- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (153 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (719 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (248 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (102 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (61 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (140 opinii)
W kwietniu koniec prac przy Bramie Wyżynnej. Zabytki zostaną pod przejściem dla pieszych
porównać
Prace przy budowie naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej mają zakończyć się do końca kwietnia. Drogowcy rozpoczęli już poszerzanie peronu tramwajowego. Prace nad inwestycją opóźniły się, bo odkryto historyczną zabudowę. Została ona jednak zasypana.
Odkrycie to skutkowało tymczasowym wstrzymaniem prac i koniecznością przeprowadzenia badań archeologicznych.
Po konsultacjach z konserwatorem zabytków uzgodniono, aby odkryte relikty architektury zachować. Wymusiło to jednak zmianę technologii robót, a co za tym idzie - opracowanie zamiennej dokumentacji, która umożliwia zachowanie odkrytych podczas prac elementów.
Spór o przyciski przy przejściach
Do czasu opracowania zamiennej dokumentacji wykonawca mógł prowadzić jedynie prace niekolidujące z odkryciami.
Znalezisko opóźniło jednak zakończenie robót, co planowano na grudzień 2021 r. Swoją "cegiełkę" dołożyła także pogoda: technologia, w jakiej wykonywane są prace, nie pozwala na prowadzenie ich przy dużych wahaniach temperatur.
Z tego też powodu wykonawca otrzymał bezpieczny termin, w którym powinien zejść z placu budowy - do końca kwietnia 2022 r.
Zabytki pod naziemnym przejściem dla pieszych i płytsza konstrukcja
Odkryte pozostałości historyczne, zgodnie z zaleceniami konserwatora, zostały zinwentaryzowane i zasypane. Nowy projekt przebudowy zakładał także zmniejszenie głębokości posadowienia jezdni.
Po chwilowych perturbacjach prace ruszyły pełną parą i właśnie weszły w nowy etap. W środę, 9 marca, drogowcy poinformowali, że trwają prace związane z poszerzeniem peronu tramwajowego.
Przebudowywane są też przejścia dla pieszych w okolicy Huciska. Wykonane zostały już zatoki autobusowe przy centrum handlowym.
Koszt budowy przejścia i wymiany nawierzchni na Wałach Jagiellońskich to niespełna 6 mln zł. 1,7 mln zł kosztuje budowa przejścia, a 4,6 mln zł remont Wałów Jagiellońskich. Wykonawcą prac jest Eurovia Polska.
Opinie wybrane
-
2022-03-10 09:41
(7)
Przejścia w ruchliwych centrach miast powinny być naziemne. To ruch samochodów powinien być pod ziemią. Albo nie powinno go być w ogóle, a ludzie powinni poruszać się metrem i sprawnie działającą komunikacją miejską.
- 76 96
-
2022-03-13 22:40
Spokojnie nie patrz na ilość głosów w dół
Wiele osób tutaj uważa że uzależnienie od samochodu to dobra sprawa i tutaj powinna się zakończyć dyskusja z takim delikwentem.
Miasta są przede wszystkim dla ludzi. Nie dla auta.- 0 0
-
2022-03-11 09:52
lol
o czym Ty mowisz czlowieku? w takiej samej krainie basni to jest, jak to ze w 2000 roku mialy byc latajace samochody. zejdz na ziemie.
- 0 0
-
2022-03-10 20:41
co za bzdety ?
Skąd Ty się urwałeś? !
- 2 2
-
2022-03-10 11:41
co ty bierzesz? przecież w Gdańsku stopniowo zbliżamy się do opisanej przez Ciebie sytuacji
proces uwalniania kolejnych ulic i placów od jeżdżących i parkujących samochodów trwa bardzo wolno, ale trwa. Nie lekceważ i nie zapominaj o rosnącej i perspektywicznej roli komunikacji rowerowej w Trójmieście.
- 2 10
-
2022-03-10 11:00
(2)
w Gdańsku nie ma metra - a jak chcesz to schowaj również ruch pociągów pod ziemie. Tak robi się np w Łodzi. dziś większy krzyk jest o Podwale Przedmiejskie że niby dzieli a nikomu nie przeszkadza linia kolejowa która skutecznie odgrodziła kilka dzielnic
- 6 4
-
2022-03-10 11:43
Podwale Przedmiejskie odgrodziło od historycznego centrum Gdańska wielu mieszkańców (1)
są perspektywy przezwyciężenia efektu barierowego tej pseudoautostrady miejskiej przy pomocy przejść naziemnych. To samo dotyczy Wałów Jagiellońskich i Okopowej.
- 4 11
-
2022-03-10 18:52
W takim razie czekam na powrót samochodów na ich miejsce sprzed tego strasznego odgrodzenia
tj. na ulicę Długą.
- 5 2
-
2022-03-10 07:06
Po co to przejście skoro jest bezpieczny tunel? (57)
- 524 169
-
2022-03-12 06:53
Ktoś dostał w łapę ?
- 0 0
-
2022-03-11 09:15
Podejrzewam ze wymusiły to przepisy o bezpiecznym dojściu dla osób niepełnosprawnych. Tak mi się wydaje.
- 0 0
-
2022-03-10 11:54
Poco dzbanku blachosmrody w centrum skoro jest komunikacja miejska! (2)
- 1 9
-
2022-03-10 12:37
(1)
Po co drogi skoro samochody nie mogą z nich korzystać?
- 5 1
-
2022-03-14 12:59
Dla autobusów, karetek, straży pożarnej, policji...
- 0 0
-
2022-03-10 09:39
Co trzeba mieć pod deklem, żeby w kółko tę bzdurę pisać?
- 6 3
-
2022-03-10 08:54
po to, by poprawić komfort ruchu pieszych i rowerzystów w poprzek tej arterii drogowej (22)
bezpieczeństwo nie jest jedynym kryterium branym pod uwagę przy tworzeniu rozwiązań przestrzeni miejskiej. Liczy się także estetyka oraz właśnie komfort poruszania się najsłabszych użytkowników przestrzeni miejskiej. Zwężenie pasów poprawi także bezpieczeństwo kierowców i płynność ruchu.
- 15 36
-
2022-03-10 12:38
Hm,
... to jednak bezpieczeństwo (kierowców) jest wg Ciebie ważnym kryterium, ale już bezpieczeństwo rowerzystów i pieszych nie jest jedynym kryterium... Jakaś papka z tego wyszła
- 0 2
-
2022-03-10 10:49
(7)
skoro tak chcesz dbać o najsłabszych uczestników ruchu to pozwól im przechodzić przez tory kolejowe. Utrudnienia dla niepełnosprawnych są takie same zarówno w tunelu pod jezdnią jak i pod torami kolejowymi
- 4 2
-
2022-03-10 11:32
przecież przez tory kolejowe jest wiele miejsc w których można przekraczać i przejeżdżać je osobom na wózkach etc. (3)
na dworcach kolejowych szerokie perony dają możliwość budowy wind oraz/lub schodów ruchomych, w ten sposób rozwiązuje się problem barier dla ruchu niepełnosprawnych nie zakłócając ruchu pociągów.
- 1 2
-
2022-03-10 12:38
(2)
No proszę ten sam problem i dwa wykluczające siebie rozwiązania.
- 1 1
-
2022-03-10 14:35
Dworzec w Elblągu ma przejście naziemne przez tory, z którego wiele osób korzysta i nikt nie ginie. (1)
Więc problem kompletnie z czapy.
- 2 1
-
2022-03-10 14:48
To co udaje się w Elblągu u nas nie ma szans
- 1 0
-
2022-03-10 11:22
Niepełnosprawni mogą przechodzić przez tory kolejowe. (2)
Widać, ostatnio pociągiem jechałeś przed 2004, zanim przyjechały szroty z Niemiec, co?
- 2 2
-
2022-03-10 14:48
Chyba nie byłeś np w Orłowie gdzie takie przejście jest zagrodzone
- 0 1
-
2022-03-10 12:36
To chętnie zobaczę to przejście przez tory kolejowe na dworcu głównym. Pokaż mi znawco gdzie ono niby jest?
- 4 1
-
2022-03-10 09:02
O co kaman? (12)
Przecież parę metrów dalej jest naziemne przejście!!!
- 35 11
-
2022-03-10 10:14
Jakie parę metrów dalej ? Myślisz, że po zaparkowaniu samochodu będę zapierniczał naokoło ?
- 3 2
-
2022-03-10 10:08
Usiądź na 24h na wózek (10)
Albo chociaż chodź o kulach. Przekonasz się, ile to jest pare metrów gdy nie masz zdrowych nóg.
- 13 12
-
2022-03-10 12:40
Zgadzam się (1)
Dlatego miasto - w trosce o mieszkańców z problemami w poruszaniu się - powinno inwestować w windy przy przejściach podziemnych i na przystankach tramwajowych.
- 5 0
-
2022-03-11 09:10
W dobie zakażeń
winda jest siedliskiem zarazków, na które właśnie korzystający z wind są najbardziej narażeni.
Tylko przejścia naziemne jak w krajach cywilizowanych.- 0 0
-
2022-03-10 10:50
(7)
a gdy udaje się na pociąg to tunel już nie jest straszny?
- 13 5
-
2022-03-10 11:03
To nie idzie tunelem. (6)
Przejścia naziemne przez tory są przecież na dworcach.
- 2 7
-
2022-03-10 12:34
(5)
Tak? To pokaż gdzie jest przejście naziemne przez tory kolejowe w głównym?
- 10 2
-
2022-03-10 14:33
Na południowym końcu peronów... (4)
Są rampy na perony i wyłożone płyty w poprzek torów właśnie dla niepełnosprawnych.
- 0 5
-
2022-03-10 22:45
Na końcu peronów, czyli parę metrów dalej.
To tak samo jak z tym przejściem naziemnym
- 0 0
-
2022-03-10 14:46
(2)
Serio? Masz możliwość przejścia legalnie przez tory kolejowe na peron 3 dla niepełnosprawnych w głównym? We Wrzeszczu np też masz?
- 4 1
-
2022-03-10 17:20
We Wrzeszczu nie masz, a powinieneś. (1)
Co nie zmienia faktu, że da się i nic się z tego powodu nikomu nie dzieje.
- 0 2
-
2022-03-10 22:05
nie zmienia też faktu że przejścia podziemne wszędzie są takie same - zarówno pod ulicą jak i torami kolejowymi.
- 0 0
-
2022-03-10 08:21
(5)
Po to, żeby kierowcy zaczęli zauważać pieszych, dzięki czemu będzie bezpieczniej wszędzie a nie tylko w tym miejscu
- 15 35
-
2022-03-10 09:00
(4)
A dlaczego kierowcy mają się rozpraszać? Jest tunel, a parę metrów dalej naziemne przejście dla pieszych! Tworzenie sztucznych bytów to nieporozumienie i nierozsądne, delikatnie rzecz ujmując, wydawanie publicznych pieniędzy.
- 28 20
-
2022-03-11 10:16
samochody to są sztuczne byty
- 0 0
-
2022-03-10 11:02
A co, są zbyt skupieni na pilnowaniu prędkościomierza, żeby czasem nie spadł poniżej 50?
- 3 6
-
2022-03-10 10:40
Sztuczny byt to masz w głowie.
- 2 5
-
2022-03-10 10:39
Kierowcy, kobyła się bobcy!
- 1 5
-
2022-03-10 07:56
(1)
To miałoby sens gdyby np na pograniczu Traktu i Okopowej (przy wiadukcie Zaroslak obok stacji benzynowej) zrobiliby duży parking i gdyby jezdził tam tramwaj.
- 10 8
-
2022-03-10 08:09
Przecież zrobili dwa
- 11 6
-
2022-03-10 07:55
Bo miasto niema na co pieniędzy wydawać
- 35 18
-
2022-03-10 07:26
Po co tu jezdnia jak jest obwodnica? (6)
- 64 22
-
2022-03-10 10:47
(4)
a po co podwózka rowerów skoro jest ścieżka rowerowa?
- 8 3
-
2022-03-10 11:28
jest wiele argumentów za dopuszczeniem przewozu roweru środkami komunikacji publicznej (2)
(1) w wielu relacjach chcąc dostać się z punktu A do punktu B nie ma dróg dla rowerów, a na jezdniach odbywa się ruch kołowy o dużym natężeniu i prędkości. Wiele osób nie ma doświadczenia w jeździe w takich warunkach, więc wybiera przewóz roweru tramwajem, autobusem lub pociągiem
(2) rower + przewóz roweru koleją umożliwia docieranie na(1) w wielu relacjach chcąc dostać się z punktu A do punktu B nie ma dróg dla rowerów, a na jezdniach odbywa się ruch kołowy o dużym natężeniu i prędkości. Wiele osób nie ma doświadczenia w jeździe w takich warunkach, więc wybiera przewóz roweru tramwajem, autobusem lub pociągiem
(2) rower + przewóz roweru koleją umożliwia docieranie na większe odległości, których nie dało by się pokonać bez odpoczynku
(3) niekiedy rower ulega awarii i trzeba go przewieźć do domu lub innego miejsca naprawy
To tylko niektóre z argumentów, powodujących, że dobrze zarządzane miasto i region dba o komfort i bezpieczeństwo rowerzystów w pobliżu przystanków komunikacji miejskiej i stacji kolejowych.- 10 1
-
2022-03-10 13:15
1. Rozumiem że np Mieszkańcy Skarszew w ogóle nie korzystają z roweru bo tam jest tylko ścieżka rowerowa a nie ma transportu pozwalającego na przewóz rowerów. Jeśli ktoś boi się jeździć rowerem to po prostu z niego nie korzysta. Można też zostawić rower na parkingu i dalej pojechać komunikacją jeśli się nie ma innej możliwości
2. Co z1. Rozumiem że np Mieszkańcy Skarszew w ogóle nie korzystają z roweru bo tam jest tylko ścieżka rowerowa a nie ma transportu pozwalającego na przewóz rowerów. Jeśli ktoś boi się jeździć rowerem to po prostu z niego nie korzysta. Można też zostawić rower na parkingu i dalej pojechać komunikacją jeśli się nie ma innej możliwości
2. Co z miejscowościami gdzie nie ma kolei? czyli ścieżka rowerowa nikomu niepotrzebna? Jak np dojechać do Wiela nad jezioro albo nawet do Skarszew gdzie są także urokliwe widoki?
3. Rower ulega awarii również w szczerym polu. Nie mam pojęcia co wtedy robią rowerzyści gdy nawet samochodem nie ma możliwości tam dojechać.- 3 4
-
2022-03-10 12:35
Szkoda
Jaka szkoda, że - jak mówisz - "to dobrze zarządzane miasto" nie dba o komfort i bezpieczeństwo pieszych. Najlepszym na to dowodem jest fakt dopuszczenia ruchu rowerowego na chodnikach. Może to gdzie indziej działa, ale widocznie tam rowerzyści są kulturalniejsi i zwracają uwagę na innych użytkowników chodników.
- 3 2
-
2022-03-10 11:21
Po nic.
Oczywiście, dopóki nie zrobi się wyrwy w drodze i nie każe na przykład przejeżdżać tunelu autobusem...
- 1 2
-
2022-03-10 07:34
No obwodnica to przesada, tu by pasowało po co wały, skoro można jechać 3 maja.
Trochę dalej, trochę ciaśniej, ale za to wolniej.- 23 6
-
2022-03-10 07:20
To sobie tam wjedź (2)
Byli już tacy "artyści" więc nie widzę przeszkód byś spróbował i zobaczył jak tam fajnie, zwłaszcza te super strome schody....
- 27 42
-
2022-03-10 13:04
Faktycznie. (1)
Zdobycie tych schodów, to po K2 to drugie takie trudne do zdobycia wejście na całej ziemi.
- 15 4
-
2022-03-10 14:14
Wystarczy że taki tunel będzie między parkingiem, a drzwiami bloku
I już stanie się przeszkodą nie do zdobycia.
- 3 5
-
2022-03-10 07:19
Lewackie pomysły (3)
- 45 28
-
2022-03-10 12:33
pisowsko-propuinowskie lewactwo tak ma (2)
- 4 14
-
2022-03-10 22:49
halo, PO jest proputinowskie
bo tak chcą Niemcy
- 2 1
-
2022-03-10 14:36
A gdzie szczekacze konfy?
A tak, przerzucili się z szurstwa na chwalenie Putina :D
- 7 1
-
2022-03-10 07:11
Myśl ! Tunel bedzie zasypany (4)
Na co komuś jakiś tunel bez sensu
- 19 86
-
2022-03-10 14:02
nie bedzie przecież zasypany
- 0 4
-
2022-03-10 11:10
No to błysnąłeś myślicielu
- 9 1
-
2022-03-10 10:38
Nie zasypią bo
będzie tam nowy ekskluzywny lumpeks z używanymi gaciami.
- 17 7
-
2022-03-10 07:13
przyda się na schron w razie ataku z Kaliningradu
- 54 8
-
2022-03-10 07:05
(7)
Nareszcie! Ludzie na ziemi, a ewentualnie samochody pod nią!
- 144 256
-
2022-03-10 09:21
OK, albo jedno albo drugie puścić tunelem. Tunel dla pieszych już jest, a budowa tunelu dla samochodów będzie kosztowała (4)
a więc jaki wybór?
- 5 5
-
2022-03-10 11:04
Puścić samochody tunelem dla pieszych. (2)
Jak ktoś nie umie zjechać po schodach - towarowa winda.
W końcu kierowcy tak zachwalają to rozwiązanie.- 2 4
-
2022-03-10 11:33
perony przystanków tramwajowych nie dają możliwości instalowania windy (1)
- 0 1
-
2022-03-10 12:42
Ha ha
Wystarczy chcieć...
- 1 0
-
2022-03-10 10:15
Ponoć należymy do UE ? Zatem martwisz się o kasę koleś ?
- 1 7
-
2022-03-10 08:23
" na ziemi"? a galerie handlowe to co to jest? naziemny bunkier, w którym ludzie spędzają czas
- 11 5
-
2022-03-10 07:18
Ale na te tunele to
niech miłośnicy czterech kółek zrzucą się sami.Jak by tak było od razu entuzjazm by przygasł
- 20 12
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.