• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa brakującej drogi rowerowej przy Hucisku i Wałach Jagiellońskich

as
2 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 

Ruszyła budowa drogi rowerowej między Krewetką a Huciskiem.

Do końca czerwca br. mają zakończyć się prace związane z budową nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. HuciskoMapkaWały JagiellońskieMapka w kierunku przystanków przy Dworcu GłównymMapka. W pobliżu budynków prokuraturyMapka przebudowane zostaną także miejsca postojowe oraz zatoka autobusowa na przystanku "Hucisko".



Jak oceniasz stan dróg rowerowych w śródmieściu Gdańska?

Teren pod budowę nowej drogi rowerowej został przekazany wykonawcy 1 marca. W pierwszej kolejności ogrodzone zostaną chodniki, na których będą trwać prace. Wykonawca zaznacza jednak, że zachowane zostaną dojścia do posesji.

- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zastrzega, że w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych termin wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu może się zmienić - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.

W ramach budowy powstanie także odcinek drogi rowerowej od Targu Drzewnego do ul. 3 Maja. W ramach budowy powstanie także odcinek drogi rowerowej od Targu Drzewnego do ul. 3 Maja.
Projekt zakłada budowę 300-metrowego odcinka ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie na odcinku od ul. Podwale Grodzkie do Targu Drzewnego, z przejazdami rowerowymi przez skrzyżowania z ul. Hucisko i Targiem Drzewnym. Trasa powstanie po wschodniej stronie, a więc w bezpośrednim sąsiedztwie budynku prokuratury, gdzie przebudowane zostaną miejsca postojowe. Wybudowany zostanie także brakujący fragment ścieżki rowerowej wzdłuż Huciska, od skrzyżowania z ul. Wały Jagiellońskie do ul. 3 Maja.

Wykonawcą prac jest firma Eurovia SA. Koszt inwestycji wyniesie ok. 1,5 mln zł. Roboty drogowe potrwają do końca czerwca 2021 r.

Zadanie zostanie zrealizowane w ramach projektu "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie gminy miasta Gdańska".

as

Miejsca

Opinie (240) 4 zablokowane

  • (17)

    W końcu...a te słupki ze zdjęcia to jakaś instalacja?Stan ścieżek rowerowych w Trójmieście to jedna wielka tragedia,niby miasta lansują się na eko i fit ale jeszcze tak wiele do zrobienia przez lata marazmu.

    • 60 77

    • (12)

      Sam jesteś tragedia. Kiedy jeździłeś po Gdańsku rowerem ? Dobrze rozwinięta infrastruktura rowerowa jest. Jeżdżę z żarciem jako kurier. Ty sven zawsze coś nie tak. Siedzisz w tym swoim, jak to kiedyś napisałeś "norway", gdziekolwiek to jest i tylko kocopały wypisujesz. Ty widziałeś wogóle kiedyś rower na własne oczy ?

      • 20 10

      • nie jest dobra (10)

        Jest wiele dziur, białych plam ect. Jak pojechać z Wrzeszcza na suchanino?
        z grunwaldzkiej na młode miasto? jak jechać z głównego na stogi? Z oruni górnej w dół? Wszystko totalnie na około. Jabłoniowa? kompletnie odcięta. itd itp.
        Wile dróg jest kiepskich, zle zaprojektowanych zbyt czesto przekraczających jezdnie w te i we te. Naprawdę jest sporo do zrobienia.

        a kurierzy to inna baja. Ci z NY twierdzili ze drogi dla rowerów w ogóle nie sa potrzebne bo oni sobie radzą w gęstym ruchu doskonale. Co można zobaczyć na YT :)

        • 14 6

        • Akurat z Wrzeszcza na Suchanino jest piękna gruntowa droga, z dala od samochodów :) (3)

          Polecam.

          • 8 4

          • (1)

            Pojedź tą gruntową droga po ulewie. Rzeczywiście świetne rozwiązanie!

            • 6 3

            • Ja tam lubię, ale wiadomo że to nie dla każdego :)

              No i nie każdy może się w pracy przebrać w nieubłocone ciuchy...

              • 2 3

          • tak a na matarnie i osowe

            można jechać drogą którą wywożą drewno z lasu. A wzdłuż kartuskiej można jechać dziurawym chodnikiem. A z błędnika na Jana z kona można znieść rower po schodach.
            Spoko jest świetnie.

            • 8 2

        • (1)

          Akurat z głównego na Stogi jest ścieżka rowerowa na całej długości. Po Gdańsku rowerem można dojechać dosłownie wszędzie, ścieżki rowerowe w Gdańsku są prawdopodobnie najlepiej rozwinięte z miast w całej Polsce.

          • 3 2

          • No dobra nie same stogi ale most siennicki

            I nie nie jest dobrze rozwinięta - przykłady powyżej.

            • 1 3

        • (1)

          Pomimo ścieżek rowerowych i tak jeździcie jak się wam podoba. Wbrew przepisom i zdrowemu rozsądkowi.

          • 1 2

          • lekceważąc limity prędkości i inne przepisy ruchu drogowego

            oraz wbrew zdrowemu rozsądkowi jeździ większość osób korzystających z samochodu na odległości mniejsze niż 3-7 km. Na takie odległości rower jest często szybszy niż samochód.

            • 0 0

        • (1)

          A jak dojechać pociągiem ze Skarszew do Pszczółek jakoś nikt się nie martwi. Rozebrano linie kolejową by rowerzyści mogli sobie pojeździć. Zresztą oni akurat nie martwią się brakiem dojazdu gdy chodnik szeroki no i możliwość podwózki rowerów komunikacją miejską

          • 0 1

          • linię kolejową ze Skarszew do Pszczółek rozebrano wtedy, gdy nie zadbano o budowę wiaduktu

            nad tą nieczynną od wielu lat linią kolejową w czasie budowy autostrady A1. Jak wiadomo nie była ona budowana po to, by rowerzyści mogli sobie nią pojeździć. Ta mania pisywania o przeciwstawności interesów rowerzystów i pasażerów kolei okazuje się trudna do przezwyciężenia, tak jak wiele innych przejawów walki z fikcyjnym lobby rowerowym przez ludzi udających zwolenników transportu zbiorowego, a faktycznie sprzyjających dominacji samochodów w systemie transportowym regionu.

            • 0 0

      • On tragedia, to mało powiedziane,nieuk,po dwa lata w jednej klasie szkoly powszechnej,nauczyli go w końcu pisać,tylko nie wiem co pisze.

        • 0 1

    • rozumiem ze rowerem nie jezdzisz ale narzekasz?

      • 5 2

    • jak zwykle kosztem chodników? (1)

      • 3 3

      • nie, kosztem części miejsc do parkowania samochodów

        • 3 0

    • gdyby tych słupków nie było to nie byłoby już też trawnika

      • 1 0

  • Kiedy obiecana kilka lat temu trasa wzdłuż Kartuskiej od Nowolipia do Jasienia? (5)

    Tam jest slalom śmierci.

    • 85 16

    • (1)

      tu miejscami nie ma chodników !

      • 25 0

      • Ale jest utwardzona stopami ziemia

        czego chcieć więcej :-)

        • 2 5

    • zaraz po tym jak oddadzą kołobrzeską i budowlanych

      hahaha

      • 9 1

    • jaki masz problem jechać jezdnią?

      powolutku i ostrożne pod górkę, koniecznie omijając groźne dziury przy skraju jezdni czyli jadąc środkiem pasa, powlecze się kiedyś za tobą jakiś urzędnik i sprawa będzie rozwiązana

      • 4 1

    • Akurat na tym odcinku jedzie się w miarę, dużo bardziej niebezpieczny jest odcinek od ul Nowe Ogrody do Nowolipia. co chwila "ślepe" skrzyżowania, wyjazdy spomiędzy budynków z zerową widocznością, kierowcy wymuszający pierwszeństwo i piesi wchodzący pod koła.

      • 1 0

  • (8)

    Trasy rowerowe wzdłuż ulic tylko i wyłącznie gdy jest na nie miejsce, natomiast wszystkie rowerowe przejazdy przez skrzyżowania powinny być zlikwidowane.

    • 60 104

    • (5)

      Popieram, jest to niebezpieczne, bo taki rowerzysta ma ograniczone pole widzenia a i tak nie rozgląda się. Poza tym i tak przejeżdżają przez przejścia dla pieszych... I na czerwonym... Czują się bezkarni w tym kraju z dykty. A ciężko się wybronić bez kamery samochodowej.

      • 7 37

      • Przypomiam, że zielona strzałka dla Ciebie nie oznacza czerwonego dla rowerzysty :) (4)

        • 48 2

        • (3)

          Oznacza kiedy jest to przejście dla pieszych :)

          • 1 23

          • (2)

            Nadal nie masz racji. Skręcając w prawo z głównej drogi masz obowiązek ustąpić wszystkim innym uczestnikom ruchu poruszającym się prosto.

            • 22 0

            • Jak wjedziesz rowerem w bok skrecającego

              samochodu, a było tylko przejście bez przejazdu rowerowego to wina rowerarza.

              • 5 10

            • Tak, z tym że jeśli rowerzysta przejeżdża rowerem przez przejście dla pieszych to narusza prawo i w razie kolizji z np. samochodem , jest co najmniej współwinnym kolizji.

              • 1 3

    • Dlaczego zlikwidowane? - to ciekawe?

      • 3 1

    • Bo?

      • 1 0

  • kolejny bubel DRMG (1)

    ani to sciezka rowerowa ani chodnik, piesi obywatele 3 kategori.

    • 72 26

    • aby podnieść status pieszych w mieście

      należy wdrożyć program stopniowego likwidowania prawa do parkowania samochodów na chodnikach lub stopniowego redukowania miejsc do parkowania samochodów w pobliżu centrum miasta. I to się będzie działo w opisywanym rejonie.

      • 3 1

  • 1,5 mln drogo/tanio? (24)

    1500000 PLN za 300 metrów to wychodzi 5000 PLN za 1 metr ścieżki rowerowej.

    • 48 18

    • (2)

      Ja ze szwagrem byśmy zrobili to za połowę tej ceny hehe

      • 13 0

      • I to pewnie po pijaku

        • 2 0

      • Zróbcie , podważcie przetarg i zróbcie.

        • 2 0

    • Na stronie GDDKiA można znaleźć średnie ceny z kilometr autostrady lub drogi ekspresowej.
      W 2020 roku JEDEN kilometr autostrady kosztował 47,8 mln (cena zawiera nadzór, dokumentacje, wykup nieruchomości, badania archelog)

      czyli:
      1 metr autostrady kosztował w 2020 47800 złotych
      1 metr ścieżki rowerowej w 2021 to koszt 5000 złotych

      • 11 4

    • Kwestia specyfikacji technicznej... Bez tego nie da się stwierdzić czy to tanio czy drogo.

      • 4 0

    • Jest wyraźnie napisane, że to nie tylko 300m fragment. 300m będzie wzdłuż Wałów Jagielońskich. Do tego dojdzie dojazd do 3 maja i przebudowa miejsc parkingowych. Wystarczy wczytać się w artykuł

      • 10 0

    • chłopie czytaj ze zrozumieniem całość, a nie mylące nagłówki (17)

      tam powstanie zwykły chodnik plus miejsca parkingowe !!!!!!!

      żadnej drogi rowerowej tam nie będzie !!!

      Tyle będzie kosztowały nas miejsca postojowe i kawałek chodnika!!!

      • 7 6

      • ej kolego...jaki zwykły chodnik? Kto nie umie czytać ze zrozumieniem? (10)

        powiadasz, że "tam powstanie zwykły chodnik plus miejsca parkingowe !!!!!!!"

        Projekt zakłada budowę 300-metrowego odcinka ścieżki pieszo-rowerowej
        wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie na odcinku od ul. Podwale Grodzkie do Targu Drzewnego

        oraz, że

        Wybudowany zostanie także brakujący fragment ścieżki rowerowej wzdłuż Huciska, od skrzyżowania z ul. Wały Jagiellońskie do ul. 3 Maja.

        • 4 1

        • Czyli równo 200m ścieżki rowerowej (4)

          I CPR którego nienawidzą tak samo piesi, jak i rowerzyści.

          A można by było kosztem miejsc parkingowych zrobić i porządny chodnik i wydzielony DDR...

          • 4 4

          • (3)

            Pewnie można byłoby zrobić kosztem miejsc parkingowych chodnik i wydzielony DDR - ale zauważ drogi czytelniku, że wzdłuż ulicy WJ są punkty gastro (lodziarnia, nowy bar tapas), apteka, notariusz, prokuratura i inne.

            Brak miejsc parkingowych = dużo mniej klientów

            Wybrano złoty środek - coś za coś - nikt nie będzie 100 zadowolony ale myśle, że sytuacja jest win-win

            • 3 4

            • (2)

              Przecież obok są dwa duże parkingi - jeden na Targu Węglowym, drugi w Forum...

              A win jest jak zwykle tylko dla kierowców, bo CPR jest tragiczny i dla rowerzystów którzy muszą jechać slalomem i dla pieszych, których trzeba mijać na milimetry, co nawet przy 10km/h miłe nie jest...

              • 5 0

              • (1)

                wg mnie dobra decyzja ponieważ i rowerzysta przejedzie i pieszy przejdzie i kierowca zatrzyma się np na tapas lub podpisze akt notarialny lub może wyskoczy na szybkiego lodzika (bez podtekstów) ;-p

                Nikt przecież z parkingu przy forum lub targu węglowego nie będzie specjalnie dylał 500 metrów aby kupić etopiryne w aptece na WJ.

                • 1 6

              • "Nikt przecież z parkingu przy forum lub targu węglowego nie będzie specjalnie dylał 500 metrów aby kupić etopiryne w aptece na WJ."

                I chyba właśnie dotarłeś do sedna problemu :)

                Przecież gdyby obok wprowadzono chodnik dla samochodów i pieszych z pierwszenstwiem pieszych, sam pomysł byłby wyśmiany w całym kraju.
                A przecież i samochód przejedzie i pieszy przejdzie...

                • 2 1

        • chodnik z nakazem jazdy po nim rowerem to dalej chodnik, a nie żadna droga rowerowa (4)

          a "ścieżki" to są w lasach i parkach

          • 3 2

          • tak może pisać jedynie zapamiętały szosowiec a nie rowerzysta (3)

            infrastruktura rowerowa wzdłuż ulicy o dużym natężeniu ruchu powinna być wydzielona co najmniej krawężnikiem. Infrastruktura dla rowerów to nie tylko cyklostrady, a rower to nie tylko środek uprawiania rekreacji lub treningu sportowego: to przede wszystkim transport - również dzieci w wieku 10 lat i mniej, nie mówiąc o starszych paniach chcących dotrzeć rowerem po zakupy.

            • 2 2

            • (2)

              dziecko do lat 10 ma obowiązek jechać chodnikiem

              • 1 1

              • lepiej napisać: ma prawo jechać chodnikiem (1)

                dzieci na drogach dla rowerów nie przeszkadzają doświadczonym rowerzystom ani też nie stwarzają jakiegokolwiek zagrożenia dla kogokolwiek

                • 2 2

              • ma obowiązek. nie wolno im korzystać z dróg rowerowych

                tak samo nie przeszkadzają jak rowerzysta na jezdni ;)

                • 2 0

      • (5)

        Chyba chłopczyk ma przerwę w nauce zdalnej i komentarze pisze.

        Jest wprost napisane o ścieżce pieszo-rowerowe (Wały Jagiellońskie) i o ścieżce rowerowej (Hucisko).

        A gdzie widzisz, że ma powstać zwykły chodnik?

        • 2 2

        • (4)

          A czym jesc ciąg pieszo-rowerowy, jak nie zwykłym chodnikiem?

          • 3 1

          • (3)

            Po ciągu pieszo rowerowym dopuszczony jest ruch i pieszych i rowerów bez ograniczeń.
            A po zwykłym chodniku rowerem możesz pojechać tylko gdy:

            Gdy jest się osobą dorosłą i porusza się rowerem wraz z dzieckiem (do lat 10).

            Szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów (te warunki muszą być spełnione łącznie).

            Warunki pogodowe zagrażają rowerzyście bezpieczeństwu na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź, gęsta mgła).

            • 1 3

            • Nie chodzi o prawo, a konstrukcję. Chodnik jak każdy inny. (2)

              Bo prawnie największa różnica jest taka, że nie możesz jak człowiek jechać ulicą obok...

              • 2 1

              • to znaczy, że trzeba zmienić prawo o ruchu drogowym (1)

                budowa ciągu pieszo rowerowego obok jezdni nie powinna automatycznie wykluczać prawa do poruszania się po sąsiedniej jezdni ulicy. Ciekawe, jak będzie wyglądał bilans lajków i dislajków pod tym postem.

                • 2 0

              • Heh, najpierw w mieście nie powinno być przelotówek.

                Jazda w tym miejscu ulicą to lekkie samobójstwo...

                • 2 0

  • 1,5 banki?! (5)

    Tyle kosztuje 300 m (mętrow)drogi rowerowej?
    Kto przytula te pieniążki?

    • 55 19

    • Nie 300m. Więcej. Radzę doczytać u góry

      • 3 1

    • nie drogi rowerowej tylko miejsc postojowych i chodnika

      • 5 1

    • mogłeś sam przytulić ale nie zgłosiłeś się do przetargu

      • 8 1

    • ty byś pewnie żwir wysypał za 40 tysi :)

      • 3 0

    • Będzie namalowana biała linia wzdłuż ulicy i to wszystko.

      Po prostu farba jest taka droga.

      • 0 1

  • Gdańsk rowerowe miasto (20)

    Proszę rowerzystów o przestrzeganie zasad ruchu drogowego i rozsądek

    • 75 28

    • (15)

      Ja tam zawsze trąbie na rowerzystów jak przejeżdżają przez przejście dla pieszych.

      • 9 15

      • Jestem pieszym

        Rowerzyści powinni być ostrożniejsi , piratami też bywają

        • 13 4

      • A trąbisz na kierowców jak przekraczają prędkość? (11)

        Czy tu już masz przygotowany milion wymówek?

        • 15 7

        • Jak przejeżdżają na czerwonym albo wyprzedzają na pasach to tak trąbię . (10)

          Jak Rowerzysta przekracza prędkość to też nie trąbie nie mam fotoradaru w oczach jak Ty. Patrzę i widzę acha ten na pewno przekracza prędkość o 12,7km. Zresztą co ma prędkość do przejeżdżania na pasach??? Głupie porównanie. Prędkości nie ocenie ile przekracza natomiast jazdę po pasach czy na czerwonym jestem wstanie ocenić.

          • 7 11

          • Jak za kimś albo przed kimś jedziesz, widzisz jego prędkość na takim wskaźniczku za kierownicą. (9)

            Tylko to by wymagało przyznania się do łamania prawa samemu, a to jak wiadomo nigdy nie nastąpi.

            "Spieszę się", "Ja tylko na chwilę", "Szybko ale bezpiecznie"...

            • 8 4

            • (5)

              Skoro dla ciebie przejazd w niedozwolonym miejscu, wymuszenie pierwszeństwa oraz jazda na czerwonym świetle to to samo co przekroczenie prędkości to gratuluję. Zobacz sobie taryfikator mandatów. Przekonałeś mnie, że nie muszę być mądrzejszy od innych, i skoro inni nie dbają o swoje życie to ja o ich też nie będę dbał.

              • 3 9

              • I co?

                Mówiłem że od razu usłyszę wymówkę wyjaśniającą dlaczego Twoje łamanie prawa jest OK :)

                A żeby nie było, według taryfikatora: Jazda wzdłuż po chodniku lub przejściu dla pieszych innym pojazdem niż pojazd silnikowy - 100 zł

                Tyle samo, co za przekroczenie prędkości o... 11km/h.

                • 7 1

              • jak by to kazik śpiewał "Twoje łamanie przewpisów jest lepszy niż moje " (3)

                kierowcy to święte krowy i hipokryci

                • 7 3

              • Mówisz o kierowcach rowerów? (2)

                • 2 6

              • Rowerem zazwyczaj jadę przepisowo.

                Tak naprawdę mało jest miejsc gdzie musisz przedostać się na drugą stronę po pasach bez przejazdu, więc zwyczajnie je omijam, a na czerwonym nie przejeżdżam, bo życie mi miłe :)

                Samochodem nie mogę przestrzegać PORD, bo zaraz mnie inni próbują zepchnąć z drogi, albo wyprzedzają i dają po heblach przed światłami.

                A mój najukochańszy motyw to zjazd ze zwycięstwa w Rajską. Jak nie wjedziesz na tory, to ktoś się zaraz na nie przed Ciebie wciśnie...

                • 5 2

              • nie, piszę o kierowcach nagminnie lekceważących limity prędkości i parkujących na trawnikach

                • 4 0

            • (1)

              nie potrafię odnieść się do tematu, ale za to się powygłupiam - to cały sens Twojej wypowiedzi

              • 3 3

              • Coś tam, coś tam, belka w oku swoim, drzazga w oku bliźniego.

                • 1 0

            • Jak jadę autem to tak, jak jestem pieszym to nie bardzo nie mam licznika

              • 2 0

      • a ja mam takich trąbiących kierowców w d... i traktuję ich jako frustratów :)))) a przez przejścia nie przejerzdżam :)

        • 4 1

      • O ile się nie mylę

        Zabrania się używania sygnałów dźwiękowych w obszarze zabudowanym... Ale ja jestem tylko tępym, nieznającym zasad ruchu drogowego rowerzystą...

        • 2 1

    • których zasad? (3)

      bo ustawa jasno zakazuje jazdy po chodniku, a tu urzędnik buduje chodnik dla pieszych z nakazem jazdy po chodniku rowerem...

      gdzie sens gdzie logika

      • 5 5

      • (2)

        - nie chodnik dla pieszych tylko ciąg pieszo-rowerowy
        - istnieją okoliczności, w których można legalnie i zgodnie z przepisami jeździć po chodnikach, nieliczne, ale są

        • 6 1

        • słuszna uwaga. zgodnie z ustawą po chodniku rowerzysta ma obowiązek poruszać się powoli, a po drodze pieszo-rowerowej może jechać nawet 50kmh mijając pieszego na milimetry.

          Tak to z prawnego punktu wygląda.
          Z fizycznego punktu widzenia jest zwykły chodnik.

          • 1 1

        • To nie autostrada miejska ale zwyczajna droga z podwyższeniem dopuszczalnej prędkości. Trzeba być konsekwentnym w poglądach. Jeśli rowerzyści nie jeżdżą po chodniku to kierowcy nie mają autostrad w mieście

          • 1 0

  • bdb wiadomość :) (1)

    Pytanie tylko dlaczego tak późno? ew. Czemu to nie zostało zrobione w trakcie przebudowy całego ciągu? ;>

    • 25 11

    • dlatego, że w czasie poprzedniej przebudowy nie było w Gdańsku decydentów

      którzy byli gotowi zakwestionować dotychczasową rolę samochodów w mieście. Nadal takich jest niewielu, zmiana kierunku przesuwania się granicy kompromisu zachodzi, ale nadal zbyt wolno.

      • 2 0

  • przydałaby się normalna droga wzdłuż Podwala Przedmiejskiego (15)

    obecnie chcąc wyjechać z centrum w stronę Sobieszewa, mamy drogę na chodniku po krzywych płytach, w tym schody po drodze,, potem kawałek w jezdni, potem droga gdzieś znika i objawia się na Elbląskiej we w miarę akceptowalnym kształcie

    • 49 14

    • Pasy ruchu dla rowerów w jezdni z obu stron powinny być jak w normalnym mieście (9)

      a nie jakieś cudawianki chodnikowe. tandeta do kwadratu

      • 5 5

      • Pasy Tak, ale nie na głównych arteriach ... (8)

        Na Podwalu Przedmiejskim tworzone są takie pasy. Niestety w obecnej formie (pasy bardzo wąskie, nieoddzielone od jezdni) i obecnym natężeniu ruchu pojazdów (prędkość !!), jazda nimi to sport dla wyczynowców, lubiących adrenalinę. Aktualnie mało kto tam jeździ rowerem, większość wybiera szeroki chodnik obok.
        Ps. osobiście nie rozumiem, dlaczego przebudowując Podwale Przedmiejskie (likwidując 1 pas ruchu) nie można było tam zaprojektować normalnej drogi rowerowej...

        • 15 2

        • co Ty gadasz? (7)

          -Na Podwalu pasy są za wąskie? a ile ty byś chciał? 20m szerokości?
          -Są oddzielone pasem wyłączonym z ruchu, a z drugiej strony buspasem. Oddzielenie z resztą utrudnia tylko ruch.
          -Prędkość po przebudowanie jest tam taka jak powinna być. Światła skutecznie ograniczają zapędy kierowców.

          "Normalnej" czyli jakiej? dwukolorowy kolizyjny chodnik poprowadzony slalomem?
          Daj spokój nigdzie na świecie się tego nie praktykuje. Dość już tych tandetnych rozwiązań.

          • 5 7

          • abstrahując od podwala (6)

            wejdź na google street i zobacz jak wygląda Kopenhaga. DDR sa separowane od jezdni - często nawet bardzo wyraźnie - pasem zieleni albo miejscami parkingowymi. Albo chociaż krawężnikiem czy barierami (barierkami) .
            weź przestań w końcu opowiadać bajki o tych pasach w jezdni na wielopasmówkach i przelotówkach. Pasy to sa rozwiązania dla o spokojnych dróg.

            • 6 3

            • (2)

              Byłem widziałem tą "separacje".
              Dla ciebie 2cm krawężnik to separacja?.... nie bądź śmieszny

              • 1 4

              • pracujesz u urzędzie? (1)

                tak top też jest separacja.
                Jesli nie wierzysz najedź na taki krawężnik samochodem jadąc 50 km/h.

                • 3 1

              • wjade i go nawet nie poczuje

                To juz lepsza separacja typu pas wyłączony z ruchu jak jest na podwalu.

                • 1 1

            • Gdzie ty separacje tam widzisz? (1)

              Są niemal zawsze to pasy. Owszem na lekkim podwyższeniu ale to nie jest przeszkoda dla samochodow, wiec nie jest to droga dla rowerow tylko pasy. Zwroc uwage na skrzyzowania. Trasy rowerowe zawsze są na poziomie jezdni. Ok, jak są miejsca postojowe, czy przystanki to prowadzą trase za ale jednak nie są to wydzielone drogi dla rowerów jak np. w Holandii. Co ciekawe Holandia też rezygnuje z wydzielonych drog dla rowerow na rzecz pasów w jezdni. Wszystko dobre byle by nie było przymusu jazdy po chodnikach jak u nas sieto robi.

              • 0 5

              • nic nie jest przedzkodą dla auta tak po prawdzie

                I owszem - są podwyższone, i jak jest miejsce jest separacja miejscami parkingowymi czy zielenią czy brukiem.
                Nie jest to pas namazany farbą.

                • 2 1

            • też to zauważyłem

              pasy są tylko tam gdzie jest za mało miejsca na wydzielenie DDR

              • 3 1

    • I to jest właśnie największy problem sieci DDR w Gdańsku

      Niby kilometrów dużo, stan całkiem dobry itp, ale co chwilę musisz się przepchać przez jakąś wyrwę.

      Kilkanaście odcinków po 100-300m mogłoby zdecydowanie usprawnić poruszanie się rowerem po mieście.

      A pamiętajcie drodzy kierowcy, że każdy rower na DDR, to jedna zawalidroga mniej dla Was, więc też Wam powinno zależeć :)

      • 10 3

    • (3)

      w du..e się wam rowerzystom poprzewracało, może drogę rowerową do Warszawy

      • 1 14

      • A budują, wzdłuż Wisły. (1)

        W d*pach to się kierowcom poprzewracało, jak gdzieś się nie da zaparkować 30cm od drzwi, albo warunki wymuszają przekraczanie prędkości tylko o 10km/h, zaraz słychać skowyt...

        • 13 0

        • jak tylko linia kolejowa zbyt długo zamknięta słychać krzyk że należy tam zrobić ścieżkę rowerową. Dzięki takim działaniom są miejsca wykluczone komunikacyjnie i wzrasta ilość aut w mieście.

          • 1 1

      • A tak koleś. Po kilku ponad 250

        kilometrówkach w jednym dniu na rowerze latem 2020 planuję przejazd w jednym dniu Trójmiasto - Warszawa mimo 57 lat na karku.

        • 3 0

  • (11)

    mówiąc wprost: likwidacji chodników i prześladowania pieszych ciąg dalszy
    rowery jako pojazdy powinny poruszać się po jezdni
    a chodniki nie powinny być przykrajane wg samowolnego widzi mi się urzędników na potrzeby takich czy innych pasjonatów różnego rodzaju pojazdów
    drogi dla rowerów, rolkarzy, hulajnóg, deskorolkarzy itp
    a piesi gdzie?
    potrzebne są "specjalne drogi" dla rowerów?
    ok zróbcie/wytnijcie/wymalujcie je na jezdni

    • 58 29

    • (3)

      No właśnie jest droga. Nie potrzebna tam ścieżka rowerowa. Kwestia egzekwowania przepisów wobec rowerzystów

      • 7 7

      • Chyba kierowcow. Czy tam ktos jedzie 50kmh? (1)

        • 13 2

        • W tym tłoku trudno więcej.

          • 1 6

      • dokładnie bo jeżdżą jak chcą

        • 3 1

    • (1)

      no to trzeba zabrac jeden pas ruchu samochodom bo inaczej miejsca sie nie wygospodaruje

      • 9 4

      • taaa bo mało jeszcze mają

        • 1 0

    • Nie masz pojęcia (3)

      Zdajesz sobie sprawę że ludzie jeżdżą rowerami cały rok ?
      Oj chyba nie.
      Ty jeździsz sobie dla zabawy ale są ludzie którzy dojeżdżają do pracy lub na uczelnię.
      Widziałeś jak były odśnieżone wydzielone pasy dla rowerów na ulicy ?
      Oj chyba znowu nie.
      No więc nie były odśnieżone.
      Za to po drogach rowerowych można było jechać bo były odśnieżone a nawet jak nie były to wywrotka na niej nie groziła wpadnięciem pod samochód.

      • 3 3

      • DDRy nieodśnieżone, a nawet śnieg z chodnika na nie zrzucony, więc mało kto jeździ. (2)

        A nie odśnieżą, bo przecież mało kto jeździ.

        I kółko się zamyka.

        • 1 0

        • Brniesz (1)

          DDR-y były elegancko odśnieżane, lepiej niż chodniki takie są fakty. Jeździłem po nich więc wiem. Jeździłem też po wydzielonych pasach i tu była tragedia.

          Jeszcze raz napiszę to może zrozumiesz, lepiej wywrócić się na nieodśnieżonej drodze dla rowerów niż na ulicy.

          Założę się że jeździsz w obcisłych lub wcale.

          • 4 1

          • zależy które.

            100m było dalej 100 już nie było.

            • 0 1

    • Rowerzysta

      Dokładnie tak, w sumie pójdźmy o krok dalej, po co w ogóle jezdnie dla samochodów, przecież to tylko powoduje emisje spalin, stres wśród matek z wózkami oraz stres dla rowerzystów

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane