- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (320 opinii)
- 2 Upiorne syreny i największe pożary (7 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (443 opinie)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (281 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (115 opinii)
Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym
Poznaliśmy szczegóły budowy węzła przesiadkowego, który powstanie wraz z zabudową Targów Siennego i Rakowego. Ta inwestycja zmieni sposób poruszania się po śródmieściu Gdańska.
Poniżej wyliczamy najważniejsze zmiany, jakie odczują mieszkańcy po budowie tego węzła.
Z istniejącego dziś wiaduktu znikną samochody, pozostaną wyłącznie tramwaje i autobusy. Dlaczego? Bo jego konstrukcja jest w złym stanie technicznym i trzeba go odciążyć.
- Na wiadukcie pozostanie wyłącznie przystanek integracyjny. Inne pojazdy pojadą dwoma nowymi wiaduktami, które powstaną równolegle do tego istniejącego - tłumaczy Jan Kosiedowski, prezes Biura Projektów Budownictwa Komunalnego, które przygotowuje projekt komunikacyjny Targu Siennego i Rakowego.
Na wiadukt-węzeł integracyjny dostaniemy się poprzez istniejące przejście od strony Węzła Unii Europejskiej lub schodami prowadzącymi z tzw. pasareli, czyli nowego półpiętra, które powstanie pomiędzy poziomem peronu przystanku SKM Śródmieście a płytą wiaduktu.
Z kolei na przystanek SKM-ki będziemy mogli dostać się z przystanków na wiadukcie, przez wejścia ulokowane od strony Targu Siennego i Rakowego oraz przez tunel łączący peron SKM z okolicą Muzeum Narodowego .
W układzie tym brakuje jedynie przejścia naziemnego po stronie Biskupiej Górki . Jej mieszkańcy nadal będą musieli iść okrężną drogą przez Węzeł Unii Europejskiej lub przechodzić tunelem.
- Przejście od strony Węzła Groddecka wymagałoby połączenia nowego wiaduktu z już istniejącym. To możliwe, ale kosztowne. Ponadto takie połączenie byłoby niepożądane, gdy na tym przystanku będzie panował duży ruch pieszy - tłumaczy Kosiedowski.
Chodzi o to, że piesi prawdopodobnie przechodziliby przez jezdnię w miejscach niedozwolonych.
Zastrzeżenia do organizacji ruchu wokół węzła mają przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego.
- Z racji poszerzenia ul. 3 Maja i utworzenia na jej fragmencie dodatkowej jezdni, tramwaje będą musiały pokonywać w tym miejscu aż cztery sygnalizacje świetlne. Z tego powodu będziemy wnioskować o bezwzględny priorytet dla komunikacji miejskiej - mówi Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów. ZTM chciałby też dobudowania torów pomiędzy Nowymi Ogrodami i ul. 3 Maja, by tramwaje jadące od strony Siedlec (a wkrótce także z Moreny) mogły dojechać tędy do węzła integracyjnego.
Także Zarząd Dróg i Zieleni wniósł swoje uwagi do przedstawionego projektu.
- Zgłosiliśmy ich około dwudziestu. Dotyczyły one m.in. ul. Biskupiej , która ma być połączona wyłącznie na prawoskręty, a nie wszystkie relacje - mówi Tomasz Wawrzonek, szef działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
ZDiZ również negatywnie ocenia brak przejścia naziemnego z przystanku integracyjnego po stronie Biskupiej Górki.
Przejścia naziemne być może powstałoby natomiast przy Bibliotece Wojewódzkiej , gdzie w projekcie zaplanowano tunel i połączenie tzw. Małego Podwala Grodzkiego i dojazdu do biblioteki prawoskrętami.
To nie podoba się jednak inżynierom z ZDiZ-etu, ponieważ wymusza zawracanie na Hucisku. - Jeżeli byłaby możliwość utworzenia tutaj przejścia "w cieniu świateł", to nie widzę przeszkód - dodaje Wawrzonek.
- Dla pieszych czas zielonego światła jest stały i przy takiej szerokości jezdni wynosi ok. 30 - 40 sekund, zaś dla aut można zmieniać zależnie od potrzeb. Z powodu problemów z koordynacja tych świateł niemożliwe byłoby jednoczesne uzyskanie odpowiedniego cyklu dla ruchu tramwajowego - objaśnia szef działu inżynierii ruchu w ZDiZ.
Piesi nie mają też co liczyć na utworzenie przejścia naziemnego przy Bramie Wyżynnej .
Na szczęście zachowane zostanie przejście przy Urzędzie Wojewódzkim z jednoczesnym wykonaniem wspomnianego już tunelu łączącego się z peronem SKM. Tu kończyć się będzie też Nowe Podwale Grodzkie, choć docelowo ma być przeprowadzone pod nowym wiaduktem przy Zaroślaku i dalej łączyć się z ul. Augustyńskiego .
- Dostaliśmy już projekt tego tunelu dla pieszych do zaopiniowania i zgłosiliśmy szereg uwag. Nie spełnia on zapisów planów zagospodarowania przestrzennego, które wymagają wysokiej jakości formy i materiałów - mówi Michał Szymański, kierownik referatu ds. estetyzacji w wydziale urbanistyki, architektury i ochrony zabytków urzędu miejskiego.
Budowa projektu Forum Radunia ma rozpocząć się jeszcze w tym roku. W pierwszym etapie realizowany będzie układ komunikacyjny. W ramach całego kompleksu przewidziano 36,5 tys. m kw. powierzchni handlowej, 26 tys. m kw. powierzchni biurowej oraz aż 28 tys. m kw. przeznaczonej na parkingi (nie mniej niż 830 stanowisk na auta).
Opinie (142) 6 zablokowanych
-
2013-01-31 06:13
jak nie zrobią tam miejsc parkingowych to nawet tam nie wstąpie :)
- 0 1
-
2013-01-30 12:07
Czy możesz już przestać pisać od tym, że nie podobają Ci się przejścia dla pieszych inne niż drogą?? (11)
- 48 52
-
2013-01-30 12:33
tak masz racje (7)
wyraznie Koprowskiemu odbija z tymi naziemnymi przejsciami. Juz ktory to raz z kolei. Wyluzuj chlopie
- 24 29
-
2013-01-30 13:11
wyluzuj chłopie (6)
- 14 12
-
2013-01-30 16:58
(1)
Ale to Naskręt rozpoczął,a ten podłapał temat i go kontynuuje.ŻENADA!!!!!
- 7 5
-
2013-01-31 01:38
a ja ostatnio ćwiczyłem lewoskręt...
- 2 0
-
2013-01-30 14:19
(3)
j/n
- 18 3
-
2013-01-30 16:12
i to jest sluszna koncepcja ;) (2)
- 6 1
-
2013-01-30 20:41
to jest antykoncepcja :) (1)
- 7 0
-
2013-01-31 01:38
hahahahaha, genialne :) Tekst na medal z tą antykoncepcją :) Szkoda że nie można przyznać +100 punktów...
- 1 1
-
2013-01-30 13:05
to widac nie rozumiesz o co chodzi (1)
To nie jest kwestia tego czy sie komus tunele podobaja czy nie, tylko tego, ze miasto jest projektowane i rozbudowywane z punktu widzenia samochodu. Piesi maja sie tak poruszac po miescie, zeby nie przeszkadzac samochodom i tramwajom.
- 24 8
-
2013-01-30 21:01
Nie. Ma być kompromis. Tunel raz na jakiś czas jest kompromisem.
To jest konstrukcja ułatwiająca, a nie wał obronny. I lękaj się o interes niepełnosprawnych. Musi być do nich dostosowany tunel, albo kicha zamiast dotacji unijnych. Chwalmy Unię.
Nie pisz o autach jakby były istotami żywymi. Są tak samo dla ludzi jak budynki.- 5 4
-
2013-01-30 19:40
dobrze, że pisze na ten temat. w końcu zaczyna się debata na temat jak ma wyglądac miasto.
czy śródmieście ma być dla pieszych i komunikacji publicznej czy dla samochodów?
- 7 3
-
2013-01-30 12:16
istniejące centra handlowe już zaczynają świecić pustkami... (7)
ciekawe kto będzie robił zakupy w kolejnym - na targu siennym... Brak nowych przedsiębiorstw, brak nowych miejsc pracy, a te co istnieją - za grosze i na śmieciowych umowach... Śródmieście zdegradowane społecznie, zamieszkane przez emerytów i osoby o niskich dochodach. wow! ale będzie fajne centrum handlowe! super! czad! Ale się fajnie rozwijamy!
- 128 25
-
2013-01-31 01:37
Śródmieście zaczyna się robić pustynią handlową. Po głupie śrubki trzeba jeździć do Wrzeszcza. Po zakupy spożywcze często też...
- 7 2
-
2013-01-30 13:04
Gdańszczanie - taką władzę sobie od wielu lat wybieracie (2)
więc skąd te dąsy i fochy ?
- 18 6
-
2013-01-30 17:02
Adamowicz otrzymał tylko 19% głosów.
Było 10 kandydatów i głosy się rozbiły.
- 7 2
-
2013-01-30 15:32
Wybieramy tylko prezydenta i rade a urzedasy zostaja te same
- 8 1
-
2013-01-30 16:49
Rosjanie.
- 11 2
-
2013-01-30 13:31
Jak to kto?
To gdzie - Twoim zdaniem - mają robić zakupy biurwy z UM, Sądu, Policji, ABW, UW, UMarsz. Skarbówki?
Gildię im bidulkom zabrali, to teraz będzie super. "Wywiesi się kartkę "Zaraz wracam" albo zgodnie z prawdą "Jestem w terenie" i będzie można poszaleć. A wypłata i tak leci.- 16 5
-
2013-01-30 12:39
Będzie tak jak w innych centrach handlowych.
Zostaną tylko filie dużych sklepów, reszta bankrut co 3-6 miesięcy.
- 36 1
-
2013-01-30 19:43
A mi się podoba (2)
Fajnie że Gdańsk się zmienia.
- 1 4
-
2013-01-30 22:22
co się zmienia?
właśnie nic! wpakowali 400mln w nikomu nie potrzebne ncs. a pojeździj sobie ulicami łąkowej, oruni, centrum i wiele wiele innych, dziura na dziurze, syf kiła i mogiła, sypiące się budynki. i jakiś teraz wieśniacki projekt rodem z lat 80-tych. paranoja.
- 2 1
-
2013-01-30 19:53
jeszce sie nie zmienilo nic , z tego co jest opisane powyzej ,wiec co ci sie podoba ???
- 0 0
-
2013-01-30 22:19
BOŻE WIDZISZ I NIE GRZMISZ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 2 0
-
2013-01-30 12:13
jeszcze dwupasmowka przez wyspe spichrzow i bedziemy mieli ring glownego miasta.. (2)
- 47 16
-
2013-01-30 13:08
a Traktem Krolewskim pojedzie kolej metropolitalna (1)
Ulica Szeroka, jak sama nazwa wskazuje , ma wystarczajaca przepustowosc, zeby zrobic tam ekspresowa droge. Oczywiscie, zeby nie przeszkadzac mieszkancom postawi sie 12 metrowe ekrany akustyczne.
- 26 2
-
2013-01-30 22:00
Nawet się nie śmiejcie z tego
- jeszcze ktoś głupi to podchwyci i dopiero będzie...
a takich zawodników niestety nam nie brakuje - ile ich? 900 w całym UM?- 6 0
-
2013-01-30 12:39
uwielbiam Budyniowe wizulizacje,ile to juz tego bylo... (1)
- 19 2
-
2013-01-30 20:17
i bydyń Radunią popłynie
- 0 0
-
2013-01-30 12:24
znowu wizualizacja, tu taka niespodzianka (1)
ł
Jeden z unijnych urzędników powiedział, że jeśli śledztwo potwierdzi złamanie przepisów o przetargach publicznych, będzie to świadczyć o słabym systemie zarządzania i kontroli.- 14 0
-
2013-01-30 20:16
mówią o zmowach cenowych, ale czego? firm, które budowały drogi czy jak?
- 0 0
-
2013-01-30 20:11
Czy te wizualizacje dotyczą rozbudowy Outletu na Szadółkach?
Bo mam nadzieję że takiego koszmaru nie wybudują w Śródmieściu naszego miasta....
- 6 0
-
2013-01-30 19:14
Jedno jest pewne znowu nas czeka paraliż Centrum
Niestety z tą budową wiążą się te same utrudnienia co przy remoncie Podwala Grodzkiego i problemy z kursowaniem tramwajów. Nie wiem jak będzie się tam można poruszać. Oczywiście w artykule nie ma ani słowa na temat ruchu rowerowego w tym rejonie. My jak zwykle jesteśmy pomijani i o wszystkim dowiadujemy się ostatni
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.