- 1 Pod prąd uciekał przed policją (178 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (541 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (74 opinie)
- 4 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (154 opinie)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (508 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (310 opinii)
Skrót do centrum przez port? Nie opłaca się
Jedna z przyczyn korków w okolicach Portu Gdynia.
W ostatnich dniach samochody ciężarowe po raz kolejny zablokowały ul. Polską, czego następstwem był zator na ul. Janka Wiśniewskiego oraz w okolicy Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni. Sprawdziliśmy to, ale przyczyną korka jest też na długo zamykany przejazd kolejowy na ul. Polskiej.
- W zakresie naszych kompetencji podjęliśmy już wcześniej działania polegające m.in. na przygotowaniu stref kontroli ładowności samochodów ciężarowych. Na ul. Janka Wiśniewskiego funkcjonuje specjalna waga z preselekcją. Z kolei na ulicy Kontenerowej zabezpieczyliśmy specjalne miejsce do ważenia, gdzie odpowiedzialne służby mają możliwość kontroli ładowności - podkreśla Hanna Wyszyńska, rzecznik gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Czytaj więcej: Gdynia zważy ciężarówki przy porcie.
Ciężarówki w korku w okolicach Portu Gdynia
Manewry pociągów w porannym szczycie
To jednak nie jedyny powód korka w okolicach portu. Wielu kierowców jadących ul. Janka Wiśniewskiego skręca bowiem w lewo w ul. Polską, by ominąć skrzyżowanie przy dworcu Gdynia Główna oraz zatłoczoną w szczycie ul. 10 Lutego. Na końcu ul. Polskiej jest jednak przejazd kolejowy, który jest częścią toru manewrowego portu. Gdy jest zamykany, kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość.
- Mój rekord to 12 minut stania, a wiem, że znajomi stali jeszcze dłużej. W tym czasie korek na Polskiej sięga zjazdu z ul. Janka Wiśniewskiego i przejezdny jest tylko jeden pas, a i to nie idzie płynnie, bo jest tam sporo wjazdów do firm. Korkuje się też rondo Karlskrona i dojazd do Muzeum Emigracji i Kapitanatu Portu. Wszystko stoi, a pociąg toczy się wolniej niż idący człowiek - opowiada pan Jan, który jeździ tamtędy do pracy na ul. Świętojańską.
Takie zamknięcia zdarzają się regularnie, bo pociągi manewrują pomiędzy torami, właśnie na trasie przejazdu. Muszą dostawić wagony do załadunku lub rozładunku, podłączyć/odłączyć ich część i dostawić nowe. Wszystko odbywa się na końcówce torów, więc tempo wielotonowego pojazdu musi być wolne.
Dlatego trwa to długo i w najbliższych latach na pewno to się nie zmieni, więc kierowcom pozostaje jedynie "ryzykować" na własną rękę: przy otwartych szlabanach może udać się zaoszczędzić kilka minut, ale przy zamkniętych trasa zajmie na pewno dłużej niż przejazd przy dworcu, gdzie też można skorzystać z kilku równoległych dróg. Zwiększająca się częstotliwość załadunków i rozwój Portu Gdynia wskazują jednak, że częściej opłaci się jechać bez szukania skrótów przez ul. Polską.
Opinie (92) 1 zablokowana
-
2020-03-04 09:29
Opinia wyróżniona
(11)
Tak było i jest od lat, i nic nie wskóracie bo to de facto "wewnętrzna" droga portu udostępniona ogółowi pojazdów. To że jeździmy tą drogą nie stanowi że mamy jakieś przywileje. Ma ona umożliwiać dojazd i poruszanie się między nabrzeżami,magazynami itd. Ruch ogółu użytkowników jest drugorzędny w tym przypadku po zaspokojeniu potrzeb portu. I żeby nikt się nie zdziwił jak do kontroli zatrzyma go straż portowa.Więc spokojnie obywatele.
- 48 9
-
2020-03-04 23:37
oby nie
mam nadzieję, że już się nie rozmnażasz... współczuję najbliższym.
tylko jak coś ci się stanie na tej wewnętrznej, portowej ulicy nie wzywaj służb miejskich tylko prezesa portu, bo tak jak i w twoim ogródku /głowie/ nikt z zewnątrz nie może ci pomóc...- 0 0
-
2020-03-04 16:58
? (1)
aleś błysnął... skąd ty wiedzę czerpiesz... wewnętrzna droga portu... po dwa pasy w każda stronę, gratuluję ci wiedzy...
- 1 2
-
2020-03-05 15:07
to że ja zmodernizowano
nie oznacza że nie należała do portu, skoro upieracie się, że jest własnością miasta po po kiego wała na jej końcu (rondo przy torach kolejowych) stoi bunkier ? Wybudowano muzeum emigracji, by usprawnić dojazd przebudowano ulicę - proste. Popytaj starszych mieszkańców Gdyni jak wyglądał dojazd gdy np Kargul i Pawlak do USA Batorym płynęli, popytaj starych dokerów jak do pracy dojeżdżali, czy tam jeździły rowery, osobówki czy wózki portowe....
- 0 0
-
2020-03-04 12:05
Gdzie to jest napisane, że Polska jest ulica należąca do portu. (4)
W czasie jej powstawania już należała do miasta i nic się nie zmieniło do dziś.
- 5 4
-
2020-03-04 16:39
Zadaj sobie kołku trochę trudu ul.Polska jest drogą Portu Gdyni miasto tu nic niema do gadania tak samo jak ty bucu!!!!!!
- 0 2
-
2020-03-04 14:25
zadaj sobie troszkę trudu (2)
poszukaj w necie , lub w archiwum miejskim plany Gdyni 1930,1939,1945,1960 i zobaczysz jak wyglądały te okolice w czasie gdy Gdynia była dla portu bo po to ja wybudowano, i jak się zmieniła, dawne pola i łąki teraz są osiedlami. To są tereny poprzemysłowe, ulica Polska była kiedyś drogą wewnętrzną poru, stały tam magazyny teraz są biura i szkoła...
- 6 2
-
2020-03-04 19:52
Ulica Polska zawsze należała do miasta. (1)
Przez tereny portowe przebiegała ulica, która należała zawsze do miasta. Jest to najstarsza i najdluzsza ulica w tej strefie. Następna była ulica Węglowa. To, że na wielu planach była wyznaczona inaczej, zawsze należała do miasta. Jak się ktoś interesuje historia miasta, to wie to dokładnie.
- 0 1
-
2020-03-04 23:40
co było a nie jest, nie pisze sie w rejestr
A rejestr mówi, ze obecnie ta ulica leży na terenach portowych. Jaka była skala obrotów portu w czasach, które wspominasz?
Na dodatek, została przez Port zmodernizowana. Knowaniom "miasta" należy przypisać "wyszarpanie" terenu wzdłuż Jana z Kolna i okolic Węglowej, nabrzeża Rybackiego i terenów w okolicach EC. Znakomicie utrudnia to rozwijanie działalności portu.- 1 0
-
2020-03-04 11:37
no ale przecież krawaciarzowi się należy (1)
on ma swojego suwika w lizingu i apartamą za wiczlinem w dożywotnim kredycie i musi na asapie dojechać do swojego biureczka przeklejać cyferki z corela do excela
co z tego, że miasto portowe, trwa załadunek a on na terenie manewrowym jest gościem
zaraz wyskrobie oburzony list do redakcji jak to mu kawuńcia ze starbaksa wystygła bo musiał 5 minut czekać na szlabanie... Roszczeniowe szczeniaki, prawidziwej pracy nie widziały.- 18 2
-
2020-03-04 11:48
10/10
Jeszcze zapomniales dodac, ze poskarzy sie swoim influencerom na fejsie o swojej niedoli.
- 16 1
-
2020-03-04 09:50
Słuszne uwagi
Ta ulica to teren portu i to dobrą wolą portu jest to że jest ona ogólnie dostępna.
- 17 2
Wszystkie opinie
-
2020-03-04 07:03
Jak sie ma opcłacać jak sie dłużej jedzie. (1)
I drogami wiadomo jakiej jakości ...
- 24 1
-
2020-03-04 11:20
Nie rozumiem tego artykułu? W czym jest problem?
- 1 0
-
2020-03-04 07:03
Władze Gdyni wraz z portem chcą dodatkowo na Polskiej, (8)
puścić ruch z promów. Gratulacje!
- 69 5
-
2020-03-04 08:04
To jest port (7)
Dla ruchu miejskiego, Gdynia może zbudować wiadukt nad torami.
Przystań promowa to pikuś. Tymi torami z pierwszego filmiku poszedłby ruch z planowanego kontenerowego portu zewnętrznego..- 12 1
-
2020-03-04 08:08
władze Gdyni remontują po 100 metrów drogi rocznie. oni maja zbudować wiadukty i tunele:)??? (3)
- 22 5
-
2020-03-04 08:33
(1)
A nie można wymalować farbą tych wiaduktów?
- 18 4
-
2020-03-04 09:43
można,
na zdjęciu i na mapie
- 9 0
-
2020-03-04 11:39
fake news
albo po polsku: wierutne kłamstwo
- 2 4
-
2020-03-04 13:01
Ruch kolejowy z portu zewnętrznego pójdzie pod wiaduktem na Wendy. (2)
- 1 2
-
2020-03-04 14:04
Czy minusujący może uzasadnić swój hejt?
Wystarczy sprawdzić plany portu zewnętrznego. Pociągi pojadą pod ul. Wendy.
- 1 2
-
2020-03-04 20:48
tam został tylko jeden tor
- 2 0
-
2020-03-04 07:04
(6)
Pisałem już o tym ale obok tory stoją puste...dlaczego wszystko pchają tirami A nie koleją?Przecież to bez sensu...
- 53 13
-
2020-03-04 07:29
To tak Jak
Byś chciał wszystkich kierowców osobówek wsadzić w autobus.
Zastanów się czy da rady?- 7 6
-
2020-03-04 08:09
bo teraz transport PKP jest drogi
muszą poPiSowo zarobić na... "te nagrody nam się po prostu należały"
- 7 6
-
2020-03-04 08:43
Z koleja ten problem, ze ma dwa konce.
W porcie jeden sie ostal (slaby) ale w kraju duza czesc infrastruktury kolejowej zniknela. Na pozostalej kolesie sie paluja, nie mogac dojsc do do porozumienia, kto ma na tym zarabiac. No i samochodowe lobby z Frasynukiem na czele w sytuacji nie pomaga. Oj, nie pomaga.
- 9 2
-
2020-03-04 11:11
Bo kolej do zakładów nie dociera. (2)
Nie chce skłamać, ale chyba jedyna linia, na której kolej odbiera ziarna od odbiorcy istnieje na Opolszczyźnie i jest to stacja towarowa Kietrz na linii 194. Przynajmniej o niej słyszałem (wykolejenie składu). A jak dbamy o bocznice do zakładów to mogłeś zobaczyć w Gdańsku, gdzie niedawno zaorali tory, na których był skład odstawiony z wyrobami stalowymi (sprawa chyba nawet trafiła do sądu - może Trójmiasto.pl by ją odświeżyło).
- 9 0
-
2020-03-04 11:38
Teraz bocznice nie są już takim problemem. (1)
Patrz kontenery Laude. Pociąg zabiera kontenery z portu, w takim np. Pasłęku są przeładowywane na auta i ostatnie kilka km jadą po drodze. I to się opłaca a wszyscy są zadowoleni - kolej i kierowcy, a korki mniejsze.
- 3 0
-
2020-03-04 12:04
tylko że najpierw zaorano
a potem zdziwienie, że tłok na drogach a firmy usychają...
- 2 0
-
2020-03-04 07:06
Władze miasta nie panują nad organizacją ruchu w mieście. (4)
Ostatnio 18 minut straciłem.
- 58 14
-
2020-03-04 07:34
A nad (2)
czym panują władze miasta Gdyni?
- 16 3
-
2020-03-04 09:54
nad budżetem
swoim.
- 4 0
-
2020-03-04 10:00
nad robieniem dobrze deweloperom
- 4 1
-
2020-03-04 11:41
faktycznie wielki dramat
czy załadowac statek czy zabrać 20 minut Damianowi
Byłeś w porcie człowieniu, dociera to do ciebie w ogóle?- 8 1
-
2020-03-04 07:07
A gdyby tak na rower? (12)
Korków i nerwów byłoby zdecydowanie mniej, a i społeczeństwo byłoby zdrowsze, tylko zlikwidujcie przy okazji zielone strzałki, kierowcy nie zatrzymują się na nich narażając zdrowie i życie rowerzystów, którzy prawidłowo przekraczają jezdnię na swoim zielonym...
- 27 49
-
2020-03-04 07:18
Z Obłuża czy Oksywia rowerem do centrum albo i dalej. Jaaaasne...
- 13 3
-
2020-03-04 09:33
Kontenery na rower! (2)
- 13 1
-
2020-03-04 11:20
Tiry na rowery (1)
- 6 1
-
2020-03-04 13:02
rowery pod TIR-y
- 2 0
-
2020-03-04 10:01
Rower w lutym
Rower nie jest odpowiedzią na wszystko zwłaszcza że w mieście trzeba wdychać spaliny no ale jak ktoś lubi....
- 8 1
-
2020-03-04 10:11
Prawidłowo
Zap**dalają przez przejścia bez wyznaczonej ścieżki chciałeś napisać
- 6 2
-
2020-03-04 10:17
Rozumiem, rowerem przez zamknięty przejazd kolejowy ? (2)
Tak jest łatwiej ?
Po drugie chciałbym, chociaż raz, zobaczyć rowerzystę jak zatrzymuje się przed pieszymi na przejściu dla pieszych na ścieżce rowerowej, czy ulicy.- 12 2
-
2020-03-04 15:17
a co stoi na przeszkodzie? (1)
Wysiądź ze swojego smierdziela, wejdź na przejscie przed rowerzystą, to zobaczysz.
- 0 2
-
2020-03-04 16:20
Kulturalnie sobie siedzę na Bulwarze i widzę co się dzieje ...
Potem kulturalnie podchodzę do przejścia przez ścieżkę rowerową i spokojnie czekam, aż wszyscy, udający że nie widzą, kierujący rowerami, przejadą, bo mają w d..ie to, że pieszy stoi. Potem na luzie wsiadam do elektryka i kulturalnie odjeżdżam, zostawiając to zapyziałe rowerowe towarzystwo.
- 0 0
-
2020-03-04 10:44
Weź swój rower...
i przewieź zboże z elewatora do portu. Możesz nawet zielone strzałki ignorować, będzie wtedy szybciej.
- 7 0
-
2020-03-04 11:03
Jakbyś znał przepisy to byś wiedział że jeśli nie ma ścieżki rowerowej to przez przejście dla pieszych należy ten wehikuł przeprowadzać a nie wjeżdżać na nie bardzo często z maksymalną możliwą prędkością.
- 7 1
-
2020-03-04 12:36
Szczególnie widac to na tym filmie jak rowerzysta przekracza prawidowo przejazd kolejowy. Bariery ledwo w góre swialta pewnie jeszcze nie wylaczyly sie a rowerzysta juz na przejezdzie
- 3 0
-
2020-03-04 07:07
Na Puckiej przejazd potrafi byc zamknięty 40 minut
Tunel powstanie najszybciej w 2027 roku
- 66 2
-
2020-03-04 07:09
A co na to pan łucyk? (1)
Ma jakieś zdanie czy myśli o kontrbuspasie? Lub innej herezji.
- 79 8
-
2020-03-04 07:12
rowerami cargo mają wozić
- 18 2
-
2020-03-04 07:11
podobno już zamowiono beczkę farby i problem ma zostać rozwiązany (2)
- 88 6
-
2020-03-04 08:24
szczurek szybko reaguje
- 4 1
-
2020-03-04 11:43
na pewno zamówiono płatnych troli
i beczkę z pomyjami do wylania na forum
- 4 1
-
2020-03-04 07:17
Opłaca się. (2)
Przejazd jest zamykany na kilka minut, a przez resztę dnia jest otwarty.
Wiem, bo codziennie tam jestem, a nie od święta jak redakcja.- 43 1
-
2020-03-04 07:21
Problemem (1)
jest to że tirowcy czekają nie na parkingu koło baru "U Zena" bo tam zarzad portu Gdynia podniósł koszt wynajmującemu o kilkadziesiąt % (by go wykurzyć?). Więc plac koło węzła grudnia przylegający do międzytorza stoi pusty, a tiry sobie parkują na Polskiej.
A po za tym logika podpowiada, że to musi być potężny załadunek/wyładunek. Bo to może trzeci raz tak się zdarza w ciągu ostatnich 2 lat.
Z resztą obie jezdnie ul. Polskiej mają po dwa pasy właśnie na taką ewentualność.- 19 1
-
2020-03-04 08:45
Nalezy dodac, ze jezdnie ulicy Polskiej
Sfinansowal Port.
- 12 0
-
2020-03-04 07:33
Bardzo ciekawe (2)
ale na ul. Polskiej nie ma żadnego przejazdu kolejowego. Przejazd na filmiku jest na
ul. B. Chrzanowskiego.- 38 3
-
2020-03-04 08:12
Kiedyś był przejazd na Polskiej, koło magazynu Iglopola. (1)
Teraz tam jest rondo, chyba I. Jarugi-Nowackiej się nazywa.
- 4 0
-
2020-03-04 12:14
Ten przejazd
jest nadal i jest na ul. Rotterdamskiej.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.