- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (94 opinie)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (304 opinie)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (11 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
Seria kolizji przetrzebiła tabor GAiT. "Realizacja umowy niezagrożona"
Trzy tramwaje w naprawach po kolizjach i wypadkach, a kolejnych dziewięć z powodu prowadzonych modernizacji zostało wyłączonych z bieżącej eksploatacji w spółce GAiT. Aktualny stan floty nie zagraża jednak realizacji zamówionych kursów - zapewnia magistrat. Po ostatniej serii kolizji urzędnicy wspólnie z policją przeanalizują, jak można poprawić bezpieczeństwo kierowców i pasażerów na przejazdach przez torowiska.
W następnych dniach flotę przetrzebiły jeszcze kolizje na Siedlcach, Morenie i przede wszystkim na pętli Ujeścisko, gdzie kierowca dacii wjechał na przejazd na czerwonym świetle, zderzył się z tramwajem, a następnie go wykoleił. Sam cudem przeżył po tym, jak jego samochód owinął się wokół słupa trakcyjnego.
Dacia wjechała pod tramwaj i go wykoleiła. Pechowa seria trwa
I choć stan taborowy mocno odczuł ostatnie wypadki, to realizacja umowy przewozowej nie jest zagrożona.
- GAiT posiada aktualnie 139 tramwajów pozostających w eksploatacji. Wymagana przez organizatora transportu liczba do obsługi gdańskich linii to 116 pojazdów. Aktualny stan floty tramwajowej spółki nie zagraża realizacji zamówionych kursów. Wszystkie zadania zlecone przez Zarząd Transportu Miejskiego są realizowane - podkreśla Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Do redukcji dostępnych wozów przyczyniły się nie tylko ostatnie wypadki i kolizje. Kolejnych dziewięć pojazdów zostało wyłączonych z ruchu z powodu prowadzonych modernizacji, napraw głównych i średnich (sześć pojazdów).
- Dodatkowo każdego dnia średnio od 5 do 7 pojazdów objętych jest planowymi czynnościami technicznymi, takimi jak np. wymiana kół, przeglądy techniczne lub naprawy awaryjne - dodaje Chełmińska.
Tak wyglądała akcja ratunkowa po wypadku na Hallera
Policja sprawdzi, czy potrzebne są zmiany
Ostatnia seria wypadków - zwłaszcza tego na pętli Ujeścisko - sprawiła też, że urzędnicy wraz z policją będą analizować, jak można poprawić bezpieczeństwo na przejazdach tramwajowych.
Tak się stało w ubiegłym roku choćby na rondzie w Letnicy, gdzie latem 2023 r. po serii kolizji ponownie przeanalizowano organizację ruchu na przecięciu jezdni z torowiskiem i wprowadzono szereg zmian, m.in. wymieniono soczewki w sygnalizacji świetlnej, zamontowano ekran kontrastowy poprawiający widoczność świateł i zainstalowano lustra dla motorniczych. Po wdrożeniu korekt kolizje i wypadki ustały.
Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie
Jakich zmian można spodziewać się w miejscach ostatnich wypadków? Na pewno nie będą to dodatkowe sygnały dźwiękowe. Jak mówią urzędnicy, w miejscach przecinania się torowiska z jezdnią oznakowania ostrzegawcze o tramwajach są stosowne, a nadmiar sygnałów nie jest korzystny w obszarach wymagających szczególnej uwagi przez kierującego, jakimi są skrzyżowania.
- Dokładna analiza miejsc piątkowego zdarzenia będzie przeprowadzona z udziałem policji. Sprawdzimy organizację ruchu i ocenimy, czy jest potrzeba zastosowania dodatkowych znaków - dodaje Chełmińska.
Wypadki tramwajów w Gdańsku
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-13 07:03
Trzeba być prawdziwym asem aby wtelepać sie w tramwaj. (30)
Z tą dacią na morenie nic nie rozumiem, przecież tam są światła, nie jedzie sie na dziko. Czy powinniśmy jednak zacząć debate o obowiązkowych badaniach kierowców po przekroczeniu pewnego wieku ? Myśle że tak.
- 124 49
-
2024-03-14 06:25
to jest wypadek
Tobie też się zdarzy i co wtedy
- 0 1
-
2024-03-13 17:09
Lekarzy mamy mało, a ty chcesz ich zagonić do masowych "badań" i wystawiania kwitów
Akurat młodzi powodują więcej wypadków.
- 6 0
-
2024-03-13 12:18
Ciekawe ile lat miał ten kierowca z daci bo jakoś się nie doczytałem ???? Widać jesteś lepiej poinformowany To uświadom resztę (1)
- 6 0
-
2024-03-13 17:52
39 i sie przyznal ,,na czerwonym wjechalem,39cio latek po kijaku zagil kobiete na chodniku,29cio latek wjechal w grupe mlodziezy tez na chodniku,52 latek zaslabl za kierownica i staranowal znaki,szczesliwie gdzies na trawniku sie zatrzymal!to wszystko seniorzy 60-.
- 5 0
-
2024-03-13 09:55
Gdańsk ma najgorsza komunikacje w Polsce kolejny potwierdzajacy to przyklad (3)
- 6 21
-
2024-03-14 06:26
ty zpisu chyba
- 1 0
-
2024-03-13 19:02
że Dacia się pod tramwaj wkrochmaliła? Wygrałeś, to jest argument nie do przebicia. Tacy geniusze rodzą się rzadko
- 2 0
-
2024-03-13 10:19
Mało jeździsz po Polsce ! Gdańsk ma jedną z lepszych .
- 14 9
-
2024-03-13 09:28
wszystkim się może zdarzyć bez przesady...
- 6 1
-
2024-03-13 09:25
Wiek nie ma tu nic do tego badania owszem ale dla wszystkich kierowców
- 13 2
-
2024-03-13 09:03
Ale zdarzenie z Dacią było na Ujeścisku a nie na Morenie - pętla Ujeścisko a skrzyżowanie Jabłoniowa/Warszawska
- 7 0
-
2024-03-13 08:16
(9)
Na Morenie powinien być jeden sygnalizator S-3 zamiast dwóch sygnalizatorów S-1. To by znacznie ułatwiło zawracanie osobom, które są tam po raz pierwszy.
- 7 1
-
2024-03-13 08:19
Bycie gdzieś po raz pierwszy niczego nie usprawiedliwia. (8)
Akurat tam jest wszystko dobrze oznaczone.
- 7 8
-
2024-03-13 08:32
(7)
Usprawiedliwia i nie. Zbyt skomplikowany system to wina projekowania, a nie użytkownika. Dlatego UX stron www/aplikacji musi być jak najprostszy
- 9 3
-
2024-03-13 09:13
Pomylił ci się UX z UI, ale byłeś blisko (2)
- 2 8
-
2024-03-13 10:36
Pudło. UX ma być prosty, UI ma być ładny :) (1)
- 3 1
-
2024-03-14 06:41
Jak user experience może być prosty cymbale?
Interfejs ma być zarazem ładny i prosty dla użytkownika. Nie kalecz pojęć
- 0 0
-
2024-03-13 08:54
UX musi być jak najprostszy w stronkach wydębiających pieniądze. (2)
W profesjonalnych zastosowaniach, nikt nie pyta czy sap, ide, czy CAD jest trudny, czy łatwy do ogarnięcia, tylko, czy go znasz, czy nie.
- 1 7
-
2024-03-13 09:14
Ty w ogóle masz pojęcie o czym bełkoczesz? (1)
- 4 2
-
2024-03-13 10:37
Po to jest długi kurs i egzamin na uprawnienia, żeby kierowcy wiedzieli jak się zachować na drodze.
- 0 0
-
2024-03-13 08:57
Kierowcy mają widzenie tunelowe? Widzą tylko sygnalizator i już nie mają w polu widzenia nic więcej? Litości
- 4 2
-
2024-03-13 08:09
Młoda kobieta potrafi jechać gorzej niż starszy dziadek (1)
- 20 6
-
2024-03-13 10:43
Młoda kobieta zdaje sobie sprawę że jeździ źle.
Stary dziadek potrafi władować się pod prąd na ekspresówce, bo "w 1978 to skrzyżowanie wyglądało inaczej".
- 5 11
-
2024-03-13 07:30
I po co ta cała kłótnia o wiek?
Badać należy wszystkich i tyle.
- 19 7
-
2024-03-13 07:24
(3)
To samo dotyczy " małolatów " . Wbrew pozorom osoby starsze mają procentowo mniejszy udział w kolizjach od innych kierowców .
- 23 4
-
2024-03-13 07:30
Bo nikt nie liczy kolizji na przejechany kilometr. (2)
Starsi ludzie jeżdżą znacznie mniej.
- 12 16
-
2024-03-13 13:14
co maja kilometry do ofiar!!,naucz sie bezpiecznie jezdzic!
- 2 0
-
2024-03-13 10:22
Nie wszyscy !!! Mam 64 lata i byś nieuwierzył ile "kręcę" w roku.
- 7 1
-
2024-03-13 07:14
noo,to trzeba badac od 18 do 45 lat!!,bo ci furmani powoduja najwiecej wypadkow smiertelnych i kolizji!!!,a ten w daci sie przyznal ze na czerwonym wjechal!!,wiek?,trzydziesci dziewiec lat!!!
- 26 4
-
2024-03-13 07:11
Statystycznie najwięcej wypadków powodują młodzi kierowcy
Więc jestem jak najbardziej za. Przede wszystkim badania psychiczne by się przypadły. Zdolność do panowania nad emocjami
- 21 5
-
2024-03-13 09:31
Kilka dni temu wypadek na głównym skrzyżowaniu miasta przy Galerii Bałtyckiej (1)
Sygnalizacja nie działała, ruch znacząco utrudniony, korki się tworzyły a na skrzyżowaniu nie było ani jednego policjanta, który by kierował ruchem.
- 33 2
-
2024-03-13 12:43
Niezła bzdura
Zazwyczaj jak światła nie działają to ruch idzie płynniej. Jest mniejsza prędkość, ale krócej się czeka i finalnie wychodzi na plus dla wszystkich.
- 2 2
-
2024-03-13 08:15
Przy Galerii B obowiszkowo (11)
fotoradar przejazdu na czerwonym plus pomiar prędkości.
Głównie chodzi o życie pieszych i rowerzystów dla których idioci za kółkiem są prawdziwym zagrożeniem.- 36 44
-
2024-03-13 09:05
no patrz (4)
to tak jak dla kierowców idioci na rowerach i d**ilni piesi. Ale mogą bo są bezkarni, w przeciwieństwie do kierowców
- 11 12
-
2024-03-13 10:03
ach ci piesi, ciągle zabijają tych biednych kierowców, czy może odwrotnie?
- 8 7
-
2024-03-13 09:32
(2)
To prawda, sam widzialem jak pieszy biegl chodnikiem 120km/h po czym nagle wskoczyl na jezdnie, poprzewracal 3 samochody i wykoleil tramwaj.
- 19 8
-
2024-03-13 09:35
(1)
A co na to Twój psychiatra?
- 5 12
-
2024-03-13 11:11
Psychiatra biegł obok!
- 5 0
-
2024-03-13 08:25
(5)
Artykuł o tramwajach?
Najbardziej poszkodowani według komentującego? Rowerzyści.
Dosłownie sekta.- 19 7
-
2024-03-13 08:55
Najbardziej poszkodowani są piesi. (4)
Ale przeczytałeś, co chciałeś przeczytać jak widzę :)
- 9 8
-
2024-03-13 09:34
"bo mi się należy" (3)
pieszy nie jest najbardziej poszkodowany. wystarczy, że pieszy nie będzie się zachowywał jak święta krowa i wpychał pod koła "bo ja mam pierwszeństwo i musi mi ustąpić". pokolenie myślących życzeniowo. samochód może się zatrzyma, może nie. może mieć niesprawne hamulce, może mieć awarię, cokolwiek. ale kierowcy zapewne nic się nie stanie, oprócz późniejszych wyrzutów sumienia i odpowiedzialności karnej, ale pieszy może stracić zdrowie, a nawet życie.
- 11 6
-
2024-03-17 04:37
miasto jest dla ludzi, nie dla samochodów
- 0 0
-
2024-03-13 10:40
Dobrze mówisz. (1)
Dlatego jadąc obwodnicą należy się zatrzymać przed każdą podporządkowaną i porządnie rozejrzeć.
- 4 4
-
2024-03-13 15:11
Chciałbym tylko zauważyć, że wbrew powszechnej opinii, to pierwszy (i rowerzysta) nie ma pierwszeństwa wejścia na pasy przed samochodem. Ma pierwszeństwo będąc już na pasach...
Ostatnio widziałem jak matka dzieciaka ( na okolo 6 lat) malo nie wepchnęła swojej pociechy na rowerze pod tramwaj (krzycząc: "jedz, on musi sie zatrzymac"), bo samochód wyhamował, a tramwaj jadący obok już nie...
Na szczęście dzieciak mądrzejszy od matki i sie zatrzymał.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.