• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzech chętnych na budowę węzła Chylonia

neo
11 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tak ma wyglądać Węzeł Chylonia po przebudowie. Tak ma wyglądać Węzeł Chylonia po przebudowie.

Trzy firmy złożyły oferty na budowę węzła integracyjnego Chylonia zobacz na mapie Gdyni. Najtańsza opiewa na ponad 45 mln zł. To o 15 mln zł mniej niż w pierwszym przetargu, ale o 10 mln zł więcej, niż miasto planowało wydać. Teraz urzędnicy przeanalizują oferty i podejmą decyzję, czy wydać więcej, czy też ogłosić trzeci przetarg.



Przypomnijmy:

  1. W grudniu otwarto oferty w pierwszym przetargu.
  2. Jedyną złożyła firma Budimex.
  3. Wyniosła 60 mln 529 tys. 669 zł 17 gr brutto z realizacją przez dwa lata.
  4. Gdynia zamierzała wydać 30 mln 912 tys. 541 zł 40 gr brutto, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
  5. Rozpisano nowy przetarg, a Gdynia założyła, że wyda ponad 35 mln zł.


Do drugiego przetargu przystąpiły już trzy firmy:

  • Budimex SA. - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
  • Warbud SA. - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
  • konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.


- Powtórzenie przetargu na węzeł Chylonia przyniosło efekt. Mamy aż trzy oferty, które teraz będziemy analizować pod względem formalnym. Cieszę się, że teraz mamy możliwości wyboru i liczę, że w najbliższym czasie przejdziemy do realizacji tej jakże ważnej dla mieszkańców Chyloni inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Co się zmieni po przebudowie?



Tu zajdą największe zmiany. Tu zajdą największe zmiany.
W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.

Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
neo

Opinie (92) ponad 10 zablokowanych

  • a remont dworca w gdańsku ponad 100 milionów. (2)

    • 3 0

    • To też wina Szczurka???

      • 3 0

    • A do końca remontu bardzo daleko.

      • 2 1

  • Hmm... Wycena rozmija się z najtańszą ofertą o 30%. (9)

    Niekompetentni urzędnicy czy chciwe konsorcja budowlane? Wiem, że wyliczanie wartości przetargu to ciężka robota i wiele osób nad tym spędza naprawdę sporo czasu, ale różnica jest dość znaczna.

    • 29 10

    • Raczej chodzi o to żeby nic nie robić. (2)

      To dobry powód żeby ogłosić kolejny przetarg a czas leci:)

      • 10 4

      • piszesz bzdury - kolejny fachowiec internetowy

        • 1 1

      • Dobre!

        Od tej strony do tego nie podchodziłem, genialne w swojej prostocie. Dało mi to do myślenia ;-)

        • 7 2

    • Ludzie, tu nie ma trafnych i nietrafnych kalkulacji.

      Wyceny do przetargów publicznych robi się wg katalogów sekocenbud, które opisuja średnią cen z rynku w danym kwartale. Nie ma innej standardowej metody, a próby stosowania wycen "na czuja" to szarlataneria. Zaś firmy wykonawcze sobie kalkulują tak, aby odbić sobie straty z ostatniej pięciolatki, gdy ceny poszły pionowo w górę, a rekompensat nie było. I te firmy nie muszą się tłumaczyć ze sposobu wyceny. Po prostu podają kalkulację i już. Bierzesz albo nie.

      • 4 1

    • Tanie mieso jedza psy

      • 0 0

    • Lepiej porównaj ofertę najdroższą - 65 mln, z najtańszą - 45 mln, czyli 20 mln różnicy. (2)

      Oczywiście, Budimex za 65 mln zbuduje w 86 tygodni, a Roverpol 96 tygodni, ale skąd taka różnica aż 20 mln zł? Czy Budimex przeszacował i chce zarobić, czy może Roverpol w akcie desperacji, żeby wygrać dał taką dumpingową cenę?

      • 3 0

      • Roverpol - Hiszpańska firma a Hiszpanie są znani w Europie jako Spanish suicide, którzy nie doszacowują kontraktów.

        • 1 0

      • I tak pewnie będą opoznienia żaden z nich niedotrzyma terminu

        A 20 mln to trochę duże roznica , dziwne bardzo. I rozkopia A potem bez robic 5 lat zamiast 2

        • 2 1

    • Urzędnicy nie sporządzaja kosztorysów tylko projektanci dokumentacji projektowej.

      hejt stop

      • 0 0

  • Puste Plany (2)

    Kompletnie bezmyslne planowanie! Zanim cokolwiek sie rusza (np.targowisko Chylonia) trzeba wczesniej miec plany i informowac w czasie co bedzie! Gdynia jest kompletnie bezmyslna,planowanie jest czyms obcym (Plyta Redlowska,Maxim w Orlowie itd,itp).....Ja sie pytam,czy w Urzedzie Miejskim siedza amatorzy czy ludzie odpowiedzialni za Miasto i jego rozwoj! Czas tam na porzadne zmiany i to szybko! Wydaje mi sie w 100%,ze czaka sie na Dewelopera i on to "jakos" zrobi! Kochani...minie wiele lat za nim cos tam sie urodzi!!!! Pozdrawiam

    • 6 0

    • Nie w urzędzie siedzą kumaci ludzie ale w tym mieście to nie oni podejmują decyzje...tylko sama góra

      • 1 0

    • Amatorzy i dyletanci. Wezeł na Chylonii. A po co pytam

      • 3 1

  • A gdzie MTM ??? Toż to szok, przeciez oni mają jedna koparke, jeden walec i 10 ludzi dali by radę !

    • 4 3

  • na razie trzeba wstrzymać w szystkie miejskie inwestycje ponieważ ....

    powoli trzeba się przygotowywać i gromadzić kase na Sylwestra na Skwerze ! acha i na koniec lata jeszcze samolociki !!!!!

    • 7 1

  • Znowu ten Ucyk. dramat jakiś

    • 4 0

  • Takie wysokie ceny wnikają z absurdalnego wymogu gwarancji (2)

    Firmy wykonawcze dokładają ok. 2-3 % ceny za każdy rok gwarancji. 8 lat to nawet GDDKiA nie żąda bo wie, że wtedy oferty są wywalone w kosmos.
    Wykonawcy mają taki tok myślenia - podnieśmy ofertę o 20 % z tytułu gwarancji a jak trzeba będzie naprawiać to i tak już Zamawiający nam zapłacił w momencie wyboru oferty. A jak nie trzeba będzie naprawiać to mamy 20 % ekstra zarobek.

    • 18 2

    • (1)

      w ogóle ustalenie kryterium wyboru ceny i dołożenie do tego x lat gwarancji jest bez sensu. Nie dość, że musisz dać mega niską cenę i siłą rzeczy robić na najgorszych materiałach, z drugiej przez x lat żyjesz w niepewnosci że wezwą cię do kosztownej naprawy czegoś, co na ich własne życzenie było lepione z byle czego

      • 6 1

      • A jakie niewłaściwe materiały masz na myśli?

        • 1 0

  • Może Redakcja napisze, co słychać z inwestycją:

    Budowa węzła integracyjnego Gdynia Chylonia Etap II Północny?
    to tez wesoły temat
    a właściwie jego aktualny brak....

    • 4 1

  • Co za partacze! (1)

    Kto w tym urzędzie odpowiada za przetargi?!
    90% inwestycji drogowych w trojmiescie nie jest wykonana bo ktoś zawsze ma problem z oszacowanie realnej ceny! Może czas na zmianę? Szkolenie?

    • 7 2

    • To celowe działanie ludzi szczura

      • 1 1

  • Gdynia to inwestycyjna pustynia. (2)

    • 20 3

    • Za to imprezowo - Cudawianki: (1)

      Opener, Red bull, Samolociki, żaglowce, Iron Many, Sylwester, i mecze Arki, i jeszcze pewnie by się nazbierało. O właśnie w niedzielę Gdynia Blues Festival na bulwarze.. i jeszcze Ladies Jazz Festival, festiwal kultur świata Globaltica, Męskie Granie.

      Z wywiadu z W.Sz. na Onecie: "Opener to duży zastrzyk wpływów dla hotelarzy, sklepikarzy, restauratorów czy taksówkarzy, a więc także dla budżetu miasta." - to jest skala myślenia tego człowieka.

      • 5 2

      • Duży zastrzyk. Niech powie konkretnie ile?

        • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane