- 1 Teren przy plaży w Orłowie na sprzedaż (36 opinii)
- 2 80. urodziny Lecha Wałęsy w ECS (454 opinie)
- 3 Gdańsk na grobach zbudowany. Część 2 (52 opinie)
- 4 W pogoni za znikającym Mevo (187 opinii)
- 5 Tajemnicze literki na jedzeniu w sklepach (103 opinie)
- 6 Przystanki tramwajowe, które zniknęły (98 opinii)
Proces ws. śmiertelnego wypadku kobiety na hulajnodze odroczony
Rozpoczął się proces 44-latki, którą prokuratura oskarżyła o spowodowanie śmiertelnego wypadku, w którym zginęła kobieta jadąca na hulajnodze. Do tragicznego zdarzenia doszło w kwietniu 2022 r. na skrzyżowaniu ulic Dolne Młyny z Potokową w Gdańsku.
Aktualizacja, godz. 16:02
Podczas czwartkowej rozprawy prześłuchano syna zmarłej kobiety i biegłego zajmującego się rekonstrukcjami wypadków na drogach. W związku z potrzebą sporządzenia opinii, sędzia odroczył rozprawę. Nie wyznaczono jednak konkretnego terminu.
Prokuratura ustaliła natomiast, że 13 kwietnia 2022 r., na skrzyżowaniu ulic Dolne Młyny z Potokową, 44-latka, która kierowała samochodem osobowym, wjeżdżając na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej, uderzyła w jadącą na elektrycznej hulajnodze kobietę. Następnie na nią najechała.
- Pokrzywdzona doznała licznych ciężkich obrażeń ciała, w następstwie których poniosła śmierć na miejscu zdarzenia - mówiła prok. Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Co ustalili biegli w sprawie wypadku na ul. Potokowej?
Z opinii biegłego z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych wynikało, że:
- bezpośrednią przyczyną wypadku było nieprawidłowe zachowanie kierującej samochodem,
- wjeżdżając na skrzyżowanie, nie zachowała należytej ostrożności, nieprawidłowo obserwując jezdnię i nie ustępując pierwszeństwa kierującej hulajnogą,
- biegły nie stwierdził, aby pokrzywdzona przyczyniła się do wypadku.
- Prokurator zarzucił kierującej nieumyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu lądowym i spowodowanie wypadku, w następstwie którego śmierć poniosła jedna osoba - mówiła prok. Wawryniuk.
Oskarżona nie przyznała się do popełnienia zarzuconego jej przestępstwa.
W czwartek, 1.06.2023 r., rozpoczął się proces 44-latki. Przesłuchiwany był syn zmarłej kobiety oraz świadkowie wypadku.
Opinie wybrane
-
2023-06-01 14:49
Niedawne "wystrzelenie roweru" i ten wypadek pokazują, że niesprawiedliwie całą odpowiedzialność zrzucamy na kierowcę (27)
Podczas podejmowania decyzji jest kilka etapów:
1) detekcja ("widzę kątem oka że coś się porusza")
2) identyfikacja ("to coś to hulajnoga")
3) estymacja ("ta hulajnoga jedzie 20km/h i nasze tory jazdy zaraz się przetną")
4) podjęcie decyzji ("wyjeżdżam z drogi podporządkowanej, więc hulajnoga ma pierwszeństwo, więc muszęPodczas podejmowania decyzji jest kilka etapów:
1) detekcja ("widzę kątem oka że coś się porusza")
2) identyfikacja ("to coś to hulajnoga")
3) estymacja ("ta hulajnoga jedzie 20km/h i nasze tory jazdy zaraz się przetną")
4) podjęcie decyzji ("wyjeżdżam z drogi podporządkowanej, więc hulajnoga ma pierwszeństwo, więc muszę zahamować i ustąpić jej pierwszeństwa")
Problem polega na tym, że całe Prawo o Ruchu Drogowym itd. to dopiero etap numer 4, podczas gdy ludzkie ograniczenia często nie pozwalają na przejście etapu 1, nawet jeśli kierowca jeździ ostrożnie i jest zdrowy.
Dlatego nie powinniśmy całą odpowiedzialnością obarczać kierowcy, który może nie zauważyć najmniejszych uczestników ruchu, niewiele większych od pieszych, poruszających się 20km/h, czyli znacznie szybciej niż piesi.- 214 102
-
2023-06-01 14:58
(13)
Sorry ale jak nie potrafisz przejść punktu pierwszego to po prostu nie powinieneś jeździć samochodem.
- 60 51
-
2023-06-01 15:07
Sorry, ale wlasnie wielu takich ludzi dostaje od RP prawo jazdy i g. ich obchodzi, ze Twoim zdaniem nie powinni. (8)
- 5 22
-
2023-06-01 15:44
no i dlatego (7)
biegli stwierdzili winę kierującej autem, mam nadzieję, że już nigdy nie usiądzie za kółko, bo ewidentnie się do tego nie nadaje
- 26 18
-
2023-06-01 15:53
(4)
Czyli pozbędziemy uprawnień osobę, która nie zauważyła hulajnogi. Dzięki temu z 22 milionów posiadaczy prawa jazdy zostanie tylko 21999999 osób które również mogą nie zauważyć jadącej hulajnogi. To na pewno rozwiąże problem.
- 20 14
-
2023-06-01 16:05
(1)
Może część z pozostałych 21999999 osób zatrzyma się na skrzyżowaniu na 3s dłużej i rozejrzy dokładniej po usłyszeniu o tej sprawie.
- 12 11
-
2023-06-01 16:24
mozna postac nawet 600s, wtedy bedzie z pewnoscia bezpieczniej, nawet jak 601s pojawi sie hulajnoga
- 13 6
-
2023-06-01 16:36
problem jest taki ze nie kazdy nadaje sie na kierowce, to czynnosc jak wiele innych, jedni sie nadaja inni nie, mozna zdac nawet i za 50 razem i dostac uprawnienia, ale prawdopodobnie taka osoba w ogole nie powinna siasc za kierownica.
- 6 2
-
2023-06-01 21:35
Jak można nie zauważyć osoby jadącej na hulajnodze? Przecież to nie jest mała myszka tylko duży obiekt. Poza tym wzrok jest uczulony na poruszające się obiekty i w pierwszej kolejności właśnie wyłapuje ruch. Skoro nie zauważyła to znaczy, że ma coś ze wzrokiem lub ewidentnie nie patrzyła. Tak czy siak na kierowcę to się nie nadaję.
- 7 5
-
2023-06-01 16:23
ja bym powiedzial, ze kierujaca hulajnoga byla przekonana o swoim pierwszenstwie ale zapomniala o praktycznym mysleniu (1)
i ograniczonym zaufaniu do innych uzytkownikow drogi
- 30 9
-
2023-06-01 20:55
Jakim ograniczonym zaufaniu??
Babka za kółkiem ruszyła, gdy hulajnoga była już na skrzyżowaniu.
- 4 3
-
2023-06-01 15:22
(2)
Ty też czasem nie potrafisz, bo jesteś tylko człowiekiem. Nie masz oczu dookoła głowy ani rentgena w oczach. Poza tym są zjawiska o których nie zdajemy sobie sprawy, a na które jesteśmy podatni, jak martwe pole, powidoki czy ograniczone pole widzenia (np. wiesz, że nawet jeśli nie nosisz okularów to ostro widzisz tylko 13 stopni? dalej masz
Ty też czasem nie potrafisz, bo jesteś tylko człowiekiem. Nie masz oczu dookoła głowy ani rentgena w oczach. Poza tym są zjawiska o których nie zdajemy sobie sprawy, a na które jesteśmy podatni, jak martwe pole, powidoki czy ograniczone pole widzenia (np. wiesz, że nawet jeśli nie nosisz okularów to ostro widzisz tylko 13 stopni? dalej masz widzenie peryferyjne, które nadaje się do punktu 1., ale już nie 2.). Pewnie, jak ja, miałeś jak dotąd tyle szczęścia, że twoja nieuwaga nie miała tragicznych konsekwencji, ale to tylko kwestia szczęścia i tego, że inni użytkownicy drogi również dbają w miarę swoich możliwości o bezpieczeństwo i są czujni. Dlatego ważne jest, żeby wszyscy dbali o bezpieczeństwo ruchu drogowego, a nie żeby zrzucać całą odpowiedzialność na jedną osobę.
- 27 8
-
2023-06-01 19:56
I widzenie peryferyjne jest najbardziej wrażliwe na ruch (1)
- 2 2
-
2023-06-02 10:53
Owszem - poprzeczny, a nie wzdłużny.
- 0 1
-
2023-06-02 05:05
Racja, a największa przeszkodą w detekcji jest co? Tak jest, telefon komórkowy! Bez niego żadna normalna kobieta
(i żadna prawdziwa mencizna) nie może się obyć nawet gdy s..a, a cóż dopiero gdy prowadzi samochód.
Piszę bez hejtu, w żartobliwej konwencji powieści 'Kariera Nikodema Dyzmy", więc mam nadzieję że Redachcja mnie nie wytnie.- 1 1
-
2023-06-01 15:09
zgodnie z przewidywaniami pierwszy głos w chórze usprawiedliwiających różne nieodpowiedzialne zachowania kierowców (3)
całe szczęście piesi uzyskali większe prawa w ostatniej noweli przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego
- 19 20
-
2023-06-01 15:23
(2)
które to przepisy mają jakiekolwiek znaczenie dopiero w kroku nr 4.
- 3 10
-
2023-06-01 15:33
(1)
Dokładnie. W momencie jak osoby która prawnie przecież miała pierwszeństwo już nie ma na tym świecie.
- 8 1
-
2023-06-01 20:28
Osoba potrącona znajdowała się na wprost maski
I została po potrąceniu przejechana po zatrzymaniu. To drogowe morderstwo, a moderacja wyróżnia i**otyczne opinie
- 2 2
-
2023-06-01 15:53
Pfff
Dokładnie, wyobraźcie sobie dlaczego pieszy nie może wbiegać na przejście ? Bo zrobi to zbyt szybko i będzie nie widoczny dla kierowcy! Tak samo rowery i hulajnogi nie powinny wjeżdżać na przejścia rowerowe z duża prędkością nie zachowując przy tym żadnej ostrożności
W tych przepisach nie ma logiki pieszy nie może wbiegać na przejście dla swojego bezpieczeństwa ale rower itd mogą wjechać z dużymi prędkościami na jezdnie w miejscu do tego przeznaczonym ?- 34 5
-
2023-06-01 16:01
Jest jedna zasada - nie widzę lub nie mam pewości co widzę - nie jadę (1)
Nie ważne czy to mgłą, oślepienie słońcem, krzaki, inne pojazdy czy szara na szarym hulajnoga - nie widzisz stoisz aż zobaczysz. Dlaczego? Bo siedzisz w ważącym tonę klocu, którego ruch może zrobić komuś krzywdę.
- 11 14
-
2023-06-01 17:40
Czyli jak jest mgła na autostradzie to stajesz?
Jak ktoś zatrzyma się na autostradzie we mgle to z dużą dozą prawdopodobieństwa doprowadzi do karambolu, a wtedy żartów nie będzie, bo to już jest katastrofa w ruchu lądowym. Życie nie jest czarno białe, nie zawsze możesz po prostu stanąć, zamknąć oczy i poczekać.Tym niemniej problem jest poważny, ja dojeżdżając do skrzyżowań zwalniam i staram się uważnie wszystko obserwować- niestety wtedy często jakiś baranek z tyłu, albo mnie wytrąbi, albo ostentacyjnie wyprzedzi.
- 9 5
-
2023-06-01 16:02
Jest jeszcze
Filozofia
- 1 0
-
2023-06-01 16:49
Bez kasku i odblasków dodajmy... (1)
- 7 3
-
2023-06-01 20:12
Za dnia, jezdnią
- 1 1
-
2023-06-01 17:07
ślepi nie jeżdżą.
TO CO ? PRZY 40 na godz. już oczopląs ? czysta hipokryzja. mnie widzą, ja nie widzę.
- 2 3
-
2023-06-01 20:27
Co za pajac to wyróżnił?
Jakiś nieuk czy drogowy morderca? Kasuj do woli, Kasiu
- 1 2
-
2023-06-02 11:36
wez lepiej oddaj prawo jazdy...
- 0 0
-
2023-06-01 17:13
Auto miało pierwszeństwo (4)
W tym miejscu nie ma przejazdu dla rowerów ani przejścia dla pieszych. Samochód poruszał się po drodze publicznej, więc był w ruchu drogowym. Hulajnoga elektryczna zjeżdżała z chodnika na jezdnię, więc włączała się do ruchu drogowego.
- 115 29
-
2023-06-01 17:32
Znalazłem poprzedni news: (2)
"Ze wstępnych ustaleń policjantów wynika, że 51-latka kierująca hulajnogą elektryczną, zjeżdżając z chodnika przy ul. Potokowej na jezdnię i jadąc w kierunku Rakoczego, została potrącona przez 44-latkę z Gdańska, która wyjeżdżała z ul. Dolne Młyny i skręcała w lewo w ul. Potokową - mówi Magdalena Ciska z KMP w Gdańsku"
Czyli jednak jechała chodnikiem i z chodnika zjechała bezpośrednio na jezdnię, czyli włączała się do ruchu.- 40 5
-
2023-06-01 18:06
To ile skrzyżowań trzeba minąć po włączeniu się do ruchu
Żeby zaczęły obowiązywać znaki?
- 4 4
-
2023-06-01 19:41
To były wstępne ustalenia.
W związku z tym że tylko jedna strona mogła udzielać wyjaśnień, nic dziwnego że były na jej korzyść.
Czemu ktokolwiek miałby jechać chodnikiem, kiedy mógł praktycznie pustą ulicą?- 2 3
-
2023-06-01 18:06
Skąd wiesz?
- 3 0
-
2023-06-01 14:25
Pytanie (16)
Czy kierująca hulajnogą nie powinna jej przeprowadzić jak przecina drogę poprzeczną? To że kierowca przy włączaniu się do ruchu ma ustąp, nie zwalnia innych z myślenia, przecież pieszy też nie może wejść bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd
- 218 80
-
2023-06-01 14:33
Hulajnoga jechała po jezdni (4)
- 30 1
-
2023-06-01 16:05
A ma prawo jeździć po jezdni? (3)
- 16 8
-
2023-06-01 16:23
A ma, bo jechała w strefie 30, gdzie UTO może jeździć po jezdni. (2)
- 17 5
-
2023-06-02 11:16
To nawet nie prawo a miała obowiązek jazdy po jezdni
- 0 0
-
2023-06-03 17:16
Tam nie ma zadnej strefy 30
Niestety
- 1 0
-
2023-06-01 14:41
To jak by wjechała na inny samochód który miał pierwszeństwo te kierowca zmielonego auta... (1)
Też powinien samochód przeprowadzać? Bo jest skrzyżowanie?
- 30 11
-
2023-06-01 20:03
Tak
- 1 0
-
2023-06-01 14:56
(1)
Serio uważasz, że masz lepszą wiedzę w tym temacie jak policja i prokurator? Poza tym "biegły nie stwierdził, aby pokrzywdzona przyczyniła się do wypadku."
- 34 6
-
2023-06-02 05:01
Przypadek pana z Oświęcimia, tego do nadział się na szydło,
pokazuje że policja może sprawę ordynarnie szyć. Nie twierdzę że tak jest w tym przypadku, ale zalecam ostrożność w bezkrytycznym zawierzaniu 'organom'.
- 6 0
-
2023-06-01 14:57
W ogóle pytanie, czy wtedy hulajnogi, rolki etc. (3)
nie były traktowane jak po prostu piesi.
Bo już kilka razy się zmieniały przepisy - a nawet wg nowych, jeśli nie ma tam ścieżki rowerowej to hulajnoga ma jeździć z prędkością zbliżoną do pieszego i absolutnie nie ma pierwszeństwa (bo nie jest pieszym).
Pewnie nie było świadków, więc wszystko będzie zależało od zeznań kierowcy.- 14 13
-
2023-06-01 18:33
(2)
W strefie tempo 30 może jechać po drodze, normalnie. Sprawdź przepisy a nie siej dezinformacji
- 5 1
-
2023-06-01 20:04
(1)
Nawet jeśli można to wjeżdżanie pod samochód jest skrajnie głupie.
- 7 5
-
2023-06-01 22:00
Skrajnie głupi jest twój komentarz
- 3 3
-
2023-06-01 15:36
(2)
Może, ma w końcu pierwszeństwo! Z tym, że któryś z takich manewrów będzie w końcu jego ostatnim. Pytanie co dla takich ludzi jest ważniejsze. Życie czy moralne zwycięstwo, że miał prawo i z niego skorzystał.
- 10 3
-
2023-06-01 16:21
Dlatego na obwodnicy należy się zatrzymać przed każdym wlotem. (1)
Przecież ktoś może wjechać z podporządkowanej i Cię zabić!
- 13 7
-
2023-06-01 20:06
Nie można się zatrzymywać na obwodnicy. Musisz dać się zabić. Takie zasady. Lepiej tamtędy nie jeździjcie.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.