- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (112 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (206 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (625 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (89 opinii)
- 5 35 mln na remont gmachu Straży Granicznej (46 opinii)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (524 opinie)
W Sopocie zniknęły dwa paczkomaty. Miasto: były ustawione bez pozwoleń
Dwa paczkomaty stojące do tej pory na Brodwinie oraz osiedlu Mickiewicza w Sopocie zostały we wtorek zdemontowane. Mieszkańcy narzekają na chaos związany z odbiorem paczek i ogromne kolejki do punktów odbioru. Pracownicy InPostu sugerują, że paczkomaty zdemontowano ze względu na decyzje urzędników. Miasto twierdzi, że owszem, interweniowało, ale to InPost z własnej woli zdemontował automaty.
Paczkomat zabrany z Brodwina (32 opinie)
Część z paczek, które miały być z nich odebrane, rozdawano z samochodu kuriera. Inne zostały przekierowane do punktów odbioru w okolicznych sklepach. Żeby je odebrać, mieszkańcy stali w długich kolejkach.
Jak twierdzą mieszkańcy, z którymi rozmawialiśmy, kurier informował ich, że paczkomaty zlikwidowano ze względu na decyzję miejskiego konserwatora zabytków.
- Sprawa nie jest jednoznaczna, bo InPost, ustami kierowcy wydającego z samochodu paczki, twierdzi, że to decyzja miasta, a urząd miasta, że to decyzja firmy InPost. Ale efekt jest taki, że mieszkańcy zostali bez paczkomatu, który sprawdzał się w tym miejscu doskonale. Nikt nie bierze pod uwagę tego, że paczkomat na Brodwinie to nie tylko biznes, ale też sposób na ograniczenie ryzyka zakażenia koronawirusem oraz zmniejszenie ruchu ulicznego w Sopocie, bo mniej osób jeździ po przesyłki do innych okolicznych paczkomatów. Mieszkańcy Brodwina są mocno wkurzeni na urząd miasta, bo trudno uwierzyć, że usunięcie paczkomatu to inicjatywa InPostu - mówi jeden z naszych czytelników.
Paczkomaty w Trójmieście. Znajdź najbliższy
Znikną kolejne paczkomaty?
Udało nam się też samodzielnie porozmawiać z jednym z kurierów firmy InPost. Stwierdził krótko: "sądzą państwo, że firma sama, z własnej woli likwidowałaby tak popularne paczkomaty?". Dodał także, że wedle jego wiedzy w najbliższych tygodniach zniknąć ma kolejny paczkomat - tym razem stojący przy ul. Armii Krajowej.
O komentarz do sprawy poprosiliśmy rzecznika firmy InPost, ten jednak, przynajmniej na początku, odmówił. Dopiero po południu, po rozmowach z władzami Sopotu, przekazał nam swoje oświadczenie.
- Zdajemy sobie sprawę z zainteresowania mieszkańców Sopotu paczkomatami. Obecność paczkomatów w mieście jest niezbędna ze względu na silny rozwój branży e-commerce. Jest to też najbardziej ekologiczna forma dostawy. Prowadzimy więc rozmowy z władzami Sopotu. Będziemy wspólnie uzgadniać lokalizację kolejnych paczkomatów - stwierdził Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy InPost.
Miasto: InPost sam usuwa paczkomaty
Kiedy tylko o sprawie zaczęło się robić głośno - czy to ze względu na wpisy w Raporcie z Trójmiasta, czy też ze względu na podobne informacje pojawiające się w mediach społecznościowych - odniósł się do niej na Facebooku Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.
- Nie ma mowy, by paczkomaty zniknęły z Sopotu! Usunięte zostały te, które ustawiono nielegalnie, bez pozwoleń. Zdecydował o tym wyłącznie operator, bo prościej było je zlikwidować, niż zalegalizować. Prowadzimy dalsze rozmowy na temat kolejnych takich urządzeń, które staną w naszym mieście. Są bardzo przydatne i funkcjonalne, zwłaszcza teraz, w czasie pandemii - napisał.
Poprosiliśmy urzędników o doprecyzowanie tego stanowiska. I również w tym przypadku na oświadczenie musieliśmy czekać kilka godzin, a przekazano nam je praktycznie w tym samym czasie, co oświadczenie firmy InPost.
- Miasto Sopot nie wydało żadnej decyzji, która wprowadzałaby zakaz stawiania paczkomatów. W Sopocie mogły i nadal będą mogły stać paczkomaty. Jednak ich lokalizacje muszą być uzgodnione i zgodne z prawem. Z końcem września zmieniło się prawo budowlane, od tego momentu paczkomaty stawiane są na zasadzie zgłoszenia robót. Procedura jest prosta: należy wystąpić do miejskiego konserwatora zabytków o decyzję, należy posiadać prawo do dysponowania terenem, a następnie zgłosić roboty do wydziału architektury i urbanistyki. Wszystko załatwiane jest "od ręki" - mówi Izabela Heidrich, rzecznik sopockiego magistratu.
Jak dodaje, "konserwator zabytków nie ma uwag, jeśli urządzenie spełnia podstawowe warunki i wymagania: musi być estetyczne, bez reklam, w kolorze białym lub biało-szarym, z dobrym dojazdem i tak ustawione, by odbiór paczek nie przeszkadzał nikomu".
Zaznaczyła też, że operator miał dwie możliwości: legalizację paczkomatów w miejscach, gdzie już stały, lub usunięcie niezalegalizowanych paczkomatów.
I - jej zdaniem - to firma InPost podjęła samodzielnie decyzję o usunięciu automatów.
- Miasto wskazało kilka dodatkowych lokalizacji, w których będą mogły stanąć paczkomaty, by był do nich dogodny dostęp - skomentowała krótko rozmowy z firmą InPost.
W Gdańsku radny pyta miasto o paczkomaty
Co ciekawe, w ostatnich tygodniach temat paczkomatów i tego, czy miasto ma jakieś narzędzia mogące wpływać na ich lokalizację, pojawił się także w Gdańsku.
Radny Andrzej Kowalczys wystosował do prezydent Aleksandry Dulkiewicz interpelację, w której pisze o tym, że nagminne stało się stawianie paczkomatów w miejscach dostępnych dla pieszych, ale takich, gdzie zdecydowanie trudno dojechać samochodem, przez co kurierzy rozjeżdżają zieleńce i blokują chodniki.
Do tej pory nie pojawiła się jeszcze odpowiedź na tę interpelację.
Opinie (195) ponad 10 zablokowanych
-
2021-04-14 15:03
No i dobrze. (3)
- 12 38
-
2021-04-14 17:30
(1)
Na zdjęciu jest paczkomat w wydaniu Poczty Polskiej.
Ludzie stoją w kolejce i pracownik poczty wydaje z samochodu paczki które przywiozł.
Stoją w kolejce jak na zielonym rynku po marchewke- 2 3
-
2021-04-15 09:33
To jest inpost inbecylu
- 1 0
-
2021-04-15 12:10
Co to znaczy no i dobrze?
- 2 0
-
2021-04-14 15:04
(24)
Brawo za odwagę dla Sopotu. Sam korzystam z tych urządzeń, ale niektóre lokalizację są fatalne np. na Mysliwskiej w Gdańsku przez Paczkomat całkowicie zdewastowano zieleń i chodnik. Inpost oczywiście nie kwapi się do naprawy. Przy Manhattanie we Wrzeszczu natomiast notorycznie są wyrywane są slupki i kierowcy jeżdżą niemal po nogach pieszym.
- 102 212
-
2021-04-14 15:10
Hajsy się nie zgadzały
Właściciel gruntu na pewno ma z tego tytułu hajs, więc on jest winien. Zle wynegocjowana umowa,która nie nakłada na najemcę obowiązku dbania o powierzchnię,czy przywrócenie do stanu sprzed montażu .
- 16 3
-
2021-04-14 15:11
(1)
tam nigdy nie było zieleńca ..
- 20 14
-
2021-04-14 16:04
To nieprawda
Jeszcze całkiem niedawno tam był tylko zieleniec :)
- 13 4
-
2021-04-14 15:25
Dodaję ul. Mickiewicza przy skrzyżowaniu z al. Hallera (2)
Brak miejsca dla postoju samochodu. Dziesiątki razy widziałam jak samochód z paczkami zastawia chodnik by umieścić przesyłki w paczkomacie. Zupełnie nie przemyślane miejsce.
- 19 6
-
2021-04-14 18:41
(1)
Dokładnie. Paczkomat w tej lokalizacji to skandal.
- 5 6
-
2021-04-15 09:37
Dojazd do nie których paczkomatow jest bardzo utrudniony.. sam byłem kurierem inpostu parę lat temu może jeszcze kiedyś wrócę bo paczkomaty to złota robota
- 0 0
-
2021-04-14 16:38
brawo za logikę (1)
wandale demolują przestrzeń publiczną przez paczkomaty.
wytwórcy cukru odpowiadają za otyłość, producenci piłkek do piłki noznej odpowiadają za kontuzję zawodników- 19 8
-
2021-04-14 19:32
nie odpowiadamy jedynie za koklusz i gradobicie! pozdrawiamy producenci tego i owego :D
- 5 0
-
2021-04-14 17:20
wyborca z Brodwina (1)
paczkomat ma wrócić jak najszybciej.
- 13 8
-
2021-04-14 18:57
Już stawiamy z powrotem, przepraszamy szanownego pana, nie pomyśleliśmy, jaki panu kłopot sprawimy.
- 8 7
-
2021-04-14 17:22
(2)
Problem w tym że paczkomat stoi na gruncie prywatnym a odbiór paczek odbywa się na gruncie miejskim (a może wód polskich bo mamy tam rów do zbiornika wodnego) który został rozjeżdżony przez kurierów którzy wydają paczki prosto z bagażnika. Właściciel tej działki widać jest cwanym lisem oprócz paczkomatu inpostu ma naprawę rowerów, myjnie samochodowa sklepy z warzywami, sprzedaż kurczaków i punkt dpd. Trawniki zniknęły, powstały dziury, koleiny za które zapłacimy my mieszkańcy a właściciel liczy kasę .Dlaczego odbiór przesyłek nie odbywa się od wewnątrz posesji na której stoi paczkomat tylko niszczone jest to co nasze wspólne, publiczne.
- 26 10
-
2021-04-14 20:57
Ty i tak na pocztę chodzisz
- 7 7
-
2021-04-15 10:16
A tobie gul skacze, to taka typowa Polackość. Jeżeli ktoś sobie w życiu radzi i nie liczy na zasiłki to chyba zaletą, a nie
- 1 2
-
2021-04-14 18:13
Jestes głupi
i tyle w temacie
- 3 5
-
2021-04-14 19:58
Tam powinni dobudować zatoczkę to stawiania auta i po temacie
ludzie wracając z pracy chcą odebrać "po drodze paczkę"
- 6 1
-
2021-04-14 20:56
(3)
Nic by Ci się nie stało jakbyś pieszo poszedł do paczkomatu
- 7 5
-
2021-04-14 22:11
(2)
Do paczkomatu zamawia się również przesyłki 30 kg, z taką paczką również mam iść pieszo kilka kilometrów?
- 9 4
-
2021-04-15 01:21
Ostatnio jak sprawdzałam stronę inpostu (1)
Było tam napisane, że można nadać paczkę do 25 kg.
- 3 4
-
2021-04-15 09:38
Ponad 30.mozna śmiało
- 2 0
-
2021-04-15 08:55
Wybacz...
Ale na Myśliwskiej chodnik i zieleń zdewastowali ludzie, którzy prawie wjeżdzają pod sam paczkomat bo ciężko postawić auto w innym miejscu lub się przejść.
Zresztą jakiś czas temu była afera z pobiciem dlatego jest teraz szlaban koło domów (koło paczkomatu) - ludzie wjeżdżali komuś pod dom. Właściciel zwrócił uwagę i został pobity przez odbierającego.- 4 0
-
2021-04-15 09:01
(2)
Zawsze można zamówić sobie paczkę do takiego paczkomatu gdzie można podjechać samochodem i najlepiej z niego nie wysiadać.
- 2 3
-
2021-04-15 09:35
Nie mam samochodu bo nie chce. W Sopocie wszedzie chodze na piechote.
- 3 0
-
2021-04-15 14:58
A skąd wiadomo do którego można pojechać lub będzie miejsce w którym można się zatrzymać?
- 0 0
-
2021-04-15 09:35
Co ty za farmazony opowiadasz jaka zieleń na myśliwskiej jak tam sama kostka jest
- 2 1
-
2021-04-14 15:04
(4)
Taka firma z takimi obrotami i zasiegiem jak InPost ryzykowałaby stawianie dwoch paczkomatów bez zezwoleń? Kupy sie to nie trzyma...
- 91 16
-
2021-04-14 15:10
Racja
- 12 2
-
2021-04-14 15:12
Bo nie było potrzeby dostawać
Żadnych zezwoleń od urzędasów. Ale prawo się podobno zmieniło i zaczęli się czepiać. (Podobno prawo nie działa wstecz). Więc się InPost słusznie w..wił i zabrał paczkomaty z "kurortu". Słusznie
- 29 3
-
2021-04-14 15:20
A jednak
- 2 5
-
2021-04-14 18:08
Tez tak mysle
- 0 1
-
2021-04-14 15:04
paczkomaty są super, ale co za dużo to niezdrowo (6)
niech ktos to powstrzyma bo wyrastaja jak grzyby po deszczu
- 23 96
-
2021-04-14 16:26
Potwierdzam, niedługo będzie ich więcej niż domów bożych.
- 5 10
-
2021-04-14 17:29
Bo jest na nie zapotrzebowanie...
Człowieku proces przyczynowo-skutkowy jest Ci obcy.
- 10 0
-
2021-04-15 09:42
(2)
Jak grzyby po deszczu tak???? ale jak będziesz chciał baranie szybko dostać ważna dla ciebie paczkę i dany paczkomaty w twojej okolicy będzie przepełniony to będziesz płakał że musisz jechać parę kilometrow do drugiego i Bedziesz krzyczał dlaczego nie ma gdzieś obok drugiego hipokryto!
- 3 1
-
2021-04-15 15:23
(1)
Ale paczke można zamówić do domu lub odebrac a poczcie .A paczkomaty i przesyłka w ruchu to tylko taka dodatkowa opcja powina być.
- 0 2
-
2021-04-15 22:41
Sam sobie naginaj na pocztę lub kiśnij w domu czekając na kuriera
Są ludzie, którym potrzebna jest opcja odebrania paczki o dowolnej porze, gdy mają czas, a nie wypruwać flaki, a pańcie na poczcie i tak mają zamknięte, bo ludzi do pracy brak... Komuna się skończyła, płaci się za komfort, a nie za łaskę
- 1 0
-
2021-04-15 12:12
Chyba jesteś stary,wiekiem,albo zacofany
Ja mam 71 lat i bardzo sobie chwalę paczkomaty
- 2 0
-
2021-04-14 15:05
Jak najwiecej paczkomatów powinno być. (2)
Żeby poczta wreszcie się w uj zamknęła. Ten dolony grajdół. Wchodzisz na pocztę a tam na czołowym miejscu regału z książkami złodziej co spał do południa. A fuj!
- 106 20
-
2021-04-14 16:14
Nie widziałem książek o Bolku na poczcie.
- 8 9
-
2021-04-14 16:58
Tak, PP to porażka. Jak chce dzieciom pokazać jak wyglądała obsługa klienta w handlu uspołecznionym w PRL, to zabieram je na pocztę.
- 13 5
-
2021-04-14 15:05
(3)
A czy przypadkiem te paczkomaty nie stały na terenie spółdzielni mieszkaniowych?
- 30 5
-
2021-04-14 16:40
Zdjęcie samochodu kurierskiego jest dokładnie w miejscu obok sklepu Merkus
który jest dzierżawcą terenu i sklepu od Spółdzielni ale prawdopodobnie jako główny dzierżawca Merkus może podnająć kawałek parkingu na paczkomat i mieć z tego pieniądze.
- 6 0
-
2021-04-14 18:27
na Mickiewicza 48 tak, to teren spółdzielni.
co ciekawe, zadzwoniłem dziś na infolinię InPost z pytaniem WTF, a pani powiedziała, że paczkomat został tymczasowo wyłączony z powodu konieczności przeprowadzenia jego remontu/modernizacji. Dopytywałam ile to może potrwać, powiedziała, że nie potrafi powiedzieć. Ciągnąłem ją za język, aby w przybliżeniu określiła, ile średnio takie zabiegi trwają, w końcu ktoś odpowiada za produkt, jest sprzedaż, jest marketing, strategia itp., ktoś musi wiedzieć, ale nie była w stanie nic dodać więcej. Oczywiście to nie była jej opinia, miała ściśłe wytyczne jak reagować, ale człowiek odpowiedzialny za komunikację z mediami i klientami detalicznym mógł coś lepszego wymyślić, bo teraz pozostał niesmak. Albo absmak jak mawia klasyk.
- 0 1
-
2021-04-14 20:37
Paczkomat na Cieszyńskiego to teren NSM
- 0 0
-
2021-04-14 15:07
Tia
Jak można nielegalnie postawić urządzenie,czy to paczkomat,czy recykler? Niezbędna jest infrastruktura, chociażby podłączenie do EL. Postawienie takiego urządzenia to też inwestycja, przecież takiego urządzenia nie produkuje się w piwnicy.
- 56 7
-
2021-04-14 15:07
Powinny stawać na parkingach przy lidlach i biedronkach (4)
- 101 7
-
2021-04-14 15:34
Biedronki mają swoje paczkomaty, takie nie należące do InPostu (2)
i są lepsze od InPostowych, bo przekierowują paczek do innych paczkomatów i kurierzy nie kradną.
W InpoTach kurier albo grzebie w paczce albo nie wkłada jej do paczkomatu a firma ukrywa takiego złodzieja- 1 38
-
2021-04-14 16:05
Dziwne
Zamawiam ponad sto paczek rocznie, nigdy żadna nie zginęła ani nie była uszkodzona
- 26 1
-
2021-04-14 16:29
W Biedronkach są automaty pocztowe poczty polskiej.
Sa bardzo małe, 7 na 10 razy zdarzylo sie,że nie bylo miejsca w automacie i kurier dzwonił do mnie,ze brak.miejsc dla paczki i jak chce to mogę ja teraz odebrać -stoi pod sklepem, lub będzie probowal jutro. Te automaty to jakas porażka. Nigdy tam juz nie zamówię.
- 15 0
-
2021-04-14 16:32
i tak stawiają zazwyczaj, z tym że nie wszytkie takie sklepy mają parkingi
- 2 0
-
2021-04-14 15:08
paczkomaty wrosły się w polski krajobraz jak apteki, solaria i szmaty reklamowe
- 31 5
-
2021-04-14 15:08
Zaraz odezwa sie esteci (1)
- 37 7
-
2021-04-14 15:21
karac tych antyestetów!
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.