• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ułatwienia dla rowerzystów w Redłowie

Michał Sielski
9 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Pasy rowerowe na ul. Legionów Pasy rowerowe na ul. Legionów

Powstają właśnie pasy rowerowe na ul. Legionów zobacz na mapie Gdyni, budowany jest także brakujący fragment drogi rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni nieopodal Parku Naukowo-Technologicznego. Prace mają skończyć się w połowie wakacji.



Jeździsz rowerem po Trójmieście?

Malowanie pasów rowerowych na części ul. Legionów jest już na ukończeniu. Zakres prac jest bowiem niewielki, bo kilka tygodni temu nawierzchnia została tu wymieniona. Jezdnia jest bardzo szeroka, więc wyznaczenie pasów rowerowych po obu stronach wpłynie jedynie na zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów, ale także kierowców, których autostradowy wręcz przekrój jezdni często zachęcał do wypróbowywania mocy swoich maszyn.

Budowa brakującego odcinka drogi rowerowej przy al. Zwycięstwa skończy się w lipcu. Budowa brakującego odcinka drogi rowerowej przy al. Zwycięstwa skończy się w lipcu.
Jednocześnie ruszyła także budowa 156-metrowego odcinka drogi rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa od ul. Stryjskiej w kierunku Sopotu. Do tej pory jest tam "rowerowa dziura", a większość cyklistów przeciskała się chodnikiem za przystankiem autobusowym. Obecnie dla jadących od strony centrum Gdyni droga urywa się za skrzyżowaniem. Rozpoczyna się ponownie dopiero za stacją benzynową i kończy przy ul. Kościelnej.

- To odcinek krótki, ale bardzo potrzebny i długo oczekiwany przez rowerzystów. Koniec z nielegalną jazdą chodnikiem. Do końca lipca powstanie nowa, szeroka na 2,5 m droga rowerowa, oczywiście asfaltowa - podkreśla Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Opinie (330) 10 zablokowanych

  • Ale po co? (2)

    Przecież roweranci i tak jeżdżą gdzie chcą: jezdnią, chodnikiem, jak im wygodnie!

    • 27 15

    • (1)

      to czas najwyzszy wziac sie za terrorystow na 4 kolkach. ja soe nie dziwie ze wiekszosc rowerzystow sie boi jezdni. kierowcy to dzicz

      • 11 6

      • A roweraki to piczki i roszczeniowe bydlo.

        • 0 0

  • Lepiej by parkingi zrobili (5)

    Nigdzie w Gdyni nie ma takiej tragedii z miejscami parkingowymi jak w Redłowie.

    • 25 19

    • Brak miejsc parkingowych (1)

      Mieszkam tu i często wracając z pracy 15 minut szukam miejsca. Rzeczywiście lepszym rozwiązaniem byłoby utworzyć miejsca postojowe wzdłuż legionów na wysokosci osiedla zielonego i kaskady.

      • 7 8

      • Ja nigdy nie szukam. Jest wolna przestrzen, to parkuje i tyle.

        • 0 0

    • Wychyl nos poza Redlowo czasem. (1)

      • 5 6

      • Nie chce mi sie i nie musze. Nakazesz mi?

        • 0 0

    • Ile nicków ma jajco 83?

      • 2 0

  • Pas rowerowy wzdluz zatoczki przystanku.... maja rozmach. (2)

    Szkoda, ze pomyslunku nie maja.

    • 29 7

    • (1)

      a co w poprzek bys sobie zyczył?

      • 6 5

      • W gore chce, w gore.

        • 0 0

  • Ech (29)

    Naprawdę w tej Gdyni to tylko pseudo inwestycje... A pasy rowerowe to już lekka przesada. Całe miasto stoi to zabieramy jeszcze kawałek jezdni dla rowerów gdzie i tak 80% użytkowników jedzie obok chodnikiem bo się boją ... bezpieczne drogi rowerowe obok jezdni nie na jezdni !!!!!

    • 137 49

    • (2)

      Codziennie tamtędy jeżdżę i zawsze po jezdni. I z tego co widzę większość rowerzystów jedzie tam właśnie jezdnią.

      Natomiast jeżeli już robić infrastrukturę rowerową to właśnie w postaci pasów dla rowerzystów. Tak jest bezpieczniej i wygodniej dla wszystkich:

      dla kierowców - bo nie są zaskakiwani rowerzystą wpadającym na przejazd, którego wcześniej nie widzieli

      dla rowerzystów - bo mogą rozwinąć normalną prędkość, nikt nie stoi im na drodze wyjeżdżając z podporządkowanej bądź włączając się do ruchu

      dla pieszych - bo rowerzyści nie śmigają pół metra obok nich

      • 4 1

      • (1)

        Najbezpieczniej puscic rowry za miastem..

        • 0 0

        • Wówczas w mieście jezdnią. Przecież nawet za miasto trzeba jakoś dojechać.

          • 0 0

    • (6)

      Obok chodnikiem nie przejedziesz - ten w kierunku centrum jest tak poblokowany samochodami, które koło mają dociśnięte do krawężnika na parkingu obok a zwis samochodu na 2/3 chodnika, że pieszy się nie przeciśnie. Tam wszyscy rowerzyści jeżdżą, jeżdzili, i będą jeździli po jezdni. Teraz po własnym pasie.

      • 14 4

      • gdzie szczurza straż miejska??? (4)

        • 5 1

        • (3)

          Jak się wezwie, przyjeżdża i zakłada blokady. A potem jest wielki lament i artykuły na Trójmiasto.pl, jak to biedni kierowcy nie mogą łamać przepisów. I stos komentarzy pod tymi artykułami, jak to ci kierowcy biedni ;)

          • 7 5

          • najlepsze to było w Gdańsku ... po reakcji na bezczelne omijanie blokad przez złotówy z wjazdem na długi targ nocą (2)

            • 5 2

            • Po prostu tacy janusze motoryzacji są (1)

              Więc nie ma co się bawić w malowanie linii, pouczanie i inne zabiegi dla cywilizowanych ludzi, których próbuje się do dekady z hakiem. Tylko kij - blokada lub laweta. Nic tak nie uczy zasad ruchu drogowego niż konieczność poczekania dwie godzinki na zdjęcie blokady z kochanego samochodzika.

              • 5 0

              • Akurat to nie problem, sam sobie zdejme blokade..pozniej szukajcie sobie w basenie portowym, albo na zlomie tego zelastwa.

                • 0 0

      • No na pewno..

        • 0 0

    • (17)

      pasy rowerowe to standard już wszedzie. nawet wiekszosci duzych miast w Polsce. 3miasto tylko takie zacofane

      • 19 12

      • nie standard i nie wszedzie. (16)

        drogi fizycznie odseparowane od ruchu samochodowego sa lepsze.

        • 12 13

        • Lepsze? hahah dla kogo? na pewno nie dla rowerzystów, ani dla pieszych. Jako kierowca też wole pasy (15)

          Gdzie nie wszędzie?
          wymień chociaż jedno państwo które buduje "ścieżki" w centrum miasta poza Polską i może Białorusią.

          Wydzielone drogi dla rowerów się sprawdzają owszem przy trasach "przelotowych" gdzie kolizyjność jest mała, a jezdnia dla roweru za szybka ale nawet wtedy są w standardzie jezdni, a nie chodnika jak u nas.

          • 15 6

          • Tak się będzie można bawić, jak 50 zacznie znaczyć 50, a 30 - 30. (13)

            Bo w tej chwili, jak w strefie uspokojonego ruchu wyprzedzają Cię na gazetę samochody śmigając 80, to tak różowo nie jest.

            • 7 1

            • Ale to chyba problem z mentalnością kierowców, a nie rowerzystów? (6)

              To że jakaś grupa ma w 4 literach prawo nie oznacza, że ma się robić tak, aby łatwiej było im łatwiej łamać przepisy. Raczej trzeba zignorować wieczne lamenty i postawić więcej kamer, patroli drogówki i sypać mandaty.

              • 8 3

              • Chodzi o to, żeby zrobić jakotaki porządek, zanim się tam rowerzystów właduje. (2)

                A nie na odwrót i akcja łapania po tym, jak zaczną się trupy...

                • 0 1

              • (1)

                Przecież oni się tam wg obecnego stanu prawnego muszą poruszać. To namalowanie dedykowanego pasa ma niby pogorszyć ich obecną sytuację?

                • 0 0

              • Moga jechac naokolo, za miastem, nie musza sie akurat tam poruszac..

                • 0 0

              • No u nas to wszystko na głowie postawione (1)

                zamiast likwidować terrorystów (piratów) to pozwala się im swobodnie działać. Chowanie przed nimi potencjalne ofiary (po "ścieżkach", tunelach....) jest bezsensu na dłuższą metę. Piraci wtedy coraz bardziej się panoszą i sytuacja się pogarsza.

                • 6 1

              • I ci to przeszkadza, rozumiem? To zostan jednym z piratow i nie stekaj, cio*o..

                • 0 0

              • Tobie posypac..pinezki pod te dwa kolka.

                • 0 0

            • (3)

              Już nie przesadzaj, bo kolorujesz tak samo jak niektórzy kierowcy którzy twierdzą, ze rowerzyści na przejazdy wjeżdżają z prędkością 50 km/h.

              Tak, w Polsce panuje przyzwolenie na łamanie pewnych przepisów ruchu drogowego, ale przekraczanie prędkości o 50 km/h w mieście nie jest standardem.

              Jeżdżę rowerem codziennie, zarówno po ddr jak i po jezdni. I zdecydowanie więcej niebezpiecznych sytuacji miałem jadąc DDR niż jezdnią.

              W zasadzie jadąc jezdnią miałem tylko 2 groźne sytuacje, ale to było na drogach wojewódzkich poza miastem.

              • 3 1

              • (1)

                Najbardziej niebezpieczne w ruchu rowerzysty są operacje "zmotoryzowany skręca sobie w prawo bez patrzenia na cokolwiek" i "zmotoryzowany włącza się do ruchu, patrząc tylko na samochody po lewej stronie". Doświadczenia z poruszania się wszelkimi formami transportu po Trójmieście są takie, że pieszy przechodzący po przejściu przez drogę wielopasmową to zwierzyna łowna, a rowerzysta musi mieć oczy dookoła głowy i myśleć za wszystkich.

                • 8 0

              • Po to sa drogi, ulice, pieszy na chodnik, a rowerek do parku.

                • 0 1

              • Ja ostatnio jeżdżę tylko do pracy, Morena - Wrzeszcz, więc niedaleko

                Sytuacja, kiedy tylko zjazdowy hamulec z przodu ratuje mnie od przywalenia w samochód zdarza się średnio raz na tydzień.

                DDR nie jeżdżę, bo nie ma :/

                A co do przekraczania - sprawdź kiedyś z jaką prędkością jadą samochody Grunwaldzką na wysokości opery. Przypominam, że tam jest 50...

                • 4 0

            • w TVNturbo raz wyjazdowo pokazali pol'aczka janusza kierownicy (1)

              jak w Czechach się kłócił z tamtejszym policjantem, że jego 55km'h na mierniku to powinno być jeszcze dozwolone na ograniczeniu do 50km/h i on nie rozumie czemu TEN mandat musi zapłacić

              • 6 0

              • Nie musi wcale zaplacic. Nic mu za to nie grozi, zwykly papierek bez wartosci...

                • 0 0

          • cała holandia tak ma jak napisaleś ... w centrum to jedynie pasek na jezdni

            dopiero dalej więcej wydzielonych ścieżek się pojawia

            • 10 2

    • Bezpieczne drogi rowerowe to właśnie pasy rowerowe w jezdni obok bezpiecznie jadących kierowców.

      • 5 0

  • (5)

    Po co pasy rowerowe na Legionów skoro rówolegle 50 niżej biegnie Aleja Zwycięstwa, która jest główną arterią i wzdłuż której jest droga rowerowa?

    • 33 20

    • (1)

      a po co jezdnia na legionów jak równolegle do niej biegnie aleja zwyciestwa?

      • 16 3

      • Zebys sie pytal, glabie..

        • 0 0

    • heh

      • 3 0

    • Po co?

      Po co pasy ruchu dla samochodów na Legionów skoro rówolegle 50 niżej biegnie Aleja Zwycięstwa, która jest główną arterią na której są aż dwa pasy ruchu w każdą stronę?

      • 13 5

    • Trzeba bylo sie wykazac, zeby dofinansowanie nie przepoadlo.

      Dofinansowanie pewnie 10 mln, z czego 100 tys na malowanie a 9,9 mln na "koncepcje".

      • 7 7

  • (11)

    farba farba i jaszcze raz farba tak tylko w gdyni brawo władze

    • 96 13

    • (4)

      Jeżeli już robić infrastrukturę rowerową to właśnie w postaci pasów dla rowerzystów. To o wiele lepsze rozwiązanie niż DDR sąsiadująca z chodnikiem

      • 3 4

      • najlepiej (3)

        I rowerzystów zepchnąć na ulicę,bo farba mało kosztuje

        • 1 2

        • (2)

          Zepchnąć? Raczej DDR powstają po to aby ich wypchnąć z jezdni. Dlaczego wychodzisz z założenia, że jezdnia jest najmniej właściwym i naturalnym miejscem na rower? Rower jest pojazdem, a jezdnia jest częścią drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów. To jezdnia wyjściowo jest naturalnym miejscem dla roweru jako pojazdu.

          Poza tym w jaki sposób rowerzystów się wpycha na jezdnię jeżeli i tak legalnie w tym miejscu można było się poruszać tylko po jezdni (pomijam szczególne przypadki z art. 33)?

          Po prostu mamy wciąż wielu chodnikowców, dla których jazda chodnikiem jest zupełnie nautralna

          • 1 0

          • (1)

            Bo rower ogolnie jest i**otyczny, stad ciagle sie ho gdzies wpycha. Sciezki do pedalowania, nie powinny isc wzdluz ulic, czy chodnikow, a poza miastem, zeby ten wasz ukochany rower z niczym nie kolidowal.

            • 0 0

            • Wówczas po mieście by rowerzyści jeździli jezdnią.

              • 0 0

    • (2)

      Do budy horala

      • 8 12

      • (1)

        taka jest prawda

        • 9 1

        • Prawda jest, zes mul jest.

          • 0 0

    • Przecie przy tym parku naukowym jest ścieżka dla rowerów (1)

      ale nie było przy ul Kościelnej, dobrze, że tam robią.

      • 3 0

      • nie było przy ex-statoilu, w trakcie

        • 1 0

    • wiadro farby to odpowiedź Szczurka na wszystkie problemy mieszkańców. dno

      • 13 4

  • Amerykańska firma Juul Labs otwiera w gdańskiej Alchemii regionalne centrum finansowo-księgowe na Europę, (4)

    A Gdynia podnieca się czerwonymi bazgrołami na ulicy

    • 33 9

    • A co jest do podniecania sie amerykanska firma ksiegowa w jakims zapyzialym biurowcu?

      • 0 0

    • (2)

      Jedz na łużycką popatrz ile firm w nowoczesnych biurowcach

      • 3 11

      • te paro piętrowe budynki to nie biurowce to śmiech na sali

        • 6 2

      • ile??? tyle co w jednym biurowcu w Oliwie

        • 11 1

  • Brawa dla Mera Donbasu Północy (3)

    Kolejny błysk geniuszu decydentów tego teoretycznego miasta. Kiedy przecinanie wstęgi i orkiestra?

    • 89 14

    • grób tez przemalujemy (1)

      • 1 0

      • Twoj?

        • 0 0

    • szczurek od lat uwstecznia nasze miasto, zero inwestycji, tylko imprezki pomniki i rozrost biurokracji

      • 14 5

  • Rozjada nas te wariaty na kolkach (11)

    Zróbcie coś z tymi piratami

    • 38 17

    • Sprzedaj rower kup samochód (10)

      Będziesz zdrowszy. Pomyśl o swoim zdrowiu, w aucie masz filtr przeciwpyłkowy. Jadąc rowerem wdychasz więcej substancji szkodliwych, bo i zapotrzebowanie na tlen jest większe.

      • 5 13

      • Jeśli myślisz, że ten filtr zatrzymuje tlenki azotu i inne szkodliwe substancje wydzielane przez samochody (9)

        To chyba więcej czasu poświęcałeś na religię niż na naukę.

        • 11 2

        • Nie zmienia to faktu ,że mniej tego świństwa wdycham (8)

          • 3 5

          • właśnie to nieprawda (2)

            wdychasz tego wcale nie mniej. pamiętaj że zanieczyszczenie dłużej utrzymuje się zamkniętym "pomieszczeniu". Wnętrze samochodu jest "zakurzone" permanentnie. Czyli cały czas to wdychasz. Rowerzysta ma ekspozycje niższą.

            • 4 2

            • Za to kest glupszy.

              • 1 0

            • potwierdzam

              były badania przeprowadzane niejednokrotnie i wnętrze pojazdu jest komorą gazową, a porównanie zawsze wychodziło na korzyść jadących rowerze.

              • 2 0

          • Wciągając prosto przez wlot powietrza ustawiony tuż przy rurze wydechowej samochodu przed Tobą :D (2)

            Powiedziałbym Ci, żebyś jeździł tak dalej, w końcu Twoje zdrowie, ale szkoda trochę naszych składek na NFZ...

            • 5 1

            • miasto dla ludzie nie dla aut (1)

              Mniej aut mniejsze zanieczyszczenie..

              • 5 0

              • Ludzie won do lasu!!!

                • 0 1

          • (1)

            Niekoniecznie. Najwięcej wdychasz stojąc w korku który rowerzysta z łatwością omija.

            • 7 1

            • Samochodem tez sie da ominac korki...

              • 0 1

  • Znowu dla rowerzystuw? (4)

    Samochodzem by jezdzili jak czlowiek !

    • 49 31

    • (2)

      "Rowerzystuw" i wszystko jasne.

      • 7 3

      • (1)

        Daj mu spokuj, to analfabeta.

        • 2 1

        • Aronia, glupku, aronia. Slyszales kiedys?

          • 0 0

    • Raczej stał jak korek.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane