• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uliczne wizje

Tomasz Falba
21 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Czy kupcy z ul. Świętojańskiej w Gdyni będą się wspólnie promować? Próbowali ich do tego przekonać specjaliści od marketingu. Kupcy okazali się nieufni i sceptyczni

Kilka dni temu wszyscy kupcy i właściciele kamienic zlokalizowanych przy ul. Świętojańskiej w Gdyni otrzymali zaproszenia na spotkanie. Wyglądały intrygująco. Można się było z nich dowiedzieć, że niewymieniona z nazwy grupa specjalistów od marketingu pracuje nad zupełnie nowym wizerunkiem ulicy. Na fioletowej kartce widniał napis "Swietojanska.pl" i slogan "Styl miasta".

Pomożemy wam

Na spotkanie przyszło około 30 przedsiębiorców. Dwóch młodych ludzi
przedstawiło im prezentację, z której dowiedzieli się, że pewna mało znana firma postanowiła zająć się promocją ul. Świętojańskiej, tak aby stała się ona marką rozpoznawalną nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

- Świętojańska ma prawie półtora kilometra długości, prawie 300 biur i ponad sto sklepów - mówił jeden z nich, Michał Domański. - Potencjalnie może to być największy pasaż handlowy w naszym kraju.

Młodzi biznesmeni zaprezentowali całą gamę pomysłów na promocję ulicy, która miałaby ściągnąć na nią klientów. Na początek uruchomili stronę internetową swietojanska. pl, na której mają się reklamować przedsiębiorcy, którzy mają tam swoje sklepy. Ale to dopiero początek.

Skąd jesteście?

Mówili też o wspólnej dla całej ulicy karcie rabatowej, ogłaszaniu przecen w tym samym czasie i wielu innych pomysłach marketingowych. Ujawnili, że reklama na stronie internetowej kosztować ma 100 zł.
Kupcy byli nieufni. Dopytywali się, kim są młodzi ludzie i kogo tak naprawdę reprezentują.

Rozgorzała dyskusja, która skończyła się konkluzją, że
największym problemem ulicy nie jest w tej chwili jej promocja, ale brak miejsc parkingowych.

- To przedsięwzięcie komercyjne. Z tego też powodu miasto nie może się do niego przyłączyć - powiedział prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, kiedy zapytaliśmy go, co myśli o przedstawionej przez marketingowców promocji ul. Świętojańskiej. - Jeśli z takim pomysłem przyjdą sami kupcy, jeśli to będzie ich oddolna inicjatywa, to na pewno im pomożemy.
Echo MiastaTomasz Falba

Opinie (47) 6 zablokowanych

  • smętna, wąska i ponura

    • 0 0

  • Świętojańska

    Świętojańska owszem znana z nazwy nic poza tym .Gdzie kolwiek indziej lepiej się robi zakupy i można zaparkować .To ulica która wygląda prawie tak jak każda inna i daleko jej do światowego wyglądu .Zreszta w Polsce to mało która światowy wygląd ma ale na większości panują ceny jak z najdroższych zakatków świata .

    • 0 0

  • Pomysł na promocję jest prosty...

    Żeby ożywić Swiętojańską na styl światowy to należałoby ją przykryć łukowatą kopułą, tak jak np. place w Mediolanie.

    czegoś takiego w Polsce jeszcze nigdzie nie ma, a byłaby to atrakcja nie lada, zwłaszcza, że można by zrobić całoroczny pasaż ciepły zimą, bez tych koszmarnych hałd śniegu...

    A wtedy prosze bardzo, można zabronić wjeżdżania aut na tę ulicę, bo teraz zakaz wjazdu samochodów oznacza natychmiastową śmierć dla prawie wszystkich biur i kupców...

    • 0 0

  • Idą wybory

    :)

    • 0 0

  • Geant

    Niech zbudują jeszcze jeden hipermarket w okolicy i jakikolwiek handel na Świetojańskiej umrze śmiercią naturalną

    • 0 0

  • Zwykly przekret lub

    tez totalna niekompetencja. Ta strona jest zenujaca... Nie bardzo wiem czemu ten art o tym ze dwie osoby cos tam sobie planuja.

    • 0 0

  • tak czy siak świętojańska w trójmieście marke ma
    taką samą jak długa w gdańsku czy bohaterów monte cossino w sopocie
    ale co jest na tej ulicy tego nie wiem i chyba sie niepredko dowiem, bo przecież nosa nie wystawiam poza swój grajdół:)
    promocja gdyni w europie to jest jakiś pomysł i jego zasieg ogranicza ilość kasy
    dawniej wystarczył kawał dykty i napis "szaszłyk u mongoła" i interes kwitł:)

    • 0 0

  • Zaorać Świętojańską

    Nie miałem ostatnio okazji zgadzać się z galluxem, ale tym razem zgadzam się w pełni.
    Parę lat temu przygotowano projekt przebudowy Świętojańskiej. Cel: stworzenie nowoczesnego pasażu pieszego. Szeroka aleja wyłącznie dla pieszych i trolejbusów nie kolidujących z ruchem pieszych, z klombami, miejscowym zadaszeniem a nawet jachtem Teligi Opty do podziwiania.
    I co? I jajco. Podnieśli wrzask, że jak to, klienci nie podjadą pod drzwi sklepu samochodem? Nigdy!
    No to teraz mają. Centra handlowe przychwyciły klientów, bo oferują i niższe ceny i o niebo lepsze warunki zakupu. Więc gińcie frajarzy. Na pohybel czereśniakom.

    • 0 0

  • Problem jest w tym że coraz więcej młodych i kreatywnych próbuje wysępić kasę od coraz to mniejszej ilościowo grupy buraków. Co który "burak" się tam otworzy to pada jak ścięty po kilku miesiącach.
    To powinno chyba dać miejskim urzędasom do myślenia. Czynsze -drożyzna, brak miejsc parkingowych, problemy z dostawami towarów. Problemy z remontami i adaptacją lokali przy Świętojańskiej
    Dbałość o bezpieczeństwo tego miejsca moim zdaniem żałosna.
    Moim zdaniem dużo do zrobienia ze strony miasta.

    • 0 0

  • Świętojańska

    jedyna ulica w Gdyni i jeszcze nie wiedzą co z nią zrobić.
    tysiące pomysłów - zero realizacji
    a w sumie ulica do bani pare "stylowych latarni, jakiś lichawy chodniczek, sklepy z drożyzną i nic więcej
    a w sumie uliczka sięga tylko do 1. piętra - wyżej to już zwykły bród, szarzyzna...
    5th Avenue to na pewno nie będzie

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane