• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy zamówili nietypowe gadżety promocyjne

Krzysztof Koprowski
23 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Biuro Rozwoju Gdańska to jednostka miasta powołana do przygotowania przede wszystkim planów zagospodarowania przestrzennego oraz innych opracowań urbanistycznych. Biuro Rozwoju Gdańska to jednostka miasta powołana do przygotowania przede wszystkim planów zagospodarowania przestrzennego oraz innych opracowań urbanistycznych.

Świeczki zapachowe, komplety do badmintona, jabłuszka do jazdy na śniegu, a nawet worki na psie odchody, ogrzewacze do rąk i śrubokręty - takie przedmioty do autopromocji zamówiło Biuro Rozwoju Gdańska zajmujące się planowaniem przestrzennym miasta.



Jak oceniasz pomysł na autopromocję BRG?

Biuro Rozwoju Gdańska rozpisało niedawno zapytanie ofertowe na dostawę łącznie 4220 gadżetów promocyjnych opatrzonych logotypem BRG, podzielonych na 30 kategorii.

Wśród nich znajdziemy typowe materiały papiernicze, jak zakreślacze w pięciu kolorach (150 szt.), zestawy piśmiennicze (100 szt.), długopisy (300 szt.) oraz filiżanki (100 szt.) i kubki/szklanki (100 szt.).

Asortyment zamówionych produktów jest jednak znacznie szerszy. Na liście widnieją również:

  • świeczki zapachowe w metalowym pudełku, zamykane wieczkiem (200 szt.),
  • komplet do badmintona z dwoma lotkami w etui (150 szt.),
  • jabłuszka zjazdowe na śnieg (150 szt.),
  • zasobniki z woreczkami na psie odchody (150 szt.),
  • zestawy plażowe z wiaderkiem, foremkami i łopatkami (100 szt.).

Biuro Rozwoju Gdańska pragnie także przygotować się na niekorzystne warunki atmosferyczne, stąd w zamówieniu odnajdziemy m.in.
  • peleryny przeciwdeszczowe (70 szt. dla osób dorosłych, 70 szt. dla dzieci),
  • parasole (170 szt.),
  • ogrzewacze do rąk (500 szt.).


Gdyby doszło jednak do awarii któregoś z gadżetów, z pomocą mogą przyjść śrubokręty z sześcioma końcówkami i lampką LED (100 szt.), a w razie nieudanej naprawy pocieszeniem mogą okazać się pluszowe pacynki z wizerunkiem lwa (150 szt.) lub maskotki w kształcie lwa (150 szt.).

Wśród zamówionych gadżetów są także m.in. etui na karty płatnicze z ochroną przed skanowaniem (150 szt.), ekologiczne torby na zakupy (200 szt.), pokrowce na siodełka rowerowe (150 szt.) oraz pompki rowerowe (70 szt.).



Urzędnicy zamówione gadżety chcą rozdawać przede wszystkim mieszkańcom dzielnic objętych rewitalizacją. Na zdjęciu dyskusja nad planem ul. Nowej Wyzwolenia w Nowym Porcie, po której odrzucono wszystkie wnioski do projektu planu zagospodarowania. Urzędnicy zamówione gadżety chcą rozdawać przede wszystkim mieszkańcom dzielnic objętych rewitalizacją. Na zdjęciu dyskusja nad planem ul. Nowej Wyzwolenia w Nowym Porcie, po której odrzucono wszystkie wnioski do projektu planu zagospodarowania.
Zamówione gadżety nie trafią jednak do pracowników BRG, lecz zostaną rozdane mieszkańcom. Będą dystrybuowane przez organizacje i stowarzyszenia, z którymi Biuro współpracuje przy rewitalizacji czterech obszarów Gdańska. Będą też rozdawane podczas festynów organizowanych np. z okazji otwierania placówek przeznaczonych na działania społeczne.

- Wszystkie materiały promocyjne wskazane w zamówieniu ofertowym będą wykorzystywane w celach edukacyjnych lub aktywizujących dla mieszkańców podobszarów rewitalizacji - tłumaczy Ewa Pielak, zastępca dyrektora BRG. - Jedną z dodatkowych form współpracy z organizacjami pozarządowymi, oprócz realizacji projektów rewitalizacyjnych dofinansowanych ze środków UE, jest pomoc podczas organizacji różnych wydarzeń na podobszarach rewitalizacji, w trakcie których materiały te będą rozdawane mieszkańcom.
Biuro Rozwoju Gdańska na realizację zamówienia planuje przeznaczyć do 46 tys. zł brutto.

Miejsca

Opinie (180) ponad 20 zablokowanych

  • (19)

    A może by tak popracować? Zająć się SKM na południe, którą tak krytykują, a rozwiązałaby większośc problemów południa...

    • 187 17

    • (6)

      Oni pewnie nie korzystają z komunikacji miejskiej.Wożą cztery litery samochodami.Tylko bydło ma z tego korzystać.

      • 25 4

      • Święta idą to trzeba świeczki do domu zabrać (1)

        Sąsiadowi dać z naszych podatków jabłuszko dla jego wnuczka , dobry urzędnik

        • 17 1

        • dobry pan z pisu szykuje przelew wdzięczności dla szamana - tym razem z budżetu budowy dróg ... bo drogi są za drogie więc pis masowo anuluje kontrakty( bo są złe) by szaman dostał co obiecano - to dopiero patologia - pazerny ten szamani buk że tyle kasy chce

          • 0 0

      • Nie znam się, to się wypowiem.

        • 1 0

      • (1)

        Człowieku, nawet sama szefowa dojeżdża do biura tramwajem. Po co ten bezmyślny komentarz?

        • 7 2

        • skad dojezdza?

          ta twoja szefowa.

          • 3 1

      • ola ma auto w oswiadczeniu na spolke z mezem ;)

        • 6 1

    • (1)

      Chyba nie masz zbyt wielkiego pojęcia o BRG, bo tak się składa że SKM Południe jest jednym z głównych tematów.

      • 0 0

      • Ostatnie co było przedmiotem publicznej debaty i była tam wypowiedź BRG, to pani Edyta, która skrytykowała pomysł SKM i przedstawiła jako bardzo odległą przyszłość i raczej nierealny, poza tym uciązliwy dla mieszkanców..

        • 0 0

    • już biorą się do roboty - od teraz będą intensywnie wszystko remontować i budować (1)

      po to właśnie zakupili zestawy z wiaderkiem, foremkami i łopatkami

      • 4 1

      • Wino i cygara na V piętro zawieźli

        • 0 0

    • czas wracać do piaskownicy

      • 2 0

    • (1)

      Zglos to do PKP

      • 2 5

      • CBA niech jedzie i w końcu to gnijące miasto naprawi

        • 5 3

    • poproszę woreczki na odchody z logo BRG (1)

      • 13 0

      • Logo LPGQ

        • 1 0

    • Sprawdzić kto z urzedasow ma psa

      Proste?

      • 8 1

    • Czytam, że

      to mi.in. "w lub aktywizujących dlcelach edukacyjnych a mieszkańców".
      Może weźcie sobie te gadżety Kochani Pracownicy BRG i aktywizujcie sami siebie.
      Wykreśliliście rezerwę na SKM południe, a teraz nie możecie przywrócić.

      • 15 0

    • To poza możliwościami Betonu w BRG.

      • 10 2

  • jaki jest cel takiej promocji? (15)

    prywatny podmiot promuje się żeby sprzedać towar albo usługę. a co chce osiągnąć urząd miasta?

    • 138 9

    • co się dziwić jak pare dni temu prezydentka ze współpracownikami łaziła i rozdawała drożdżówki (6)

      Nie dość, że za publiczne pieniadze kupowane są drożdżówki to jeszcze ludzie opłacani po kilkanaście tysięcy miesięcznie by zajmować się zarządzaniem miastem łażą grupkami w godzinach pracy i rozdają drożdzówki żeby sobie dobry P u swoich zwolenników utrwalić.

      • 28 7

      • lepiej droźdżówki - niż 500 + nierobom z moje i innych pracujących ludzi kasy

        • 1 0

      • Malkontent... (1)

        Negowanie wszystkiego...to Wam najlepiej tutaj wychodzi! Czacha boli, że nigdy władzy tu nie będziecie mieli co???

        • 3 4

        • hej, czy nie wiecie? nie macie wladzy w powiecie

          • 2 0

      • (1)

        wiemy, wolałbys Kacperku dostać pieluche

        • 5 20

        • co ty z tym kacprem? on nie korzystal na smierci adamowicza.

          zeby zostac wybranym

          • 7 2

      • Rozmycie niekorzystnego wizerunku

        Nowej Świętokrzyskiej brak ale drożdżówki i owszem...

        • 15 0

    • Mnie zaś zastanawia

      Dlaczego biuro rozwoju Gdańska zamawia gadżety reklamujące biuro rozwoju Gdańska? Jeśli już to powinny reklamować Gdańsk.

      • 5 0

    • czym są "ogrzewacze do rąk"? (2)

      bo jak żyję, o czyms takim nie słyszałem...

      • 5 5

      • (1)

        przeważnie z substancją chemiczną, która po rozpoczęciu reakcji wydziela też. energię w postaci ciepła. Możesz sobie np. włożyć coś takiego do rękawiczek.

