• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Seria kolizji przetrzebiła tabor GAiT. "Realizacja umowy niezagrożona"

Maciej Korolczuk
13 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (134)
Ostatnia seria kolizji tramwajów unieruchomiła trzy składy, a kolejnych dziewięć przechodzi planowane remonty i modernizacje. Urzędnicy zapewniają, że obsługa linii i realizacja umowy nie są zagrożone. Ostatnia seria kolizji tramwajów unieruchomiła trzy składy, a kolejnych dziewięć przechodzi planowane remonty i modernizacje. Urzędnicy zapewniają, że obsługa linii i realizacja umowy nie są zagrożone.

Trzy tramwaje w naprawach po kolizjach i wypadkach, a kolejnych dziewięć z powodu prowadzonych modernizacji zostało wyłączonych z bieżącej eksploatacji w spółce GAiT. Aktualny stan floty nie zagraża jednak realizacji zamówionych kursów - zapewnia magistrat. Po ostatniej serii kolizji urzędnicy wspólnie z policją przeanalizują, jak można poprawić bezpieczeństwo kierowców i pasażerów na przejazdach przez torowiska.



Myśląc o sobie jako o kierowcy, uważasz, że:

Władze i pracownicy miejskiego przewoźnika liczą, że ostatnia seria kolizji i wypadków z udziałem tramwajów wyczerpała już tegoroczny limit pecha. W krótkim czasie z eksploatacji wyłączono trzy uszkodzone tramwaje i autobus, który pod koniec lutego na al. Hallera zapoczątkował niefortunny bieg zdarzeń.

W następnych dniach flotę przetrzebiły jeszcze kolizje na Siedlcach, Morenie i przede wszystkim na pętli Ujeścisko, gdzie kierowca dacii wjechał na przejazd na czerwonym świetle, zderzył się z tramwajem, a następnie go wykoleił. Sam cudem przeżył po tym, jak jego samochód owinął się wokół słupa trakcyjnego.

Dacia wjechała pod tramwaj i go wykoleiła. Pechowa seria trwa Dacia wjechała pod tramwaj i go wykoleiła. Pechowa seria trwa
  • Skutki ostatnich wypadków i kolizji z udziałem tramwajów.
  • Skutki ostatnich wypadków i kolizji z udziałem tramwajów.
  • Skutki ostatnich wypadków i kolizji z udziałem tramwajów.


I choć stan taborowy mocno odczuł ostatnie wypadki, to realizacja umowy przewozowej nie jest zagrożona.

- GAiT posiada aktualnie 139 tramwajów pozostających w eksploatacji. Wymagana przez organizatora transportu liczba do obsługi gdańskich linii to 116 pojazdów. Aktualny stan floty tramwajowej spółki nie zagraża realizacji zamówionych kursów. Wszystkie zadania zlecone przez Zarząd Transportu Miejskiego są realizowane - podkreśla Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Do redukcji dostępnych wozów przyczyniły się nie tylko ostatnie wypadki i kolizje. Kolejnych dziewięć pojazdów zostało wyłączonych z ruchu z powodu prowadzonych modernizacji, napraw głównych i średnich (sześć pojazdów).

- Dodatkowo każdego dnia średnio od 5 do 7 pojazdów objętych jest planowymi czynnościami technicznymi, takimi jak np. wymiana kół, przeglądy techniczne lub naprawy awaryjne - dodaje Chełmińska.

Tak wyglądała akcja ratunkowa po wypadku na Hallera


Policja sprawdzi, czy potrzebne są zmiany



Ostatnia seria wypadków - zwłaszcza tego na pętli Ujeścisko - sprawiła też, że urzędnicy wraz z policją będą analizować, jak można poprawić bezpieczeństwo na przejazdach tramwajowych.

Tak się stało w ubiegłym roku choćby na rondzie w Letnicy, gdzie latem 2023 r. po serii kolizji ponownie przeanalizowano organizację ruchu na przecięciu jezdni z torowiskiem i wprowadzono szereg zmian, m.in. wymieniono soczewki w sygnalizacji świetlnej, zamontowano ekran kontrastowy poprawiający widoczność świateł i zainstalowano lustra dla motorniczych. Po wdrożeniu korekt kolizje i wypadki ustały.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



Jakich zmian można spodziewać się w miejscach ostatnich wypadków? Na pewno nie będą to dodatkowe sygnały dźwiękowe. Jak mówią urzędnicy, w miejscach przecinania się torowiska z jezdnią oznakowania ostrzegawcze o tramwajach są stosowne, a nadmiar sygnałów nie jest korzystny w obszarach wymagających szczególnej uwagi przez kierującego, jakimi są skrzyżowania.

- Dokładna analiza miejsc piątkowego zdarzenia będzie przeprowadzona z udziałem policji. Sprawdzimy organizację ruchu i ocenimy, czy jest potrzeba zastosowania dodatkowych znaków - dodaje Chełmińska.

Miejsca

Opinie (134) 1 zablokowana

  • Trzeba być prawdziwym asem aby wtelepać sie w tramwaj. (30)

    Z tą dacią na morenie nic nie rozumiem, przecież tam są światła, nie jedzie sie na dziko. Czy powinniśmy jednak zacząć debate o obowiązkowych badaniach kierowców po przekroczeniu pewnego wieku ? Myśle że tak.

    • 124 49

    • Statystycznie najwięcej wypadków powodują młodzi kierowcy

      Więc jestem jak najbardziej za. Przede wszystkim badania psychiczne by się przypadły. Zdolność do panowania nad emocjami

      • 21 5

    • noo,to trzeba badac od 18 do 45 lat!!,bo ci furmani powoduja najwiecej wypadkow smiertelnych i kolizji!!!,a ten w daci sie przyznal ze na czerwonym wjechal!!,wiek?,trzydziesci dziewiec lat!!!

      • 26 4

    • (3)

      To samo dotyczy " małolatów " . Wbrew pozorom osoby starsze mają procentowo mniejszy udział w kolizjach od innych kierowców .

      • 23 4

      • Bo nikt nie liczy kolizji na przejechany kilometr. (2)

        Starsi ludzie jeżdżą znacznie mniej.

        • 12 16

        • Nie wszyscy !!! Mam 64 lata i byś nieuwierzył ile "kręcę" w roku.

          • 7 1

        • co maja kilometry do ofiar!!,naucz sie bezpiecznie jezdzic!

          • 2 0

    • I po co ta cała kłótnia o wiek?

      Badać należy wszystkich i tyle.

      • 19 7

    • Młoda kobieta potrafi jechać gorzej niż starszy dziadek (1)

      • 20 6

      • Młoda kobieta zdaje sobie sprawę że jeździ źle.

        Stary dziadek potrafi władować się pod prąd na ekspresówce, bo "w 1978 to skrzyżowanie wyglądało inaczej".

        • 5 11

    • (9)

      Na Morenie powinien być jeden sygnalizator S-3 zamiast dwóch sygnalizatorów S-1. To by znacznie ułatwiło zawracanie osobom, które są tam po raz pierwszy.

      • 7 1

      • Bycie gdzieś po raz pierwszy niczego nie usprawiedliwia. (8)

        Akurat tam jest wszystko dobrze oznaczone.

        • 7 8

        • (7)

          Usprawiedliwia i nie. Zbyt skomplikowany system to wina projekowania, a nie użytkownika. Dlatego UX stron www/aplikacji musi być jak najprostszy

          • 9 3

          • UX musi być jak najprostszy w stronkach wydębiających pieniądze. (2)

            W profesjonalnych zastosowaniach, nikt nie pyta czy sap, ide, czy CAD jest trudny, czy łatwy do ogarnięcia, tylko, czy go znasz, czy nie.

            • 1 7

            • Ty w ogóle masz pojęcie o czym bełkoczesz? (1)

              • 4 2

              • Po to jest długi kurs i egzamin na uprawnienia, żeby kierowcy wiedzieli jak się zachować na drodze.

                • 0 0

          • Kierowcy mają widzenie tunelowe? Widzą tylko sygnalizator i już nie mają w polu widzenia nic więcej? Litości

            • 4 2

          • Pomylił ci się UX z UI, ale byłeś blisko (2)

            • 2 8

            • Pudło. UX ma być prosty, UI ma być ładny :) (1)

              • 3 1

              • Jak user experience może być prosty cymbale?

                Interfejs ma być zarazem ładny i prosty dla użytkownika. Nie kalecz pojęć

                • 0 0

    • Ale zdarzenie z Dacią było na Ujeścisku a nie na Morenie - pętla Ujeścisko a skrzyżowanie Jabłoniowa/Warszawska

      • 7 0

    • Wiek nie ma tu nic do tego badania owszem ale dla wszystkich kierowców

      • 13 2

    • wszystkim się może zdarzyć bez przesady...

      • 6 1

    • Gdańsk ma najgorsza komunikacje w Polsce kolejny potwierdzajacy to przyklad (3)

      • 6 21

      • Mało jeździsz po Polsce ! Gdańsk ma jedną z lepszych .

        • 14 9

      • że Dacia się pod tramwaj wkrochmaliła? Wygrałeś, to jest argument nie do przebicia. Tacy geniusze rodzą się rzadko

        • 2 0

      • ty zpisu chyba

        • 1 0

    • Ciekawe ile lat miał ten kierowca z daci bo jakoś się nie doczytałem ???? Widać jesteś lepiej poinformowany To uświadom resztę (1)

      • 6 0

      • 39 i sie przyznal ,,na czerwonym wjechalem,39cio latek po kijaku zagil kobiete na chodniku,29cio latek wjechal w grupe mlodziezy tez na chodniku,52 latek zaslabl za kierownica i staranowal znaki,szczesliwie gdzies na trawniku sie zatrzymal!to wszystko seniorzy 60-.

        • 5 0

    • Lekarzy mamy mało, a ty chcesz ich zagonić do masowych "badań" i wystawiania kwitów

      Akurat młodzi powodują więcej wypadków.

      • 6 0

    • to jest wypadek

      Tobie też się zdarzy i co wtedy

      • 0 1

  • Ciekawe, ile świetnych kierowców z ankiety potrafi wyjść z poślizgu (6)

    Trochę refleksji, co najwyżej jesteście przeciętni ;)

    • 7 10

    • Swietny kierowca nie doprowadza do poslizgu

      Umie ocenić warunki i dostosowuje się do przepisów.

      • 12 2

    • Kwestia też prędkości oraz samego auta

      Czym większa prędkość tym mniej osób potrafi

      • 3 0

    • ja mam inne pytanie,jakim trzeba byc asem zeby doprowadzic do poslizgu zeby z niego wychodzic!!,trzeba umiec ocenic warunki na drodze!!!

      • 7 2

    • Co za problem? Hamulec do oporu i niech ESP i ABS robią swoje. (1)

      Ciekawe ilu "świetnych" kierowców starej daty zatrzymało się z umiejętnościami na jeżdżeniu Polonezem...

      • 3 3

      • Ja jeździłem polonezem

        I dzięki temu wiem co to hamowanie pulsacyjne ,kontrolowanie uślizgu tylnych kół itp.I porównywanie kierowców starej daty do mistrzów abs esp i inne sresy, uważam za pochwałe .My stara data przynajmniej. Myślimy .!!!!

        • 3 0

    • Osobiście wychodziłem z kilku poślizgów -ale mimo to uważam że jestem przeciętnym kierowca !!!!!

      • 0 0

  • Robia wszystko zeby zniechecic do komunikacji. (1)

    Wydali poeniadze ma Fale teraz nie ma na potrzebny tabor. FALA to marnotrawienie pieniedzy beż precedensu.

    • 26 2

    • Ta komunikacja jest tak doskonała że nie trzeba nikogo zniechęcać - ci którzy kożystaja to nie maja innego wyjścia

      • 0 0

  • Nie to nie koniec... To dopiero początek złej passy. (3)

    Będzie więcej wypadków i ja bym sprawdził niezależnie drogę hamowania tych tramwajów i sprawność ile kół faktycznie hamuje zanim dojdzie do katastrofy jak ta z pod Leźna!!! Bo cos czuje, że gdyby były sprawne to wiele dało by się uniknąć tych kolizji!

    • 12 16

    • Po pierwsze to "spod", a po drugie, gdzie ty w Leźnie masz tramwaj? Może o Brzeźno chodziło?

      • 3 2

    • Tramwaj hamuje elektrodynamicznie

      kołami przy awaryjnym

      • 4 1

    • Motorniczy nie bez winy

      Proponuję przeprowadzić ponowne szkolenia dla motorniczych!!! Myślą że dzwonek to hamulec :P

      • 0 2

  • Wiatr czy słońce nie zagrożą tramwajowej komunikacji (2)

    A tego typu zdarzenia jakie mieliśmy ostatnio na mieście są wpisane w ryzyko. To tylko 3 a nie np. 18 kolizji w ciągu ostatnich dni.

    • 2 5

    • W Warszawie było kiedyś 28 kolizji jednego dnia

      • 1 0

    • Nie. Akurat kolizji na Morenie i wielu innych można uniknąć, gdyby kierowcy samochodow jeździli zgodnie z przepisami. Jazda na czerwonym świetle taka nie jest.

      • 2 0

  • Bo jeździć

    to trzeba umić.

    • 10 1

  • Korzystając z komunikacji miejskiej, obserwuje (2)

    "z góry" zachowania szoferów i szoferek podczas prowadzenia samochodów. Czego oni nie robią? Rozmawiają przez telefony, piszą smsy, oglądają cos w intrenecie, poprawiają makeup korzystając z wewnętrznego lusterka lub smartfonu, zabawiają dzieci na fotelikach, pala papierosy, jedzą , piją coś z kubków......Tjam....często ci pożal się boże kierowcy i kierowczyce zapewniają, że mogą to robić bo mają.....podzielność uwagi, do czasu jednak, do czasu bum!

    • 24 3

    • (1)

      Jeżdżę komunikacją miejską i bardzo często widzę jak motorniczy prowadzi rozmowę przez słuchawki, albo słuchają głośnej muzyki. To samo dotyczy kierowców autobusów.

      • 2 4

      • ale to akurat jest w pełni legalne i dopuszczalne

        • 4 1

  • Wymówka (3)

    Teraz mają łatwe wytłumaczenie spóźnień i braku kursów

    • 7 8

    • ....z tym, ze spóźnienia i brak kursów często są następstwem (1)

      wtórnego analfabetyzmu kierowców, ich pewności siebie i wiary we własne umiejętności, cynizmu, pospolitego chamstwa i całkowity zanik zdolności do myślenia, przewidywania i oceny sytuacji drogowej. Za kierownica trzeba myśleć , za siebie i innych a nie tylko bezmyślnie kręcić kółkiem tak jak każe nawigacja.

      • 3 3

      • Kierowcy przecież zawsze wiedzą lepiej.

        Pięknie widać to na Hallera, gdzie chyba tylko kolczatek brakuje, a i tak pchają się pod wiadukt i blokują ruch.

        • 1 0

    • tramawaje to jeszcze pikus ale chyba nie ma kursu autobusu miejskiego który nie byłby opóźniony z winy kierowców

      w godzinach szczytu praktycznie paraliżują komunikacje publiczną bez żadnych konsekwencji

      • 0 0

  • Ponad 32% świetnych kierowców (1)

    A jednak tyłem nie parkują, nie mówiąc o równoległym. Nacisnąć gaz to i małpę się nauczy.... sztuką jest jechać dokaldnie i precyzyjnie. Niestety każdy wie, jak jest pod marketami

    • 9 2

    • Z moich obserwacji. 50% kierowców jest do przyuczenia a 30% do odebrania uprawnień.

      • 4 1

  • (4)

    W tak dużym mieście kilka składów które wypadły nazywanie przetrzebieniem ( prawie klęską ) to chyba przesada . Chyba, że w Gdańsku ilość tramwajów w stosunku do liczby mieszkańców jest na tragicznie niskim poziomie!

    • 24 3

    • Zbyt wiele tramwajów zbierających kurz w rezerwie to czysta niegospodarność.

      • 3 2

    • jak masz taka wiedze to napisz ile taboru w godzinach szczytu wyjezdza na drogi i tory,mozesz pomylic sie o 1%!

      • 1 0

    • Niestety może tak byc

      • 1 0

    • bo mamy trawajowy złom taka prawda

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane