- 1 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (319 opinii)
- 2 Upiorne syreny i największe pożary (7 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (443 opinie)
- 4 Auto wjechało w pieszych i w budynek (281 opinii)
- 5 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (67 opinii)
- 6 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (115 opinii)
Tak betonowano estakadę kolejową przy lotnisku
Zobacz początek prac przy betonowaniu estakady kolejowej nieopodal lotniska w Gdańsku.
Mimo coraz niższych temperatur budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej toczy się bez przeszkód. W czwartek betonowano największy obiekt inżynieryjny na jej trasie - estakadę przy terminalu pasażerskim w Rębiechowie .
Na jedno przęsło estakady o długości ok. 30 metrów potrzeba ponad 300 m sześc. betonu i 25 km stalowych prętów. Prace w Rębiechowie trwały do późnych godzin nocnych.
Budowa pierwszego wiaduktu na placu budowy PKM.
Z kolei przy ul. Słowackiego można dostrzec betonowanie północnego przyczółku wiaduktu kolejowego, który pojawi się tuż przy przystanku PKM Niedźwiednik .
W minionym tygodniu ukończone zostały także konstrukcje kolejnych dwóch przejść pod torami PKM. Tym samym gotowych - choć oczywiście jeszcze nie wykończonych - jest już dziewięć z 41 obiektów inżynieryjnych na trasie PKM.
Wizualizacja przebiegu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Ponadto na placu budowy PKM wzdłuż ul. Słowackiego trwa właśnie rozładowywanie podkładów kolejowych. Jeszcze w tym miesiącu ma tu trafić sześć tysięcy sztuk.
Pomorska Kolej Metropolitalna jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną przez Samorząd Województwa Pomorskiego. Nowa linia połączy Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna. Dzięki PKM zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut.
Koszt realizacji projektu PKM wynosi 720,5 mln zł netto i w 70 proc. dofinansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Całkowita wartość projektu PKM - po uwzględnieniu 186,5 mln zł wartości gruntów przekazanych pod inwestycję - to 907 mln zł netto. Wykonawcą jest firma Budimex, która za prace zainkasuje 716 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w połowie 2015 r.
Miejsca
Opinie (108) 10 zablokowanych
-
2013-11-30 10:47
Przystanek Wrzeszcz proponuję nazwać Galeria Bałtycka Metropolia, brzmi światowo...
- 3 1
-
2013-11-30 16:19
Za pieniądze Niemców budują, niemieckiego podatnika, który ciężko i mądrze pracuje.
Gdańsk to nie ma nawet na ubrania robocze dla tych ludzi na skutek działań budynia.
- 0 6
-
2013-11-30 19:18
A kidy kolejka na oksywie
Cala infrastruktura jest czy tak ciezko uruchomic a chcecie byc eko gdynio a moze dynio ?
- 3 0
-
2013-12-12 02:14
Szkoda
- 0 0
-
2013-12-12 02:18
Szkoda łanego terminal
Gdanski terminal jest jednym z najładniejszych terminali an swiecie, czemu ten paskudny peron (stacja) zasłoni go, an calym swiecie buduje sie stacje pod ziemia, nawet warszwaskie lotnisko tak ma, cozy naprawdnie nie mogli tego pus chic tunelem??? Tak wiem koszta, ale jak koszta as tak strasznie wazne, to po co budowac taki lady terminal :(((
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.