• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tysiące klientów Energi z wysokimi rachunkami za prąd

Maciej Naskręt
17 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r. Wysoki rachunek za prąd w okresie od 1 lipca 2015 r. do 15 lutego 2016 r.

Energa rozpoczęła wysyłanie zaległych faktur za energię elektryczną. Nie zrobiła tego wcześniej, bo wdrażała nowy system obsługi klienta. Teraz ponad 100 tys. klientów w całej Polsce musi zapłacić wielokrotnie większy rachunek, niż zazwyczaj. Dostawca energii przeprasza za zwłokę i zapewnia, że zaległość można zapłacić w ciągu pół roku. Firma nie będzie też odłączać prądu klientom i naliczać odsetek za zwłokę.



Jak rozliczasz się z Energą za zużytą energię?

Od kilku dni trwa wysyłanie przez spółkę Energa zaległych faktur. Na niektórych widnieje rozliczenie za aż dziewięć miesięcy. W efekcie klienci otrzymują wysokie rachunki, których często nie są w stanie opłacić jednorazowo.

- Na początku marca otrzymałam fakturę za prąd na ponad 1,1 tys zł z kilkunastodniowym terminem płatności. Rachunek przyszedł za działkę, gdzie mam prąd budowlany - jest on droższy od podstawowego przyłącza. Nie twierdzę, że rachunek został źle naliczony, ale w tej chwili trudno mi tak skumulowaną kwotę zapłacić od ręki. Moją czujność uśpił fakt, że rachunki za zużytą energię w mieszkaniu i garażu otrzymywałam regularnie. Co mam w tej sytuacji zrobić i jak się zabezpieczyć na przyszłość? - zastanawia się nasza czytelniczka, pani Anna.
Jak udało się nam ustalić, problem dotyczy ponad 100 tys. klientów, czyli ok. 4 proc. spośród wszystkich klientów Energa Operator. Klienci odczuwali skutki prowadzonych prac w określonych okresach czasu w zależności od regionu zamieszkania. Wszystko zaczęło się w czerwcu 2015 roku.

Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu. Spółka Grupa Energa jest największym dostawcą prądu na Pomorzu.
Energa przeprasza i proponuje płatność w ratach

- Przede wszystkim pragniemy przeprosić tych klientów, którzy na faktury oczekują dłużej niż zwykle. Zdajemy sobie sprawę, że dla wielu osób zapłata wyższej niż zazwyczaj faktury, zawierającej skumulowaną opłatę za kilka cykli rozliczeniowych, może stanowić duże obciążenie, stąd też przedłużamy termin na spłatę skumulowanej faktury aż do 180 dni od daty jej wystawienia - informuje Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.
Klienci sami podejmą decyzję, na jakie części rozłożyć płatność i jak często dokonywać wpłat. Skumulowaną fakturę będą mogli opłacić jednorazowo lub wpłacać dowolne kwoty nieregularnie - istotne jest, aby cała należność została uregulowana w terminie 180 dni od momentu wystawienia faktury. Wydłużenie terminu płatności nie wymaga żadnego kontaktu z firmą - proces zostanie uruchomiony automatycznie.

Wraz ze skumulowaną fakturą, każdy klient otrzyma szczegółowe informacje o sposobie jej zapłaty, a także dane niezbędne do realizacji wpłaty: nowy numer konta i nowy numer klienta, wprowadzone wraz z nowym systemem.

Czytaj też: Energa z niższym zyskiem za 2015 rok

Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców. Spółka Grupa Energa obsługuje ok. 2,8 mln odbiorców.
Nie będzie opłat dodatkowych

Jednocześnie Energa zapewnia, że przez pół roku od wystawienia skumulowanej faktury nie będzie naliczać od niej żadnych odsetek, ani wszczynać procesu windykacyjnego. W przypadku faktur wystawionych już wcześniej, gdzie sporadycznie firma mogła naliczyć odsetki, będą one anulowane i wystawiona zostanie korekta faktury. Klienci powinni jednak pamiętać, że kolejne bieżące faktury wystawiane przez firmę trzeba będzie opłacać zgodnie ze standardowymi terminami płatności.

Klienci nie poniosą żadnych dodatkowych konsekwencji wdrożenia nowego systemu obsługi klienta, w tym nie zostaną obciążeni opłatami wynikającymi z opóźnień, jakie pojawiły się po stronie spółki.

Czytaj też: Energa zaangażuje 600 mln zł w ratowanie górnictwa

Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej. Energa ma 17-procentowy udział w rynku obrotu energii elektrycznej.
Problem wywołał nowy system

Brak rozliczenia klientów Energa spowodowany jest wdrażaniem nowego systemu obsługi klienta oraz koniecznością tzw. zamrożenia i przeniesienia danych klientów. Dane są wprowadzane do nowego, jednolitego dla całej firmy systemu obsługi klienta, ale wywodzą się z różnych systemów, które rozwijane były równolegle w Enerdze. Ma to związek z historią spółki, która powstała z kilku mniejszych, regionalnych podmiotów.

To też sprawiało, że do tej pory klienci nie zawsze zadowoleni byli na przykład z szybkości realizacji niektórych spraw. Praca z takimi danymi wymagała więcej wysiłku, używania różnych aplikacji. Ujednolicenie wszystkich danych w nowoczesnym systemie znacząco poprawi jakość obsługi, skróci czas realizacji spraw i umożliwi załatwianie większej liczby spraw online.

Problem z fakturami nie będzie się powtarzał

Władze Energi zapewniły nas, że nie przewidują podobnych sytuacji w przyszłości. Klientów, którzy chcą mieć lepszą kontrolę nad ponoszonymi wydatkami na energię elektryczną jak zawsze zachęcamy do korzystania z tzw. rozliczenia rzeczywistego. Wówczas klient sam, nie rzadziej niż raz w miesiącu, podaje stan licznika i od razu otrzymuje fakturę za zużytą ilość energii.

Stan licznika można podawać przez internet lub w jednym z wielu punktów VIA Moje Rachunki (sklepy spożywcze, stacje benzynowe itp.).

Miejsca

  • Energa Gdańsk, al. Grunwaldzka 472

Opinie (562) 5 zablokowanych

  • Elektryk (1)

    Ja korzystam z "Rozliczenia rzeczywiste". Nigdy żadnego problemu

    • 1 0

    • Ja już miałem problemy i to idiotyczne - z ich strony

      jak licznik wymienili, a eboka nie wyzerowali i musiałem przez półtora miesiąca monitować, bo żadne odczyty nie wchodziły. Po drodze zaliczyłem kilka resetów hasła do konta, bo coś im się chrzaniło podczas tego zerowania. Oczywiście niespodziewanej noty odsetkowej nie mogło potem zabraknąć i kolejne kłopoty z wrzuceniem odczytu na ebok.
      Energa? Nie polecam. Są niepoważni i mają klientów głęboko w pupie. (w d o o p i e, nie w pupie, jak ta debilna cenzura zmienia).

      • 0 0

  • zaległośc (3)

    Jeśli Energa komuś nie wysłała przez kilka miesięcy rachunku to trzeba się było liczyć z tym , że kiedyś go przyśle i do zapłaty za cały okres pobierania prądu -
    dla mnie -jasne !
    Jeśli ktoś jest zaskoczony to chyba liczył na to , Energa za darmo będzie świadczyć usługi

    • 2 4

    • Ja sie z tym liczylem

      Ja sie z tym liczylem jak dostawalem błędne faktury i wplacalem pieniądze nie patrzac na nie bo nie tealne jest zebym w miesiącu przy normalnym użytkowaniu z użył pradu za 12 zł ale co zrobili korektę rozloźyli na raty splacilem miesiąc przed czasem a i tak prąd mi odcieli

      • 2 0

    • Energa jest stroną umowy z klientem i ma zasrr*rany obowiązek wystawiania faktur w terminie

      mozna za to pozwać i wygrać.

      • 1 0

    • prąd....

      zaległość-jesteś ich gnojem i nie podpuszczaj chamie

      • 0 0

  • no niezły burdel

    ja co cykl sprawdzam czy mnie nie orżnęli, poza tym podobno energa razem z payback miała umowe zna naliczanie pkt za terminowe opłacanie rachunków od ponad roku nie moge sie doprosic od tych tłuków z energii naliczenia punktow!!! czekaja az zrezygnujesz z upominania sie

    • 1 0

  • POZEW ZBIOROWY

    a nie przyjmowanie wątpliwych przeprosin.

    • 2 0

  • PRL bis

    Ciekawe czy ktoś odpowie za poniesione straty ? Wysokie pensje ,ciepłe posadki i całkowity brak odpowiedzialności za błędy .

    • 1 0

  • rachunki....

    nikt nie powinien płacic ,podac zbiorowo do sądu,sami namieszali teraz niech dziadostwo to wypije

    • 2 0

  • Energa i faktury (4)

    pracuję na infolinii w Energa. Codziennie mam telefony od Klientów, którzy pytają gdzie ich faktury. Po wytłumaczeniu, że w końcu dostaną faktury a w przypadku skumulowanej kwoty wydłuża się okres spłaty do 180 dni uspokajają się.
    Co za problem zadzwonić na infolinię i zapytać o szczegóły?
    I faktycznie w tym wypadku rozliczenia rzeczywiste są w tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem.
    Istnieją dwie możliwości :
    - Albo przez serwis internetowy
    -Albo za pomocą karty po złożeniu wniosku w Salonie :)

    Jeśli dany Klient dostanie fakturę BEZ wydłużonego okresu spłaty zawsze może zadzwonić i wspólnie można znaleźć rozwiązanie w tej sprawie - a wierzcie mi jest.

    a noty odsetkowe lub wezwania do zapłaty można zareklamować(nawet na infolini) i w przypadku gdy faktycznie są one niezasadne - są one zwracane.

    Tak trudno zadzwonić?

    • 0 3

    • wezwanie

      dzwoniłam i co..... :( mam zapłacić za wezwanie choć zapłaciłam już energii dwie raty. Tak dbają o klientów. Bzdura.

      • 0 0

    • Odpowiedź dla Jana

      Dzwonić można non stop- pomocy żadnej. Jesteście mili , ale nie wiem za co bierzecie pieniądze. W mojej sprawie złożyłam przez e-boka 30 reklamacji, kilkakrotnie dzwoniłam, złożyłam pismo i byłam przełączana do coraz bardziej kompetentnych osób i nic mi nie pomogli. Dzwonienie jest bez sensu, to tylko rozmowa z kimś z drugiej strony słuchawki, który zaraz się rozłączy i będzie żył swoim życiem. FATALNA FIRMA I TYLE

      • 2 0

    • firma krzak

      firma krzak zakładała mi licznik w nowym mieszkaniu. za każdym razem jak nie wywiązała się z terminu podawała nowy. infolinia to kpina. czekanie 15 minut żeby sto razy podać nazwisko panieńskie matki i numer buta. ludzie bez kompetencji którzy nie mogą/ nie umieją pomóc ani przeprosić. jeden na 10 po zwróceniu uwagi oprzytomniał i przeprosił. po tych przygodach czekam jak minie ważność umowy żeby tylko zmienić operatora. kiedy zapomniałem już o tym całym bałaganie i stresie w związku z użeraniem się z firmą krzakiem, zorientowałem się że licznik założono z bólem 1 marca a jest 6 lipca. gdzie jest mój rachunek? strona 24.firma krzak. pl podaje 0,00 zł i nie podaje stanu licznika. na infolinii krzaku jak zwykle nie wiedza nic więcej niż na stronce krzaka. rachunek "będzie" ale gdzie i kiedy nie wiadomo. ciekawe ile krzakowi zapłacę. jeśli ja w swojej branży działałbym tak niekompetentnie, nieterminowo i z takim brakiem szacunkiem do klientów to bym dawno był na bruku. i to jest miejsce dla całego kierownictwa firma krzaka.

      • 0 0

    • W dziale obsługi pracują jacych ograniczeni ludzie

      Zareklamowałam kiedyś nieuzasadnioną notę odsetkową na kwotę 0,26 zł, niby drobiazg ale cały czas mi się to ciągnęło, po bardzo długim czekaniu w końcu otrzymałam odpowiedź, że nota została skorygowana i moje saldo wynosi 0 zł. Myślałam, że sprawa załatwiona, ale pomimo otrzymanej wcześniej korekty na kwotę: -0,26 zł, przy następnej fakturze oprócz opłaty, która wynikała z odczytu licznika znowu doliczono 0,26 zł powołując się, że kwota ta wynika z zadłużenia z faktury numer xxx sprawdziłam więc i okazało się, ze faktura: xxx, na którą się powołują została przeze nie zapłacona dokładnie w kwocie: 295,51 jaka była na tej fakturze i to 9 dni przed terminem płatności. Znowu więc reklamacja, po której otrzymałam odpowiedź, że różnica wynika z tego, że fa o numerze( powołano się na zły numer , gdyż podano numer tej faktury na kwotę: 295,51 zł, ale to już pomijam) wystawiona była na kwotę 475,25 zł. a wpłata zaksięgowana była na kwotę 475,25 zł. stąd też wynika ta różnica. Jak dla mnie to różnica 475,25 475,25 wynosi zero, ale to także pomijam, gdyż ta faktura była tak naprawdę na kwotę: 475,51 zł (wyższą o te dodane bezzasadnie 0,26 zł), a konsultant odpowiadając w jednym zdaniu pomylił się i przy numerze faktury i podając jej kwotę. Więc znowu moja reklamacja, w której opisuję, że faktura nie była na 475,25 jak podał konsultant, tylko na 475,51 ale to dlatego, że dodano bezzasadnie 0,26 zł powołując się na fakturę: xxx ( tę wcześniejszą na 295,51 zł) którą zapłaciłam przed terminem i w pełnej wysokości, w związku z tym z kolejnej faktury opłaciłam 475,25 tyle ile wynikało z energii, bez dodanego bezzasadnie 0,26 zł, otrzymałam odpowiedź: informujemy, że niedopłata w kwocie 0,26 zł wynika z wystawienia Faktury VAT na kwotę 475,51 zł, natomiast wpłata wniesiona została na kwotę 475,25 zł - czyli przepisane to co sama opisałam i komuś zajęło miesiąc aby tak odpisać, ale na to że opisałam, że zapłaciłam 475,25 bez dodanych bezzasadnie: 0,26 zł to nic i dalej wisi mi zaległość 0,26 zł. Jak tak robią z każdym klientem to łatwo można przemnożyć ile daje takie małe 0,26 zł pomnożone przez ponad 2 mln klientów. Kończy mi się cierpliwość.

      • 0 0

  • to jeszcze nic

    Ludzie ja otrzymałem do zapłacenia odsetki za ich niechlujstwo.
    Sprawdzajcie dokładnie rachunki na pewno i Wam naliczono.
    To jeden wieeeeeelki skandal.

    • 1 0

  • Oszuści!!!!

    Wcale nie wydłużają terminu płatności. Dostałam fakturę za okres 6 m-c notabene była to nasza pierwsza faktura termin płatności 21.03.2016. zapłaciłam już z tej faktury dwie raty bo niby mamy na to 180 dni nie prawda. W dniu wczorajszym tzn. 20.04.2016 r. dostaje wezwanie za które dzwoniąc na infolinie mam zapłacić bo nie zgłosiłam błędu terminu płatności na fakturze. Koszmar.

    • 0 0

  • zenujaca firma

    ja czekam na fakture pol roku, ciekawa jestem ile poleci po kieszeni przez tych patałachów.
    I szczerze mowiac nie interesuja mnie ich tlumaczenia a tym bardziej przeprosiny

    Żenujaca firma i tyle............

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane