- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (352 opinie)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (261 opinii)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (59 opinii)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (103 opinie)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (188 opinii)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (253 opinie)
Trzech chętnych na budowę węzła Chylonia
Trzy firmy złożyły oferty na budowę węzła integracyjnego Chylonia . Najtańsza opiewa na ponad 45 mln zł. To o 15 mln zł mniej niż w pierwszym przetargu, ale o 10 mln zł więcej, niż miasto planowało wydać. Teraz urzędnicy przeanalizują oferty i podejmą decyzję, czy wydać więcej, czy też ogłosić trzeci przetarg.
Przypomnijmy:
- W grudniu otwarto oferty w pierwszym przetargu.
- Jedyną złożyła firma Budimex.
- Wyniosła 60 mln 529 tys. 669 zł 17 gr brutto z realizacją przez dwa lata.
- Gdynia zamierzała wydać 30 mln 912 tys. 541 zł 40 gr brutto, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
- Rozpisano nowy przetarg, a Gdynia założyła, że wyda ponad 35 mln zł.
Do drugiego przetargu przystąpiły już trzy firmy:
- Budimex SA. - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
- Warbud SA. - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
- konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.
- Powtórzenie przetargu na węzeł Chylonia przyniosło efekt. Mamy aż trzy oferty, które teraz będziemy analizować pod względem formalnym. Cieszę się, że teraz mamy możliwości wyboru i liczę, że w najbliższym czasie przejdziemy do realizacji tej jakże ważnej dla mieszkańców Chyloni inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Co się zmieni po przebudowie?
W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.
Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
Opinie (92) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-11 13:19
a remont dworca w gdańsku ponad 100 milionów. (2)
- 3 0
-
2019-06-11 17:49
To też wina Szczurka???
- 3 0
-
2019-06-11 13:40
A do końca remontu bardzo daleko.
- 2 1
-
2019-06-11 07:03
Hmm... Wycena rozmija się z najtańszą ofertą o 30%. (9)
Niekompetentni urzędnicy czy chciwe konsorcja budowlane? Wiem, że wyliczanie wartości przetargu to ciężka robota i wiele osób nad tym spędza naprawdę sporo czasu, ale różnica jest dość znaczna.
- 29 10
-
2019-06-11 07:05
Raczej chodzi o to żeby nic nie robić. (2)
To dobry powód żeby ogłosić kolejny przetarg a czas leci:)
- 10 4
-
2019-06-11 17:48
piszesz bzdury - kolejny fachowiec internetowy
- 1 1
-
2019-06-11 07:07
Dobre!
Od tej strony do tego nie podchodziłem, genialne w swojej prostocie. Dało mi to do myślenia ;-)
- 7 2
-
2019-06-11 17:46
Ludzie, tu nie ma trafnych i nietrafnych kalkulacji.
Wyceny do przetargów publicznych robi się wg katalogów sekocenbud, które opisuja średnią cen z rynku w danym kwartale. Nie ma innej standardowej metody, a próby stosowania wycen "na czuja" to szarlataneria. Zaś firmy wykonawcze sobie kalkulują tak, aby odbić sobie straty z ostatniej pięciolatki, gdy ceny poszły pionowo w górę, a rekompensat nie było. I te firmy nie muszą się tłumaczyć ze sposobu wyceny. Po prostu podają kalkulację i już. Bierzesz albo nie.
- 4 1
-
2019-06-11 16:48
Tanie mieso jedza psy
- 0 0
-
2019-06-11 08:43
Lepiej porównaj ofertę najdroższą - 65 mln, z najtańszą - 45 mln, czyli 20 mln różnicy. (2)
Oczywiście, Budimex za 65 mln zbuduje w 86 tygodni, a Roverpol 96 tygodni, ale skąd taka różnica aż 20 mln zł? Czy Budimex przeszacował i chce zarobić, czy może Roverpol w akcie desperacji, żeby wygrać dał taką dumpingową cenę?
- 3 0
-
2019-06-11 15:56
Roverpol - Hiszpańska firma a Hiszpanie są znani w Europie jako Spanish suicide, którzy nie doszacowują kontraktów.
- 1 0
-
2019-06-11 09:12
I tak pewnie będą opoznienia żaden z nich niedotrzyma terminu
A 20 mln to trochę duże roznica , dziwne bardzo. I rozkopia A potem bez robic 5 lat zamiast 2
- 2 1
-
2019-06-11 13:12
Urzędnicy nie sporządzaja kosztorysów tylko projektanci dokumentacji projektowej.
hejt stop
- 0 0
-
2019-06-11 13:52
Puste Plany (2)
Kompletnie bezmyslne planowanie! Zanim cokolwiek sie rusza (np.targowisko Chylonia) trzeba wczesniej miec plany i informowac w czasie co bedzie! Gdynia jest kompletnie bezmyslna,planowanie jest czyms obcym (Plyta Redlowska,Maxim w Orlowie itd,itp).....Ja sie pytam,czy w Urzedzie Miejskim siedza amatorzy czy ludzie odpowiedzialni za Miasto i jego rozwoj! Czas tam na porzadne zmiany i to szybko! Wydaje mi sie w 100%,ze czaka sie na Dewelopera i on to "jakos" zrobi! Kochani...minie wiele lat za nim cos tam sie urodzi!!!! Pozdrawiam
- 6 0
-
2019-06-11 15:49
Nie w urzędzie siedzą kumaci ludzie ale w tym mieście to nie oni podejmują decyzje...tylko sama góra
- 1 0
-
2019-06-11 14:41
Amatorzy i dyletanci. Wezeł na Chylonii. A po co pytam
- 3 1
-
2019-06-11 15:14
A gdzie MTM ??? Toż to szok, przeciez oni mają jedna koparke, jeden walec i 10 ludzi dali by radę !
- 4 3
-
2019-06-11 14:55
na razie trzeba wstrzymać w szystkie miejskie inwestycje ponieważ ....
powoli trzeba się przygotowywać i gromadzić kase na Sylwestra na Skwerze ! acha i na koniec lata jeszcze samolociki !!!!!
- 7 1
-
2019-06-11 14:44
Znowu ten Ucyk. dramat jakiś
- 4 0
-
2019-06-11 07:51
Takie wysokie ceny wnikają z absurdalnego wymogu gwarancji (2)
Firmy wykonawcze dokładają ok. 2-3 % ceny za każdy rok gwarancji. 8 lat to nawet GDDKiA nie żąda bo wie, że wtedy oferty są wywalone w kosmos.
Wykonawcy mają taki tok myślenia - podnieśmy ofertę o 20 % z tytułu gwarancji a jak trzeba będzie naprawiać to i tak już Zamawiający nam zapłacił w momencie wyboru oferty. A jak nie trzeba będzie naprawiać to mamy 20 % ekstra zarobek.- 18 2
-
2019-06-11 08:13
(1)
w ogóle ustalenie kryterium wyboru ceny i dołożenie do tego x lat gwarancji jest bez sensu. Nie dość, że musisz dać mega niską cenę i siłą rzeczy robić na najgorszych materiałach, z drugiej przez x lat żyjesz w niepewnosci że wezwą cię do kosztownej naprawy czegoś, co na ich własne życzenie było lepione z byle czego
- 6 1
-
2019-06-11 13:27
A jakie niewłaściwe materiały masz na myśli?
- 1 0
-
2019-06-11 11:58
Może Redakcja napisze, co słychać z inwestycją:
Budowa węzła integracyjnego Gdynia Chylonia Etap II Północny?
to tez wesoły temat
a właściwie jego aktualny brak....- 4 1
-
2019-06-11 10:39
Co za partacze! (1)
Kto w tym urzędzie odpowiada za przetargi?!
90% inwestycji drogowych w trojmiescie nie jest wykonana bo ktoś zawsze ma problem z oszacowanie realnej ceny! Może czas na zmianę? Szkolenie?- 7 2
-
2019-06-11 11:31
To celowe działanie ludzi szczura
- 1 1
-
2019-06-11 08:07
Gdynia to inwestycyjna pustynia. (2)
- 20 3
-
2019-06-11 10:46
Za to imprezowo - Cudawianki: (1)
Opener, Red bull, Samolociki, żaglowce, Iron Many, Sylwester, i mecze Arki, i jeszcze pewnie by się nazbierało. O właśnie w niedzielę Gdynia Blues Festival na bulwarze.. i jeszcze Ladies Jazz Festival, festiwal kultur świata Globaltica, Męskie Granie.
Z wywiadu z W.Sz. na Onecie: "Opener to duży zastrzyk wpływów dla hotelarzy, sklepikarzy, restauratorów czy taksówkarzy, a więc także dla budżetu miasta." - to jest skala myślenia tego człowieka.- 5 2
-
2019-06-11 11:29
Duży zastrzyk. Niech powie konkretnie ile?
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.