• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skandaliczne zachowanie kierowcy autobusu

Julita
18 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Zdaniem kierowcy linii 118 "w Ikarusach nie było klimatyzacji i był spokój" Zdaniem kierowcy linii 118 "w Ikarusach nie było klimatyzacji i był spokój"

O braku normalności w środkach komunikacji miejskiej można by pisać codziennie. Raz "nie działa" klimatyzacja, innym razem kontrolerzy obrzucają pasażerów wulgaryzmami. W SKMce wandale dają popis demolując kolejkę, a posiadanie biletu nie zawsze chroni przed mandatem. Kolejny rozdział tej historii napisał kierowca linii 118 - donosi nasza czytelniczka, pani Julita.



Chciałabym poruszyć sprawę, która już w portalu trojmiasto.pl była opisywana. Chodzi o klimatyzację w autobusach, a także zachowanie kierowców autobusu. Mam tu na myśli konkretny przypadek, który miał miejsce dzisiaj (poniedziałek18.08) w autobusie linii 118 przed godziną 17.

W autobusie panował zaduch niemiłosierny, w pewnym momencie pasażerka podeszła do kierowcy (nr 5144) z pytaniem, czy jest włączona klimatyzacja. Zamiast jasnej odpowiedzi, kierowca odburknął coś, z czego można było się domyślić, że klimatyzacja jest włączona. Jednak urządzenie włączone, a działające to dwie różne sprawy.

W autobusie ledwo dało się oddychać. Kobieta zażądała więc otwarcia okien, skoro chłodzenie w autobusie nie działa. Usłyszała w odpowiedzi inwektywy, stwierdzenie, że "w Ikarusach nie było klimatyzacji i był spokój" i słowa, które w powszechnym odbiorze uważane są za wulgaryzmy.

Jednak złość pasażerów sięgnęła zenitu, kiedy kierujący pojazdem stwierdził konieczność zadzwonienia po jakieś służby, aby wytłumaczyć kobiecie działanie klimatyzacji. W tym celu zatrzymał pojazd, wyszedł z niego i zaczął telefonować. Za autobusem od razu uformował się korek.

W końcu autobus szczęśliwie dojechał do pętli na Ujeścisku, a po wyjściu z pojazdu stwierdziłam, że o dziwo na zewnątrz jest chłodniej niż w "klimatyzowanym" autobusie. Nie rozumiem tego, czy kierowca naprawdę nie czuł tego zaduchu? Czy nie mógł odblokować okien?

Wydaje mi się, że kierowca powinien umieć rozmawiać z pasażerami albo, jeżeli to za duże wymaganie, niech chociaż nie używa wulgarnych słów w rozmowie. Jeżeli ktoś tego nie potrafi , nie powinien pracować na takim stanowisku. Ze swojej strony rozważam wysłanie skargi do ZTM. Ceny biletów w Gdańsku są bardzo wysokie, a jakość podróży i zachowanie niektórych kierowców pozostawia wiele do życzenia.
Julita

Opinie (192) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    Najgorsze jest niestety to,że ZTM ma skargi pasażerów głęboko w.... poważaniu..

    • 1 0

    • i znowu

      i znowu zepsute zwrotnice w tramwaju sa wszystkiemu winne

      • 0 0

  • wyluzujcie ludzie... (6)

    stara baba sie znalazła...trzeba bylo jechac rowerem.

    • 0 3

    • a skąd wiesz że stara jechałeś/ałaś tym autobusem???

      Pewnie tak skoro wiesz no i zapewne nie przeszkadzał Ci ten klimat mega spoconych śmierdzących osób (może to poprostu lubisz??)

      • 0 0

    • napisał młody kretyn-seksista i ageista w jednym...Dla kogo są autobusy?Czy nie głównie dla "starych bab"?

      • 0 0

    • ...

      może rower ma zepsuty

      • 0 0

    • ja wyluzowalem juz dawno (1)

      i po prostu autobusami nie jezdze. Wole placic za samochod 2tys zl ubezpieczen / rok 400zl raty kredytu/mc niz jezdzic autobusami czy tramwajami. Do podobnych wnioskow dochodzi coraz wiecej ludzi.

      • 0 0

      • heh

        coraz więcej ludzi dochodzi do wniosku, że lepiej jechać skm, bo jest szybciej i tnaiej, niż jeździć zakorkowanymi ulicami Gdańska z i do pracy

        • 0 0

    • ...

      niby dlaczego maja wyluzowac skoro placa za to zeby te autobusy jakos wygladaly...i zeby kierowcy mieli prace!!!...place wymagam - jak to sie mowi :) A kierowcy gdansklich autobusow faktycznie sa chamscy!! ;/

      • 1 1

  • To nic nowego

    Chamstwo kierowców ZKMu to żadna nowość, na szczęście mam swojego rozsypującego się malucha albo rower, a także własne nogi i mogę wbijać lachę w cały ten zafajdany ZKM. Normą było też spóźnianie się nocnych autobusów (pewnie w nocy korki były takie jak za dnia), a klimatyzacja która często nie działała i włączone ogrzewanie latem, a wyłączone zimą to też nie była żadna nowość. Jak już to poruszam się SKMkami, bo tutaj nie jest tragicznie, a jedynym mankamentem jest wandalizm debilów

    • 0 0

  • (19)

    To pisz tą skragę a nie wypisujesz bzdury w internecie....

    Każdy z nas sie codziennie spotyka z takimi sytuacjami....

    Poza tym jakbyś pracowała kiedyś to byś wiedziała, że każdy człowiek ma być prawo zmęczony i może mieć dość kolejnej wydziwiającej osoby...

    Jak się nie podoba to można jechać taksówką.

    • 0 1

    • pieprzysz i tyle (2)

      nic nie jest usprawiedliwieniem dla tej jakości usług jakie świadczy ZKM, mam nadzieje że kiedyś odpadnie silnik z tramwaju jak bedziesz sie spieszył np na jakies ważne spotkanie, czy pociąg, że wypadną drzwi obok których bedziesz stał i serce podskoczy ci do gardła kiedy tramwaj wejdzie w zakręt, a może zostaniesz na Moście Siennickim i pomachasz ludziom w pierwszym wagonie którzy jadą dalej podczas gdy twój drugi wagon widmo zostaje w tyle, bez motorniczego, życze ci tego z całego serca, może wtedy się opamiętasz

      • 1 0

      • (1)

        Wyobraz sobie ze i tak sie zdarzylo...

        Wtedy zamiast panikowac po prostu wzialem taksowke i pojechalem dalej...

        A Ty zamiast zyczyc innym nieszczesc pomysl nad soba i nad tym ze nie warto narzekac...

        Idz moze do najblizszego sklepu i wyzyj sie na kims.. przeciez jestes klientem. Albo lepiej na kierowcy ze za wolno sprzedaje bilety albo ze bilety jednoprzejazdowe sa bezsensu i ze na ujescisku czy na innym zadupiu nikt nie sprzedaje biletow....

        • 0 1

        • Popieram przedmówcę

          Może i nic nie usprawiedliwia Kierowcy (o ile faktycznie użył słów wulgarnych) ale jest też druga strona medalu. Większość z Nas - Polaków ma w sobie taki dość pokaźny magazynek jadu, który uwalnia pod byle pretekstem. Bo (tak jak piszesz Kolego) ktoś za wolno sprzedaje bilety, bo Pani w sklepie źle coś skasowała albo (dodam od siebie) pieluszka się Panu przekrzywiła i trzeba by mu poprawić TAK TAK. Niektórzy "Klienci" zachowują się jak wściekłe dzieci, które nie dostały zabaweczki!!! a te same osoby, które wyładowują się na zaharowanych kasjerach w sklepie praktycznie kopiąc leżącego później wyżywają się też na obwodnicy bo przecież mają takie ładne zabaweczki i trzeba się pokazać-WIEŚNIAKI.

          • 0 1

    • (4)

      popieram w 100 % !!! Ludzie wam już sie z tego dobrobytu w dupach poprzewracało

      • 0 0

      • (1)

        jedź na bialoruś jezeli to jest dla ciebie rajem

        • 0 0

        • No jasne

          Jaki muszę mieć tupet, żeby wymagać kultury i normalności, skoro są miejsca na świecie, gdzie jest jeszcze gorzej, albo gdzie debili jeszcze więcej...

          • 0 0

      • nie widziales dobrobytu wiec niepisz (1)

        ...

        • 0 0

        • nie widziałeś....

          ...słownika, więc tym bardziej NIE PISZ :)

          • 0 0

    • (5)

      no niestety, ale kierowca autobusu jest w pracy i ma placone nie tylko za prowadzenie pojazdu, ale rowniez za to ze jedzie z ludzmi a nie kartoflami na targ...

      • 1 0

      • ZKM to uslugi przewozowe,placisz to wymagasz,pracujesz,dostajesz wyplate itd jakie to proste a jak sie komus nie podoba praca (4)

        to niech szuka takiej gdzie bedzie szczesliwy a nie poswiecal swoj czas w pracy jak kurna za kare.. ,,,,dorosnijcie ludzie

        • 0 0

        • mhm (3)

          kierowca - kieruje, a nie sprzecza się z ludźmi którym się w dupkach poprzewracało.

          Codziennie jeżdzę autobusem tramwajem po 2 razy, i nie narzekałem nigdy. A jak narzekałem, zachowywałem te narzekania dla siebie...

          • 0 0

          • Bo carska władza batem nauczyła cię pokory.

            To i siedzisz spokojnie i nie wychylasz się.

            • 0 0

          • i chyba do konca zostaniesz szarym czlowiekiem

            • 0 0

          • jak cię bić będą przeciez też nie będzies narzekał

            tym bardziej zawracał d... policji, przeciez oni mają swoją robotę

            • 0 0

    • komuchu! tacy ludzie jak ty powinni miec zakaz pracy (1)

      czy zyjemy wciaz w komunie?? kiedy sie obudzisz ?? kiedy zrozumiesz ze klient nasz pan, ze prace sie szanuje w dzisiejszych czasach?? kiedy zrozumiesz ze w sklepie ekspedientka mowi: "dzien dobry, prosze" a nie "czego"

      • 1 0

      • dokladnie !

        • 0 0

    • profesjonalizm to... (1)

      wyobraź sobie teraz zmęczonego i zdenerwowanego chirurga, który ma dość kolejnej wydziwiającej pacjentki!! puknij się w głowę!! profesjonalizm to nie wnoszenie prywatnych spraw na stanowisko pracy!!

      • 1 0

      • Masz racje aniaa, jak można denerwować chirurga przed własną operacją. Jeśli się pomylą to jeden cos odetnie, a drugi w drzewo

        przywali.

        • 0 0

    • a ty jesteś głupi tak na serio, czy tylko udajesz ???

      • 0 0

  • Te "a. a." (4)

    Ultraluzaku jeden... Wiele osób ma pełno zarzutów do pracy chamów za kółkiem autobusów, ja nie raz doświadczyłem tego na własnej skórze, tak więc smaruj z tej strony człowieku, jeśli nie chcesz widzieć nigdzie żadnych problemów, a wszystlo wydaje Ci się takie różowe. ZKM to jedna z najgorszych firm w Polsce, powinni tam zrobić radykalny porządek, a znaczną część kierowców i motorniczych wywalić na zbity pysk, bo to banda niewychowanych, upodlonych gnojów, którzy uważają, że są panami wielkimi i wszystko im można

    • 1 0

    • Przez takich jak Ty Bart (3)

      Już to pisałem ale wklejam jeszcze raz dla takich jak Bart.
      Właśnie dlatego że się kierowców nie szanowało, to się pozwalniali i duża część przeszła na ciężarówki, budowy, stocznie itd. Byle dalej od obsługi ludzi. ZKM obecnie szuka kierowców (można sprawdzić) Braki są tak duże, że z otwartymi ramionami przyjmuje się teraz ludzi których wcześniej wyrzucono na ,,zbity pysk'', za picie, kradzieże, nagany i kolizje. To jest właśnie efekt nieszanowania pracownika. Dotychczas kierowca autobusu, czy motorniczy, w postrzeganiu pasażerów i kierownictwa to człowiek bez żadnych praw i możliwości obrony. Z tego powodu wartościowi pracownicy w większości już odeszli, lub planują odejście w najbliższym czasie. Jeśli się nic nie zmieni to wozić nas będą sami mrukliwi ,,twardziele'' i alkoholicy. Już się to daje zauważyć. Czy tego chcemy? Tak miało być? To zrozumiałe że pasażer to klient i zasługuje by świadczone usługi były na wysokim poziomie, za to przecież płaci. Jednak każdy człowiek, zarówno pasażer jak i kierowca zasługuje na szacunek. Powyższy artykuł to wersja jednej ze stron. Nie twierdzę że tak nie było, ale już widzę jak człowieka osądzą bez możliwości obrony i wydadzą wyrok, że to ,,cham'', ,,burak'' i trzeba zwolnić, a może było inaczej? Może w obronie swojego pracownika wypowie się rzecznik ZKM? Nie, bo po co... Niech się utrwala krzywdzący w wielu przypadkach stereotyp kierowcy ,,chama''.

      • 0 0

      • Niestety panie wielebny... (1)

        Co do końcówki twojego cytatu, że to "stereotyp"...To nie jest stereotyp, to bardzo częste zjawisko w autobusach i tramwajach, a to ze kierownictwo ZKMu ich nie szanuje to zdaję sobie sprawę, niestety ludzie odnoszą swoją krzywdę nie do przyczyn, a do skutków i dlatego że najbliżej jest bezpośredni sprawca czyli kierowca lub motorniczy to on jest dla przeciętnego zjadacza chleba konkretnym winnym

        • 1 0

        • Może nie sprawca, a raczej przedstawiciel

          Zbiera owoc pomysłów tych na ,,górze''.

          • 0 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • hehehe skarga do ZTM, dobre dobre hehehe

    kolega wysłał raz mailem skarge, później jeszcze coś dopisał i wysłał drugi raz, i w obydwu przypadkach dostał maila zwrotnego "z automatu", że dziekujemy ble ble ble, skoro na maile odpisuje komputer to pewnie nikt jej też nie przeczytał, poza komputerem hehehe, przeciez te głaby z ZTMu doskonale wiedza na jakim poziomie stoi komunikacja w Gdańsku, ale nei za to im przecież płacą żeby było lepiej, tylko za to że przyszli do pracy, szkoda czasu na protesty, trzeba po lepiej pomyśleć za 2 lata na kogo sie głosuje

    • 1 0

  • taka obsługa to powinna być jakby ZTK było za darmo( z podatków) (8)

    ale ludzie 2zł za 15 min

    To powinien być luksus nowe busy tramwaje nowe
    klimatyzacja włączona non stop.i każdy kierowca cieszyć się powinien
    że ktoś tyle płaci za przejazd.

    To jest skandal żeby Renoma zarabiała 4 mln zł na czysto na rok
    a ZKM nie ma cholera kasy na bombardiery.Okradają ZKM i póżniej są takie fiołki ,że wagony ze starości się rozczepiają.

    Niech ZKM będzie takie ale za 1zł za 15 min
    a nie 2zł za 15 min ...

    • 1 0

    • pieprzenie w bambus i tyle (5)

      za 2 zl chcesz miec luksus? wiesz ile kosztuje paliwo? wiesz ile kosztuje utrzymanie autobusu? oczywiscie, ze masz to w nosie, ale zadac to ty sobie jak najbardziej mozesz

      • 0 1

      • (2)

        a wiesz ile kosztuje zdrowie idioto w tym syfie,co się zwie zkm i ztm.?chyba nie.

        • 0 0

        • heh (1)

          ktoś Ci karze jeździć ZKM ? możesz się przejść na zdrowy spacerek, w czym problem ? ;-)

          • 0 1

          • że nie jestem 'szarym człowiek' i jeżdżę na wózku.

            • 0 0

      • (1)

        powiedz ile paliwo kosztuje, teraz przelicz np. na 50 pasazerow na calej trasie, dodaj dlugosc trasy przez ilosc zlotowek ile musisz zaplacic za np. 15 minut i wyjdzie ci troche wiecej

        • 1 0

        • Dolicz do tego wartość autobusu, amortyzację, pensję kierowcy i utrzymanie całego ZKMu w ktorym nie wystarczą sami kierowcy do prawidłowego funkcjonowania. Ile Ci wtedy zostanie?

          • 0 0

    • a ja mam takie wrażenie, że nikt z was nie wie że te przysłowiowe 2 zł trafia nie do ZKMu tylko do ZTMu który zleca wykonywanie usług ZKMowi za co ZKM dostaje stała kase, jakoś 4zł za wozokilometr, CENA BILETU NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z ŻENUJĄCĄ JAKOŚCIĄ USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ ZKM

      • 0 0

    • Ok, to drogo

      Ale te dwa złote nie są dla kierowcy! Przecież on nie zgarnia za swoją robotę góry kasy. Zgadzam się, że kierowca nie ma prawa używać wulgaryzmów. Nikt nie ma do tego prawa! Ale pasażerowie, klienci, dajcie spokój. Nie bądźcie tacy męczący. Zastanówcie się najpierw, zanim coś powiecie, co byście czuli na miejscu osoby, którą chcecie skrytykować.

      • 0 0

  • skandal !!!

    zwolnić kierowcę !

    • 0 0

  • popieram ! (1)

    popieram panią Julitę komunikacja w Gdańsku jest koszmarna, byłam ostatnio na wakacjach w Anglii, kierowcy mili, wytłumaczą drogę, pomogą przy wyborze biletu, nigdy nie pozwolą sobie na brak szacunku dla pasażera, bo w końcu z nich żyją, a poza tym świadczą usługi dla nich. I nie piszcie, że jak mi się nie podoba to do Anglii, u nas może być chyba tak jak w europejskich krajach? dopóki będzie część pasażerów którzy wygłaszają takie opinie, nic się nie zmieni, potrzeba zmasowanych opinii i oporu wobec chamstwa, w końcu z naszych pieniędzy płacone są pensje kierowców.

    • 1 0

    • zmasowanych opinii?

      raczej wyrabiania zdania na temat kierowcow po jednostkowym wydarzeniu. no, ale co sie dziwic po ludziach wychowanych na super ekspresie i fakcie, zamiast samodzielnego myslenia

      • 0 0

  • Inteligenci za dychę śmieję się z was !!! (5)

    Chamstwo chamstwem, a klimatyzacja jeżeli ma mieć sens to przy zamkniętym pomieszczeniu. przecież to tak jak z ogrzewaniem zimą jak otworzysz okna to się nie nagrzeje. Być może słabo działała. A kobiecie to radzę sie przestać przypieprzać do pierdół. Pewnie nie ma co robić i się na ludziach wyżywa. Polecem moherek na dyńkę, alleluja i piechotką !!! :)

    • 0 1

    • ty chyba nie z kola a z kwadratu jestes ciosany,kobieta zaplacila za bilet i wymagala... (4)

      ...a kierowca sie nauczyl jezdzic ikarusem a teraz nawet nie wie jak klime wlaczyc na caly autobus,wlaczyl se u siebie w kabinie i zadowolony.Przez takich pociosanych jak ty wlasnie mamy taka porabana polske,zreszta szkoda slow na ciebie durny idioto

      • 1 0

      • bilet? (3)

        Bilet jest na przejazd, nie na klimatyzację ;-)

        • 0 0

        • Transport publiczny jest dla ludzi. (2)

          Nie odwrotnie. Widzę, że tego nie rozumiesz. Nie wiesz jaka jest idea komunikacji miejskiej wszelkiego rodzaju. Po co na świecie istnieje transport publiczny? Poza tym zapomniałeś doczytać, że okna były zablokowane, być może przez błąd kierowcy.

          • 1 0

          • Transport jest dla ludzi (1)

            Ale ludzie powinni nauczyc sie korzystac ze sprzetu. Okna są celowo zablokowane gdyz przy otwartych nie ma mowy o wydajnie dzialajacej klimatyzacji. A jak znam zycie to stare babsko zamiast poprosic kierowce to poleciala od poczatku z morda na biednego kierowce to i on dostosowal ton wypowiedzi do roszczeniowego tonu tego babska.

            • 0 1

            • Teraz to już kombinujesz.

              W autobusach jest gorąco jak w szklarni z pomidorami. Co jest przyczyną? Poza tym połowa kierowców to zwykłe szumowiny, druga połowa to porządni ludzie.

              • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane