• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Takiego ronda w Trójmieście jeszcze nie było. Duorondo na Ujeścisku

Maciej Naskręt
7 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.

Na zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej zobacz na mapie Gdańska na Ujeścisku powstają dwa minironda. Są na tyle blisko siebie, że tworzą duorondo. Kierowcy już zastanawiają się, jak po nim jeździć. Podpowiadamy.



Jak oceniasz duorondo na Ujściesku?

Od kilku lat Gdańsk jest poligonem doświadczalnym dla drogowców jeśli chodzi o budowę rond. Od pomysłów inżynierów ruchu w zakresie skrzyżowań z ruchem okrężnym (oficjalna nazwa ronda) kierowcom może się zakręcić w głowie.

Mamy ronda turbinowe - jedno z nich jest na Kokoszkach zobacz na mapie Gdańska - a także ronda wielopasmowe. Nie brakuje u nas minirond, a także gigantycznego ronda - największego w północnej Polsce, czyli ronda Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, którego średnica wynosi 130 m. Już po oddaniu do użytku zostało przemalowane z wielopasmowego na turbinowe.

Teraz wchodzimy w Trójmieście w nową erę skrzyżowań z ruchem okrężnym - duo-, tri- i quatroronda. Na razie, na szczęście dla kierowców, w Gdańsku będzie trzeba mierzyć się z tym pierwszym typem - duorondem. Powstaje ono u zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej.

Kierowcy, którzy przyglądali się pracom przy budowie tych skrzyżowań, mają mieszane uczucia.

- Wygląda to nieciekawie. Wysepka na środku obu skrzyżowań jest tak niewielka, że moim zdaniem kierowcy będą jechali na przełaj - martwi się pani Ania, nasza czytelniczka.
Duorondo na Ujeścisku. Duorondo na Ujeścisku.


Jak zatem jeździć po nowym duorondzie? Przede wszystkim należy pamiętać, że są to dwa odrębne skrzyżowania. Dlatego, po zjechaniu z pierwszego ronda, nie mamy już pierwszeństwa na drugim. By kierowcy nie mieli co do tego wątpliwości, stworzono niewielki łącznik między dwoma skrzyżowaniami. W tym miejscu kierowcy zyskali miejsce na zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa na kolejnym rondzie.

Niedopuszczalne jest również skracanie sobie drogi poprzez ścinanie skrzyżowań, zarówno jadąc od strony ul. Łódzkiej w kierunku ul. Cedrowej, jak i w przeciwnym kierunku. Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę, jadąc przez oba skrzyżowania.

Podczas jazdy należy pamiętać też o włączaniu prawego kierunkowskazu, jeśli na najbliższym zjeździe opuszczamy rondo. Przy skręcie w lewo lub zawracaniu na rondzie możemy włączyć (opcjonalnie) kierunkowskaz lewy.

Nietypowe ronda na Warszawskiej

Opinie (322) 4 zablokowane

  • ???!

    Czy 118 aby na pewno tamtędy przejedzie?

    • 8 1

  • Śmiechu warte

    • 3 1

  • Co za kreatyna to wymyślił

    A drugi który pozwolił na budowe

    • 6 2

  • Mieszkańcy Cedrowej moga mieć problem , podczas budowy ronda odcinek Cedrowej

    od cmentarza do Warszawskiej jest jednokierunkowy , natomiast mieszkancy jada pod prad jeden za drugim nie zważając na znaki drogowe. Dobrze wiedza o zmienionej organizacji ruchu bo opisuja swoje wyczyny na forum osiedla .

    Podejrzewam że tez beda jezdzic na skroty poprzez rondo , tak samo jak to sie dziej na podobnym rondzie na ilicy Zakopianskiej , w dzien jeszcze jako tako ale w nocy ponad polowa aut jedzie na wprost

    • 4 0

  • Na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym

    Nie da się zawracać czy jechać w lewo. Kto to wymyślił?!

    • 2 0

  • Moim zdaniem: 3 zjazd i kolejne + zawracanie wlacz lewy kierunkowskaz

    Zanim dacie mi lapke w dol przeczytajcie.
    Moim zdaniem w sytuacji wykonywania manewru skrętu w lewo (czy w trzecią ulicę) na rondzie, powinniśmy włączyć lewy kierunkowskaz do chwili, kiedy będziemy zmieniać kierunek jazdy opuszczając skrzyżowanie. Wtedy sygnalizujemy to włączając prawy "kierunek". Nie włączamy kierunkowskazu, jeśli jedziemy prosto lub w ulicę po prawej.

    Kierowcy jadący z naprzeciwka, nie widząc kierunkowskazu, uważają, że będziemy jechać prosto, a my skręcamy w lewo. To może prowadzić do kolizji lub wypadku.

    • 0 2

  • Rondo

    Kto i gdzie pobierał nauki o ruchu drogowym to głupota i wyrzucanie pieniędzy za 3 miesiące będzie przebdowa

    • 2 0

  • Czy w ramach projektu miasto zapewnia

    wsparcie psychologiczne dla pokonujących te ronda kierowców autobusów przegubowych?

    • 4 0

  • jak szukać absurdów rondowych to w UK - tam to dopiero mają narypane (2)

    ronda pinezki, ronda podwójne (ale bez odległości jak tu pomiędzy nimi, i 'ronda kwiatuszki (wiele rond dokoła)

    niestety oprócz radosnej twórczości projektantów, po czymś takim jeździ się źle i 'kosztownie' bo czesto wymaga to nagłego hamowania i przyspieszania

    • 0 0

    • prawda

      • 0 0

    • To jest fajne:

      http://goo.gl/maps/fawLdExmFaG2

      • 0 0

  • To będzie generować gigantyczne korki.

    Co w sumie w tej okolicy jest normą i tak. Ale przykładowo: kierowca A jedzie z Cedrowej na Łódzką. Na pierwszym rondzie pierwszy zjazd, na drugie nie wjedzie, bo samochody jadąca z Łódzkiej w Warszawską w lewo blokują rondo nr 2. Znając zapędy polskich kierowców, wszyscy będą blokowaćpierwsze rondo, bo miejsca między jednym a drugim będzie na max 2 auta. I się zatka

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane