• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Takiego ronda w Trójmieście jeszcze nie było. Duorondo na Ujeścisku

Maciej Naskręt
7 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.

Na zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej zobacz na mapie Gdańska na Ujeścisku powstają dwa minironda. Są na tyle blisko siebie, że tworzą duorondo. Kierowcy już zastanawiają się, jak po nim jeździć. Podpowiadamy.



Jak oceniasz duorondo na Ujściesku?

Od kilku lat Gdańsk jest poligonem doświadczalnym dla drogowców jeśli chodzi o budowę rond. Od pomysłów inżynierów ruchu w zakresie skrzyżowań z ruchem okrężnym (oficjalna nazwa ronda) kierowcom może się zakręcić w głowie.

Mamy ronda turbinowe - jedno z nich jest na Kokoszkach zobacz na mapie Gdańska - a także ronda wielopasmowe. Nie brakuje u nas minirond, a także gigantycznego ronda - największego w północnej Polsce, czyli ronda Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, którego średnica wynosi 130 m. Już po oddaniu do użytku zostało przemalowane z wielopasmowego na turbinowe.

Teraz wchodzimy w Trójmieście w nową erę skrzyżowań z ruchem okrężnym - duo-, tri- i quatroronda. Na razie, na szczęście dla kierowców, w Gdańsku będzie trzeba mierzyć się z tym pierwszym typem - duorondem. Powstaje ono u zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej.

Kierowcy, którzy przyglądali się pracom przy budowie tych skrzyżowań, mają mieszane uczucia.

- Wygląda to nieciekawie. Wysepka na środku obu skrzyżowań jest tak niewielka, że moim zdaniem kierowcy będą jechali na przełaj - martwi się pani Ania, nasza czytelniczka.
Duorondo na Ujeścisku. Duorondo na Ujeścisku.


Jak zatem jeździć po nowym duorondzie? Przede wszystkim należy pamiętać, że są to dwa odrębne skrzyżowania. Dlatego, po zjechaniu z pierwszego ronda, nie mamy już pierwszeństwa na drugim. By kierowcy nie mieli co do tego wątpliwości, stworzono niewielki łącznik między dwoma skrzyżowaniami. W tym miejscu kierowcy zyskali miejsce na zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa na kolejnym rondzie.

Niedopuszczalne jest również skracanie sobie drogi poprzez ścinanie skrzyżowań, zarówno jadąc od strony ul. Łódzkiej w kierunku ul. Cedrowej, jak i w przeciwnym kierunku. Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę, jadąc przez oba skrzyżowania.

Podczas jazdy należy pamiętać też o włączaniu prawego kierunkowskazu, jeśli na najbliższym zjeździe opuszczamy rondo. Przy skręcie w lewo lub zawracaniu na rondzie możemy włączyć (opcjonalnie) kierunkowskaz lewy.

Nietypowe ronda na Warszawskiej

Opinie (322) 4 zablokowane

  • Nikt tak nie potrafi skomplikować

    ruchu jak nasi drogowcy. Szczególnie dotyczy to oznakowań . Mogą wyprowadzić na księżyc.

    • 3 1

  • Właśnie wróciłam z zagranicy, i nasi kierowcy wszyscy jak jeden winni pójść ponownie zdawać egzaminy uprawniające do kierowania pojazdami, brak kultury, jazda lewym pasem a spróbuj włączyć kierunkowskaz to na pewno ma klapy na oczach, ja jestem zadowolona z rond bo te dają równą szansę włączenia się wszystkich do ruchu, a korki wszędzie są i będą bo my uważamy że ja mam tylko samochód i ja muszę jechać. A dla włodarzy Gdańska szacun bo dzięki nim jedźi się coraz lepiej.Jeszcze apel o zmniejszenie prędkości na naszej obwodnicy i przydałoby się trochę policji to by się nią całkiem fajnie jechało bo teraz koszmar codziennie wypadek i to po kilka. Bez radia Gdańsk nie ma co na nią wjeżdżać. Pozdrawiam wszystkich kierowców i trochę cierpliwości i kultury

    • 4 1

  • Żukowo duorondo

    Wystarczy spojrzeć na żukowo i jego podwójne rondo. Maga korek ze wszystkich stron.

    • 4 1

  • strasznie małe to to, jestem bardzo ciekawa jak tam autobus wykręci :/

    • 3 1

  • Godne pochwały

    Każde takie utrudnienie może się przyczynić do zmniejszenia plagi autoholizmu.

    • 1 1

  • Juz widzę te stłuczki,

    Przeciez ciemnogród sobie nie poradzi, buraczani polscy kierowcy.

    • 1 1

  • Jedno pytanie ? (1)

    Na ch...komu to rondo ?

    • 9 0

    • Rondo?

      Ale które?

      • 3 0

  • gucio (2)

    Uważam że te rąda to są dla rowerzystow a nie dla sam.ciężarowych i autobusów zwykłych czy przegubowych.Totalna głupota ale skoro miasto ma za dużo pieniędzyi chce gdzies je upłynnić.Ja jeżdżę autobusem przegubowym w zkm i jak tam skrecic nieprzejeżdzając przez srodek rąda.Może mi ktoś odpowie?

    • 1 1

    • Jeżeli jest to duży samochód ciężarowy i nie ma innej możliwości, to pewnie może ostrożnie i powoli przejechać przez wysepkę, bo nie jest ona otoczona zasiekami. Tak samo jak duży samochód ciężarowy może zachowując ostrożność skręcać z prawego pasa w lewo.

      • 1 0

    • "Ronda", a nie "rąda", oczy bolą.

      • 0 0

  • co z dużymi samochodami? (1)

    A kto mi powie jak mam nie ściąć wysepki skręcając w lewo kiedy w pracy jeżdżę ponad 6m sprinterem????? Dalej jest to auto do 3.5 T tylko dość długie.

    • 2 0

    • skoro starem wykręcisz to i sprinterem to zrobisz

      oczywiście bez zapieprzania 50 a 20, ale da radę

      • 0 0

  • Poproszę jeszcze o 10 progów spowalniających co 5 metrów i będzie gucio.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane