• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówkarze kontra Uber. Wojna billboardowa przy postoju

Maciej Korolczuk
21 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Wojna billboardowa to kolejna odsłona konfliktu między kierowcami Ubera a taksówkarzami zrzeszonymi w korporacjach. Wojna billboardowa to kolejna odsłona konfliktu między kierowcami Ubera a taksówkarzami zrzeszonymi w korporacjach.

Najpierw napis "Złodzieje", a potem zamazane dane kontaktowe na billboardzie wiszącym przy postoju taksówkarskim we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska - trwa kolejna odsłona sporu między kierowcami zrzeszonymi w korporacjach taksówkarskich a Uberem.



Z czyich usług korzystasz zamawiając taksówkę?

Wielkoformatowa reklama Ubera pojawiła się na billboardach w całym kraju kilka tygodni temu i jest częścią kampanii reklamowej firmy, która rzuciła wyzwanie korporacjom taksówkarskim. Głównie ze względu na ceny, bo są one niższe o kilkadziesiąt procent od stawek, za jakie swoich pasażerów wożą zwykłe taksówki.

Nowy gracz na rynku wzburzył taksówkarzy. Zawrzało na forach internetowych i na ulicach. Media donosiły o przypadkach napaści na kierowców i dewastacjach pojazdów. W internecie publikowano zdjęcia kierowców Ubera i ich pojazdów, pełne ręce roboty mają też pracownicy Inspekcji Transportu Drogowego wzywani do kontroli nielegalnych - zdaniem taksówkarzy - przewozów osób. Według ustawy o transporcie drogowym każdy, kto wykonuje usługę przewozu osób odpłatnie, musi bowiem posiadać licencję transportową.

Według danych Ubera ich statystyczny kierowca jeździ 6-letnią skodą fabią napędzaną paliwem LPG i jest mikroprzedsiębiorcą zwolnionym z podatku VAT.

Uber dzieli ich na dwie grupy: kierowców okazjonalnych (traktują współpracę dodatkowo, mają inne źródła dochodów, jeżdżą do 40 godzin w tygodniu) i stałych, dla których jest to główne źródło dochodu. Kierowca w Trójmieście, dla którego praca w Uberze jest zajęciem dorywczym, zarabia średnio od 1665 zł brutto miesięcznie do 4353 zł. Ci najbardziej aktywni mogą liczyć na pensję przekraczającą 7,5 tys. zł brutto (dane firmy Uber).

Wojna billboardowa we Wrzeszczu

Tym razem konflikt przeniósł się na nośniki reklamowe. Przy dworcu we Wrzeszczu, dokładnie na wysokości postoju dla taksówkarzy, zawisł billboard reklamujący nabór do Ubera. Pod napisem "Dołącz do Ubera jako kierowca" i stawką nawet 30 zł za godzinę widniały dane kontaktowe dla zainteresowanych kierowców. Zostały jednak zamazane czarną farbą. Wcześniej na podobnej reklamie w tym samym miejscu ktoś dopisał wielkimi literami "Złodzieje".

Pytani o Ubera taksówkarze nie chcą rozmawiać. Nie wiedzą też, kto i dlaczego niszczy reklamy konkurencyjnej firmy.

  • Postój taksówkarzy przy PKP we Wrzeszczu. W tle zamazana reklama ich konkurenta - Ubera.
  • Uber przekonuje, że jego kierowcy w Trójmieście zarabiają od 1,6 tys. zł miesięcznie do nawet 7,5 tys. zł (kwoty brutto).

Co na to Uber?

- Akty wandalizmu i niszczenia mienia pokazują tylko, jak bardzo konieczna jest racjonalna debata wokół rozwiązań z zakresu nowych technologii. Ludzie korzystają i z Ubera, i z taksówek - co więcej, badania pokazują, że Uber poszerza rynek, popularyzuje podobne rozwiązania sprawiając, że wszyscy mają więcej klientów i zachęca cały sektor do innowacji. Na te kwestie zwraca uwagę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - w wydanej w maju br. opinii UOKiK wskazał, że wejście Ubera na polski rynek pozytywnie wpływa na rozwój konkurencji i sytuację konsumentów - odpowiada Ilona Grzywińska, szef komunikacji Ubera w Polsce.
To kolejna odsłona konfliktu na rynku przewozu osób w Trójmieście. Przed miesiącem informowaliśmy o kontrolach ITD, przeprowadzonych na wniosek nieformalnej "grupy antyprzewozowej GAP" oraz związkowców z Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy RP. Zatrzymano wówczas dwóch kierowców i skierowano wniosek o ukaranie mandatem w wysokości 8 tys. zł.

Opinie (650) ponad 10 zablokowanych

  • Uzytkownik

    TAXI do piachu ! To są pokroje jezdzących kiosków ktore czeka ten sam los

    • 0 0

  • To jak jest z tym uberem, jest legalny czy nie? (51)

    • 129 11

    • Czy Uber jest nielegalny - już tłumaczę (10)

      Sam Uber nie jest nielegalny. Udaje firmę pośredniczącą miedzy kierowcą a klientem i umywa rączki od wszelkiej odpowiedzialności za legalność kierowców. Żaden kierowca Ubera nie ma możliwości jeżdżenia całkiem legalnie. Założenie firmy tylko powoduje, że nie mają jedynie na pieńku z US. Nawet jeżeli zrobi licencję taxi, to i tak nadal będzie nielegalnie jeżdził, bo przepisy nie zezwalają na rozliczanie się na podstawie jakiejś tam aplikacji tylko i wyłącznie taksometru. Wprawdzie jest coś takiego jak licencja na okazjonalny przewóz, która zezwala na brak taksometru ale umowa powinna być podpisana w siedzibie firmy a przypadkowy klient tego przecież nie robi.
      Uber ciągle powołuje się na innowacyjność. Taką innowacyjność ma tak samo długo Mytaxi i Itaxi ale jest dla odmiany całkiem legalne.

      • 54 10

      • Korzystanie z usług firmy Uber nie jest najlepszym rozwiązaniem. (5)

        Mówię tu o perspektywie klienta. Kierowcy zrzeszeni w tej firmie nie rozliczają się tak jak przewiduje prawo za świadczenie tego typu usług.

        Płacą mniejsze podatki niż tradycyjni taksówkarze, więc mniej środków wpływa do budżetu państwa. To teoretycznie odczuwamy wszyscy.

        Ponadto UBER jako firma zagraniczna nie rozlicza się kompletnie z zysków wypracowanych w Polsce z polskim fiskusem.

        • 19 44

        • Dla klienta uber jest sto razy lepszy niz złotówy. Cenę znasz z góry, widzisz kierowce na mapie, nie czekasz 10 min bo kierowca dopala fajke a już przyjął zlecenie. Cena z góry oraz mapki w rachunkach usuwają ryzyko oszustwa, obsługa klienta jest znacznie lepsza. Dodatkowo system ocen i usuwanie kierowców którzy świadczą słabe usługi.

          • 0 0

        • To co napisałeś jest właśnie z korzyścią dla klienta

          przecież jeśli zapłaci mniejszy podatek do budżetu państwa to więcej pieniędzy zostanie w jego domowym budżecie. Same zalety. A państwo zamiast utrudniać życie obywatelom niech zacznie mniej wydawać, ale to już temat na inny wątek

          • 5 0

        • Faktycznie to mnie przekonałeś do polskich taksiarzy jak nic...

          • 6 10

        • Itaxi

          Dlatego ja jeżdżę iTaxi - polski właściciel - płace przez apkę, dostaje fv wiec kazdy kurs 19%taniej. Widze od razu ile bedzie kosztowało. No i auta na ktore trafiam zdecydowanie na poziomie - nie to co pan z cebulowym wąsem z postoju.
          Uber jest ok ale po co nabijać kase firmie zagranicznej... (jakby ktoś nie wiedział myTaxi nalezy chyba do Niemców - dlatego ja korzystam z iTaxi - tak troche patriotycznie a nowocześnie :))

          • 18 8

        • Nie kłam

          Mają mikrofirmy, dochodowy placa

          • 23 12

      • (1)

        A taksiarze legalnie mogą okradać pasażerów oszukując na taxometrach?

        • 38 11

        • Bo to jest tradycja kolego. Nasza polska wielka taksówkowa tradycja :D

          • 21 3

      • Mozna jezdzic legalnie (1)

        Kolega wyzej nie wie o jednym przypadku, kiedy trasa jest znana z gory - wtedy jest to przewoz osob i wtedy nie potrzeba taksometru. Tak dziala Uber. Pozdrawiam

        • 46 15

        • A licencja rozumiem jest o auto na 8 lub 9 osób teraz ? I co cwaniaczku?

          • 7 13

    • teoretycznie nie (7)

      bo nie można przewozić osób odpłatnie bez licencji. O ile taksówkarze zachowują się jak buractwo, które pod pozorem "troski o bezpieczeństwo" chcą po prostu wykosić konkurencję z rynku, to trzeba jedno przyznać: nie jest to sprawiedliwe, żeby państwo od jednych wymagało licencji a od innych nie. Ale z naszego (klientów) punktu widzenia nie ma to znaczenia, bo uber, tak jak taxi- to po prostu kierowca z autem. Polecam Ubera bo jest tańszy niż taxi i tyle na ten temat.

      • 16 9

      • Hahaha (6)

        Jak jakiś szczyl udający taksówkę uderzy w ciężarówkę i stracisz nogi to wtedy się przekonasz czym się różni Uber od uczciwych i licencjonowanych przewozów. Jak ci nie wypłaca ubezpieczenia.

        • 1 9

        • (2)

          uczciwych przewozów? nono teoria godna hipokryzji. Podkręcanie taksometru, klikacz . objeżdżanie na około to klasyczne objawy uczciwości Chcesz jeszcze trochę tych uczciwych praktyk a jak znasz uczciwego zlotówe to daj na niego namiary

          • 1 0

          • T(h)e End - Nie obrażaj wszystkich taksówkarzy

            Faktycznie jakaś grupa tak robi ale poznasz takich po łysych pałach i dobrej furze a to Twoja wina że dajesz się golić - frajerów nie sieją. Zanim wsiądziesz - zapytaj ile będzie kosztował kurs. Zresztą w jakim środowisku się obracasz że każdy jest dla Ciebie złodziejem - znasz przysłowie o nożycach?
            A klasyczne objawy uczciwości pasażerów taksówek u Ubera już się skończyły - nie ma sensu uciekać (bo zapłacone z góry), nie można narzygać, narozrabiać bo Uber da klientowi szlabanik.
            Znam wielu uczciwych (i ciężko pracujących) "złotów" - przyjdź na postój i zareklamuj się cwaniaczku i tchórzu że darłeś mordę w internecie to Ci ich wskażę. I jeszcze jedno - wiesz dlaczego pracuje tak wielu (dla Ciebie) Dziadków? To czasem dla nich (dla mnie też) jedyne LEGALNE źródło dochodu. I Ty cwaniaczku kiedyś będziesz stary i wtedy przed emeryturą nikt Ciebie nie zatrudni dlatego Tobie BARDZO życzę - obyś został taksówkarzem. Amen.

            • 0 0

          • Ja jestem uczciwy. Nigdy nikogo nie oszukałem nawet na złotówkę. Ba, często jestem nawet w plecy, bo nie raz komuś daruje cześć należności albo nie za długo czekam bez taksometru. I co?

            • 0 0

        • może i tak

          ale jak młotek z palcem na kierunkowskazie co to niby 30 lat tak robi
          i wyskakuje z pasa obok bo akurat mu się spieszy pod słupek
          wprowadzi cię pod inne auto ( autobus ) to różnicy chyba nie odczujesz

          • 0 0

        • jak już strace te nogi to naprawde jaka to roznica kto mi wyplaci pieniadze?

          zreszta kazdy z was taksiarzy taki uczciwy niby, a jak tylko jest okazja by jechac bez taksometru i kasy to odrazu sie oczka robia wieksze...

          • 9 0

        • Klient dostanie kase z narodowego funduszu gwarancyjnego, ktory wyplaci kase za oszusta a sam oszust do konca zycia bedzie to splacal. Czyli za oszusta zaplacimy my kierowcy i podatnicy bo lewus nigdy tego nie splaci.

          • 1 0

    • zastanów się dwa razy (8)

      Jeżeli chcesz kupić flaszkę wódki lub fajki to idziesz do sklepu lub na stację benzynową czy zasuwasz na rynek kupić od Ruska??Na rynku będzie taniej,bez podatków,zarobi Rusek i ten sklep za wschodnią granicą.Z uberem jest tak samo-niby legalny,ale w razie kłopotów kierowca zostaje na lodzie.Z tej firmy nie ma żadnego pożytku dla Polski i Polaków-jest to zagraniczne korpo działające na pograniczu prawa,a zyski są transferowane za granicę.Do kierowców ubera!!! Ta firma nie przejmuje się waszym losem,jeśli okaże się,że macie problemy prawne,egzekucje,wyroki za łamanie przepisów.Uber wyciąga sobie gorące kamienie z ogniska waszymi rękami,a sam rączki umywa.Niedługo te korpo kopnie was w d....-projekt taxi autonomiczne

      • 2 1

      • no zastanów się, w sklepie szlugi za 12,50, od ruska za 5 PLN takie same (7)

        to gdzie idziesz? Kierowcy ubera mając działalność gospodarczą też płacą podatki w polsce, a że stanowią większość kosztów firmy to nawet to co wytransferuje uber za granicę to i tak kropla w morzu. Reszta kasy zostaje w kieszeni klienta który idzie do sklepu i kupuje inne dobra i dalej rynek napędza zamiast topić kase w podatkach i czarnej budżetowej dziurze. Chyba lepiej jak ludzie mają kase niż państwo prawda? Państwo nic nie produkuje, rynek to ludzie

        • 4 0

        • (4)

          Kłamiesz. Kierowcy ubera w większości nie maja działalności gospodarczych tylko za opłata 200-250 PLN są na lewo podpięci pod pośrednika zwanego partnerem uber.

          • 1 0

          • (3)

            Żeby być "podpiętym" musisz podpisać z takim partnerem umowę. Jaki rodzaj umowy to będzie - ich sprawa, ale z jakiej by to nie było umowy należności trzeba odprowadzić - ZUS, podatki wszelkiego rodzaju, opłaty świadczeń medycznych - wszystko. To teraz się zastanów - o co ten ból odbytu?

            • 0 0

            • (2)

              Taki, że czerpanie korzyści materialnej z nielegalnego procederu też jest nielegalne. Mecenasie z koziej wólki.

              • 0 0

              • papier wszystko przyjmie, a tak na prawdę jest takaluka w prawie że nie da się (1)

                powiedzieć że to nielegalne

                • 0 0

              • Jaka luka człowieku ? Ustawa jest jasna i sądy skazują kolejnych lewusów. O luce mówią tylko w uberze żeby łapać kolejnych idiotów.

                • 0 0

        • Pół Europy walczy z tym nieuczciwym dziadostwem (1)

          Sąd w Stuttgarcie zakazał Uberowi działalności na terytorium Niemiec,bo jest to nieuczciwa konkurencja i żaden pożytek społeczny.Jeżeli płacenie podatków jest dla ciebie bez sensu,bo zaoszczędzisz 5zł-to jak (nie życzę ci tego)trafisz np.do szpitala-sam zapłać rachunek za pobyt i opiekę.W Niemczech kierowcami Ubera byli głównie ci trochę bardziej opaleni od rodowitych mieszkańców,a więc ci co nie mają szacunku do prawa i porządku.Prawdziwy Niemiec nigdy w taki biznes by nie uderzył-bo wiedziałby jakie poważne konsekwencje karno -skarbowe,by go czekały.

          • 3 0

          • tylko połowa? Jestem zaskoczony bo sądząc po socjalistycznych zapędach myslałem że cała

            Pójdę sobie kupić ubezpieczenie prywatnie jesli tylko dam radę wyrwać z paszczy "państwu moją składkę ZUS". Natomiast akurat myto które płaci państwu taksiarz ma się nijak do mojego zdrowia. Państwo ma o wiele więcej głupich i niepotrzebnych wydatków i spraw którymi nie powinno się zajmować. Natomiast ja wolę zaoszczędzić i wspomóc finansowo innego ziomka któremu dam zarobić za zaoszczędzone pieniądze.

            • 0 0

    • Uber jest jak torrent

      to jakby taka stronka która sama w sobie nielegalna nie jest, łąćzy tylko nadawców z odbiorcami i zarabia przy okazji na reklamach

      • 0 0

    • (14)

      Jest w 100% legalny, tylko lobby taksiarzy nie potrafi zrozumieć, iż czasy tradycyjnej złotówy z kierowcą z wąsem odchodzą do lamusa.

      • 124 43

      • (7)

        Jak jest legalny to niech zalorza taksometry i kasy fiskalne. Wtedy niech jeżdżą po ich stawkach.

        • 33 54

        • (3)

          a po co taksometr? bardziej wierze mapom, satelitom i widze przed podroza jaka trasa pojade a nie tobie taksiarski zlodzieju ktory przewieziesz mnie na okolow i twojemu taksometrowi.

          • 56 8

          • (2)

            Bo takie są obecnie przepisy.

            • 7 12

            • (1)

              Bzdura. Przepisy są takie,że jest luka w prawie. Za to taksówkarze traktują to wadliwe prawo jako jakaś gwarancję swojego monopolu. To jakiś żart, tracą na tym konsumenci

              • 10 1

              • Nie luka w prawie tylko ochrona konsumenta młotki.

                • 0 1

        • Pisze się założą !!!!!!!!!

          • 2 1

        • Przecież nawet fakture możesz dostać - gadasz, a się nie znasz.

          • 55 7

        • Mają w aplikacji później dostajesz koszt transakcji opłatę pobiera z konta wszystko bezgotówkowe

          • 51 8

      • Tak??? (1)

        Ciekawe co bedzie jak spotkasz sie z ITD.
        8 K mandatu.... Hehe

        • 14 27

        • Do tej pory jeszcze nikt nie zapłacił 8k.

          I jeśli już to kary administracyjnej, a nie mandatu ubeku jeden!

          • 3 0

      • Jeśli jest w 100 % legalny to za co te kary po kilka tysięcy ? za niewinność ? (2)

        • 71 11

        • za brak licencji u poszczególnych taksówkarzy,

          bo sama firma jest legalna i jeśli kierowca jest uczciwy to dodatkowo ma wykupioną licencję

          • 5 0

        • Za niewinność

          Winni nie muszą się bać

          • 25 13

      • Jest nielegalny ale nie ma jak ich złapać :)

        • 1 8

    • nie jest

      • 0 0

    • kierowca przewozi ludzi nielegalnie!! i zato własnie dostaje mandat na 8 tys zł (1)

      uber jest legalny bo nieprzewozi ludzi !!Robią to kierowcy nielegalnie i zato dostaja mandaty..Równie dobrze mozna przewozic ludzi nielegalnie bez placenia frycowefo uberowi,kara bedzie identyczna!!Róznica jest tylko taka ze Uber pobiera prowizje za odnajdywanie kierowców!!

      • 13 7

      • Najpierw szkoła

        gamoniu - słownik i naucz się pisać! Później naucz się jeszcze myśleć, bo Uber pobiera prowizję za Klienta, a nie za kierowcę. Jeżeli jeździsz tak, jak myślisz i piszesz, to ja bym do twojego taxi nie wsiadł.

        • 2 2

    • Oczywiście że legalny to złotówy mówią że nie legalny bo oni są mało pojętni i nie ogarniają zasad

      • 1 1

    • Sprawdź-wszystko znajdziesz w necie.

      24 wyroki-większość prawomocne
      42 sprawy w toku
      4kary administracyjne (po 8000zł)

      Uber jest legalny-on tylko namawia;nielegalny jest przewóz-dlatego kierowcy są karani

      • 17 4

    • jest legalny i tańszy od taksówek !!!

      • 20 17

    • Jest legalny

      ale można dostać mandat (tez legalny).

      • 39 6

  • Uber?? (7)

    Ciekawe gdzie te wszystkie cwaniaczki co tu się tak mądrują będą dzwonić w święta i sylwestra ? Na ubiera ....może po was przyjedzie za parę godzin!!!!!

    • 18 44

    • Zenada

      Nawet w sylwestra bylo sporo uberow a wy kasowaliscie jak za zboze je...ne zlotowy

      • 0 0

    • taksówkarze tez nie sa najlepsi w zeszłym roku zamówiłem taksówkę w firmie x pare dni wczesniej, jechałem z zona na bal sylwestrowy i... pani rano potwierdziła wszystko a wieczorem ani taksówki ani kontaktu z firma

      • 1 0

    • Kto przyjedzie ?

      Przyjedzie Uber i to w kilka minut a nie godzin. I nie przełączy w ciągu dnia taksometru na 3 czy 4 taryfę w trakcie kursu , nie będzie liczył przekroczenia granic miasta

      • 0 0

    • Jak się nie znasz to nie zabieraj glosu

      • 0 0

    • uber

      Ty tym swoim śrotem też dojedziesz dopiero za parę godzin.....to co za różnica

      • 2 0

    • Zainstaluj aplikacje tam widac jaki jest czas oczekiwania, i nie wypisuj bzdur w ktore sam niewierzysz

      • 7 0

    • a złotówa już migusiem leci?

      • 11 2

  • Taxi Gdańsk

    Zanim nazwiesz kierowcę Taxi złodziejem to sprawdź jego cennik na bocznej szybie i możesz jeździć dużo taniej jak w Uberze ( np .MyTaxi ma promocje nawet 50% rabatu za każdy kurs) lub zapłacić kiklukrotnie więcej jak wsiądziesz do pana Targu Węglowy,pod hotelm Scandic,PKS,GALERIA BAŁTYCKA i itp.postoje gdzie stawka za 1 km wynosi nawet 8 zł i więcej.
    Rekord za kurs z Gdańska do Sopotu to 300 zł i to jest już bandytyzm.
    Masz wybór,a Uber działa nielegalnie i tyle.

    • 2 1

  • Uber

    Jechałem Uberem jak się okazało na jakimś mnożniku X 5 i zapłaciłem 3 razy więcej jak za taksówkę.
    Śmieszą mnie Ci zwolennicy tej nielegalnej działaności.

    • 1 2

  • Legalni

    Tytułem wstępu.
    Chłopczyku zanim kogoś nazwiesz złodziejem to zastanów się co piszesz i czy masz na to dowody ,bo w sieci nikt nie anonimowy i możemy Cię pozwać do Sądu za bezpodstawne oczernianie.

    Skoro apka jest przyszłością to dlaczego ITaxi i MyTaxi ( to samo co Uber) mogą działac legalnie a Uber nie musi???
    Dlaczego jest tańszy ponieważ kierowca Ubera nie płaci,
    > 100% większego OC i AC za samochód ( wymagane prawem ubezpiczenie 5 osób)
    > nie płaci kikaset złotych do korporacji lub prowizji np.MyTaxi i ITaxi
    > nie ma kasy fiskalnej i taksometru ( zakup,serwis,montaż) co obowiązkowe przy prowadzeniu powyższej działąności
    > nie płacą w Polsce podatków (siedziba w Holandii oraz brak otzrymania faktury za kurs)
    > oznakowanie auta ( logo korpo,kogut)
    > brak licencji czytaj: pozwolenia na przewóz osób samochodem w celach zarobkowych
    > droższe o 50% przeglądy techniczne

    Reasumując omijają wiele kosztów stałych które ponosi legalna Taxi i stąd niższe ceny .
    Dla mnie Uber może sobie być ale na takich warunkach jak każda Taxi i wtedy czekam na opinie ile płacicie za kursy.

    • 0 0

  • Uber to przekręt

    Do wykonywania działalności gospodarczej w zakresie przewozu osób samochodem osobowym potrzebna jest licencja. Wykonywanie przewozów zarobkowych osób bez licencji grozi karą w wysokości 8000 zł.
    Dodatkowo przewozy okazjonalne osób wykonywanie przez przedsiębiorcę pojazdem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu do 7 osób łącznie z kierowcą, który nie stanowi jego własności lub też nie jest użytkowany przez niego na podstawie umowy leasingu, również zagrożone są karą 8000 zł - nawet wówczas, gdy przedsiębiorca posiada licencję.
    Wszystkie przewozy UBERA to przewozy okazjonalne.

    • 0 1

  • Jestem za tym aby ' Uber ' istnial (47)

    Ubera sie niszczy z zawisci iz ktos wpadl na dobry pomysl. Zauwazmy ze ci co chca Ubera zniszczyc potem chca robic tak samo jak Uber wiec stad wniosek ze to zawisc i zazdrosc. Ktos kto wpadl na pomysl stworzenia Ubera zwyczajnie byl bardziej kreatywny od innych i nikt taksowkarzom nie bronil przed stworzyc czegos lepszego.. W glowach taksowkarzy raczej tkwi PRL z monopolem i to jest problem a nie Uber. Uber to po prostu system taksowek dostosowany do 21 wieku a dawni taksowkarze nadal sa w PRLu i stad ich zlosc . Od lepszych nalezy sie uczyc a nie ich niszczyc bo Uber to nowa forma taksowek i sytstemu oraz dbalosc o potrzeby klienta a nie o monopol PRL.

    • 661 83

    • Taksówkarskie prymitywny niszczą Ubera z niemocy i głupoty! (18)

      Agresywni taksiarze to prymitywy i chamy, bez pomysłu na coś nowego. Klepią rozwiązanie (taxi) sprzed stu lat i jeszcze próbują cofnąć czas! Tępaki nie wiedzą, że na zachodzie niektórzy zawodowi taksówkarze, wtedy gdy akurat mają "oczko" w pracy przemieniają się w "uberowców" , tzn. Są elastyczni na potrzeby rynku (są zarówno taxi jak i zalogowani do uber). Natomiast chamy bez pomysłu reagują agresją i są kapusiami (kablują na uber do itd). Żenada!

      • 28 11

      • (16)

        Sam jesteś prymitywem jeśli nie rozumiesz że nielegalna działalność nie może być konkurencją.

        • 10 20

        • Uber jest legalny wiec nie klam. (15)

          Uber jest legalna firma, zarejestrowanym podmiotem gospodarczym , wydaje rachunki itd. . Nikt nie broni TAXI stworzyc podobnej aplikacji jak Uber .

          • 16 6

          • (14)

            Jesteś niedoinformowany, w Polsce aby zarobkowo przewozić ludzi trzeba posiadać licencję oraz otworzyć działalność gospodarczą, inaczej jest to niezgodne z prawem. Dlaczego kierowcy ubera tego nie zrobią!?

            • 8 12

            • jak zawozisz swoim samochodem matke, zone , kolege itd to zakladasz firme na ten czas ? (7)

              zapominasz ze jak swoim samochodem gdzies zawozisz swoja matke, ojca, zone, kolege itd to jest to transport osob. Jezeli nie pobierasz za to oplaty od matki to popelniasz przestepstwo . Czyli rozumiem ze abys zawizl matke czy żone do pracy lub znajomego ty masz wykupiona licencje i zalozona firme ?........bo zapominasz ze tzw. licencja to uprawnienie do przewozu osob. Masz licencje zeby matke czy zone wozic ?.

              • 7 7

              • (6)

                Oczywiście że możesz wozić nie biorąc pieniędzy, ale kierowcy ubera biorą, może okrężną drogą ale biorą i wtedy popełniają przestępstwo.

                • 6 4

              • Nie biorą (3)

                Kierowca Uber nie pobiera opłat i między innymi dlatego nie muszą mieć na stanie kas fiskalnych. Uber pobiera opłatę i wystawia rachunek za usługę, a każdy kto z usługi korzysta - robi to za pomocą aplikacji na Androida albo IOS, którą musiał zainstalować. A jak już zainstalował, to jej regulamin zaakceptował. Tak ciężko to pojąć?

                • 1 1

              • Haha (2)

                Tak cieżko ci pojąć ze bredzisz jak 6 latek?

                • 2 0

              • Warunki korzystania z Uber - wypis z Warunków, pkt 4: płatność. (1)

                "Wszystkie Opłaty są należne natychmiast, a Uber umożliwi realizację płatności przy wykorzystaniu preferowanej metody płatności wskazanej na Koncie Użytkownika, a następnie prześle Użytkownikowi pocztą elektroniczną potwierdzenie płatności. "

                Przeczytaj w całości i przestań bredzić.

                • 0 0

              • a badania lekarskie ???

                osobiscie nie chiałbym jechac z pseudo kierowca bez wymaganych badan psychologicznych .... aby byc kierowca zawodowym nalezy miec takie badania

                • 0 0

              • placa podatki wiec moga brac pieniadze. (1)

                uber rachunki tez wystawia kolego. To ty raczej nielegalnie wozisz mowiac ze darmo . Jak wozisz matke darmo to wystaw rachunek na taki kurs darmowy ?. bo to ze darmo wcale nie upowaznia zeby rachunku nie wystawiac.

                • 2 4

              • Widzę że ta rozmowa jest jak prochem o ścianę, zapraszam do lektury przepisów o transporcie, przewozie osób i powrót do dyskusji.

                • 4 2

            • (2)

              ....bo trzeba zapłacić 1100pln miesięcznie zus? A może trzeba w dowodzie rejestracyjnym zrobić wpis taxi, w wyniku czego auto traci przy sprzedaży połowę wartości rynkowej? albo trzeba zapłacić 20-50 lub 100 procent droższe ubezpieczenia za auto? Albo zrobić badania psychofizyczne za 350pln? Kupić kasę fiskalną 1500-2000pln? Dodatkowe przeglądy techniczne co roku 200pln? A może zaliczyć kurs z topografii miasta, oraz być nie karanym?... Nie rozumiem jaki problem zalegalizować działalność i być legalną konkurencją?!

              • 10 4

              • ja też nie rozumiem po co taksiarze chcą płacić tak duże haracze

                zamiast pracować bez tych wszystkich obciążeń i obniżyć ceny dla klienta

                • 2 1

              • Ruiny rfn

                To Mnie dziwi jak te Wasze ruiny przechodzą badania techniczne.Na Ubera się sadzicie a lewizne robicie. Taksówkarz to najmądrzejszy człowiek w RP jak się z nimi rozmawia. Wszystko wiedzą.

                • 7 2

            • UBER (2)

              Bo kierowy UBERA nie mają tylko licencji, mają działalność, bo taki jest obowiązek w UBERZE, nie wierzysz idz na spotkanie i zostań UBERem. Ja sam do swojej działalności moge poprosić o fakturę VAT za przejazd, jak oni to robią nie wiem. Wiem żę mam fakturę

              • 3 1

              • (1)

                Nie mają obowiązku. Mogą być zatrudnieni bez firmy pracując przez wewnętrzne korpo/pośrednika który zatrudnia kierowcę na śmieciówcę ;) Nie chwalili się?

                • 2 0

              • No to niech zatrudnia na smieciowce. ZUS tak czy siak ktos oplacic musi. Wiec twoje wywody jakoby Uber nie placic ZUSu i podatkow legna w gruzach.

                • 3 0

      • U nas też

        jeżdżą kierowcy taxi pod Uberem, tylko to są ci normalni i nie pajacują :)

        • 2 1

    • Zgadzam się Kiedyś w Tczewie były koncesje na taxi około 100 na 60 tyś mieszkańców robili co chcieli większość ubeków i byłych policjantów protestowali kilka lat żeby nie uwalniać ,jak uwolnili nie ma koncesji to Nowi potrafią jechać z punktu A do punktu B na terenie miasta za 10 zł i im się to opłaca, a ja jak jadę w dwie ,trzy osoby to wolę jechać Taxi niż śmierdzącą komunikacją bo wychodzi taniej .Można ale jak złotówa chce mieć od razu kupę kasy to są tego efekty.
      Widać że za 10 zł też się opłaca bo nikt by nie dokładał do interesu .

      • 0 1

    • Tradycyjni taxiarze zapominaja ze jakby mieli kursy polowe tansze to by dwa razy wiecej zarobili. (11)

      Ludzie by korzystali z Taxi jakby byly min. polowe tansze to by sie zwiekszyla 10 rrotnosc kursow . Lecz i 10 razy wiecej by taxi musialo pracowac i chyba tu tkwi sedno jak malo robic ale duzo zarobic. Uber postawil na wygode klienta , czestotliwosc i paradoksalnie jak widac majac niskie ceny zarabia 100 razy lepiej niz tradycyjni taxiarze i jak widac taxi nadal nie umie tego pojac i zrozumiec na czym polega logiczna ekonomia.

      • 18 9

      • Z ciebie taki sam ekonomista jak z petru (9)

        Uważasz, że teraz gdy kierowca w godzinach szczytu jest w stanie zrobić np. 3 krótkie kursy (ze wzgledu na korki, czas dojazdu i oczekiwanie na klienta) to po obniżeniu ceny o połowę byłby w stanie zrobić ich 30? Sami eksperci

        • 10 7

        • to zmień pracę (3)

          Jak sie nie podoba i nie opłaca proste albo idź do ubera

          • 1 1

          • (2)

            Poszedlby do Ubera, ale tam jest wymog nie do przeskoczenia dla typowego Janusza z taxi, minowicie samochod nie starszy niz 10 lat. Teraz popatrz na zdjecie do artykulu to zobaczysz, ze najmlodsze auto na zdjeciu ma 15 lat. Najstarsze ponad 20.

            • 4 0

            • Bzdury (1)

              Pieprzysz bzdury. Uber już dopuścił auta 15 letnie. A co do Taxi to ja swoje 7 letnie segmentu D wymieniam właśnie na nowe z salonu. I to nie śmieszna Fabie czy i20.

              • 0 0

              • tylko na śmieszne auto z segmentu D

                • 0 0

        • glupis jak but. (4)

          sam napisales ze kierowca robi 3 krotkie kursy !. To teraz pomysl dlaczego ma tylko takie 3 krotkie kursy ?..bo rozumiem iz chodzi ci o fakt ze jak masz tylko 3 krotkie kursy to chcesz miec drogo zeby zedrzec i miec dobra dniowke. Sam podales przyczyne tego iz te 3 krotkie kursy sa spowodowane tym iz malo ludzi jezdzi bo jest zbyt drogo..........Zalozmy ze masz 3 krotkie kursy i to cena 150 zl wiec kazdy kurs po 50 zl ..wiesz ze aby inni zarobili 50 zl dziennie to musza pracowac 10 godzin a ty chcesz za jeden kurs 50 zl czyli godzina pracy i to jest ok wedlug ciebie ?.........to zaloz ze jak bedziesz mial taniej to bedziesz mial co dnia 10 klientow i dziesiec krotkich kursow lecz po 30 zl i co ? zarobisz wiecej mimo nizszej ceny ? ......ano tak kolego.

          • 4 4

          • Naucz się czytać ze zrozumieniem. (3)

            Jest w STANIE fizycznie wykonać 3-4 krotkie kursy lub jeden czy dwa dłuższe. Więcej po prostu się nie da, nie z powodu braku klientów a braku czasu. Widzę że poza tym nigdy nie jechałes taksówką bo pisząc krótkie kursy mam na myśli takie po 10 zł bo takie są stawki w tanich korporacjach. Wychodzi 30-40 zł odlicz paliwo, podatek, zusy, amortyzację i później nazwij tego gościa nierobem

            • 2 2

            • fizycznie dziennie tylko 3 kursy ? co ty chrzanisz ? (2)

              mam znajomego taksiarza to dziennie robi min 10 kursow . Kurs to zaledwie godzina . Ty tylko chcesz 3 godziny dziennie pracowac i miec full kasy ? zdrowy jestes ?..niezly przekreciaz z ciebie . Taaa kurs za 10 zl ))) chyba po jednej ulicy od sklepu do sklepu .

              • 5 1

              • W godzinę. (1)

                Nie pomyślałem, że można nie zrozumieć ze chodzi o stawki godzinowe

                • 1 0

              • tyle ze to tez bez sensu skoro kursy to czas .

                sam napisales ze dziennie moze tylko zrobic 3 kursy to teraz pomysl sam ). Kurs nawet spory to godzina a ty napisales ze moze zrobic tylko fizycznie 3 kursy czyli 3 godziny . Nawet zaloze ze kurs to 1,5 godziny to 3 kursy to zaledwie 4,5 godziny .......jakbys nie liczyl to opisales chyba kogos kto chce dziennie jezdzic 5 godzin a zarobic . To rob 20 kursow i zarobisz. Ludzie dzis w wiekszosci pracuja po 12 godzin za gora 80 zl dziennie a ty chcesz przez 4,5 godzin zarobic ? )..co to za taksowkarz jak fizycznie jest w stanie tylko trzy kursy zrobic ? chlopie )

                • 3 1

      • TAXI kierowce to anioły ???

        Taksówkarze narzekający na UBERA najpierw spójrzcie między sobą- ile osób ma poprzestawiane liczniki że dodatkowe impulsy bije ?? Ile osób celowo ma wyższe stawki (zwłasza poza korporacjami) i zamiast 20 zł nagle masz rachunek na 60 (raz tak miałem). Ile waszych taksówek to 20 letnie złomy z muzeum komunikacji ???
        Raz miałem sytuację że administracja z Ubera chciała mi oddać 2 zł bo kierowca pojechał drasą dłuższą od standardowej a w taryfie nawet jak poproszę taksówkarza to i tak jedzie swoją drogą.
        Drodzy taksówkarze kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień.

        • 8 1

    • Jasne jasne (2)

      A ktoś kto wymyślił torrenty był bardziej kreatywny niż nerflix. Poco legalnie płacić opłaty skoro można kraść. ?

      • 1 1

      • (1)

        Polskie prawo zezwala na ściąganie pewnych materiałów, np. filmów.

        • 0 0

        • Tak samo jak zezwala jeździć samochodem. Co nie oznacza ze można bez zezwoleń wozić zarobkowo ludzi.

          • 0 0

    • Uber to nie taksówki. A co do innowacji to w korporacjach już dawno były takie rozwiązania, tylko jeżeli ktoś nie jeździ to nawet nie miał możliwości się z tym zapoznać, ale pierwszy w oczernianiu.

      • 1 0

    • (1)

      A jak będzie już tylko uber to on nie będzie monopolista? Oczywiście wtedy też zadba o was drodzy klienci

      • 3 2

      • Jak będzie monopolista to co?

        Ceny podniesie? Wtedy konkurencja sama się znajdzie

        • 1 0

    • (3)

      Uber jest w Polsce NIELEGALNY, NIE MOŻE PRZEZ TO BYĆ KONKURENCJĄ !!!!

      • 10 15

      • Jeżeli Uber nie może być konkurencją

        to po jaki ch...j ten płacz?

        • 1 0

      • uber jest legalny jakbys zapomnial.

        To ze ktos jest tanszy i lepszy nie swiadczy ze nielegalny. Gdyby Uber byl nielegalny to USA by nie zarejestrowalo jego dzialalnosci. . Czy jak ty swoim samochodem zawozisz gdzies matke czy zone, znajomego to dzialasz legalnie czy nie ? bo to tez transport osob .

        • 7 3

      • Zatem trzeba zmienić przepisy

        To jedyny logiczny wniosek.
        Ale złotówom-lachociągom to się w ich malutkich pałkach nie mieści.
        Protestują, bo są zbyt ograniczeni aby ogarnąć aplikację uber.

        • 12 2

    • Jestem za tym żebyś się nie wypowiadał

      Złodzieje podatków nie płacą, okradają nasze państwo to jest dopiero mentalny PRL, jak ci się nie podobają cywilizowane zasady życia w społeczeństwie to się do Rosji wyprowadź.

      • 3 2

    • Ci taksowkarze tradycyjni TAXI sie dzis jawia niczym ci co chcieli aby wiecznie istnialy maszyny parowe. (1)

      Sa opisy jakie byly protesty jak swiat przechodzil na Elektryfikacje . Cale organizacje sie tworzyly aby udowodnic ze maszyna parowa to szczyt osiagniecia ludzkosci . Niszczyli i sabotowali budowe nowych elektrowni, byly protesty , byly walki .................Lecz dzis zostal nam z epoki maszyn parowych jedynie czajnik do gotowania wody )..........Postepu i rowoju nie da sie zatrzymac jak sie wielu wydaje .

      • 40 9

      • Da się a i cofnąć się idzie ostatnie wybory to udowodniły :)

        • 14 5

    • powinny byc tyko taksowki konne i dorozki ciagniete przez konie a nie samochody !

      Taxi powinno zakupic konie i na koniach wozic klientow lub dorozkami . Kiedys dorozki podjezdzaly ciagniete przez konie a nie jakies zlomy. Na koniu mozna nawet przez las w nocy klienta szybciej dowiezc do celu . Kazdy w domu powinien miec taki sznurek w scianie i te sznurki by szly w rurze do bazy i wtedy jakby ktos pociagnal sznurek to by byl znak ze ma podjechac taxi na koniu .Logiczne przeciez ..

      • 26 1

    • mam w nosie saudyjskiego Ubera

      mam w nosie saudyjskiego Ubera

      • 11 58

  • Polska to innowacyjny kraj

    Cierpy to konfidenci! Dzwonią na psy, żeby ubertasy dostali głupi mandat. Grunt to dobre imie!
    A swoja drogą w uber jeździ na całym świecie. Byłem w usa to po baletach tylko tym jeżdziliśmy

    • 0 0

  • uczciwy

    zapytalem grzecznie pana z taksowkarza z normlanej taksowki z korporacji co sadzi o uberze.tak sie podpalil ze prawie chcial mie bic.troche przesadzil wiec go podsumowalem szybko.przyjechal starym zlomem bez jednej wycieraczki.na tablicy kontrolka od poduszki powietrznej.abs I check engine.po tych argumetach zamknal jape powiedzialem ze dzwonie po policje bo jezdzi niesprawnym autem I wozi ludzi zarabiajac na tym.zawiozl mnie na miejsce zaplacilem specjalnie karta I niech wypierdziela pajac

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane