• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Seria kolizji przetrzebiła tabor GAiT. "Realizacja umowy niezagrożona"

Maciej Korolczuk
13 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (134)
Ostatnia seria kolizji tramwajów unieruchomiła trzy składy, a kolejnych dziewięć przechodzi planowane remonty i modernizacje. Urzędnicy zapewniają, że obsługa linii i realizacja umowy nie są zagrożone. Ostatnia seria kolizji tramwajów unieruchomiła trzy składy, a kolejnych dziewięć przechodzi planowane remonty i modernizacje. Urzędnicy zapewniają, że obsługa linii i realizacja umowy nie są zagrożone.

Trzy tramwaje w naprawach po kolizjach i wypadkach, a kolejnych dziewięć z powodu prowadzonych modernizacji zostało wyłączonych z bieżącej eksploatacji w spółce GAiT. Aktualny stan floty nie zagraża jednak realizacji zamówionych kursów - zapewnia magistrat. Po ostatniej serii kolizji urzędnicy wspólnie z policją przeanalizują, jak można poprawić bezpieczeństwo kierowców i pasażerów na przejazdach przez torowiska.



Myśląc o sobie jako o kierowcy, uważasz, że:

Władze i pracownicy miejskiego przewoźnika liczą, że ostatnia seria kolizji i wypadków z udziałem tramwajów wyczerpała już tegoroczny limit pecha. W krótkim czasie z eksploatacji wyłączono trzy uszkodzone tramwaje i autobus, który pod koniec lutego na al. Hallera zapoczątkował niefortunny bieg zdarzeń.

W następnych dniach flotę przetrzebiły jeszcze kolizje na Siedlcach, Morenie i przede wszystkim na pętli Ujeścisko, gdzie kierowca dacii wjechał na przejazd na czerwonym świetle, zderzył się z tramwajem, a następnie go wykoleił. Sam cudem przeżył po tym, jak jego samochód owinął się wokół słupa trakcyjnego.

Dacia wjechała pod tramwaj i go wykoleiła. Pechowa seria trwa Dacia wjechała pod tramwaj i go wykoleiła. Pechowa seria trwa
  • Skutki ostatnich wypadków i kolizji z udziałem tramwajów.
  • Skutki ostatnich wypadków i kolizji z udziałem tramwajów.
  • Skutki ostatnich wypadków i kolizji z udziałem tramwajów.


I choć stan taborowy mocno odczuł ostatnie wypadki, to realizacja umowy przewozowej nie jest zagrożona.

- GAiT posiada aktualnie 139 tramwajów pozostających w eksploatacji. Wymagana przez organizatora transportu liczba do obsługi gdańskich linii to 116 pojazdów. Aktualny stan floty tramwajowej spółki nie zagraża realizacji zamówionych kursów. Wszystkie zadania zlecone przez Zarząd Transportu Miejskiego są realizowane - podkreśla Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Do redukcji dostępnych wozów przyczyniły się nie tylko ostatnie wypadki i kolizje. Kolejnych dziewięć pojazdów zostało wyłączonych z ruchu z powodu prowadzonych modernizacji, napraw głównych i średnich (sześć pojazdów).

- Dodatkowo każdego dnia średnio od 5 do 7 pojazdów objętych jest planowymi czynnościami technicznymi, takimi jak np. wymiana kół, przeglądy techniczne lub naprawy awaryjne - dodaje Chełmińska.

Tak wyglądała akcja ratunkowa po wypadku na Hallera


Policja sprawdzi, czy potrzebne są zmiany



Ostatnia seria wypadków - zwłaszcza tego na pętli Ujeścisko - sprawiła też, że urzędnicy wraz z policją będą analizować, jak można poprawić bezpieczeństwo na przejazdach tramwajowych.

Tak się stało w ubiegłym roku choćby na rondzie w Letnicy, gdzie latem 2023 r. po serii kolizji ponownie przeanalizowano organizację ruchu na przecięciu jezdni z torowiskiem i wprowadzono szereg zmian, m.in. wymieniono soczewki w sygnalizacji świetlnej, zamontowano ekran kontrastowy poprawiający widoczność świateł i zainstalowano lustra dla motorniczych. Po wdrożeniu korekt kolizje i wypadki ustały.

Rozkłady jazdy na żywo w twoim telefonie



Jakich zmian można spodziewać się w miejscach ostatnich wypadków? Na pewno nie będą to dodatkowe sygnały dźwiękowe. Jak mówią urzędnicy, w miejscach przecinania się torowiska z jezdnią oznakowania ostrzegawcze o tramwajach są stosowne, a nadmiar sygnałów nie jest korzystny w obszarach wymagających szczególnej uwagi przez kierującego, jakimi są skrzyżowania.

- Dokładna analiza miejsc piątkowego zdarzenia będzie przeprowadzona z udziałem policji. Sprawdzimy organizację ruchu i ocenimy, czy jest potrzeba zastosowania dodatkowych znaków - dodaje Chełmińska.

Miejsca

Opinie (134) 1 zablokowana

  • Robimy wyścigi na ilość stłuczek z Wrocławiem?

    • 1 0

  • (4)

    Tak uczą szkoły jazdy, chodzi o to by kasa się zgadzała uczą tyle żeby zdali ale nie uczą myślenia za kółkiem stąd taki gamoń jeden z drugim potrafią zablokować całe skrzyżowania, zająć trzy miejsca parkingowe jednocześnie czy pokują się pod tramwaje lub wjeżdżają na przejazd kolejowy na czerwonym. Myślą że jak zaliczą egzamin a tata kupi autko to są zwolnieni z myślenia a oni sami są najlepszymi kierowcami i mogą zostać" królami"lewego pasa.

    • 9 3

    • Znasz wszystkich instruktorów (2)

      osobiście,jesteś przy szkoleniu w każdym OSK?
      Ja trafiłam na takiego z powołania akurat.Po co się wypowiadasz ,sam siadaj i szkol!

      • 1 1

      • A czy ten instruktor z powołania chociaż raz pokazał Ci hamowanie awaryjne powyżej 100km/h?

        To że ktoś ładnie gada, nie znaczy od razu że dobrze uczy.

        • 1 1

      • A czy ten instruktor nauczy cię myśleć? Nie żaden cię tego nie nauczy .Chodzi o to że kierowca ma uzupełniać braki w wiedzy, zaglądać i przypominać sobie przepisy ale po kursie już mało kto tam zagląda no bo po co ma prawko i jest już super kierowcą. Tak samo tzw niedzielni kierowcy ma prawko ale co z tego nie jeździ a przy tym ruchu jaki mamy zaczyna się gubić ale przepisów też sobie nie przypomni bo przecież ma prawko

        • 0 0

    • Nie braki w wyszkoleniu a popełniane błędy przez wszystkich uczestników ruchu drogowego bez względu na wiek i płeć .

      Stolarz jak się pomyli z rozmiarem ciętej deski odkłada ją na bok ale prowadząc samochód co któryś błąd powoduje zapłacenie mandatu karnego albo kolizję lub wypadek . Tokarz jak popełni błąd przy toczeniu to spaprany element wrzuci do złomu ale jak prowadzi samochód i popełni błąd - patrz na skutki błędu stolarza . Ludzie w życiu popełniają bardzo dużo błędów nie przez brak umiejętności ale przez nasze cechy naturalne ( zamyślenie , zdenerwowanie , lekkomyślność itp ) ale namacalne skutki są najbardziej zauważalne wśród uczestników ruchu drogowego . I jest jeden zawód gdzie pomylić się można tylko raz , to saper . Nie ma co zganiać winy na brak wyszkolenia kierowców , bo nie oni jedni są uczestnikami ruchu drogowego a wszyscy poruszający się po drogach publicznych do czego nie muszą mieć żadnego przeszkolenia , badań lekarskich i egzaminów popełniają błędy i co który błąd skutkuje kolizją lub wypadkiem

      • 0 0

  • Co z projektem linii tramwajowej z moreny do wrzeszcza? (11)

    Projekt ma być gotowy w obecnym miesiącu, a tu ani widu ani słychu.
    Jeszcze w budżecie miasta nawet rezerwy na rozpoczęcie budowy obecne władzę Gdańska nie zostawili

    • 24 5

    • POwiem ci co - to jest kiełbaska wyborcza (1)

      Merdasz ogonkiem, w myślach już po nią sięgasz a raptem znika ...
      Ale mam też dobrą wiadomość! Ona znów się pojawi za 5 lat!!
      Znów będziesz mógł merdać ogonkiem i się cieszyć
      :-)

      • 8 3

      • Hmm, brzmi jak CPK.

        • 0 1

    • po co ? (1)

      25 lat temu mialby sens ,a teraz ?

      • 2 1

      • A teraz jest potrzebny bardziej niż kiedykolwiek.

        Mamy tory z Południa na Morenę, więc Nowa Politechniczna i Nowa Abrahama mogłyby pozwolić tysiącom ludzi na szybszy i wygodniejszy dojazd do pracy, niż samochód i korki.

        • 1 1

    • brakuje lini ze stogpw przez chelm na lawendowe albo chociaz havla (2)

      • 2 0

      • Można przesiąść się na locie lub dworcu. Nadkładasz 1 przystanek. A jak wszędzie koniecznie musisz dojeżdżać bezpośrednio, to zawsze zostaje samochód.

        • 0 0

      • Nie brakuje, nie może być wszędzie połączeń bezpośrednich. Dziewiątka powinna kursować przez Śródmieście SKM i wszyscy mieliby łatwe przesiadki Chełm - Stogi - SKM.

        • 0 0

    • Jak to co? Garstka ludzi, których nie stać na parking, dalej blokuje całe przedsięwzięcie.

      8 rok leci...

      • 0 1

    • (1)

      tramwaj to powinien być na Armii Krajowej.

      • 0 0

      • Powinien być w obu tych miejscach.

        • 1 0

    • Budowę sfinansuje dofinansowanie zewnętrzne.

      • 0 0

  • Kobyła iaaaaa

    Ale propaganda znowu bronią dólkiewicz .Może zapytajcie się normalnego kierowcy ile zarabia odpowiedź dlaczego bo są premie uznaniowe no i autobusy jeżdżące bez AC.Firma rozkradana przez ekipę łysickiego od lat tam tylko pomioty mają się dobrze.

    • 5 0

  • ja proponuję, żeby nauczyć prowadzących tramwaje w sytuacji awaryjnej skręcać i wymijać pojazd

    bo innej możliwości nie widzę

    • 3 0

  • Dziadek

    Dziadek też był w 1938 motorniczym w Berlinie
    Jak hamulce poszły szedł jak pocisk zatrzymał się dopiero pod kancelarią Rzeszy

    • 0 2

  • Tramwaj 13 (1)

    A co z tramwajem linii 13 Brętowo - Stogii? Kiedy ten tramwaj nr 13 zostanie puszczony ? Tramwaj 12 jest bardzo zatłoczony w okresie między 15 a 17. Tramwaj linii 13 jest bardzo potrzebny

    • 5 0

    • Tramwaj linii 13 nie jest nikomu potrzebny. Wystarczy zjechać do Śródmieścia i przesiąść się na 8 lub 9. Naprawdę nie wszędzie muszą być połączenia bezpośrednie.

      • 2 1

  • To

    co dzieje się ostatnio w tramwajach w godzinach szczytu to jakaś masakra. Wczoraj i przedwczoraj wracając z pracy na przystanku Wyspiańskiego w kierunku Przymorza nie można było wejść do żadnego z dwóch jadących po sobie pojazdów - ludzie upchani jak szprotki w puszce. Tabor tramwajowy nie jest przewidziany na takie potoki pasażerów bo niezależenie czy są to nowe pojazdy z Pesy czy nie daj boże krótkie N8C. Cały czas nikt nie zdaje sobie sprawy z ilości mieszkańców Gdańska - nie należy bazować na ilości osób zameldowanych; tu należy do tej liczny dodać 200tys.

    • 10 0

  • Wazne, ze prezes Wiatr zadowolony hahah

    • 7 0

  • Tak ma byc!!

    Jadą wozy kolorowe taborami i nic ich nie złamie!!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane