• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak powstaje ul. Nowa Bulońska

Maciej Naskręt
19 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Budowa Nowej Bulońskiej z lotu ptaka

Postanowiliśmy sprawdzić postęp prac na budowie ul. Nowej Bulońskiej. Nową drogą mamy pojechać w przyszłym roku jesienią.



Czy czekasz na otwarcie Nowej Bulońskiej?

Przypomnijmy, że wykonawcą jest konsorcjum firm NDI i Balzoa, które prace wykona za ok. 191 mln zł. Inwestorem jest miasto Gdańsk, które działa poprzez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Ostatni raz na budowie ul. Nowej Bulońskiej byliśmy ww wrześniu. Od tamtego czasu na budowie nowej trasy z tramwajem wiele się zmieniło.

Od ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska do wysokości budowanego wiaduktu wykonano podbudowy pod jezdnię, trwają prace brukarskie, układanie krawężników oraz prace związane z warstwą drenażową w torowisku. Na placu budowy pojawiły się nie tylko materiały pod podbudowę torowiska, ale także podkłady.

W miejscu planowanego obiektu mostowego, który znajduje się w rejonie Potoku Siedleckiego zobacz na mapie Gdańska, trwają prace mające wzmocnić podłoże przed ustawieniem podpór.

Od budowanego wiaduktu do ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska wykonywane są nasypy. Widać także zarys przyszłej drogi i trasy tramwajowej. Od ul. Jabłoniowej przy skrzyżowaniu z ul. Kartuską prowadzone są roboty sieciowe. Równolegle trwają roboty ziemne związane z wykonaniem nasypu wzdłuż ul. Kartuskiej.

Natomiast na pętli przy ul. Warszawskiej i Jabłoniowej trwają roboty ziemne. Ponadto, na odcinku istniejącej ul. Bulońskiej zostały wykonane już ścieżki rowerowe i przekazane w zarząd do GZDiZ.

Przebieg ul. Nowej Bulońskiej Przebieg ul. Nowej Bulońskiej

2,8 km nowej miejskiej trasy



Przypomnijmy, że nowa droga ma mieć 2,8 km długości. Rozpocznie się na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i ul. Myśliwskiej zobacz na mapie Gdańska, skąd pobiegnie w kierunku południowym, by połączyć się na Jasieniu z ul. Kartuską zobacz na mapie Gdańska, przecinając wcześniej ul. Stolema zobacz na mapie Gdańska. Trasa będzie kończyć się węzłem przesiadkowym, który powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Warszawskiej i Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska. Wzdłuż drogi powstanie też dwutorowa trasa tramwajowa.

W projekcie pojawiła się mała zmiana. Skrzyżowanie ulic Warszawskiej i Jabłoniowej nie będzie miało wyspy centralnej - będzie natomiast skrzyżowaniem bezpośrednim.

Od istniejącej ul. Bulońskiej do skrzyżowania z przyszłą ul. Nową Politechniczną kierowcy będą poruszać się dwiema nitkami jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Wzdłuż obu jezdni powstaną chodniki i drogi rowerowe. Dodatkowo zostanie zbudowana droga rowerowa w ciągu istniejącej ul. Bulońskiej.

W połowie odcinka - w kierunku ul. Kartuskiej - ul. Nowa Bulońska będzie zwężać się do jednej jezdni. W połowie tego odcinka przewidziano obiekt mostowy nad Potokiem Siedleckim. Jakiś czas temu zlikwidowano część ogródków działkowych pod budowę ul. Nowej Bulońskiej.

Budowa przedłużenia ul. Bulońskiej ma potrwać do II połowy 2019 r.

Miasto Gdańsk zleciło ponadto spółce NDI budowę drogi służącej skomunikowaniu budowanego centrum edukacyjnego (położonego na południe od skrzyżowania z ul. Jabłoniową) z osiedlem Lawendowe Wzgórze. Koszt inwestycji, która ma być gotowa w grudniu, to ok. 11 mln zł.

Opinie (229) 3 zablokowane

  • nazwa

    Nie podoba mi się nazwa, tej ulicy, co to ma być, może inną zrobi rosołowa?

    • 0 1

  • cala bulonska czeka na jeden jedyny 25 metrowy basen ! tylko jeden nie dwa ! jeden ! plissss

    • 2 0

  • Projektanci zapomnieli o dojcściu z rejonu Wiewiórcza/Piekarnicza

    Projektanci zapomnieli o dojcściu (przynajmniej pieszym/ pieszo-rowerowym) z rejonu Wiewiórcza/Piekarnicza. Mieszkańscy tych osiedli nie mają żadnych linii komunikacyjnych w czasie pozwalającym na sensowne dotarcie do pracy bez samochodu. Brak jakiegokolwiek połączenia z Nową Bulońską (na wysokości NPolitechnicznej/Łabędziej) tego rejonu - to strzał w kolana tych mieszkańców. Przecież wystarczy najbardziej ubogi chodnik = albo taki który się przebuduje kiedy za X lat zrówna się resztę działek. Nieststy sukces będzie otrąbiony bez takich detali.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane