąć tlenki, które się zebrały na powierzchni
- 0 7
-
2013-05-14 10:10
przecież powiedział że to amelinium
- 2 0
-
2013-05-14 19:41
alu może tak, ale nie aluminium
- 0 0
-
2013-05-14 21:25
to je droge
jak smok!
- 0 0
-
2013-05-13 14:24
W takiej szopie to sie stare golfy rozbiera (1)
a te kadłuby to chyba po godzinach "rzeźbią"
- 8 14
-
2013-05-13 15:19
jak mawia andrzej strejlał
sprzet nie gra
- 7 0
-
2013-05-13 18:06
i co, można? można! (1)
tylko musi zarządzać ktoś normalny i ktoś kto dba o firme a nie stado grubasów ktorzy tylko patrzą jak napchać do swojej kieszeni, najlepiej z łapówek. firma moze i ma starą szope ale co z tego. nasze stocznie mialy ladne hale, czesto z nowoczesnym sprzetem ale co z tego...
- 17 3
-
2013-05-16 18:16
dla Dario
oczywiście, że można gdyby to było w Konrem Nauta pod obecnymi rządami Nieuka
to nie dałoby się firma miałaby same straty. W latach poprzednich Konrem Nauta miała zyski i była jedną z najlepszych firm na wybrzezu dziś gdy są tam : buc, gąsiory i TW spółka chyli się ku upadkowi. szkoda.- 1 0
-
2013-05-13 18:15
Ta szopa to taka ściema pewnie/zabieg marketingowy, wchodzisz, a tam w środku technologia 21 wieku: lasery/plazmy/wszędzie ekrany LCD, roboty, kolesie w białych kombinezonach.....
- 11 0
-
2013-05-13 19:32
ale tę szopę mogliby odmalować, wstyd!
- 6 1
-
2013-05-13 22:36
Duma aż człowieka rozpiera na widok osiągnięć przemysłu stoczniowego ery Donalda i Grada..... (1)
- 2 0
-
2013-05-14 10:38
głosuj na pis, a nawet i tego nie będziesz miał.
będziesz miał za to jeszcze więcej krzyży i darowizn państwowego mienia na rzecz k kat
- 2 1
-
2013-05-13 23:06
przykre że tylko tym można się pochwalić
- 1 0
-
2013-05-14 13:01
Błąd redakcjo!!!
Firma nazywa się Damen nie Damena
Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
- 1 0
-
2013-05-14 13:24
robimy w polsce to czego juz holendrzy nie potrafia
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.