        • 4 0

        • albo w ..... jak ci będzie zimno

          • 3 0

    • Ocieplenie wizerunku?

      Podziękowania za współpracę?

      • 2 1

    • Też tego nie rozumiem (1)

      Z rodzaju wykonywanej pracy wynika, że nie mają konkurencji. Po co się zatem reklamować?
      Jeśli już na siłę chcą światu opowiadać o swojej egzystencji, to niech pochwalą się wynikami swojej pracy.

      • 19 1

      • jak się chwalą wynikami swojej pracy, to i tak nikt ich nie słucha, no bo ludzie przecież wiedzą lepiej.

        • 2 9

    • może chce żeby ktoś zauważył jego obecność?

      • 9 8

  • (2)

    Worki na psie odchody, to mi kojarzy się z Gdańskiem. Chętnie kupię i na...

    • 56 8

    • (1)

      Zamiast marudzic sie wyprowadz. Dzissssasss smutasy.

      • 2 14

      • fakt .. co to trzeba mieć w głowie ?

        • 0 0

  • Tak to jest jak dyrektorem biura jest osoba bez wiedzy i umiejetnisci kierowania biurem .Jest jedynie wykonawca polecen nie do kona madrych.Moze czas przewietrzyc to towarzystowo i konkurs uczciwy na to stanowisko .To taka uwaga do pani Dulkiewicz .To biuro sie przez ta dyrekcje uwstecznia

    • 0 0

  • Pan Koprowski... (8)

    ...zwyczajnie nie jest przychylny BRG. Ale mieć swoje zdanie na temat polityki planistycznej to jedno, a czepianie się polityki promocyjnej to co innego. Gdyby jeszcze napisał to "na sucho", jak przystało na artykuł, to pól biedy. Niestety budowa zdań, dobór słów i rodzaj komentarzy jest tak jednostronny, kpiarski, wręcz szyderczy, że trudno oprzeć się smutnej refleksji nt. pikującego poziomu dziennikarstwa w kraju. Od redaktorów Trojmiasto.pl oczekiwałbym po prostu informacji. Upust swoim poglądom na sprawy pan redaktor Koprowski winien dawać w dziale do tego przeznaczonym, a mianowicie w felietonach.

    • 20 19

    • Autor przedstawia obiektywnie fakty,demaskuje postepujacych nierozsądnie urzędników miasta. (6)

      Nie można wyciągać wnioski,że ktoś jest nieprzychylny,krytykuje się coś ,co jest nierozsądne,po to,żeby się więcej takie rzeczy nie zdarzyły i po to powstał chyba taki artykuł.

      • 12 4

      • (5)

        Autor przedstawia fakty, ale w sposób subiektywny, mający na celu nakierowanie odbiorcy na z góry określoną tezę. Przecież widzisz sam(a) JAK "artykuł" jest napisany?
        Dla kogoś woreczki na psie kupki to jest, jak piszesz, nierozsądny wybór, a inni uznają, że wręcz przeciwnie, bo bardzo praktyczny.

        • 5 7

        • (3)

          Artykuły nie powstają na hali produkcyjnej,każdy artykuł odzwierciedla autora. Informacja jest konkretne,wielu gdanszczan dowiedziało się o fakcie,bezspornym raczej faktem jest nierozsądne dysponowanie funduszami publicznymi. Wydając finanse publiczne trzeba się zastanowić,tak jak się człowiek zastanawia wydając finanse budżetu domowego. Sam chyba rozumiesz,że 150 sztuk woreczków na psie odchody nie rozwiązuje problemu dbania o czystość,woreczki opatrzone logiem miasta to chyba nie na miejscu. Dla mnie takie zakupy promocyjne to absurd.

          • 4 2

          • (2)

            Nie odnoszę się do tego, czy to dobrze, czy źle kupować takie artykuły promocyjne. Odnoszę się do subiektywizmu dziennikarza. Może jestem staroświecki, ale uważam, że artykuł to forma, w której powinny być zawarte tylko fakty bez wyraźnej opinii autora, bo od tego jest inna forma wypowiedzi - felieton.

            • 3 2

            • Też odnoszę wrażenie, że red. Koprowski (1)

              stoczył prywatną wojenkę z BRG.
              Od lat uczestniczę w różnych konferencjach, seminariach, zjazdach itp., także ogranizowanych przez samorządy. Z reguły uczestnicy dostają pamiatkowe gadżety, czasami zupełnie funkcjonalnie nie związane z organizatorem lub tematyką konferencji. Liczba tych gadżetów nie powala i nie wiem o co kruszy się kopie. Emocję w internecie wzbudzić jest łatwo, zmusić do myślenia znacznie trudniej.

              • 4 1

              • Oczywiście, że jest to prywatna wojenka Koprowskiego. Każdy kto go zna doskonale wie, że po pierwsze jest pisowcem, który nie cierpi PO, a po drugie - ma wyraźny problem z BRG.

                • 2 1

        • sam, sama sami.

          • 2 0

    • Nieprzyzwyczajeni

      Bo w trojmiescie byl zwyczaj ze wladzy sie nie krytykuje. Byla taka ogolna zmowa. Stad Adamowicz a teraz Dulkiewicz reaguja agresja na niewygodne pytania, zarzucaja stronniczosc gdy pisze sie inaczej niz przychylnie. Czytaj sobie GW Trojmiasto, skad redaktorzy przechodza plynnie do miejskich spolek albo Dziennik Baltycki gdzie pisza tak obiektywni dziennikarze jak Barbara Szczepula.

      • 3 2

  • Koproski, brawo

    Już niedługo posadka w radio pis albo w tvpis

    • 6 4

  • Nie ma to jak promocja monopolu (3)

    żart, komedia lub marnotrawienie środków publicznych.

    • 83 10

    • Bizancjum zawsze będzie wiedziało na co wydać kasę podatnika.....Będzie wiedziało najlepiej i nic do tego podatnikowi.A że nie ma ważnych inwestycji ( patrz Południe ) przy 3mld budgecie ....

      • 0 0

    • Ze wsi jesteś

      na wieś wrócisz

      • 2 4

    • raczej uzupełnianie braków w całej rodzinie - nowy rok się zaczął , dobrze że kurtki zimowe i buty na zimę nie promują Gdańska

      • 4 0

  • Kto tam pracuje " menadzer " czy wożny bo te "gadżety" to śmiech a promocja taka jak gadżety !

    • 3 0

  • władze Gdańska bardzo dobrze wydaja publiczne pieniądze, są wzorem dla całej Polski (14)

    • 108 47

    • Za Komorowskiego MON kupił 100 000 tablic Mendelejewa (5)

      Tak się bawi PO

      • 11 2

      • A za PiS MON kupił węgiel za 200 milionów... (3)

        Zgadnij, czyje złodziejstwo nas więcej kosztowało?

        • 3 4

        • (1)

          od chińczyków .. bo nasz to hipoteka pod pisowe kredyty

          • 3 1

          • Lepiej węgiel niż wino i cygara dla Grześka

            • 1 1

        • wegiel akurat sie przydaje na zime.

          • 3 1

      • bawiło kmiocie - czas nie stoi w miejscu - troche przedawnione te twoje POciąganie do odpowiedzialności poprzedników dwie kadencje temu

        • 3 1

    • (2)

      przykład idzie z góry ... mogli zrobić przelew dla szamana na nieistniejące coś tam

      • 15 9

      • Czy ktoś sprawdził po co wydają pieniądze mieszkańców ? (1)

        • 8 0

        • czy ktos sie pytał jak robił przelew do torunia z budżetu ministrstwa zdrowia lub ochrony środowiska ? - tu jest mowa o kilkukrotnie wyższych przelewach , które np nalezały sie szpitalom

          • 3 3

    • Przykład idzie z góry.... (4)

      ...poczytaj sobie o wydatkach na rózne pierdoły Kancelarii Sejmu, czy też Kancelarii RM lub Prezydenta.A moze rzuć też okiem na wydatki kancelarii Drelicha .Ten temat ciebie nie interesuje ?

      • 7 15

      • Po co urzędnikom jabłuszka na śnieg? (1)

        Koleżanka ma sklep z chińskimi bzdetami ?

        • 17 2

        • czytaj ze zrozumieniem

          z treści materiału wyraźnie wynika dla kogo są jabłuszka - no ale jak ktoś bardzo chce to się wszystkiego chwyta . Tylko pytanie po co: żeby zaistnieć a może żeby przywalić

          • 4 4

      • Mówisz o tysiącach (1)

        Tablic Mendelejewa za czasów peło?

        • 5 2

        • A może miliony PRLowskich hełmów wojskowych?

          Czy może zamówienie na ponad milion na ośmiorniczki, które tak PiS wytykła poprzednikom?

          • 1 0

  • Encyklopedyczna definicja słowa marnotrastwo (1)

    A tak na marginesie pluszowe lwy można zrozumieć o ile będą nagrodą za udział dzieci w jakichkolwiek zawodach sportowych. Tylko szczerze to co ta spółka robi i czym się zajmuje poza gadżetami za pieniądze podatnika?

    • 4 1

    • jak nawet nie wiesz czym się zajmują to daj sobie spokój z oceną

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane