- 1 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (417 opinii)
- 2 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (235 opinii)
- 3 17-letni złodziej paczek zatrzymany (134 opinie)
- 4 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (23 opinie)
- 5 Czerwony skatepark w Jarze Wilanowskim (37 opinii)
- 6 Nie boicie się dilerów narkotyków? (161 opinii)
Takiego ronda w Trójmieście jeszcze nie było. Duorondo na Ujeścisku
Na zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej na Ujeścisku powstają dwa minironda. Są na tyle blisko siebie, że tworzą duorondo. Kierowcy już zastanawiają się, jak po nim jeździć. Podpowiadamy.
Mamy ronda turbinowe - jedno z nich jest na Kokoszkach - a także ronda wielopasmowe. Nie brakuje u nas minirond, a także gigantycznego ronda - największego w północnej Polsce, czyli ronda Marynarki Polskiej , którego średnica wynosi 130 m. Już po oddaniu do użytku zostało przemalowane z wielopasmowego na turbinowe.
Teraz wchodzimy w Trójmieście w nową erę skrzyżowań z ruchem okrężnym - duo-, tri- i quatroronda. Na razie, na szczęście dla kierowców, w Gdańsku będzie trzeba mierzyć się z tym pierwszym typem - duorondem. Powstaje ono u zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej.
Kierowcy, którzy przyglądali się pracom przy budowie tych skrzyżowań, mają mieszane uczucia.
- Wygląda to nieciekawie. Wysepka na środku obu skrzyżowań jest tak niewielka, że moim zdaniem kierowcy będą jechali na przełaj - martwi się pani Ania, nasza czytelniczka.
Jak zatem jeździć po nowym duorondzie? Przede wszystkim należy pamiętać, że są to dwa odrębne skrzyżowania. Dlatego, po zjechaniu z pierwszego ronda, nie mamy już pierwszeństwa na drugim. By kierowcy nie mieli co do tego wątpliwości, stworzono niewielki łącznik między dwoma skrzyżowaniami. W tym miejscu kierowcy zyskali miejsce na zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa na kolejnym rondzie.
Niedopuszczalne jest również skracanie sobie drogi poprzez ścinanie skrzyżowań, zarówno jadąc od strony ul. Łódzkiej w kierunku ul. Cedrowej, jak i w przeciwnym kierunku. Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę, jadąc przez oba skrzyżowania.
Podczas jazdy należy pamiętać też o włączaniu prawego kierunkowskazu, jeśli na najbliższym zjeździe opuszczamy rondo. Przy skręcie w lewo lub zawracaniu na rondzie możemy włączyć (opcjonalnie) kierunkowskaz lewy.
Nietypowe ronda na Warszawskiej
Opinie (322) 4 zablokowane
-
2016-08-08 01:32
???!
Czy 118 aby na pewno tamtędy przejedzie?
- 8 1
-
2016-08-08 03:58
Śmiechu warte
- 3 1
-
2016-08-08 06:04
Co za kreatyna to wymyślił
A drugi który pozwolił na budowe
- 6 2
-
2016-08-08 06:35
Mieszkańcy Cedrowej moga mieć problem , podczas budowy ronda odcinek Cedrowej
od cmentarza do Warszawskiej jest jednokierunkowy , natomiast mieszkancy jada pod prad jeden za drugim nie zważając na znaki drogowe. Dobrze wiedza o zmienionej organizacji ruchu bo opisuja swoje wyczyny na forum osiedla .
Podejrzewam że tez beda jezdzic na skroty poprzez rondo , tak samo jak to sie dziej na podobnym rondzie na ilicy Zakopianskiej , w dzien jeszcze jako tako ale w nocy ponad polowa aut jedzie na wprost- 4 0
-
2016-08-08 07:48
Na skrzyżowaniach o ruchu okrężnym
Nie da się zawracać czy jechać w lewo. Kto to wymyślił?!
- 2 0
-
2016-08-08 08:07
Moim zdaniem: 3 zjazd i kolejne + zawracanie wlacz lewy kierunkowskaz
Zanim dacie mi lapke w dol przeczytajcie.
Moim zdaniem w sytuacji wykonywania manewru skrętu w lewo (czy w trzecią ulicę) na rondzie, powinniśmy włączyć lewy kierunkowskaz do chwili, kiedy będziemy zmieniać kierunek jazdy opuszczając skrzyżowanie. Wtedy sygnalizujemy to włączając prawy "kierunek". Nie włączamy kierunkowskazu, jeśli jedziemy prosto lub w ulicę po prawej.
Kierowcy jadący z naprzeciwka, nie widząc kierunkowskazu, uważają, że będziemy jechać prosto, a my skręcamy w lewo. To może prowadzić do kolizji lub wypadku.- 0 2
-
2016-08-08 08:20
Rondo
Kto i gdzie pobierał nauki o ruchu drogowym to głupota i wyrzucanie pieniędzy za 3 miesiące będzie przebdowa
- 2 0
-
2016-08-08 08:37
Czy w ramach projektu miasto zapewnia
wsparcie psychologiczne dla pokonujących te ronda kierowców autobusów przegubowych?
- 4 0
-
2016-08-08 08:40
jak szukać absurdów rondowych to w UK - tam to dopiero mają narypane (2)
ronda pinezki, ronda podwójne (ale bez odległości jak tu pomiędzy nimi, i 'ronda kwiatuszki (wiele rond dokoła)
niestety oprócz radosnej twórczości projektantów, po czymś takim jeździ się źle i 'kosztownie' bo czesto wymaga to nagłego hamowania i przyspieszania- 0 0
-
2016-08-08 14:57
prawda
- 0 0
-
2016-08-08 17:47
To jest fajne:
http://goo.gl/maps/fawLdExmFaG2
- 0 0
-
2016-08-08 08:50
To będzie generować gigantyczne korki.
Co w sumie w tej okolicy jest normą i tak. Ale przykładowo: kierowca A jedzie z Cedrowej na Łódzką. Na pierwszym rondzie pierwszy zjazd, na drugie nie wjedzie, bo samochody jadąca z Łódzkiej w Warszawską w lewo blokują rondo nr 2. Znając zapędy polskich kierowców, wszyscy będą blokowaćpierwsze rondo, bo miejsca między jednym a drugim będzie na max 2 auta. I się zatka
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.