- 1 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (217 opinii)
- 2 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (70 opinii)
- 3 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (349 opinii)
- 4 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (102 opinie)
- 5 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (81 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (222 opinie)
Władze Sopotu przeciwko syrenom alarmowym 1 sierpnia, Gdynia i Gdańsk - nie
Władze Sopotu nie chcą włączenia syren alarmowych 1 sierpnia, w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Swoją decyzję władze miasta argumentują "troską o Ukraińców". Syreny - bez głosów sprzeciwu urzędników - zawyją za to w Gdyni i Gdańsku, gdzie uchodźców z Ukrainy jest znacznie więcej niż w Sopocie.
Prezydent Sopotu nie chce wycia syren - w trosce o ponad 2 tys. Ukraińców w mieście
Prezydent Sopotu podjął jednak decyzję o niewłączaniu tego dnia syren.
- Zdecydowałem o tym w trosce o naszych nowych mieszkańców, którzy uciekli przed koszmarem wojny z Ukrainy. Mam nadzieję, że służby państwowe też to uszanują i syren nie będzie - mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu. - Ludziom, którzy pamiętają jak bombardowano ich miasta, wycie syren kojarzy się z nalotami i przywołuje najczarniejsze wspomnienia. Nie możemy im zafundować takiego koszmaru. Przypominam, że na terenie Sopotu mieszka ich ponad 2 tys., a są to głównie kobiety i dzieci - wskazuje.
Uroczyste obchody 78. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego w Sopocie rozpoczną się 1.08 pod pomnikiem Armii Krajowej, o godzinie 12. Ok. godz. 12:15, uczestnicy uroczystości przejdą pod pomnik Sanitariuszki Inki, gdzie również zostaną złożone kwiaty. W uroczystościach weźmie udział wojskowa asysta honorowa garnizonu Gdynia. Żołnierze wystawią posterunki honorowe przy pomnikach.
Była żywą tarczą w Powstaniu Warszawskim. Wspomnienia gdańszczanki
Decyzja prezydenta Sopotu nie wyklucza tego, że w mieście jednak usłyszymy dźwięk syren alarmowych. Urządzenia, które są zainstalowane na terenie Sopotu są bowiem częścią systemu wczesnego alarmowania i ostrzegania województwa pomorskiego i w związku z tym mogą zostać załączone zdalnie, z centrali mieszczącej się w Urzędzie Wojewódzkim.
W Gdyni i Gdańsku syreny zawyją
Inne podejście do tego tematu mają władze Gdyni i Gdańska. Oba miasta nie sprzeciwiają się włączeniu syren alarmowych na rocznicę 1 sierpnia, choć jeszcze 10 kwietnia - w rocznicę katastrofy smoleńskiej - zarówno prezydent Gdyni, jak i Gdańska stanowczo protestowali przeciwko włączaniu syren. Swój sprzeciw argumentowali wtedy właśnie dobrem uchodźców z Ukrainy.
Syreny alarmowe 10 kwietnia z okazji rocznicy katastrofy smoleńskiej. Wtedy władze całego Trójmiasta były temu przeciwne:
10 kwietnia syreny nie pasowały, bo "to było tuż po wybuchu wojny"
Gdy pytamy urzędników dlaczego wtedy na syreny alarmowe się nie zgadzali, a teraz już nie widzą w tym problemu, słyszymy odpowiedź, że "wtedy to było tuż po wybuchu wojny, więc sytuacja była inna".
Unia Metropolii Polskich rekomenduje włączenie syren
Dodatkowym argumentem jest to, że pojawiła się rekomendacja Unii Metropolii Polskich, by syreny na 1 sierpnia włączyć.
- W imieniu wszystkich miast Unii Metropolii Polskich, gdy zawyją syreny, proszę o cierpliwość. Nie będą one powodem do niepokoju, obaw i stresu, tylko symbolem zadumy nad historią bohaterów walczących o swoją wolność - napisał w stanowisku UMP Tadeusz Truskolaski, prezes Unii Metropolii Polskich i prezydent Białegostoku.
Zaapelował też do prezydentów innych miast, by informowali w tej sprawie i uspokajali uchodźców.
Jak informuje gdyński magistrat, w mieście obecnie żyje 14 tys. Ukraińców.
- W historyczną godzinę "W" (godz. 17) w Gdyni rozlegnie się dźwięk syren alarmowych. Będzie on towarzyszyć nam przez minutę. Także tego dnia odbędą się uroczystości przed pomnikiem Armii Krajowej na skwerze Kościuszki. O godz. 10 - kombatanci, działacze Światowego Związku Żołnierzy AK, przedstawiciele Marynarki Wojennej, mieszkańcy, przedstawiciele władz samorządowych oddadzą hołd uczestnikom Powstania Warszawskiego - informuje Małgorzata Omachel-Kwidzińska z biura prasowego Urzędu Miasta Gdyni.
25 tys. uchodźców z Ukrainy w Gdańsku
Gdańsk - na podstawie liczby złożonych wniosków o wydanie numeru PESEL, czy wniosków w programie 300 + szacuje, że w mieście przebywa obecnie ok. 25 tys. uciekinierów wojennych z Ukrainy.
- Zgodnie z decyzją podjętą podczas spotkania prezydentów Unii Metropolii Polskich, 1 sierpnia o godz. 17 w hołdzie poległym i żyjącym uczestnikom Powstania Warszawskiego, w Gdańsku zawyją syreny alarmowe - mówi Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
W związku z organizacją obchodów 78. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego, która odbędzie się w 1 sierpnia o godz. 17 na Targu Rakowym w Gdańsku, od godz. 8 w dn. 29 lipca (w piątek) do dnia 1 sierpnia (w poniedziałek do momentu zakończenia wydarzenia) zostanie wyłączona z ruchu ul. Targ Rakowy w Gdańsku. Po wyłączonym obszarze będą mogły poruszać się wyłącznie taksówki. Kierowcy, którzy pozostawili tam zaparkowane pojazdy, będą mogli wyjechać z Targu.
Cześć pamięci powstańców! (116 opinii)
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-07-31 14:28
Zawsze były. (30)
1 sierpnia zawsze były syreny i powinno się im wytłumaczyć, że to akurat jest w naszej tradycji. Co innego 10.04. To akurat aktualny wymysl
- 644 72
-
2022-08-01 17:07
Tradycyjnie składano ludzi w ofierze, a do dzisiaj gdzieniegdzie obcinają napletki i łechtaczki.
Skoro u kogoś jakaś lokalna tradycja ma wywołać traumę, to nie widzę racjonalnego wytłumaczenia, aby wyjątkowo raz od tradycji odstąpić. To nie oznacza jej likwidacji. To ma więcej sensu niż zamykanie spelun w centrach po 22:00 albo zakaz fajerwerków "z powodu zwierzątek". Miasto jest dla ludzi. Dla wszystkich ludzi.
Ja na wojnie nigdy nieSkoro u kogoś jakaś lokalna tradycja ma wywołać traumę, to nie widzę racjonalnego wytłumaczenia, aby wyjątkowo raz od tradycji odstąpić. To nie oznacza jej likwidacji. To ma więcej sensu niż zamykanie spelun w centrach po 22:00 albo zakaz fajerwerków "z powodu zwierzątek". Miasto jest dla ludzi. Dla wszystkich ludzi.
Ja na wojnie nigdy nie byłem, ale gdy tylko przed paroma minutami zawyły wszystkie syreny w Gdyni, serce mi podskoczyło. A nie każdy jest niskociśnieniowcem, a już na pewno nie każdy od dzisiejszego ranka żyje rocznicą Powstania Warszawskiego (w przeciwieństwie do trwającej od ponad 5 miesięcy wojny za miedzą i atomowych pogróżek Rosji wobec Polski).- 0 0
-
2022-08-01 13:14
Ciekawe kiedy ktoś wpadnie na pomysł aby zakazać praktyk religijnych .....
..... lub używania języka Polskiego . Przecież to może denerwować Ukraińców !
- 1 0
-
2022-07-31 20:31
Nikomu nic nie trzeba tlumaczyc.
- 4 3
-
2022-07-31 17:41
wcale nie - pewnie jesteś dzieckiem, to nie wiesz, że nie były zawsze, nawet u nas w Trójmieście, które inaczej podchodziło do
Powstania
- 13 8
-
2022-07-31 17:31
nie byloby zle gdyby ci co odwiedzaja Gdansk tez sie zainteresowali.
Po to sa te syreny zeby mlodym przypomniec i zainteresowac
- 24 6
-
2022-07-31 16:20
Zawsze to nie było i tak powinno zostać. (1)
- 11 5
-
2022-08-01 08:45
A osetynczyk stał i pozwolił Niemcom na powrót, ruska q zawsze będzie ruska q
- 1 2
-
2022-07-31 16:15
To warszawskie święto (18)
dlaczego nie świętujemy w trójmieście naszych wydarzeń, tylko te z Warszawy?
- 22 50
-
2022-07-31 18:02
(2)
Bo słuszną linię ma nasza partia.
- 5 3
-
2022-08-01 08:44
Zaorać niemieckie cmentarze (1)
- 1 2
-
2022-08-01 11:40
Jeszcze więcej buraków tu nasadzić!
- 0 1
-
2022-07-31 17:25
to nie święto tylko rocznica, tak jak nie świętuje się czyjejś smierci tylko obchodzi jej rocznicę (2)
- 32 1
-
2022-07-31 17:32
wedlug prezydentki to swietowanie (1)
jak 1 wrzesnia. takie sa jej wypowiedzi.
- 23 4
-
2022-07-31 22:18
Sasza idi nachu
- 4 6
-
2022-07-31 16:25
Akurat powstania uważam za narodowe święta :) (11)
- 61 13
-
2022-07-31 18:03
(2)
Przegrane też?
- 9 6
-
2022-07-31 20:32
Te przegrane są najważniejsze, choć większość żadnej nauki z nich nie wyciąga. (1)
- 11 4
-
2022-07-31 22:18
A jednak ojciec mógł cie w trawie zostawić
- 4 6
-
2022-07-31 16:48
Świętem nazywasz bezsensowną śmierć niewinnych cywilów? (7)
- 21 47
-
2022-08-02 17:05
Rocznicę tej śmierci i jej upamiętnienie
- 0 0
-
2022-08-01 09:03
(2)
Ty tego nie zrozumiesz, bo jestes współczesny ale dla nich było to bardzo ważne. Niestety gdyby, nie daj Boże, cos takiego teraz się wydarzyło to wszyscy faceci pouciekaliby zagranicę nawet w ciuchach kobiecych
- 8 2
-
2022-08-01 11:25
A czemu miałbym zostać w tym kraju? (1)
To loteria, że się akurat urodziłem w Polsce. W wypadku wojny pierwszy zwiewam i nie obchodzi mnie jakiś patriotyzm. Życie jest jedno więc jest najważniejsze.
- 4 4
-
2022-08-01 17:37
Paparuch jestes
- 1 1
-
2022-07-31 22:18
Ruska nie szkoda, Niemca tym bardziej (2)
- 9 4
-
2022-08-01 17:36
Za to banderowca żałujesz? g**da
- 1 1
-
2022-08-01 06:52
Po waszych wpisach wnoszę, że Polaków też wam nie szkoda.
- 9 4
-
2022-07-31 14:44
(3)
zawsze? chyba tylko w warszawie.
- 28 57
-
2022-08-01 08:45
Kudłaty q jak zwykle się boi? (1)
A co nas 200 Ukraińców obchodzi że są w Sopocie?
- 12 3
-
2022-08-01 09:12
a co nas obchodzi, że gdzie się kaczusia nie pojawi jest witana ... na "W"
... "znacząca grupa mieszkańców słowami powszechnie uznawanymi za wulgarne poprosiła Prezesa, aby co rychlej opuścił naszą miejscowość" ;)))
- 5 5
-
2022-07-31 15:58
Won
- 19 19
-
2022-07-31 12:08
To juz przesada naprawde.bravo gdynia i gdansk!! (47)
- 1062 105
-
2022-08-01 07:55
A jak w innych miastach?
- 0 0
-
2022-07-31 14:22
Chodzi o
sianie zamętu i zadarcie z wojewodą przez pana K.
Kampania wyborcza- 18 4
-
2022-07-31 13:53
(9)
Dokładnie. Jak można zmieniać tradycję ze względu na Ukraińców, którzy przyjechali na darmowe wakacje?? Prawdziwi Uchodźcy są blisko granicy. Byłem i widziałem jak to tam wygląda.
- 58 7
-
2022-07-31 18:07
Szok (2)
A wiesz jakie wypasione nowe fury wyglądające, jak prosto z salonu jeżdżą teraz po Europie południowej z tablicami UA?
Jest tego masa, więcej niż tych z PL.- 20 6
-
2022-08-01 07:22
Ty masz za to w całkiem niezłym stanie składak
I co?
Jesteś zazdrosny?- 3 0
-
2022-07-31 21:10
No i co? Jaka tu odkrywcza myśl została wyrażona?
- 4 4
-
2022-07-31 16:19
Jak można czcić warszawskie wydarzenia, a pomijać nasze - trójmiejskie? (4)
- 17 10
-
2022-07-31 16:32
niby jakie pomijane sa? (3)
- 11 6
-
2022-07-31 21:10
(1)
Wyzwolenie Gdańska.
- 4 2
-
2022-08-01 15:01
Też.Jedno drugiego nie wyklucza.
- 0 0
-
2022-07-31 16:50
Zapytaj sołtysa w twoim Pcimiu, jakie są wasze.
- 7 5
-
2022-07-31 14:21
Właśnie
- 23 2
-
2022-07-31 13:52
brawo? (2)
a to jakaś łaska? wykalkulowali sobie że mniej im się politycznie opłaci wkur* ludzi kretyńskimi tłumaczeniami, niż naciśnięciem guzika. Gdańsk gardzi wszystkim co polskie, takie "czerwone dziedzictwo".
- 15 18
-
2022-07-31 14:14
(1)
A co ma do tego Gdansk?
- 14 7
-
2022-07-31 16:49
60gr od wPiSu piechotą nie chodzi.
- 7 6
-
2022-07-31 12:36
(31)
po co te syreny? Od lat mnie zastanawia. Uroczystości upamiętniające - jak najbardziej. Syreny alarmowe mają inną funkcje. To już o uchodźców nie chodzi, osoby starsze, ze spektrum autyzmu, niepełnosprawne...... wstyd władze Gdańska. Nie są lepsi od PiS, tacy sami hipokryci.
- 23 149
-
2022-07-31 21:16
Nie bredz,trzeba upamiętniania,bo niedługo zabraknie zywych swiadków historii.
- 5 3
-
2022-07-31 16:35
Bez przesady !!! (1)
raz w roku jak syreny zawyją to nic się nikomu nie stanie !!! Zaraz znajdzie się ktoś kto będzie miał pretensje do wszystkiego co jest organizowane. Nie mówiąc tylko o okolicznościach upamiętniających naszą historię. Tak będzie to wyglądało że np. nie powinno się organizować biegów w mieście bo Ja nie biegam !!! Ludzie ogarnijcie się i więcej dystansu
- 21 4
-
2022-07-31 21:09
Nic się nie stanie, ale po co? Nie ma lepszej daty? To już wolę Dzień Zwycięstwa. Spokojnie, nie musimy się bać, czy Niemcy się nie obrażą.
- 1 7
-
2022-07-31 15:33
(1)
Ukraińcy niech rozliczą się z Bandery i zbrodni Wołyńskiej. Oni nie są w porządku wobec nas. Dlaczego mamy rezygnować z wieloletniej tradycji włączania syren dla upamiętnienia godziny W I bohaterów poległych w powstaniu warszawskim.
- 38 7
-
2022-07-31 20:07
Przecież uchodźcy z Ukrainy nie protestują...
To samorządowi politycy próbują swoją politykę robić...
- 15 3
-
2022-07-31 12:48
Oprócz innych funkcji (17)
Syreny w Polsce pierwszego sierpnia upamiętniają wybuch Powstania Warszawskiego.
Czego nie rozumiesz? Taka jest historia Polski i tak Polacy upamiętniają tą rocznicę.- 79 21
-
2022-08-01 07:44
Nie dyskutować,tylko czczcić.Jesteśmy w Polsce.
- 0 1
-
2022-07-31 16:17
Dlaczego upamiętniamy warszawskie wydarzenia, a nie nasze - trójmiejskie? (2)
- 10 19
-
2022-08-01 07:47
Też są upamiętniane i to za bardzo.Przecież działacze ciągle się kłócą i opluwają p.Wałęsę.
- 1 2
-
2022-07-31 17:45
Z tym pytaniem do patriotycznej władzy samorządowej.
- 12 4
-
2022-07-31 14:13
Historia polski? Xddd historia Polski to jest powstanie Solidarności, dosyć martyrologii
- 4 25
-
2022-07-31 12:59
To niech wyja w Warszawie a nie tu (11)
Gdybysmy chcieli jako patrioci-(....
) kazde przegrane powstanie tak czvic,bo wygraliśmy tylko jedno to syreny wyły by non stop.W gębie my silni,ale jak przyjdzie co do czego to.....szkoda gadać- 29 83
-
2022-07-31 22:01
(2)
Mój dziadek był powstańcem a ja mieszkam na Wybrzeżu .
- 11 3
-
2022-07-31 23:46
(1)
No i? Jak się przerpowadzę, to będę wymagać od nowego miasta, aby czciło wydarzenia ważne dla miejsca mojego urodzenia? Beż sensu. Przeprowadzasz się na Pomorze, to żyj pomorskimi wydarzeniami.
- 4 12
-
2022-08-01 09:15
Dokładnie czas uczyć się Kaszubskiego.
Historycznie Polska popełniła już błąd multikulturowości, którą moskawa wykorzystywała do rozbiorów.
- 5 1
-
2022-07-31 13:46
To nieprzygotowane powstanie (7)
kosztowało życie 250 tys. osób a Warszawa została zrównana z ziemią. I komu to było potrzebne....ano jak zwykle politykom, zadekowanym gdzieś daleko.....Mieszkańcy Prahy, Amsterdamu czy Paryza nie byli tak wyrywni....miasta "przeżyły" wojne w b.dobrym stanie. My musimy tradycyjnie machać szabelką i walczyć nią z czołgami....
- 34 30
-
2022-07-31 15:03
Jakie tam znowu "250 tys." ?? 140-160 tys. ludności cywilnej i 18 tysięcy powstańców. Czyli do 180 tysięcy 0fiar (1)
Ale 200k to nie było, a co dopiero aż 250 tysięcy.
- 4 19
-
2022-07-31 15:30
To tyy masz już podręcznik
do czarkowego "hitu". No cóż, nie ma to jak specjaliści od fałszowania historii...
- 9 8
-
2022-07-31 13:59
(1)
No dobrze ale syreny wyją z całkiem innego powodu niż dywagacje na temat czy powstanie było zasadne i czy politycy i wojskowi podjęli decyzję a sami się zadekowali
- 17 12
-
2022-07-31 21:07
To może zapomnijmy o nim i czcijmy zwycięstwa? Co go za maniera czcić klęskę wojskową i kompromitację polityczną?
- 3 12
-
2022-07-31 13:55
Czyżby (2)
To był ostatni zryw Wolnej Polski.
Później trafiliśmy z jednej pod drogą okupacje.
Wystarczy poczytać co Rosjanie robili w "wyzwolonych" miastach i co robią dalej.
Co do Amsterdamu czy Paryża tam szła inna Armia inni ludzie.
Akurat te syreny są potrzebne by pamiętać.- 48 15
-
2022-07-31 14:06
Pod koniec wojny (1)
przez Paryż czy Amsterdam szła , i owszem , inna armia , ale w 1940 szli hitlerowcy....
- 10 7
-
2022-07-31 18:18
Którą paryż i amsterdam witał w 40 kwiatami
- 18 2
-
2022-07-31 12:46
W trakcie trwania wojny całkiem blisko syreny są zbędne. Uczcić można w inny sposób. (7)
- 23 108
-
2022-08-01 15:11
NIE
- 0 0
-
2022-08-01 07:42
To nie jest nasza wojna,dotarło?Tu jest Polska.
- 7 5
-
2022-07-31 14:59
Zaprzestań kł)mstw - wojna to jest 1000 km od Trójmiasta czy Warszawy (1)
- 24 9
-
2022-08-01 09:49
Czyli kilkanaście sekund dla rakiety.
- 2 4
-
2022-07-31 12:56
(2)
W jaki sposób?
- 35 10
-
2022-08-01 09:48
W domu z tvpis. wirus w odwrocie, teraz trzeba się bać już.
- 1 5
-
2022-07-31 13:08
Slaba prowokacja karno.wskiego nic wiecej
ale tak mu nakazali jego mocodawcy wiec ma wybor - albo robisz to co ci kaza albo idziesz do pokoju do adamo.wicza
- 61 13
-
2022-07-31 12:02
Syreny (45)
Syreny powinny być używane tylko i wyłącznie podczas zagrożenia i podczas testów.
- 285 877
-
2022-08-01 09:56
Zabili ponad 300000 niewinnych ludzi
Wstydu i honoru nie mają
- 1 0
-
2022-08-01 07:33
bo ty tak chcesz?
- 1 0
-
2022-07-31 20:31
Testy
No tak się składa, że wedle przepisów syreny powinny być testowane przynajmniej raz w roku. A że godzina 17:00 1 sierpnia każdego roku to dobra okazja do tego, to załatwia się dwie sprawy za jednym razem.
- 5 2
-
2022-07-31 19:25
Podczas testow c)vi19 powinny byc uzywane
- 1 6
-
2022-07-31 19:08
Podczas testow kow19
- 3 5
-
2022-07-31 16:04
1go będą testować.
Zadowolony?
- 2 3
-
2022-07-31 15:08
Włączanie syren, aby coś upamiętnić to bezsens nic niewnoszący. (3)
CIekawe, czy chociaż jeden 1% ludzi słyszących syrenę, zatrzyma się na sekundę i pomyśli o tych ludziach i o tym co kiedyś się działo w Polsce, wątpie. Za to nie mała będzie grupa ludzi, który będą zdenerwowani, że ktoś zagłusza im serial w Tv. Już nie wspomnę o tych, co w ogóle nie będą wiedzieli o co chodzi.
- 12 14
-
2022-07-31 21:27
Ja się zatrzymam,bo czczę tę chwilę zawsze w rocznicę wybuchu,a ze mną inni,gdziekolwiek jestem o godz.17-tej. Seniorita Teresa
- 4 3
-
2022-07-31 16:23
gdyby to chociaż było nasz - trójmiejskie wydarzenie (1)
a nie narodowa tragedia w Warszawie
- 10 8
-
2022-07-31 16:34
co ty pieprzysz?
nie ma czegos takiego. jest Gdansk i Gdynia, a Sopot od teraz nie istnieje.
- 6 12
-
2022-07-31 15:06
też tak uważam, wolacy zrobili sobie z tego zabawkę
- 7 3
-
2022-07-31 14:00
I podczas testow covi19
- 6 2
-
2022-07-31 13:25
Test (1)
Testu też nie będzie można przeprowadzić, ponieważ, piesek się boi, kotek, i Ukrainiec.
- 18 11
-
2022-07-31 13:49
Syreny
Aha, czyli syreny podczas zagrożenia nie użyjemy. Czyli wybieramy zagrożenie bez ostrzeżenia i robimy podwójnie w gacie.
- 7 6
-
2022-07-31 13:20
No to (1)
Właśnie przy okazji rocznicy testują syreny /
Właśnie przy okazji testów syren, obchodzą rocznicę.
Niepotrzebne skreślić.- 11 7
-
2022-07-31 13:51
Syreny
Nigdzie nie wyczytałem że to test połączony z obchodami.
- 12 6
-
2022-07-31 12:47
To jest wlasnie test na swiadomosc (2)
takze dla ukraincow. i sbekow takich jak ty.
- 21 21
-
2022-07-31 16:58
Wolałem, gdy się podpisywałeś "Janusz ch"
Ale i tak Cię widać po stylu
- 5 1
-
2022-07-31 13:43
Syreny
Sbekiem? Ty zawsze tak piszesz jak ktoś napisze komentarz niezgodny z Twoim spojrzeniem na świat? No dobra, to po co powstała zatem syrena alarmowa?
- 13 8
-
2022-07-31 12:09
(19)
Nie rozumiesz historii i symboliki powstania w którym tyle ludzi zginęło abyś miał teraz wolność.
- 56 42
-
2022-07-31 20:32
(5)
A mieszkańcy Krakowa nie robili powstania i co? Nie było wolności? Wybuch Powstania Warszawskiego to jeden z większych błędów w naszej historii
- 12 6
-
2022-08-01 07:53
(4)
Ocenę pozostawmy historykom,a my za przelaną krew powstańców i ludności cywilnej bądźmy z nich dumni.
- 5 2
-
2022-08-01 10:43
(1)
Z pomordowanych cywilów, dzieci, kwiatu młodzieży nie trzeba być dumnym. Trzeba żałować ich przerwanych bezsensownie żyć.
- 1 1
-
2022-08-03 06:10
Oni walczyli o to by nie znaleźć się pod komunistycznym butem, bo przewidywali jak to będzie wyglądać. Podobnie jak Lech Kaczyński przewidział agresję rosji. Zawsze walka o wolność wymaga ofiar. Niestety
- 0 0
-
2022-08-01 08:32
(1)
Ostatnio historycy interpretują historię w zależności od woli polityków.
- 3 1
-
2022-08-03 06:05
Zawsze tak było.
- 0 0
-
2022-07-31 13:52
Bzdura. Nie byłbym ani bardziej ani mniej wolny. Geopolityka się kłania. (5)
Ani powstańcy ani Solidarność ani Wałęsa z Wojtyłą niczego nie zwojowali. Żyjecie mitami i przypisujecie znaczenie wydarzeniom które przynajmniej takiego znaczenia nie miały
- 16 12
-
2022-08-03 06:04
Chyba nie było Ciebie na świecie jeszcze , że tak piszesz?
- 0 0
-
2022-07-31 14:34
To powiedz: kto w takim razie zwojował? (3)
No, słuchamy...
- 6 8
-
2022-07-31 21:00
Armia Czerwona.
- 1 7
-
2022-07-31 16:21
np. Powstanie wielkopolskie, które było ogromnym sukcesem (1)
w przeciwieństwie do warszawskiego, które okazało się narodową tragedią
- 19 2
-
2022-08-01 07:21
no ale to Polska, nie będziemy specjalnie czcić sukcesów przecież.
- 4 1
-
2022-07-31 12:26
Ty nic nie rozumiesz, a jakoś ci to nie przeszkadza. (1)
- 13 5
-
2022-07-31 12:35
Syreny
No tu niestety bardzo się myślisz. Czyli waszym tokiem myślenia to telewizor służy jako podstawka na toster i można do niego wkładać gazety w celu spalenia zbędnych informacji?
- 13 14
-
2022-07-31 12:19
Syreny (4)
Rozumiem, ale było wiele tragicznych wydarzeń w naszej historii i nie trzeba było używać syren do tego.
- 43 39
-
2022-07-31 12:23
To może syreny w rocznicę Wołynia? (3)
Pasuje Ci?
- 37 25
-
2022-08-01 07:50
Tak i to głosne.
- 1 3
-
2022-07-31 12:30
Syreny (1)
Ale przecież napisałem do czego syreny służą, przeczytaj jeszcze raz.
- 28 15
-
2022-07-31 13:55
ty raczej nie masz uprawnien
- 7 16
-
2022-07-31 12:08
A głupota nikt niewinien sie chwalić a jednak to robisz (5)
- 58 47
-
2022-07-31 12:11
Syreny (4)
Czemu głupotą? Po to jest syrena by alarmować o zagrożeniu i testować skuteczność działania, po to powstał ten wynalazek.
- 68 43
-
2022-08-01 14:09
syreny maja różne brzmienie, ton długość. Nie każda oznacza nalot
- 0 0
-
2022-07-31 17:16
Gdybys miał pojecia to syreny były wykorzystywane też praktycznie przy każdym strajk (2)
- 20 10
-
2022-08-01 07:23
Ale tylko dlatego że robią bezsensowny hałas
A nie że to jakieś wyjątkowe urządzenie
- 5 3
-
2022-08-01 07:19
no i co w związku z tym że 'były'. Teraz nie muszą
- 8 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.