- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (430 opinii)
- 2 Były wiceprezydent Gdańska skazany (85 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (84 opinie)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (302 opinie)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (78 opinii)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (156 opinii)
Tak będą wyglądały przystanki PKM w Gdyni
Przystanki PKM w Gdyni z grafikami na czerwonych wiatach.
Budowa przystanków PKM Stadion i Karwiny trwa od ok. trzech miesięcy. Do tej pory budowniczowie wykonali 20 proc. wszystkich prac, ale obecnie są one wstrzymane ze względu na pogodę. Pasażerowie zaczną korzystać z przystanków w drugiej połowie tego roku.
Od listopada zeszłego roku toczą się prace przy budowie dwóch gdyńskich przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Wykonawcą wartej 25,5 mln zł inwestycji jest konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman, które odpowiadało za budowę całej linii PKM.
Na jakim etapie są prace?
- Na przystanku PKM Stadion gotowa jest połowa konstrukcji tunelu przechodzącego pod torami, powstały też ścianki peronowe przy torze w kierunku Osowej. Jak poprawi się pogoda, to wykonawca przeniesie się na drugą stronę, by dokończyć przejście - informuje Tomasz Konopacki, rzecznik spółki PKM. - Z kolei na Karwinach gotowe są fundamenty pod peron oraz część ścianek, a także wykop pod jedną z podpór kładki. W sumie do tej pory wykonanych zostało 20 proc. wszystkich robót.
Jak informowaliśmy w grudniu, przystanki w Gdyni, podobnie jak te na gdańskim odcinku, posiadać będą grafiki na charakterystycznych czerwonych wiatach. Projekt perforacji na jednej z nich nieco się jednak zmienił.
- Gdyńskie Centrum Sportu zwróciło się do nas z pytaniem, czy nie udałoby się uwzględnić w naszych grafikach sylwetki pływaka - w związku z planowaną w najbliższych latach budową basenu w bezpośrednim sąsiedztwie przystanku PKM Gdynia Stadion. Uwzględniliśmy tę prośbę i dodaliśmy jeszcze postać koszykarza - mówi Konopacki.
Budowa przystanków potrwa do lata, a oddanie ich do użytku nastąpi w drugiej połowie roku - termin zależy od tego, jak długo potrwają odbiory.
Od jakiegoś czasu mówi się o tym, że linia 201 potrzebuje trzeciego toru, na odcinku od przystanku PKM Stadion do Osowej, by mogły z niej swobodnie korzystać zarówno pociągi pasażerskie, jak i towarowe. PLK analizuje to rozwiązanie, a jak zapowiadają przedstawiciele PKM, ich przystanki są tak zaprojektowane, że posiadają rezerwę na dodatkowy tor.
Jeśli taka inwestycja będzie realizowana, to zmiany będą musiały zostać uwzględnione również w projekcie węzła integracyjnego przy przystanku PKM Karwiny.
Opinie (122) 3 zablokowane
-
2017-02-10 17:22
Wreszcie!
- 6 1
-
2017-02-10 15:04
Takie jak w Gdańsku, łał
- 6 2
-
2017-02-10 15:00
Fajnie
ale jak najszybciej PKM powinna zostac przedłuzona do Obłuża. Wtedy byłaby kompletna i jeździła pełna ludzi.
- 16 2
-
2017-02-10 13:05
W Gdyni powinien być inny kolor niz w Gdańsku (2)
Aby pasażer wiedział na 1 rzut oka...
- 55 52
-
2017-02-10 14:31
Zółto - Niebieski :) (1)
:)
- 13 8
-
2017-02-10 14:43
w tym kolorze tylko śmietniki wyglądają dobrze
- 12 14
-
2017-02-10 14:36
szczur przez długi czas blokował inwestycje i blokuje nadal na północ miasta!!
- 14 4
-
2017-02-10 14:16
Ohyda
- 5 9
-
2017-02-10 14:09
Szczurek - odejdź!
Zamiast połączyć Północ Gdyni z centrum, Szczurek dba tylko o okolice Wiczlina i Chwarzna...
Zachowuje się tak, jakby tam mieszkali jego krewni lub znajomi...- 14 8
-
2017-02-10 14:04
Super bubel
- 6 7
-
2017-02-10 13:43
najmniej istotny aspekt
I znowu to samo. Najwazniejsze jakie beda perforacje i wzory, a nie czy beda skutecznie chronily przed wiatrem, deszczem i mialy odpowiednia ilosc krzesel czy lawek. Moze to Redaktor by sprawdzil
- 19 2
-
2017-02-10 13:43
Koordynacja prac.
Przy okazji budowy przystanku,warto było by poszerzyć i podwyższyć most w ciągu ul.Małokackiej w Redłowie
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.