- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (383 opinie)
- 2 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (226 opinii)
- 3 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (62 opinie)
- 4 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (83 opinie)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (164 opinie)
- 6 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (295 opinii)
Akt oskarżenia ws. śmiertelnego wypadku z hulajnogą
Prokuratura oskarżyła 44-letnią kobietę w sprawie śmiertelnego wypadku, do którego doszło 13 kwietnia 2022 r. na skrzyżowaniu ulic Dolne Młyny z Potokową w Gdańsku. Samochód osobowy uderzył wówczas w jadącą na hulajnodze 51-latkę. Kobieta zmarła wskutek odniesionych obrażeń.
Prokuratura ustaliła natomiast, że 13 kwietnia 2022 roku, na skrzyżowaniu ulic Dolne Młyny z Potokową, 44-latka, która kierowała samochodem osobowym, wjeżdżając na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej, uderzyła w jadącą na elektrycznej hulajnodze kobietę. Następnie na nią najechała.
- Pokrzywdzona doznała licznych ciężkich obrażeń ciała, w następstwie których poniosła śmierć na miejscu zdarzenia - mówi prok. Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Co ustalili biegli w sprawie wypadku na ul. Potokowej?
Z opinii biegłego z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych wynikało, że:
- bezpośrednią przyczyną wypadku było nieprawidłowe zachowanie kierującej samochodem,
- wjeżdżając na skrzyżowanie, nie zachowała należytej ostrożności, nieprawidłowo obserwując jezdnię i nie ustępując pierwszeństwa kierującej hulajnogą,
- biegły nie stwierdził, aby pokrzywdzona przyczyniła się do wypadku.
- Prokurator zarzucił kierującej nieumyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu lądowym i spowodowanie wypadku, w następstwie którego śmierć poniosła jedna osoba - mówi prok. Wawryniuk.
Oskarżona nie przyznaje się do popełnienia zarzuconego jej przestępstwa.
Opinie wybrane
-
2023-04-13 16:43
Obowiązek jazdy samochodem z włączonymi światłami (33)
Mniejsze pojazdy mogą jeździć bez świateł bo są zawsze widoczne. Obłąkane przepisy.
- 522 76
-
2023-04-14 14:23
Ludzie minusują a to prawda. Ludzie przestańcie patrzeć na czubek własnego nosa i pomyślcie chociaż przez chwilę. Główną przyczyną wypadków (poza tymi medialnymi gdzie ktoś był pijany albo naćpany) to sytuacje gdzie znaczny wpływ ma widoczność. Na nią wpływa ustawienie lusterek, prędkość, położenie słupków w samochodzie, martwe pole, skupienie
Ludzie minusują a to prawda. Ludzie przestańcie patrzeć na czubek własnego nosa i pomyślcie chociaż przez chwilę. Główną przyczyną wypadków (poza tymi medialnymi gdzie ktoś był pijany albo naćpany) to sytuacje gdzie znaczny wpływ ma widoczność. Na nią wpływa ustawienie lusterek, prędkość, położenie słupków w samochodzie, martwe pole, skupienie uczestnika ruchu oraz oświetlenie jego i otoczenia. To jest cały zestaw "widoczności". Czy tak trudno jest zrozumieć, że świat nie jest biało-czarny? Wszyscy tylko nawzajem się oskarżacie zamiast pomyśleć. Czy tak trudno jest wam kupić lampkę za 20 zł by być widocznym na rowerze albo hulajnodze? Mieszkam na mało oświetlonym osiedlu i chociażby wczoraj wieczorem obserwowałem sytuację gdy cofał czarny samochód a ulicą jechał dostawca jedzenia, na czarnym rowerze, ciemnych ciuchach i do tego szarą torba. Przyznaje, że spacerując z psem sam go zobaczyłem w ostatniej chwili. Gdy zdawałem na kartę rowerową w przepisach był obowiązkowe oświetlenie roweru. To, że teraz jest przyzwolenie na jazdę nieoświetlonym rowerem czy hulajnogą jest tak samo chore jak to, że po skończeniu 18 lat automatycznie uznaje się, że ktoś nabył wiedzę o przepisach drogowych.
- 2 1
-
2023-04-14 09:35
Kazda hulajnoga dzbanie ma obecnie swiatła i wiekszosc małych pojazdów tez
- 0 5
-
2023-04-14 08:37
Bzdura. Zajrzyj do Dz. Ustaw 2013 poz. 951
- 1 0
-
2023-04-13 21:42
Problem nie jest w światłach a w tym, że kierowcy widzą wyłącznie inne samochody (1)
Natomiast nie widzą pieszych, rowerzystów, motocyklistów, a nawet tramwajów, nawet przy doskonałej pogodzie.
- 11 14
-
2023-04-14 11:54
fakt, taki tramwaj to chitra sztuka, jest za szybki i jak tu się go spodziewać?
i kierowczyki patrzą tylko w lewo, bo z prawej nie nadjeżdżają samochody
- 0 2
-
2023-04-13 18:59
Najsztub tak babcie trafił i... Niewinny (4)
- 27 9
-
2023-04-13 23:02
Bo to pisowski celebryta. Ja bym dał mu czapę!!! (1)
- 3 1
-
2023-04-13 23:56
Peowski nie pisowski
Co do czapy to zgoda.
- 4 2
-
2023-04-13 19:20
on to chyba jest pozytywnie zweryfikowany więc mógł sobie pozwolić na nieco więcej (1)
- 13 4
-
2023-04-13 20:36
zupełnie jak kaczyński
- 8 9
-
2023-04-13 16:57
lokomotywa ma trzy wielkie reflektory zawsze włączone (5)
i co z tego? kierofcy w lokomotywę też umieją walnąć
- 45 15
-
2023-04-13 19:00
Nie dotyczy, Najsztub Stuhra... I innych z narodu wybranego (3)
- 27 25
-
2023-04-13 19:47
(2)
to oni z PiS-u?
- 17 17
-
2023-04-13 20:09
(1)
Nie, z platformy dlatego niewinni.
- 19 18
-
2023-04-13 20:17
Ponoć zmienili barwy po wybroach
- 7 3
-
2023-04-13 17:19
Bzdura, przecież kierowcy walą głownie w bok piciagu
- 12 18
-
2023-04-13 16:45
Ale o co ci chodzi, bo nie ogarniam ... (16)
Nawet jak hulajnoga miałaby reflektory jak pociąg, to jak ktoś nie ogarnia podstaw jazdy i tak jej nie zauważy
- 55 88
-
2023-04-13 17:34
Oj, podstawy spychologii. (15)
Gość po prostu nie akceptuje że to samochody są prawdziwym problemem na drodze bo wystarczy moment nieuwagi żeby kogoś zabić. On musi znaleźć cokolwiek żeby jednak obwinić zabitą.
- 54 85
-
2023-04-13 18:18
Najzwyczajniej wystarczy aby obie strony strony stosowały się do zasady ograniczonego zaufania . (14)
Na ale jak ktoś woli uzasadniać swoją rację w szpitalu lub kostnicy to jego sprawa.
- 78 24
-
2023-04-13 22:13
(4)
Nic takiego nie jest wymagane ani możliwe ponieważ stosowanie zasady ograniczonego zaufania spowodowałoby że wszyscy zatrzymywali by się na zielonym świetle na drodze z pierwszeństwem wobec czego ruch drogowy byłby kompletnie sparaliżowany i ogarnięty chaosem
- 7 17
-
2023-04-14 00:18
Takim jak ty należy zabrać prawo jazdy... (3)
Oczywiście jeśli je masz choć wątpię bo na kursie ale także na egzaminie ta zasada jest stosowana. No ale trzeba wiedzieć na czym ona polega a nie pisać bzdury o zatrzymywaniu się na zielonym świetle lub skrzyżowaniu mając pierwszeństwo.
- 15 2
-
2023-04-14 10:58
w jaki sposób niby ta zasada jest głąbie kapuściany stosowana na egzaminie? Podpowiem jeśli egzaminator jadąc z tobą zobaczy że hamujesz do zera widząc na wylocie podporządkowanej dojeżdżający samochód czy zwalniasz do 10 na każdym skrzyżowaniu mając zielone to z miejsca cię obleje jako osobnika który nie zna przepisów i swoim zachowaniem wprowadza
w jaki sposób niby ta zasada jest głąbie kapuściany stosowana na egzaminie? Podpowiem jeśli egzaminator jadąc z tobą zobaczy że hamujesz do zera widząc na wylocie podporządkowanej dojeżdżający samochód czy zwalniasz do 10 na każdym skrzyżowaniu mając zielone to z miejsca cię obleje jako osobnika który nie zna przepisów i swoim zachowaniem wprowadza na drodze bałagan i zagrożenie takiego zachowania na kursie nie puści płazem też instruktor który zmusi cię do jazdy jak należy albo zakończy z tobą współpracę nie wymyślaj bzdur człowieku zasadę ograniczonego zaufania stosuje się wobec np pijanego kierowcy rowerzysty jadącego wężykiem od lewej do prawej od użytkownika wózka inwalidzkiego z napędem który dziarsko pomyka ekspresową drogą kaszubską w pobliżu polifarbu to są sytuacje do tej zasaady a nie każda sytuacja w ruchu drogowym
- 5 0
-
2023-04-14 09:20
Ano większość mądrali nie wie (1)
Że zgodnie z wspomnianą zasadą należy przyjąć, iż inni uczestnicy ruchu będą się stosować do przepisów, o ile zaobserwowane fakty nie wskazują odmiennie. To jest w końcu zasada ograniczonego zaufania, a nie nieograniczonej nieufności
- 5 1
-
2023-04-14 11:52
może źle ją nazwano?
powinna być nazwana "zasadą zaufania", po prostu,
ewentualnie
"zasada zaufania chyba że coś/wszystko wskazuje na to że wyjątkowo nie wolno ufać"
bo przaśne kierowczyki zawsze będą z tego robić zasadę nieograniczonej nieufności
do nich- 1 3
-
2023-04-13 21:39
Pani na hulajnodze ją zastosowała (2)
W sposób ograniczony zaufała że skoro jedzie jezdnią, a auto na podporządkowanej stoi, to będzie stało.
- 10 5
-
2023-04-14 10:44
Przecież w tym miejscu jest normalna ulica. PoRD wyraźnie mówi kiedy można się poruszać hulajnogą po jezdni:
"(...) jazda na hulajnodze elektrycznej po ulicy jest możliwa tylko w sytuacji, kiedy we wskazanym obszarze nie znajduje się droga rowerowa, a dopuszczalna maksymalna prędkość pojazdów poruszających się po jezdni wynosi 30 km/h."
W tym miejscu, od poprzedniego skrzyżowania, nie ma żadnego znaku ograniczającego prędkość, a zakładając że jest to teren zabudowany jechać można 50km/h. Tej hulajnogi w ogóle nie powinno być w tym miejscu!- 7 0
-
2023-04-13 23:00
A od kiedy hulajnogą można jeździć jezdnią???!!!
- 10 8
-
2023-04-13 19:44
w myśl tego co wypociłeś powinieneś ustępować pierwszeństwa tym którym nie musisz- geniusz (2)
- 18 12
-
2023-04-14 00:14
Nie no lepiej zaliczyć dzwona. Przecież miałeś pierwszeństwo :) (1)
Kłaniają się podstawy z kursu i egzaminu na prawo jazdy.
- 19 3
-
2023-04-14 09:17
Czasem jedyny sposób na zawodowych wciskaczy
- 3 1
-
2023-04-13 19:00
A taki Najsztub, uniewinniony (2)
- 36 17
-
2023-04-14 14:29
Twoj problem polega na tym, ze Ty obwiniasz juz za samo nazwisko czy pochodzenie. A sad ocenia dowody.
- 3 2
-
2023-04-14 08:12
najszt
Bo nie miał prawka i OC hehe moze tez tak trzeba jezdzic
- 6 0
-
2023-04-13 17:00
Wzajemne poszanowanie (65)
Jeżdżę hulajnogą codziennie. Niestety prawda jest taka, że jeden na dziesięciu kierowców zatrzymuje się przed chodnikiem/ścieżką rowerową, wjeżdżając na nią z drogi prostopadłej, cała reszta zatrzymuje się dopiero przed jezdnią, tarasując cały chodnik/ścieżkę rowerową. Najgorsze, że większość kierowców nie widzi w tym nic złego, a nawet wydaje im
Jeżdżę hulajnogą codziennie. Niestety prawda jest taka, że jeden na dziesięciu kierowców zatrzymuje się przed chodnikiem/ścieżką rowerową, wjeżdżając na nią z drogi prostopadłej, cała reszta zatrzymuje się dopiero przed jezdnią, tarasując cały chodnik/ścieżkę rowerową. Najgorsze, że większość kierowców nie widzi w tym nic złego, a nawet wydaje im się, że to oni mają pierwszeństwo.
Z drugiej strony niewielu rowerzystów czy kierowców hulajnóg zwalnia przed prostopadłym wyjazdem np. z bramy. A prawda jest taka, że kierowca samochodu mając bardzo ograniczoną widoczność, może nie zdążyć zareagować na jadącego szybko rowerzystę. Niestety, poszkodowanym fizycznie jest zawsze kierowca jednośladu, ale nie wierzę, że kierujący samochodem po takim zdarzeniu śpi spokojnie.
Bardzo wszystkich proszę o wzajemne poszanowanie na drodze. I trochę więcej empatii dla kierowców rowerów czy hulajnóg, tym bardziej, że to często młodzi ludzie, mający przed sobą całe życie.- 287 248
-
2023-04-17 12:07
Niestety z mojego
punktu widzenie kierowcy auta wygląda to inaczej - 8 kierowców zatrzymuje się i przepuszcza rowery hulajnogi pieszych a 2 przejeżdża bez zatrzymania
- 0 0
-
2023-04-14 14:48
Prawo do weryfikacji
Czy rowerzysta,czy jadący na hulajnodze,czy pieszy z kapturem na głowie,czy pieszy z telefonem w ręku nie zatrzymuje się aby sprawdzić i upewnić się czy droga wolna i może przejechać lub przejść.
- 1 1
-
2023-04-14 10:14
Problem systemowy.
Fakt jest taki, że to tragedia.
Moje pytanie jest takie, czy to nie jest błąd systemowy.
Przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerów są tak rozmieszczane, że między drogą a pasem nie mieści się spokojnie pojazd. Ani wyjeżdzający, ani wjeżdzający.
Jakby tych pasów nie można było cofnąć o parę metrów dalej. Byłoby bezpieczniej. Byłby czas na reakcję.
Ale po co myśleć- 2 1
-
2023-04-14 09:36
Od kiedy to hulajnoga jest rowerem?
- 1 0
-
2023-04-14 06:25
hulajnogi rowery elektryczne powinny jeździć ulicą albo mieć osobne ścieżki (1)
na chodnikach (także tych z dopuszczonym ruchem rowerów - np. deptak przy Raduni) są śmiertelnym zagrożeniem dla ludzi i zwierząt
- 4 1
-
2023-04-14 09:02
Ilu ludzi i zwierząt tam zginęło pod kołami rowerów?
- 1 3
-
2023-04-14 00:01
Infrastruktura
Infrastruktura u nas często jest taka, że nie da rady nic zobaczyć nawet czy czasem zza rogu nikt nie jedzie, bez wjeżdżania na ścieżkę. Jadący na hulajnogach oraz rowerzyści często zachowują się jak święte krowy jadąc z taką prędkością bez zwalnia przejeżdżając przez ulicę, że nie dają kierowcy często szansy nawet żeby ich zauważyć (bo przecież on ma ścieżkę rowerową).
- 8 1
-
2023-04-13 23:07
Bo mają!!!! Poczytaj przepisy, od Września twoim psim obowiązkiem jest się zatrzymać i przepuścić samochody. (1)
Z resztą zawsze rower i hulajkę powinieneś przeprowadzać po przejściu, a nie jechać na nim. Nie dotyczy skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.
- 9 6
-
2023-04-15 10:33
Nie drzyj mordy.
Sam masz psie obowiazki, których nie przestrzegasz. Coś tam usłyszałeś o zmianach w PoRD ale nie wiesz co. Nic się nie zmieniło od września tylko zostało doprecyzowane to co obowiązywało od dawna.
- 0 0
-
2023-04-13 22:31
oczywiście po chodniku jeździsz z prędkością pieszego, a po ścieżce rowerowej max 20km/h ?
- 8 0
-
2023-04-13 19:54
Zakaz jak w Paryżu (2)
Powinien być zakaz jak w Paryżu tych hulajnog
- 19 5
-
2023-04-14 05:58
(1)
Hulajnogi w Paryżu nie są zakazane (:
- 4 5
-
2023-04-14 08:41
on tylko hasło usłyszał i nie przeczytał więc nie wymagaj od niego żeby wiedział że prywatne hulajnogi są w pełni legalne i nikt ich nie zabronił :)
- 2 4
-
2023-04-13 19:53
(6)
Nie tarasują skrzyżowania, tylko oczekują na możliwość wjazdu na skrzyżowanie. Jeśli rower/hulajnoga jedzie po ścieżce, muszę w tej sytuacji udzielić im pierwszeństwa. Po tym mogą wjechać na ścieżkę i z miejsca najlepszej widoczności oczekiwać na wjazd na skrzyżowanie. Jeśli w tym czasie nadjedzie rower, musi poczekać. Tak. Rower. Musi poczekać. Już jeden w rajtuzach próbował mi wmówić że blokuje skrzyżowanie w takiej sytuacji.
- 18 11
-
2023-04-13 22:41
(1)
Gwno prawda na wielu skrzyżowaniach ścieżki rowerowe są odsunięte od wylotu drogi podporządkowanej a i tak głupi id. Ci zastawiają je swoimi rzechami najczęściej są to jeszcze małe samochodziki prowadzone przez lebiody które nie widzą że mogą podjechać jeszcze ze 4 m do przodu i zjechać swoim rzechem z przejazdu rowerowego ale po co myśleć patrzeć co się robi pomyśleć o czymś więcej niż czubek własnego nosa opowiadasz kolejny id..to kompletne bzdury
- 6 9
-
2023-04-15 10:30
Vide Kartuska/Bema.
- 0 0
-
2023-04-13 20:13
Oddaj szybko prawko.
Inaczej raczej szybko kogoś zabijesz na drodze.
- 4 9
-
2023-04-13 20:00
Skrzyżowanie to miejsce przecięcia się DRÓG - które składają się z jezdni, chodnika, DDR itd (2)
Jeśli wjechałeś na skrzyżowanie (tu: drogę rowerową) bez możliwości jego opuszczenia, to złamałeś dwa przepisy.
- 11 16
-
2023-04-14 00:54
(1)
Może jakiś artukuł o tym, jak powinni zachowywać się uczestnicy ruchu, gdy miejsce najlepszej widoczności dla kierującego pojazdem, znajduje się na przejeździe rowerowym.
Przykład: wjazd na Kartuską z Paska. Widziałem tam jak kolo w rajtuzach kopnął w auto, a kierowca wpadł w furię i gonił typa po ścieżce. Jak w Jugosławii.- 3 3
-
2023-04-14 09:28
Najlepszy jest artykuł 2 PoRD
- 1 0
-
2023-04-13 19:19
widzę że pan profesor z instytutu danych z du.....
- 3 2
-
2023-04-13 19:00
(4)
Szczególnie, że jednoślady potrafią z jechać ze znaczną prędkością, a dodając do tego brak oświetlenia i zmniejszona przejrzystość powietrza np. deszcz czy zapadający zmrok to o nieszczęście nie trudno. Już kilka razy ostro hamowałem przed rowerem, którego zauważyłem tuż przed przejazdem rowerowym, a zmrok i deszcz mocno utrudniał widoczność, a sam
Szczególnie, że jednoślady potrafią z jechać ze znaczną prędkością, a dodając do tego brak oświetlenia i zmniejszona przejrzystość powietrza np. deszcz czy zapadający zmrok to o nieszczęście nie trudno. Już kilka razy ostro hamowałem przed rowerem, którego zauważyłem tuż przed przejazdem rowerowym, a zmrok i deszcz mocno utrudniał widoczność, a sam kierowca jednośladu pożałował na oświetlenie swojego pojazdu, ale za to nie szczędził sił na szybką jazdę.
I do wszystkich hejtujących kierowców. Nie, nie mam zamiera przesiąść się na rower w pracy, a po pracy to chętnie rekreacyjnie sobie śmigam z kaskiem, ze światłem i z uwagą, a nie jak szalony na złamanie karku!- 24 7
-
2023-04-13 22:37
Znaczna prędkość tzn jadą szybciej niż samochody na grunwaldzkiej? Nie bądźcie śmieszni
- 6 1
-
2023-04-13 19:10
Może odnieśmy się do artykułu (2)
Bo tu mamy ustalenia prokuratury.
Najwyraźniej tu jednoślad jechał z prawidłową prędkością.- 14 8
-
2023-04-14 00:30
Która hulajnoga jeździ po Trójmieście z prawidłową prędkością? (1)
:)
- 5 4
-
2023-04-14 09:27
Ale wiesz, jakie ograniczenie prędkości dotyczy hulajnóg na DDR?
- 2 1
-
2023-04-13 18:40
Piszesz jakby był jakiś obowiązek zatrzymywania się samochodów przed przejechaniem ścieżki rowerowej (2)
Gdyby za każdym razem, każdy samochód w trójmieście zatrzymywał się przed przejechaniem ścieżki rowerowej, to wszystko by się u nas zatrzymało i nie byłoby żadnego ruchu
- 17 21
-
2023-04-15 10:27
Oddaj PJ
Jeśli w ogóle je posiadasz.
- 0 0
-
2023-04-13 19:08
pierwszeństwo
Jeżeli wyjeżdzasz z bocznej drogi, a rowerzysta jedzie wzdłuż Grunwaldzkiej czy Zwycięstwa, to ustępujesz mu pierwszeństwa tak samo jak samochodom jadącym Grunwaldzką.
- 21 6
-
2023-04-13 18:26
(6)
Za to żaden hulajnogista czy rowerzysta nie zatrzymuje się aby przepuścić pieszego
- 49 14
-
2023-04-15 10:26
Bo nie ma takiego obowiązku.
Wg obowiązujących przepisów pieszy nie ma pierwszeństwa na przejściu przez drogę dla rowerów. Analogicznie jak nie ma pierwszeństwa na przejściu przez torowisko.
Przepisy może niespójne, ale obowiązujące.- 0 0
-
2023-04-14 14:01
oraz roweryszczini i hulajogiszczyni
- 1 0
-
2023-04-13 19:09
A ja się zatrzymuję (2)
Generalizują ci którzy się usprawiedliwiają.
- 11 12
-
2023-04-13 19:49
I ja się zatrzymuję. (1)
- 8 2
-
2023-04-13 20:20
I ja też
- 5 2
-
2023-04-13 19:04
Ja się zatrzymuję.
Ale zdarza się, że jestem wyprzedzany przez innych rowerzystów.
- 16 3
-
2023-04-13 18:23
Z punktu widzenia kierowcy (2)
Opisany problem przecinania dróg ze ścieżkami rowerowymi występuje w Gdańsku na al. Grunwaldzkiej od Galerii Bałtyckiej do Sopotu. Na prawdę trzeba mieć oczy do okoła głowy, aby nie doszło do nieszczęścia. To dotyczy zarówno rowerzystów, jak i kierujących hulajnogami oraz kierowców. Graniczy z cudem np. bezpieczne wyjechanie z Garnizonu na główną drogę: zero widoczności i nie da się nie zatarasować drogi rowerzystów, aby się włączyć bezpiecznie do ruchu, to jest niewykonalne.
- 59 5
-
2023-04-14 00:41
Popatrz a np. W Niemczech czy Holandii
Są takie same przepisy jak w Polsce i tam kierowcy potrafią wg nich jeździć. Wyglada na to, że w Polsce kierowcy Tylko durni
- 5 14
-
2023-04-13 19:39
O rany. Ta polska języka.
- 6 23
-
2023-04-13 18:20
(4)
Hulajnoga czy rower jadący chodnikiem czy nawet ścieżką z prędkością kilka razy większą od pieszego nie powinien mieć pierwszeństwa na przejściach i przejazdach. Pieszy tak, ale hulajnoga już nie. Ulice są dla samochodów, a skrzyżowania to miejsca zawsze kolizyjne i bardzo ryzykowne zwłaszcza dla tych co mają mało w głowie o jakieś 20 dkg niż przeciętny człowiek.
- 47 18
-
2023-04-13 22:27
(3)
A co jest takiego trudnego w rozejrzeniu się gdy wyjeżdżasz z bramy? Tłumaczenie się prędkością rowerzystów jest po prostu śmieszne gdyż z mojego doświadczenia wynika że głupki nazywające siebie kierowcami zajeżdżają na bezczelnego drogę nawet w sytuacji kiedy taki bałwan jedzie równolegle ze mną praktycznie obok mnie tylko nieco szybciej niż ja i
A co jest takiego trudnego w rozejrzeniu się gdy wyjeżdżasz z bramy? Tłumaczenie się prędkością rowerzystów jest po prostu śmieszne gdyż z mojego doświadczenia wynika że głupki nazywające siebie kierowcami zajeżdżają na bezczelnego drogę nawet w sytuacji kiedy taki bałwan jedzie równolegle ze mną praktycznie obok mnie tylko nieco szybciej niż ja i mimo to on usiłuje wymusić pierwszeństwo skręcając w prawo na skrzyżowaniu takie sytuacje są nagminne nawet na takim skrzyżowaniu jak morska kalksztajnow gdzie droga rowerowa biegnie dosłownie przy krawężniku mimo to masa pajaców wymusza pierwszeństwo zapominając że to jadący prosto rower ma pierwszeństwo przed skręcającym samochodem
- 8 14
-
2023-04-14 07:04
Duży (2)
Po pierwsze hulajnóg zupełnie nie widać sylwetka z daleka bardzo podobna do pieszych. Do tego często wyskakują bardzo szybko za zasłony i z nietypowych kierunków. Często zasłaniają je samochody, piesi i są tak małe, że nawet słupek dach samochodu może je zasłonić. Kierujący hulajnogach muszą przyjąć dla swojego bezpieczeństwa że kierowcy mają małą szanse ich zobaczyć
- 11 4
-
2023-04-14 10:46
czego chłopie nie widać w miejscu które opisałem gdzie samochód jedzie na wyciągnięcie ręki ode mnie czego dzbanie nie widać?nawet jeśli jezdnię oddziela jakiś trawnik to chyba nie jest problemem dojeżdżając do skrzyżowania odchylić gały nieco w prawo i sobie przez przednią szybę sprawdzić czy ścieżką jadą rowery prawda ja wiem że to jest za trudne
czego chłopie nie widać w miejscu które opisałem gdzie samochód jedzie na wyciągnięcie ręki ode mnie czego dzbanie nie widać?nawet jeśli jezdnię oddziela jakiś trawnik to chyba nie jest problemem dojeżdżając do skrzyżowania odchylić gały nieco w prawo i sobie przez przednią szybę sprawdzić czy ścieżką jadą rowery prawda ja wiem że to jest za trudne bo przeciętny dureń kierowca patrzy tylko na kufer auta jadącego przed nim i generalnie nic więcej go nie interesuje jadąc ulicą nie interesuje go obręb przejść dla pieszych potem taki kierowca potrąca radośnie pieszego który zdążył już przejść połowę jezdni i tłumaczy się głąb że go nie widział aż nie znalazł się na jego masce
- 2 6
-
2023-04-14 08:55
Opowiedz o tym, przy weryfikacji czy powinieneś mieć uprawnienia do prowadzenia pojazdów.
- 3 7
-
2023-04-13 18:07
Dąbka Maciejewicza Gdynia (8)
Tam na ścieżce rowerowej z obu stron jest ustąp pierwszeństwa (żółty trójkąt) dla korzystających z ścieżki, już kilku krotnie zdarzyło mi się jako kierującemu samochód że jednoślad czy hulajnoga nawet nie zwolniła pomimo znaku
- 29 5
-
2023-04-13 23:15
Bo jeżdżą d**ile bez żadnych uprawnień i wyobraźni!!! (3)
Jeszcze niedawno każdy, kto chciał jeździć rowerem po drogach publicznych musiał posiadać kartę rowerową, a żeby uzyskać ten dokument należało zdać egzamin z przepisów ruchu drogowego. Dziś każdy d**il wsiada na rower i jeździ gdzie chce i jak chce, a do tego narracja władz miasta jest taka, że rowerzystom wszystko się należy.
- 22 3
-
2023-04-14 09:25
Kiedy niedawno
Pół wieku temu?
- 2 1
-
2023-04-14 08:22
No popatrz, niby kierowcy pojazdów mechanicznych mają lub powinni mieć uprawnienia,
a jak spojrzysz do Raportu z trójmiasta, to wypisz wymaluj: "Dziś każdy d**il wsiada do samochodu i jeździ gdzie chce i jak chce." Nie obrażając oczywiści tych kierowców, którzy mają w poszanowaniu innych użytkowników dróg. Miłego dnia.
- 4 4
-
2023-04-14 00:26
Coś w tym jest.
Jeździsz po publicznej drodze, powinieneś znać przepisy i mieć uprawnienia które możesz stracić.
- 18 1
-
2023-04-13 22:17
(2)
Te znaki to wymysł jakiegoś id. ty który próbuje z niewiadomych powodów zmieniać zasady przejazdów rowerowych
- 5 9
-
2023-04-14 08:05
A co myślisz o sygnalizacji świetlnej (1)
Dla pieszych? Też wymysł d****i, bo zmieniają zasady dla pieszych którzy zawsze powinni mieć pierwszeństwo? :D
- 6 3
-
2023-04-14 10:40
sygnalizacja świetlna to jest co innego przejazd przez ulicę na rowerze na wyznaczonym przejeździe nie jest skrzyżowaniem zatem stosowanie znaków drogowych by zmieniać tam uniwersalne zasady jest głupie i niebezpieczne podobne id..tyzmy są na pseudo chodniku rowerowym chociaż asfaltowym między małkowem a żukowem jakiś dzban powiesił sobie maleńkie
sygnalizacja świetlna to jest co innego przejazd przez ulicę na rowerze na wyznaczonym przejeździe nie jest skrzyżowaniem zatem stosowanie znaków drogowych by zmieniać tam uniwersalne zasady jest głupie i niebezpieczne podobne id..tyzmy są na pseudo chodniku rowerowym chociaż asfaltowym między małkowem a żukowem jakiś dzban powiesił sobie maleńkie znaki ustąp pierwszeństwa po lewej stronie ścieżki rowerowej w każdym kierunku te znaki wiszą po lewej stronie co czyni je w praktyce nieważnymi i jeden taki stoi przed wyjazdem ze stacji benzynowej co jest czystym kuriozum
- 2 0
-
2023-04-13 18:23
Bo ci ludzie z pokolenia JP2 i "Z" nie znają przepisów lub maja je w nosie. Nawciskali im kitu ustawami o pierwszeństwie i teraz trudno to wyegzekwować.
- 36 11
-
2023-04-13 17:38
(11)
Często młodzi ludzie , mający przed sobą całe życie ! A kierowca to co ? Nie ma całego życia ,dla swoich dzieci i żony ! Piszesz co co ślina ,na jęzor przynosi ! Hulajnogą czy rowerem tez trzeba ,dla własnego bezpieczeństwa , się zatrzymać przed jezdnią , a nie gnać na oślep , myśląc że wszyscy się zatrzymają i ustąpią pierwszeństwa ,nawet gdyż go nie ma .
- 68 47
-
2023-04-14 08:02
(2)
Jeśli ścieżka jest pusta i żaden rower ani hulajnoga nie nadjeżdżają w tym momencie, to mogą na nią wjechać i tam się zatrzymać samochody. Często dopiero z takiej sytuacji można właczyć się do ruchu bo jest odpowiednia widoczność. Natomiast rower czy hulajnoga nie mogą w takiej sytuacji wjechać na przejazd, bo nie ma dla nich możliowości zjazdu ze
Jeśli ścieżka jest pusta i żaden rower ani hulajnoga nie nadjeżdżają w tym momencie, to mogą na nią wjechać i tam się zatrzymać samochody. Często dopiero z takiej sytuacji można właczyć się do ruchu bo jest odpowiednia widoczność. Natomiast rower czy hulajnoga nie mogą w takiej sytuacji wjechać na przejazd, bo nie ma dla nich możliowości zjazdu ze skrzyżowania. Takie są przepisy. Rozumiem, że w myśł rowerzysty czy użytkownika hulajnogi są oni świętymi krowami i przez każdą ulicę należy im się bezwarunkowy przejazd bez zatrzymywania czy nawet zwalniania. Cóż, połamania nóg :)
- 10 5
-
2023-04-14 08:46
(1)
Nie wymyślaj, tylko najpierw przeczytaj przepis, który mówi wyraźnie o tym, że nie wolno zatrzymywać się na przejściu ani przejeździe rowerowym (we wszystkich kierunkach), z małym wyjątkiem, wciąż nadużywanym. Widoczność nie jest żadnym usprawiedliwieniem, bo te 2, 3 metry jej nie poprawiają.
- 7 8
-
2023-04-14 09:39
z małym wyjątkiem, więc można w wyjatkowych sytuacjach
najlepiej jak ktoś bez prawka (najczęściej rowerzysta) wypowiada sie na tematy o których nie ma pojęcia
- 6 3
-
2023-04-13 22:24
Kierowca, nawet jak młody to jednak nie zginie od uderzenia hulajnogi. Ponad to kierowca ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa na wspomnianych przejazdach.
- 10 4
-
2023-04-13 21:52
Wow, serio?
Co ślina na język przyniesie? Post, na który odpowiadasz, jest bardzo spokojny i wyważony - w przeciwieństwie do twojego...
- 25 6
-
2023-04-13 18:22
Rowery i hulajnogi śmigają na czerwonym świetle jak amerykańskie Abramsy w Iraku (5)
Z tą różnicą, że hulajnoga to jednak nie czołg.
- 62 21
-
2023-04-13 19:26
Racja, ale nie w tym przypadku. (4)
Nie można winą obarczać ofiary tego zdarzenia, tu niestety kierowczyni zawaliła.
- 25 5
-
2023-04-14 09:36
czyli hulajnożyni niewinna? (1)
- 5 0
-
2023-04-14 15:06
Niewinna - nieżywa. Mała pociecha
- 1 1
-
2023-04-14 00:24
Nikt nie obarcza. (1)
Raczej zwraca uwagę na bezmyślność i egoizm większości użytkowników. Społeczeństwo 2.0 :)
- 7 3
-
2023-04-14 00:33
Bezmyślny i egoista
Czyli 99% trójmiejskich kierowczykow
- 9 8
-
2023-04-13 16:55
A nie można wprowadzić bezwzględnego zakazu przejeżdżania przez skrzyżowanie czym innym niż samochodem/motocyklem? (89)
Gdyby przeprowadzać każdorazowo rower czy hulajnogę przez skrzyżowanie, może byłoby to ciut mniej wygodne, ale na pewno dużo bezpieczniejsze.
Zakładanie, że kierowca samochodu zawsze dostrzeże szybko jadący z boku jednoślad, może nie być słuszne. A w końcu chodzi o życie i zdrowie ludzi.
Tak jak chodnik jest przede wszystkim dlaGdyby przeprowadzać każdorazowo rower czy hulajnogę przez skrzyżowanie, może byłoby to ciut mniej wygodne, ale na pewno dużo bezpieczniejsze.
Zakładanie, że kierowca samochodu zawsze dostrzeże szybko jadący z boku jednoślad, może nie być słuszne. A w końcu chodzi o życie i zdrowie ludzi.
Tak jak chodnik jest przede wszystkim dla pieszych, tak jezdnia i skrzyżowanie powinny być przede wszystkim dla samochodów/motocykli, a ścieżki rowerowe dla rowerów. Hulajnogi poza specjalnie oznakowanymi i wydzielonymi dla nich torami/ścieżkami, a szczególnie na chodnikach i w obrębie skrzyżowań powinny poruszać się maksymalnie z prędkościa idącego człowieka. Nie dlatego, żeby komukolwiek zrobić przykrość, tylko w związku z działaniem praw fizyki, przy zderzeniu dwóch pojazdów o różnej prędkości i masie...- 648 212
-
2023-06-01 21:41
A może tak czerwony dywan dal samochodów ? Sam jestem kierowcą ale takie farmazony burzą we mnie krew .
- 0 0
-
2023-04-17 10:56
dla mnie tylko autobusy powinny przejżdzać,
TIRy i osobówki też trzeba przepychać. No i tarmaj też przepychamy bo to nei autobus.
- 0 0
-
2023-04-15 10:37
Nie trzeba nic wprowadzać.
Wystarczy aby każdy uczestnik ruchu drogowego stosował się do obowiązujących go aktualnych przepisów.
Tylko tyle i aż tyle.- 0 1
-
2023-04-14 15:18
A konia z wozem przenosić.
- 0 1
-
2023-04-14 08:04
(1)
Tymczasem > Rowerzyści mimo obowiązku korzystania z jezdni ponizej 50km poruszają się po chodnikach (mowie tu o przypadkach braku drogi rowerowej) to nie korzystaja ze wzgledu na 1) agresje wsrod kierowcow ktorzy stwarzaja realne zagrozenie swoimi "szeryfowskimi" manewrami 2) za nie zachowywanie dystansu w trakcie omijania rowerzysty 3) w korkach
Tymczasem > Rowerzyści mimo obowiązku korzystania z jezdni ponizej 50km poruszają się po chodnikach (mowie tu o przypadkach braku drogi rowerowej) to nie korzystaja ze wzgledu na 1) agresje wsrod kierowcow ktorzy stwarzaja realne zagrozenie swoimi "szeryfowskimi" manewrami 2) za nie zachowywanie dystansu w trakcie omijania rowerzysty 3) w korkach kierowcy zbyt czesto stoja zbyt blisko prawej krawedzi jezdni co powoduje brak mozliwosci wyprzedzenia przez rowerzyste.
I tak informacyjnie - uprawnienia do prowadzenia pojazdow ma ponad 22mln polaków, wiec statystycznie znaczaco wieksza ilosc doroslych rowerzystow i osob poruszajacych sie na hulajnogach prawo jazdy posiada. I kolejna bardzo wazna rzecz - zadne statystyki sluzb mundurowych nie oddzielaja wypadkow z udzialem hulajogi na prywatne i na hulajnogi do wypozyczenia..- 1 2
-
2023-04-14 08:31
Maja, nie ekscytuj się tak, bo zaczynasz się powtarzać...
Wpis jest o celu, czyli maksymalnym ograniczeniu liczby ofiar, nie o szukaniu winnych. Najwyraźniej aktualnie obowiązujące przepisy są niedoskonałe z różnych powodów, dlatego może czas pomyśleć o zmianie.
Ty zaś próbujesz na siłę udowadniać winę kierowców, chociaż dobrze wiesz, że nikt w tym wszystkim nie jest święty...- 2 1
-
2023-04-14 08:03
Tymczasem > Rowerzyści mimo obowiązku korzystania z jezdni
- 0 1
-
2023-04-14 08:02
Chcesz po prostu zwalić odpowiedzialność kierowców na innych uczestników, a prawda jest taka że każdego w tym kraju obowiązuje > Zachowanie szczególnej ostrożności i zasada ograniczonego zaufania do pozostałych uczestników ruchu drogowego.
Dziwie się, że Twój mózg nie ogarnia, że zakazy pokroju twojego pomysłu to tylko zapis który miałbyChcesz po prostu zwalić odpowiedzialność kierowców na innych uczestników, a prawda jest taka że każdego w tym kraju obowiązuje > Zachowanie szczególnej ostrożności i zasada ograniczonego zaufania do pozostałych uczestników ruchu drogowego.
Dziwie się, że Twój mózg nie ogarnia, że zakazy pokroju twojego pomysłu to tylko zapis który miałby zastosowanie tylko i wyłącznie w przypadku zdarzenia drogowego.
Gdyby na jezdniach były wyznaczone drogi dla rowerów, hulajnóg, monocykli i w przyszłości innych drobnych pojazdów UTO to bardzo znacząco poprawiłoby i bezpieczeństwo i widoczność wszystkich bez wyjątku.
Tymczasem > Rowerzyści mimo obowiązku korzystania z jezdni- 2 2
-
2023-04-14 07:45
Yyyy...
Ale to że jak?? Motocykl ma.wielkosc auta i jeździ wolno, że motocykli się nie czepiamy? Hulajnogi zaś są mikroskopijnej wielkości i ludzie na nich pędzą pp 150 nangodzinę, że kierowca nie ma szans ivh zauważyć.....
- 1 1
-
2023-04-14 06:02
serio prawie 500 osób które dalo ok (4)
Ma prawa wyborcze to jest paranoja
- 3 2
-
2023-04-14 08:47
To nie jest paranoja, tylko demokracja... (3)
Na którą pewnie sam się powołujesz, jak jest po twojej myśli...
Najwyraźniej jednak obecna tu większość widzi sens w zmianie przepisów, tak aby maksymalnie ograniczyć liczbę ofiar, niekoniecznie stawiając pełen komfort rowerzystów i hulajnogowiczów na pierwszym miejscu.- 1 1
-
2023-04-17 08:31
Dziwnym trafem proponujesz więc postawić komfort kierowców na pierwszym miejscu
Doświadczenia innych krajów pokazują, że liczba ofiar zmniejsza się, gdy piesi i rowerzyści mają większe prawa niż kierowcy. To twarde dane nie do obalenia. Można dyskutować dlaczego tak się dzieje, ale fakt jest faktem - więcej uwagi wymaganej od kierowców to mniej ofiar.
- 0 0
-
2023-04-14 16:03
A skąd teza, że puszczenie samochodów samopas zmniejszy liczbę ofiar? (1)
Taka zależność nie ma miejsca w żadnym kraju UE. Co więcej, u nas też wprowadzenie konieczności ustępowania pieszym zmniejszyło, a nie zwiększyło liczbę ofiar.
- 1 2
-
2023-04-14 16:12
Samopas chyba tu niezbyt pasuje...
A poza tym po co szukać zależności w UE, skoro tam nie ma przepisów o których mowa w głównym wpisie?
Ze zmniejszenia liczby ofiar wskutek zaostrzenia przepisów dla kierowców należy się oczywiście cieszyć, jednakowoż wciąż jest ich zdecydowanie zbyt dużo, stąd można się pokusić o rozwiązanie pionierskie...- 0 0
-
2023-04-14 00:10
Problem z masą (2)
Jak zawsze w takich przypadkach pojawia się kierowca bez wyobraźni, któremu obca jest myśl że skoro zbliża się do przejścia na którym to pieszy ma pierwszeństwo to musi tę masę samochodu uwzględnić i tak dostosować prędkość żeby się zatrzymać przed przejściem gdy pojawi się na nim pieszy.
To tak jakby kierowca ciężarówki zbliżając się doJak zawsze w takich przypadkach pojawia się kierowca bez wyobraźni, któremu obca jest myśl że skoro zbliża się do przejścia na którym to pieszy ma pierwszeństwo to musi tę masę samochodu uwzględnić i tak dostosować prędkość żeby się zatrzymać przed przejściem gdy pojawi się na nim pieszy.
To tak jakby kierowca ciężarówki zbliżając się do skrzyżowania mając znak ustąp pierwszeństwa twierdził, że to bez sensu że ma się zatrzymać bo przecież jemu trudniej wychamować niż osobówce która ma pierwszeństwo.- 1 1
-
2023-04-14 00:46
Problem mają "operatorzy specjalnej troski" jadący na rowerach i hulajnogach. (1)
Często ze słuchawkami na głowie. Sam czasami korzystam z roweru i wiem, że fizyki nie oszukam. Prędkość, masa robią swoje. Rowerzysta nie ma szans z samochodem a pieszy z pędzącą hulajnogą. Dlatego staram się uważać a nie stosować powszechną wśród bezmyślnych egoistów zasadę - mam pierwszeństwo, prawo mnie chroni. Chroni ale nie przed wypadkiem, kalectwem i śmiercią. Ludzie zacznijcie myśleć.
- 2 3
-
2023-04-14 17:05
"Często ze słuchawkami na głowie."
Całe szczęście samochody nie są świetnie wygłuszone od otoczenia i nikt nie jeździ w włączona muzyką.
Słuchawki bez wygłuszenia niewiele się różnią od siedzenia w aucie, słychać z zewnątrz tyle samo.- 1 2
-
2023-04-13 23:22
Przecież ten przepis właśnie obowiązuje (przeprowadzanie rowerów przez przejście), tylko ped**arze udają, że o tym nie wiedzą. (2)
- 3 3
-
2023-04-14 16:00
Jest taki wynalazek jak przejazd rowerowy
Wystarczy, że opanujesz oznakowanie i już będziesz mniej sfrustrowany. Jak jedziesz od Wrzeszcza do Gdyni Głównej, jest wzdłuż każdego przejścia
- 0 2
-
2023-04-13 23:33
Jeśli nie ma ścieżki dla rowerów to i owszem...
Obowiązuje taki przepis i niestety jest nagminnie ignorowany przez rowerzystów i hul(tajów?).
Gorzej, jeśli jest ścieżka rowerowa wzdłuż przejścia. Wtedy niestety chyba dochodzi do największej liczby wypadków... :(
Co ciekawe, rowerzyści/hul(taje?) na ulicach chcieliby aby im wszyscy ustępowali, ale jak pieszy chce przejść przez ścieżkę rowerową w oznakowanym miejscu, to jakoś mało kto z kierujących kwapi się, by zatrzymać i ustąpić pieszemu... ot taka mała dygresja.- 2 3
-
2023-04-13 21:47
Poty (2)
Jestem ciekawy , czy gdyby twoja bliska osoba zginęła w takich okolicznościach , To nadal byś pisał te wypociny ? Nie musisz odpowiadać tylko pomysł
- 2 2
-
2023-04-13 22:46
Gdyby mój pomysł był zupełnie chybiony... (1)
zdecydowana większość byłaby przeciw, a z tego co widzę, chyba tak nie jest. Także bądź uprzejmy zastosować się osobiście do swej mało wyszukanej porady.
Czytać ze zrozumieniem również nie zaszkodzi...- 4 2
-
2023-04-17 08:26
Zdecydowana większość twierdziła, że przejście dla pieszych koło lotu poskutkuje zakorkowaniem całego miasta i wypadkami z pieszymi przebiegającymi na czerwonym na tramwaj. Proponuję jednak skupić się na eksperckiej wiedzy, badaniach naukowych i doświadczeniach innych krajów, niż ufać tzw. chłopskiemu rozumowi.
- 0 0
-
2023-04-13 20:18
(6)
żartowniś napisał komentarz, a 246 żartownisiów go polubiło?
- 5 1
-
2023-04-13 21:32
246 "żartownisiów" uważało na lekcjach fizyki... (4)
Ot co...
- 0 6
-
2023-04-13 22:13
Ktoś tu usprawiedliwia fizyką jazdę na pałę (3)
Artykuł jest o tym, że babka ruszając autem z podporządkowanej zabiła prawidłowo jadącą osobę na hulajnodze. Gdzie tu masz fizykę? Chyba tylko taką, że ruszające auto może cię zmiażdżyć kołami.
- 8 1
-
2023-04-13 22:42
A o czym jest wpis, który komentujesz? (2)
Nikt tu nie podważa winy i nie komentuje wyroku, to raz.
Fizyka w tym zdarzeniu była, jak najbardziej, a np. efektem działania jej praw (np. rozkładu sił) jest niestety śmierć poszkodowanej, to dwa.
Sugestia dotyczyła zmiany przepisów, aby uwzględniały działanie praw fizyki, bo to może pomóc uratować więcej osób, to trzy.- 2 3
-
2023-04-14 09:29
(1)
Żeby było dobrze, musisz stosować się do obowiązujących przepisów... Ty jednak chciałbyś, żeby tylko fizyka działała. Przepisów nie musiałbyś ogarniać, a odpowiedzialność zawsze spadała by na ofiary twoich "niedziałań" - fizyki. Mógłbyś rozjeżdżać "nieostrożnych" ludzi i jeszcze mieć dobre samopoczucie...
- 1 3
-
2023-04-14 12:28
Nie wiem ile masz lat i skąd czerpiesz swą wiedzę, ale...
Sytuacja wygląda tak, że prawa fizyki działają zawsze i wszędzie, niezależnie od przepisów ruchu drogowego, które sobie ustala i zmienia człowiek, dopasowując je do takich bądź innych potrzeb. Co więcej, one działają, niezależnie od tego czy ty bądź ja, bądź ktokolwiek inny tego chce, czy nie.
Dlatego może nie warto działać im wbrew, bo i takSytuacja wygląda tak, że prawa fizyki działają zawsze i wszędzie, niezależnie od przepisów ruchu drogowego, które sobie ustala i zmienia człowiek, dopasowując je do takich bądź innych potrzeb. Co więcej, one działają, niezależnie od tego czy ty bądź ja, bądź ktokolwiek inny tego chce, czy nie.
Dlatego może nie warto działać im wbrew, bo i tak "upomną się o swoje". Możnaby je jednak wykorzystać do ustalania przepisów, celem podniesienia bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, bez wyjątku.
Czy dotarło choć trochę?- 1 1
-
2023-04-13 20:26
Lepsze, że Kasia z moderacji postanowiła to wyróżnić
- 7 1
-
2023-04-13 20:06
Nie nie można.
Za to już niebawem będzie zakaz wjazdu starych aut do miasta. Zrobi się więcej miejsca na ulicach dla innych uczestników ruchu.
- 3 5
-
2023-04-13 18:53
A może znak STOP dla samochodów przed każdym skrzyżowaniem ? (1)
Równie 'mądra' propozycja ale przynajmniej byłoby mniej wypadków.
- 19 11
-
2023-04-13 19:24
O to to
- 13 4
-
2023-04-13 18:55
Popieram
- 4 5
-
2023-04-13 18:47
Widać że Ci coś przyrosło do samochodu. I najchętniej utrudniałbyś życie innym uczestnikom ruchu, zamiast po prostu zwolnić przed skrzyżowaniem i się rozejrzeć.
- 17 7
-
2023-04-13 18:44
A może tak wprowadzić przepis zmuszający kierowców do przepychania samochodów przez przejścia dla pieszych, stuprocentowa gwarancja że nie potrącą pieszego :))
- 16 10
-
2023-04-13 18:29
Pomyśl ile trwa taki numer. (3)
Większość ścieżek rowerowych oddziela chodnik od jezdni i wystarczy chwila aby gość na hulajnodze jadący równolegle do samochodu z prędkością 20 km/h i myślący inaczej ze słuchawkami na uszach wjechał nagle ze ścieżki przed maskę bo tak mu pasowało. To są ułamki sekund, ale przecież on miał pierwszeństwo.
- 18 12
-
2023-04-13 23:31
Nie miał. (1)
- 0 3
-
2023-04-14 09:40
Na przejeździe miał
Stukniesz przodem, Twoja wina
- 2 0
-
2023-04-13 23:20
20 kmh to ponad dwa razy wolniej niż auta jadące jezdnią
- 5 0
-
2023-04-13 18:05
Ostatnio (13)
Gdzieś w internetach pisali (więc nie musi być prawda), że w wypadku na przejściu zginął pieszy. Sąd jednak uwzględnił to, że w przepisach jest zaznaczone, że pieszy wchodząc, przechodząc i schodząc z przejścia ma obowiązek zachować szczególną ostrożność. Oczywiście wina kierowcy i tak, ale kara dużo łagodniejsza niż można by na pierwsze
Gdzieś w internetach pisali (więc nie musi być prawda), że w wypadku na przejściu zginął pieszy. Sąd jednak uwzględnił to, że w przepisach jest zaznaczone, że pieszy wchodząc, przechodząc i schodząc z przejścia ma obowiązek zachować szczególną ostrożność. Oczywiście wina kierowcy i tak, ale kara dużo łagodniejsza niż można by na pierwsze skojarzenie zakładać. Myślę, że w zdecydowanej większości przypadków należy zakładać, że osoba poszkodowana również nie zachowała szczególnej ostrożności. Bo na co tam na tej hulajnodze uważać, skoro jadę po chodniku, powoli, gdzieś tam se zza rogu wyjadę na przejście to mam pierwszeństwo, co złego może się stać?
- 12 14
-
2023-04-13 18:34
Do czasu. (8)
Dzisiaj o 6 rano na Piekarniczej widziałem jak mała, pulchna kobieta z dużymi słuchawkami na uszach przechodziła przez skrzyżowanie nawet nie patrząc w lewo czy coś nie nadjeżdża bo po co. A nadjeżdżało obok niej auto skręcające w prawo, którego nie widziała, na szczęście kierowca już nie spał.
- 14 10
-
2023-04-13 20:12
No i wszystko w porządku
Auto zmieniające kierunek ruchu ustępuje pieszemu poruszającemu się na wprost, nawet gdy nie ma pasów.
- 4 0
-
2023-04-13 20:08
Bo to kierowca ma uważać (2)
czy ktoś nie idzie i dopiero jak się upewni, że ma wolne to może jechać.
- 11 5
-
2023-04-13 20:36
(1)
W przepisach jest też napisane, że pieszy ma zachować szczególną ostrożność przechodzaąc przez pasy, więc raczej z głową w telefonie
- 5 3
-
2023-04-13 23:19
Ale pani na hulajnodze nie miała głowy w telefonie
- 4 0
-
2023-04-13 19:23
Wczoraj przechodząc prze jezdnię (3)
Musiałem się zatrzymac przed połową, bo pojazd z drugiej strony przyśpieszył by zdążyć przedemną.
Winni są nie kierowcy i rowerzyści, a idioci i buraki, z każdej z opcji- 20 2
-
2023-04-13 19:58
A bierzesz pod uwagę, że ktoś nie jest ani i**otą ani burakiem... (2)
tylko zwykłym kierowcą, takim jak większość z nas, który albo się zwyczajnie zagapił, albo nie zauważył szybko jadącego równolegle roweru lub hulajnogi?
Po co te epitety? Wystawiasz świadectwo sam sobie, niestety...- 11 15
-
2023-04-13 23:18
A skąd wiesz że hulajnoga jechała szybko? Mnie potracilby na przejeździe rowerowym durny policjant który ruszył jak tylko auto stojące za przejazdem rowerowym wyjechało na drogę z pierwszeństwem jechałem na rowerze z prędkością pieszego i byłem już na środku drogi kiedy granatowy baran po prostu ruszył jakby był ślepy albo miał na oczach klapki nie
A skąd wiesz że hulajnoga jechała szybko? Mnie potracilby na przejeździe rowerowym durny policjant który ruszył jak tylko auto stojące za przejazdem rowerowym wyjechało na drogę z pierwszeństwem jechałem na rowerze z prędkością pieszego i byłem już na środku drogi kiedy granatowy baran po prostu ruszył jakby był ślepy albo miał na oczach klapki nie zauważył mnie w biały dzień z odległości półtora metra gdybym nie odbił w lewo jadąc z nim równolegle wylądowałbym na jego masce o czym ty mówisz że kierowca może się zagapic
- 4 1
-
2023-04-13 22:08
No i ta babka z artykułu, co kierowała samochodem, nie zauważyła i teraz ma sprawę w sądzie
Kierowcy po to mają prawo jazdy i egzamin, aby udowodnili że potrafią się nie zagapiać. Jak się zagapiają, to są potencjalnymi mordercami. Samochód to nie zabawka, to dwie tony rozpędzonej masy.
- 10 3
-
2023-04-13 18:28
Hulajnogi to problem nie tylko dla kierowców (3)
Moja koleżanka miała odwołaną operację, gdyż młoda dziewczyna wjechała rozpędzoną hulajnogą w chirurga - kawał chłopa. Połamana ręka, inne obrażenia. Odwołane zabiegi. Niestety nikt nie kontroluje osób użytkujących hulajnogi. Pomijam już hulajnogi które leżą na chodnikach i są pułapką dla osób niedowidzących - niewidomych.
- 30 6
-
2023-04-13 19:49
no widzisz jak by chirurg jechał autem po chodniku to by mu hulajka nic nie zrobiła, ale nie pomyślał i szedł pieszo... (1)
- 6 2
-
2023-04-13 20:01
Jakby. Jakbyś się nauczył pisać to może pisałbyś poprawnie.
- 6 4
-
2023-04-13 18:59
a jakby chirurga potracil samochod? tramwaj? kolejka? Autobus....to co bys i.....d...oto napisal?
- 12 19
-
2023-04-13 17:24
Z tym skrzyzowaniem cos logika cie zawiodla. Skrzyzowanie jest dla wszystkich, o skrzyzowania w tej calej zabawie chodzi...
- 25 9
-
2023-04-13 17:05
Ok, jak będziesz przepychał samochód przez każde przejście dla pieszych (33)
może byłoby to ciut mniej wygodne, ale na pewno dużo bezpieczniejsze.
- 170 75
-
2023-04-13 18:58
no i jeszcze by pociągi się zatrzymywały by przepuścić rowerzystów byłoby super
- 9 5
-
2023-04-13 18:41
(13)
Tylko, że to piesi przecinają ulice a nie samochody chodniki. Gdyby tą zasadę wprowadzić na torowiska to pociągi musiałyby ustępować pierwszeństwa samochodom i pieszym. Pierwszeństwo powinien mieć ten, któremu trudniej z racji masy się zatrzymać. Pieszy zrobi to w ułamek sekundy, pojazd zdecydowanie później, ma dużą większą prędkość i dużo większą masę. Co innego gdzie mamy sygnalizację świetlna, to ona decyduje o pierwszeństwie.
- 25 22
-
2023-04-13 22:54
(3)
Jeśli mowa o hamulcach to zapewniam cię że rower ma dłuższą drogę hamowania z prędkości 35 kmh niż samochód osobowy
- 4 1
-
2023-04-14 11:57
jak masz kiepski rower to tak (2)
Wciąż się widzi pełno rowerzystów jeżdżących w mieście na v-breakach czy innych zaciskach w technologii sprzed kilkudziesięciu lat... Jak można żałować kilka stów na porządne hydrauliczne tarczówki? To nie jest kwestia komfortu tylko bezpieczeństwa! Szkoda życia na marne hamulce! Ja mam porządne hamulce więc z 30km/h zatrzymam się na maksymalnie 10
Wciąż się widzi pełno rowerzystów jeżdżących w mieście na v-breakach czy innych zaciskach w technologii sprzed kilkudziesięciu lat... Jak można żałować kilka stów na porządne hydrauliczne tarczówki? To nie jest kwestia komfortu tylko bezpieczeństwa! Szkoda życia na marne hamulce! Ja mam porządne hamulce więc z 30km/h zatrzymam się na maksymalnie 10 metrach gdy jest z górki i ślisko/piach, w dobrych warunkach będzie to jakieś 5-7 metrów, kierowca nie zdąży nogi przełożyć z gazu na hamulec i już tyle przejechał, ja mam w mieście cały czas palec na klamce więc czas reakcji bardzo niski. To wszystko oczywiście nie zmienia faktu, że nie zamierzam hamować za każdym razem gdy zbliżam się do przejazdu. Moje hamulce są do szybkiego zatrzymania przed pieszym a nie ustępowania samochodom, które sobie akurat mają ochotę wymusić. Mam pierwszeństwo to z niego korzystam i czekam aż mi czyjeś oc zasponsoruje nowy lepszy rower bo co nieco już mi się w obecnym nudzi. Kierowcy śmiało, wymuszajcie pierwszeństwo, zakładam kask, ochraniacze i jazda drogą rowerową, może dziś się uda.
- 0 6
-
2023-04-17 08:19
Tarczówki najwyżej ci zablokują koła i albo będziesz miał poślizg przedniego koła, albo polecisz przez kierownicę
Masz tylko wrażenie, że rower lepiej hamuje, bo zwykle jedzie wolniej od samochodu. Rozpędź je oba do takiej samej prędkości i na maksa zahamuj. Samochód zatrzyma się pierwszy. To nie jest kwestia masy pojazdu ani skuteczności hamulców, tylko szerokości opon i ilości kół.
- 0 0
-
2023-04-14 15:56
Możesz mieć hamulce i z irydoplatyny
Wielokrotnie mniejszej powierzchni stycznej opony z podłożem nie przeskoczysz
- 4 0
-
2023-04-13 21:51
Kon
No większej parodialnej wypowiedzi nie czytałem można , to porównać do zabawnej sytuacji typu super wyglądasz , ale widać , ze jesteś zmęczona
- 3 0
-
2023-04-13 20:09
Chodnik jest częścią ulicy (1)
- 4 0
-
2023-04-15 10:45
Drogi.
Jezdnia, pobocze, ddr, chodnik itd. to częci drogi.
- 0 0
-
2023-04-13 19:06
Dokładnie tak. Wszędzie poza jezdnią tak jest. (5)
Na morzu jednostka mniej manewrowa ma pierwszeństwo nad jednostką bardziej manewrową.
W powietrzu wszystkie samoloty o masie startowej ponad 130 ton dodają do znaku wywoławczego "ciężki" i to inne samoloty muszą zwracać uwagę żeby ustąpić mu pierwszeństwa i nie podlecieć zbyt blisko żeby nie wlecieć w jego wiry zaskrzydłowe. Tak samo inneNa morzu jednostka mniej manewrowa ma pierwszeństwo nad jednostką bardziej manewrową.
W powietrzu wszystkie samoloty o masie startowej ponad 130 ton dodają do znaku wywoławczego "ciężki" i to inne samoloty muszą zwracać uwagę żeby ustąpić mu pierwszeństwa i nie podlecieć zbyt blisko żeby nie wlecieć w jego wiry zaskrzydłowe. Tak samo inne lżejsze statki latające muszą uważać na te cięższe i trzymać się od nich z daleka.
Tylko na drodze aktywiści rowerowi próbują na siłę prawem odwrócić fizykę i zrzucić całą odpowiedzialność na kierowców którzy mniej widzą niż piesi i trudniej im się zatrzymać.- 26 14
-
2023-04-13 21:50
Piękne samozaoranie :) (1)
W powietrzu (w ruchu niekierowanym) pierwszeństwo mają kolejno od najważniejszego balon, spadochroniarz, paralotnia, lotnia, szybowiec, paralotnia z napędem, motolotnia, samolot, helikopter. Idąc twoim tokiem rozumowania na drodze pierwszeństwo powinni mieć piesi, potem rowerzyści, potem samochody :)
- 7 3
-
2023-04-13 22:03
Poza tym pierwszeństwo w powietrzu jest istotne aby uniknąć kolizji, zanim ich kursy się przetną, a nie potem jak się miną. Strugi zaskrzydłowe nie mają nic wspólnego z pierwszeństwem. Rzeczywiście lepiej trzymać się od nich z daleka, ale jak w nie wlecisz to jesteś za samolotem a nie przed, gdzie tu jakiekolwiek pierwszeństwo?
Kolejna sprawaPoza tym pierwszeństwo w powietrzu jest istotne aby uniknąć kolizji, zanim ich kursy się przetną, a nie potem jak się miną. Strugi zaskrzydłowe nie mają nic wspólnego z pierwszeństwem. Rzeczywiście lepiej trzymać się od nich z daleka, ale jak w nie wlecisz to jesteś za samolotem a nie przed, gdzie tu jakiekolwiek pierwszeństwo?
Kolejna sprawa to "ciężki". Takie samoloty latają wyłącznie w ruchu kontrolowanym i to bardziej uwaga dla kontrolera aby zapewnił większą separację, nie ma to nic wspólnego z pierwszeństwem, bo w ruchu kontrolowanym nikt na nikogo nie musi uważać, kontroler się tym zajmuje.- 5 5
-
2023-04-13 20:11
Dobra teoria, może ktoś się złapie (2)
Żaglówka ma pierwszeństwo nad motorówką czy skuterem wodnym. Utrzymujesz, że żaglówka jest bardziej manewrowa? ;) W powietrzu o ustępowaniu decyduje kontrola ruchu, a nie masa.
- 9 9
-
2023-04-13 22:17
Właśnie potwierdziłeś tą teorię (1)
Żaglówka jest mniej manewrowa niż motorówka i właśnie dlatego ma pierwszeństwo.
- 10 4
-
2023-04-14 09:37
No to level drugi kontroli logicznej
Wstaw za motorówkę tankowiec. Heh, ludzie przyspawani do fotela i ich teorie (a w zasadzie tezy, bo teoria to jednak coś innego)
- 1 0
-
2023-04-13 18:39
A przejście dla pieszych jest gdzie? (4)
Na chodniku czy na jezdni? A jezdnia jest przede wszystkim dla...?
- 15 11
-
2023-04-14 08:14
(2)
Jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów, składającą się z pasa albo pasów ruchu, z wyjątkiem torowiska wydzielonego z jezdni;
Jaka jest definicja "pojazd" wg kodeksu ruchu drogowego? Rower, czy hulajnoga czym są?- 3 1
-
2023-04-14 12:35
Maja nie kompromituj się, proszę cię... (1)
Czy np. samochody jeżdżą w poprzek jezdni po przejściu dla pieszych?
Czytaj ze zrozumieniem, zanim odpalisz wrotki...- 0 2
-
2023-04-15 10:41
Sam się nie kompromituj
- 0 0
-
2023-04-13 19:19
Przejście jest na przejściu
Więc jest dla pieszych
- 20 5
-
2023-04-13 18:19
Błąd logiczny (12)
Drogi zbudowano żeby poruszać się po nich samochodami, chodniki i przejścia dla pieszych służą amatorom spacerów, ścieżki rowerowe dla kolarzy. Tylko te hulajnogi nigdzie się wpasować nie mogą. Na drogę za wolne, na chodnik za szybkie, ścieżek rowerowych za mało żeby to pomieścić. Pisanie o przepychaniu aut przez przejście jest tak samo kuriozalne
Drogi zbudowano żeby poruszać się po nich samochodami, chodniki i przejścia dla pieszych służą amatorom spacerów, ścieżki rowerowe dla kolarzy. Tylko te hulajnogi nigdzie się wpasować nie mogą. Na drogę za wolne, na chodnik za szybkie, ścieżek rowerowych za mało żeby to pomieścić. Pisanie o przepychaniu aut przez przejście jest tak samo kuriozalne jak postulowanie o zatrzymywanie pociągów przed drogami żeby auta mogły przejechać. Albo np tramwaj: o ile nie jest to ustalone znakami czy sygnalizacją to ma pierwszeństwo na drodze przed samochodami. No ktoś wpadł na pomysł, że jakaś hierarchia na ulicy musi być. Moim zdaniem nie może być tak że "hulajnogarz" (nie wiem jak to nazwać) czy pieszy będzie na równi z autem. Wymyślanie paragrafów, że pieszy zbliżając się do przejścia ma pierwszeństwo przed jadącym autem to już w ogóle perełka myślenia i działania prowokującego do tragedii.
- 50 77
-
2023-04-14 06:36
Drogi istnialy setki lat zanim pojawily sie na swiecie samochody. I ty jeszcze smiesz wytykac komus blad logiczny.
- 14 1
-
2023-04-13 22:44
Co ty powiesz id to zdaje się że drogi istniały na długo przed wynalezieniem samochodów
- 16 2
-
2023-04-13 20:50
To największa bzdura jaką dziś przeczytalem
Widać komuś benzyna za mocno chlupie w głowie.
- 26 3
-
2023-04-13 18:24
Nie znasz nawet definicji drogi (8)
Drogi służą i pieszym, i zmotoryzowanym, i ciągnikom rolniczym, i rowerzystom, i UTO. Artykuł 2 PoRD się kłania.
- 66 18
-
2023-04-13 18:44
ty zapominasz o art. 10 Konwencji Wiedeńskiej która jest ponad PoRD (7)
a) Każdy kierujący jest obowiązany korzystać
wyłącznie - jeżeli one istnieją - z dróg, jezdni, pasów ruchu i dróg wydzielonych, przeznaczonych
do ruchu użytkowników tej kategorii, do której sam należy.
b) W razie braku przeznaczonego dla nich pasa ruchu lub wydzielonej drogi, kierujący
motorowerami, rowerzyści i kierującya) Każdy kierujący jest obowiązany korzystać
wyłącznie - jeżeli one istnieją - z dróg, jezdni, pasów ruchu i dróg wydzielonych, przeznaczonych
do ruchu użytkowników tej kategorii, do której sam należy.
b) W razie braku przeznaczonego dla nich pasa ruchu lub wydzielonej drogi, kierujący
motorowerami, rowerzyści i kierujący innymi pojazdami bez silnika mogą, jeżeli to jest możliwe bez
powodowania utrudnień dla innych użytkowników drogi, wykorzystywać każde nadające się do
tego pobocze odpowiadające kierunkowi ruchu.
Czyli piesi, rowerzyści i UTO są na drodze !!!WARUnKOWO!!! Są tylko gośćmi którzy mogą przez chwilę skorzystać z drogi tylko i wyłącznie dlatego, że tymczasowo nie ma drogi dla nich i jak tylko pojawi się chodnik czy ścieżka rowerowa to wynocha z ulicy.- 24 42
-
2023-04-17 10:52
fajna interpretacja ?
to drogi krzyżują sie z chodnikami i DDR, wiec samochody powinny sie zatrzymymwać zawsze przed pasami o ile ruch nie jest kierowany. A pasy sa namalowane na jezdni aby samochody nie musiały jeżdzić po kraweżnikach i tu piesi poszli na rękę saochodziarzom.
- 0 0
-
2023-04-13 20:07
Rany Julek, co za ignorancja
Dalej mieszasz drogę z jezdnią, wplątujesz w to pobocze i jeszcze próbujesz spychać rowerzystów z jezdni na chodnik. Przy okazji, jezdnia nie jest i nigdy nie była zastrzeżona tylko dla pojazdów mechanicznych o ile nie jest to droga szybkiego ruchu albo znaki nie stanowią inaczej - więc nie ma tu najmniejszej sprzeczności z konwencją wiedeńską.
- 25 5
-
2023-04-13 19:16
Ciekawy wniosek (4)
Ciekawy bo polazuje jak i**otycznie można interpretować prawo.
Tyle że mowa o ścieżce rowerowej, wydzielonej dla ruchu rowerów i uto, więc tak, to samochodynsą tu gośćmi.- 17 9
-
2023-04-13 19:53
Naucz się czytać ze zrozumieniem (3)
To rowery są tylko gośćmi na drogach, które przecież są przeznaczone dla samochodów. Ale niech samochód gościnnie wjedzie na chodnik czy ścieżkę rowerową to już nie jesteście gościnni i od razu dzwonicie na straż miejską.
- 17 28
-
2023-04-13 22:49
Co ty retardzie fanzolisz definicja jezdni to powierzchnia drogi przystosowana do ruchu pojazdów czym są pojazdy i jakie są ich rodzaje i kategorie wyjaśnia ustawa rower jest takim samym pojazdem jak samochód różnica retardzie wynika jedynie ze źródła napędu i konstrukcji samochód jest pojazdem silnikowym wielosladowym rower jest pojazdem
Co ty retardzie fanzolisz definicja jezdni to powierzchnia drogi przystosowana do ruchu pojazdów czym są pojazdy i jakie są ich rodzaje i kategorie wyjaśnia ustawa rower jest takim samym pojazdem jak samochód różnica retardzie wynika jedynie ze źródła napędu i konstrukcji samochód jest pojazdem silnikowym wielosladowym rower jest pojazdem niesilnikowym niesamochodowym i jednosladowym nie może korzystać jedynie z dróg ekspresowych i autostrad w każdym przypadku oraz w przypadku zakazu wyrażonego stosownym znakiem drogowym
- 15 1
-
2023-04-13 21:44
Od kiedy rowery są gośćmi na drogach??? (1)
Jak nie ma ddr to rowerzysta ma obowiązek jechać jezdnią przecież
- 30 6
-
2023-04-13 23:17
Od jakiegoś czasu. Nie udawaj że nie wiesz. Nie było tak zawsze.
- 3 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.