• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strabag wyremontuje Trakt św. Wojciecha za 3,8 mln zł?

Maciej Naskręt
12 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Dziury na Trakcie św. Wojciecha powstają zazwyczaj po każdej zimie. Dziury na Trakcie św. Wojciecha powstają zazwyczaj po każdej zimie.

Najkorzystniejsza ofertę na remont fragmentu Traktu św. Wojciecha od granicy z Pruszczem do Południowej Obwodnicy Gdańska złożyła firma Strabag.



Zobacz okiem kierowcy odcinek Traktu św. Wojciecha wytypowany do tegorocznego remontu.

Na remont 1,5-kilometrowego odcinka Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska między granicą miasta zobacz na mapie Gdańska, a placem budowy Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska zaplanowano wydać nie więcej, niż 7,5 mln zł. po otwarciu kopert z ofertami okazało się, że można liczyć na pokaźne oszczędności, bo najniższa z nich opiewa na 3,8 mln zł. Złożyła ją firma Strabag.

O wyborze najkorzystniejszej oferty decyduje najniższa cena, bo wszyscy oferenci musieli zadeklarować taki sam, 36-miesięczny okres rękojmi na wykonane prace, liczony od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru robót.

3,8 mln za 1,5 km drogi - wiedziałeś, że remonty sa tak tanie?

- W tej chwili trwa analizowanie ofert pod względem formalnym. Po ich zakończeniu rozstrzygniemy zamówienie - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ w Gdańsku.
Prace remontowe w ciągu Traktu św. Wojciecha mają się zakończyć 30 maja tego roku. W ramach inwestycji zaplanowano rozebranie betonowych obrzeży, nawierzchni chodników i wjazdów, frezowanie nawierzchni bitumicznej, ustawienie obrzeży i krawężników, wykonanie chodnika i nawierzchni, humusowanie skarp z obsianiem, wykonanie oznakowania poziomego nawierzchni jezdni oraz regulacja wysokościowa urządzeń uzbrojenia podziemnego.

Z uwagi na znaczenie komunikacyjne Traktu Św. Wojciecha, wykonawca będzie musiał zobowiązać się do realizacji robót w wydłużonym czasie pracy w dni powszednie oraz w niedzielę, święta i dni wolne od pracy.

Co ciekawe, według naszych czytelników, odcinek Traktu wytypowany do remontu, nie jest najbardziej zniszczonym fragmentem tej ulicy. Jako taki uznany został odcinek oruński - tak zagłosowało 43 proc. uczestników naszej sondy. Odcinek od Pruszcza do POG zdobył 27 proc. głosów, a odcinek na wysokości Biskupiej Górki - 18 proc. Trakt św. Wojciecha najlepiej wygląda w Lipcach, bowiem ten odcinek uzyskał najmniejszą liczbę głosów - 12 proc.


Oferty złożone w przetargu na przebudowę 1,5-kilometrowego odcinka Traktu św. Wojciecha.

STRABAG Sp. z o.o. 3.840.360,22 zł
SKANSKA S.A. 4.733.638,27 zł
TUGA 4.742.930,33 zł
Przesiębiorstwo Budowy Dróg SA 5.034.611,61 zł
POL-DRÓG Gdańsk Sp. z o.o. 5.141.815,05 zł
Eurovia Polska S.A. 5.282.906,46 zł
WPRD GRAVEL Sp. z o.o. 5.641.084,39 zł
MTM S.A. 6.004.691,93 zł
Mostostal Warszawa S.A. 6.085 390,72 zł

Opinie (140) 3 zablokowane

  • jak tak tanio ich wyszło niech od razu zrobią przetarg na kolejne odcinki .. na wysokości BG lub OD ... żeby to jakoś wyglądało ...

    • 2 0

  • rozbieżność?

    o co chodzi, kto to planował? Taka różnica musi z czegoś wynikać a z czego? Zbadajcie to dziennikarze sledczy 3masto.pl.Może jakaś aferka korupcyjna wyjdzie na jaw?

    • 1 1

  • Jest takie rosyjskie powiedzenie

    W wolnym tłumaczeniu: "tanie mięso dla psów"

    • 4 1

  • A ile inwestor ma?.... (1)

    Tego już nie piszecie? Dlaczego?? Wszyscy by widzieli ile powinno to kosztować!!!
    Bo inwestor to uwzględnia wszystkie niezbędne rzeczy w kalkulacjach a oferenci tną koszty żeby nie pisać inaczej - tu mniej damy, tam nie damy, trochę zmienimy - tak to wygląda.
    Powinni najtańszych i najdroższych z góry wypie...ć. Ja dam zeta na przetargu i wszystkie drogi w Gdańsku zrobię !!!!!Heh A potem upadłość pierdyknę i tyle mnie widzieli.

    • 2 2

    • Przecież masz napisane w artykuje ile było maksymalnie do wydania na ten remont. Czytaj ze zrozumieniem.

      • 0 0

  • jestem drogowcem bardzo się cieszę że firma Strabag znokautuje a potem w******polski rynek....... ludzie zmieńcie prawo zamówień publicznych bo zostaną tylko Budimexy i Strabagi..... wszyscy będzie robili w swoim kraju ale obcych firmach.... wielkie korporacje które mają wyj..... na jakiejolwiek zasady jak się rynek skończy wyjadą a polskich firm już nie będzie....

    • 7 3

  • No i tak to jest w tym dziwnym kraju. Nie jakość a kasa którą ktoś tam pod stołem weźmie. Po pierwszej zimie będą to łatac jak zwykle. Co za durni urzędnicy.

    • 4 1

  • kilka załatanych dziur i to tylko na trakcie wiosny nie czyni

    • 1 1

  • Tą drogę/ulice powinni zmodrnizować i ...

    ... dostosować do obecnie panującego natężenia ruchu. Nowa nawierzchnia + nowe znacznie wydłużone zjazdy w prawo i lewo tak aby ruch na głównym ciągu odbywał się bez przeszkód. Na pozostałych ulicach Trójmiasta tez powinno się inwestować w pasy do skrętu w lewo i prawo, znacznie usprawnia ruch a koszt niewielki

    • 2 0

  • Gdyby nie było internetu nie byłoby wiadomo ilu idiotów jest na świecie

    • 5 0

  • Strabag - przejedźcie się nową Łokietka (1)

    i zobaczcie jak zrobione są chodniki (szpary na 2-3 cm), jak wykonane są progi zwalniające (3 progi, 6 standardów wykonania). Rozpadają się ścieżki rowerowe, wykończenie chodników przy posesjach zostały zaklajstrowane byle jak, na szybko cementem. Powinno się odrzucać najniższą i najwyższą ofertę bo wiadome jest że taka firma wykona większość prac najtańszymi wykonawcami "z łapanki" po czym postawi tablicę ze swoim logo i zainkasuje śmieszną kasę za "swoją" robotę.

    • 6 1

    • no jezeli

      tę droge budują ludzie pracujący na czarno i pewnie oderwani od pługa bo fachowcy wyemigrowali, i na dodatek za pół darmo to tak to włąsnie bedzie wyglądać

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane