- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (121 opinii)
- 2 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (51 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (211 opinii)
- 4 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (645 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (525 opinii)
Tajemnice Gdańska uwiodą Anglików?
- Rynki Wielkiej Brytanii i Irlandii są dla nas bardzo interesujące, ponieważ z jednej strony to kraje najszybciej się rozwijające, a z drugiej strony żyje tam prawie milion Polaków- mówi Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. - W przyszłości chcielibyśmy wraz z prezydentami Wrocławia i Poznania przyciągnąć ich. Tak, żeby Polacy, jak już zarobią te funty czy euro, nie chcieli wracać do swojego miejsca zamieszkania, ale żeby zechcieli wybrać właśnie nasze miasta.
Kampania promocyjna obejmuje dość niekonwencjonalny spot telewizyjny, billboardy, artykuły prasowe i banery internetowe. Ponadto w Szkocji i w Irlandii dystrybuowane będzie na lotniskach i w biurach podróży anglojęzyczne wydanie magazynu "VisitGdansk".
Po raz pierwszy Gdańsk zwrócił się o pomoc w przygotowaniu i realizacji kampanii do renomowanej agencji reklamowej. Jest nią PZL Przybora Zaniewski Limited, firma odpowiedzialna między innymi za słynne spoty reklamowe Plus GSM z kabaretem Mumio.
Odbiorcami kampanii reklamowej, na którą miasto przeznaczyło do tej pory 1,8 mln zł, są przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, posiadający średnie lub wyższe wykształcenie, w wieku od 25 do 55 lat.
- Z badań wynika, że do Gdańska przyjeżdża najwięcej osób posiadających wyższe wykształcenie - mówi Anna Zbierska, kierownik referatu promocji Urzędu Miast Gdańska. - To ludzie mobilni, ciekawi nowych wrażeń.
Tylko w stacjach telewizyjnych Discovery Chanel i Discovery Travel & Living kampanię zobaczy blisko 4,5 mln osób, a w Internecie ponad 5 mln użytkowników. Liczba turystów odwiedzających Gdańsk jeszcze w tym roku ma wynieść 5,6 mln.
Podróżowanie ma ułatwić bezpośrednie połączenie (zwłaszcza tanich linii lotniczych) pomiędzy Gdańskiem a miastami Anglii, Szkocji i Irlandii. W przyszłym roku akcja trafi również do Niemiec i Skandynawii, a w perspektywie do Stanów Zjednoczonych. Kampania ma być bazą wyjściową do bardzo dynamicznej promocji gospodarczej Gdańska, która rozpocznie się jeszcze w tym roku.
- Największy nacisk położyliśmy na rozwój turystyki weekendowej. Tym filmem nie odpowiemy na pytanie, jaki jest Gdańsk, ale namówimy turystów na przyjazd chociażby na kilka dni - mówi Krzysztof Dzierżek, dyrektor zarządzający PZL. - Jednak pojedyncza kampania nie przyciągnie tłumów młodych ludzi. Jeśli w Gdańsku nie rozwinie się życie nocne, to nic z tego nie wyjdzie. To rola włodarzy miasta, żeby w Głównym Mieście rozwijały się lokale.
|
Opinie (110) 6 zablokowanych
-
2007-04-15 23:38
bardzo dobry spot
niekonwencjonalny, a to ludziom się podoba
- 0 0
-
2007-04-15 23:53
świetny spot !!
Spot naprawdę świetny! Szkoda tylko, że Gdańsk znowu reklamuje się sam, zamiast przeprowadzić wspólną kampanię całego Trójmiasta... Kiedy w końcu tego się doczekamy?? W tym miejscu jak na dłoni widać, że gadanie trójmiejskich włodarzy o trójmiejskiej aglomeracji to czcze gadanie!
- 0 0
-
2007-04-15 23:57
Temat Gdańsk. Odważ się. Zobacz sam".
Po przeczytaniu tego ma sie wrażenie że Gdańsk to drugi Pruszków. Ludzie bedą bali sie przyjechać bo będą niepewni czego można się tu spodziewac. To jest raczej kampania na wypłoszenie turystów
- 0 0
-
2007-04-15 23:59
Trzeba tylko szybko przynajmniej zagrabić te wszystkie rozkopy.
- 0 0
-
2007-04-16 00:00
wlasnie go ogladam 10-ty raz
ten spot jest chyba az za bardzo niekonwencjonaly... mnie nie przekonuje
- 0 0
-
2007-04-16 00:00
tomek dobrze napisał
Spot bardzo dobry, szkoda że tylko Gdańska.
Ale niech przyjeżdża jak najwięcej. Przy tej okazji myślę jeszcze, jaka szkoda że przez tyle lat nic nie robiono z takimi miejscami jak wyspa spichrzów, a szkoda.- 0 0
-
2007-04-16 00:01
spot jest wypasiony:) bardzo mi się podoba a nie jakaś tam Turcja... :P
- 0 0
-
2007-04-16 00:01
szkoda szkoda szkoda:):):) hehe, nadużyłem sobie
- 0 0
-
2007-04-16 00:02
nie chce marudzic, bo reklama fajna,
ale po co billboardy w trojmiescie? ludzi z Gdyni i Sopotu ma zachecac do podrozy skm do Gdanska? ;) widzialem tylko baner na UM w Gdansku, ale to chyba nie o to chodzi..
- 0 0
-
2007-04-16 00:03
Weekendowe wypady
tylko żeby się udało to nie można liczyć na jednorazowych klientów którzy powiedzą że zostali okradzeni na dzień dobry przez taksówkarzy, nie znależli dobrego taniego hotelu, nie mieli gdzie się napić piwa wieczorem i wynudzili się na śmierć ponieważ nie wiedzieli co ze sobą zrobić i gdzie się udać. Ale akcja godna poparcia. Tylko zastanawiające dlaczego reklama umieszczona w Polsce nie w najwiekszych nośnikach ale w hmmmmmm przezentujących pewne zapatrywania polityczne.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.