- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (416 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (81 opinii)
- 3 Były wiceprezydent Gdańska skazany (81 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (298 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (74 opinie)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (155 opinii)
Łódzkie MPK uruchomiło w niedzielę tramwajową linię turystyczną "0" obsługiwaną przez zabytkowy skład z lat 60. Zabytkowe wagony 5N i 5ND w lipcu zostały wyremontowane. Wyposażono je w hamulce szynowe, kierunkowskazy oraz światła odblaskowe, co sprawia, że tramwaj spełnia przepisy ruchu drogowego i może przewozić pasażerów. Linia "0" kursować będzie dwa razy w każdą niedzielę sierpnia. Obsługiwać ją będą członkowie Klubu Miłośników Starych Tramwajów, którzy wcielą się w rolę konduktorów. Zostali oni wyposażeni w oryginalne torby konduktorskie, bileterki, szczypce do kasowania biletów i czapki ze zbiorów izby tradycji łódzkiego MPK. Oprócz sprzedaży biletów, do obowiązków konduktorów należy m.in. zamykanie drzwi i dbanie o porządek w wagonach. Zainteresowanym pasażerom będą też opowiadać historie łódzkich tramwajów. Opłata za przejazd wynosi 2 zł - bilet normalny i 1 zł - ulgowy (zniżka dla dzieci i młodzieży do 14. roku życia). Trzy lata temu atrakcją turystyczną Gdańska był zabytkowy tramwaj Bergman z 1927 roku obsługujący trasę Jelitkowo-Śródmieście.
- Jeszcze wtedy był sprawny i wszedł do ruchu, a potem niektóre części się zepsuły, a nie ma środków na modernizację - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej. - Potrzebowalibyśmy sporo środków na przegląd techniczny tramwaju, a my mamy przecież na głowie masę problemów z używanym obecnie taborem. Poza tym na takie usługi trzeba mieć popyt, a nie wiem czy byłaby to wielka atrakcja, skoro teraz ryksze mają duże powodzenie.
Rykszami można przejechać się uliczkami starego miasta. Tramwaj wiózłby natomiast chętnych od Środmieścia, przez Wrzeszcz, nad morze. Radny Eugeniusz Głogowski (SLD) nie ma więc wątpliwości, że taki "produkt" by się sprzedał.
- Jednym z celów Gdańska jest rozwój turystyki i ofert turystycznych. Jadąc tramwajem, pasażerowie mogliby jednocześnie zapoznać się z historią Gdańska, poznać jego złożoność kulturową, religijną, etniczną. Mógłby na przykład robić dłuższe przystanki w niektórych miejscach, dzięki czemu byłaby możliwość przyjrzenia się historycznym dzielnicom - dodaje. - Oprócz informacji turystycznej można by prowadzić tam sprzedaż drobnych gadżetów z Gdańska. A do pomocy wykorzystać wolontariat, choćby Stowarzyszenie "Nasz Gdańsk".
Pomysł turystycznego tramwaju spodobał się radnej Małgorzacie Chmiel (PO).
- Sama z przyjemnością bym się takim przejechała - przyznaje. - To naprawdę świetny pomysł, ale niestety nie na ten rok, bo ledwo dajemy sobie radę z zapamiętaniem nowych rozkładów jazdy kursujących aktualnie tramwajów.
Przypomnijmy, że do końca wakacji w Gdańsku trwa wymiana torowisk we Wrzeszczu. Remonty drogowe są też prowadzone na Przymorzu. Radna Chmiel obiecuje szerzej zainteresować się sprawą, a nawet uwzględnić tę propozycję przy opracowywaniu przyszłorocznego budżetu miasta. Pomysł za ciekawy uznał dyrektor Wydziału Promocji Jerzy Rembalski.
- Dążyłbym jednak do tego, żeby miasto znalazło operatora odpowiedzialnego za obsługę, biletowanie, przewodnika - sugeruje. - ZKM by udostępnił tramwaj i wprowadził w rozkład jazdy. W ten sposób miasto nie dopłaca do interesu, a operator i ZKM mają zyski ze sprzedaży biletów. Trzeba by też połączyć tę koncepcję z planem remontów, żeby się nie okazało, że na czas wakacji zwijamy tory.
Opinie (98)
-
2003-08-07 19:23
a co to...
... ten "ogórek"? ja bardzo młoda i nie wiem.....
- 0 0
-
2003-08-07 18:48
Bolo
A co do nowych linii tramwajowych, to myślę, że najpierw ZKM powinno kupić nowe tramwaje a potem rozbudowywać sieć.
Popatrz np. na taki Chełm.
Pod tą góre nie podjedzie takie zwykłe akwarium
Tu potrzebne są tramwaje typu Citadis, których w Gdańsku jest bodajże 3 i są już przydzielone na linię na Przymorze
I to jest kolejny błąd ZKM, że zaniedbali komunikację tramwajową :((((((((- 0 0
-
2003-08-07 18:14
bolo
bolo
colo
dolo
golo
holo
polo
rolo
solo
tolo
zolo- 0 0
-
2003-08-07 18:11
Drogi Ikarusie
Zalezy o jakim modelu Ikarusa 260 mówimy.
Co do 260.73 zgadzam się, jest lepszy od M11, ale zauważ, że Gdański ZKM posiada tylko pare takich pojazdów
Zaś 260.04 (drzwi jak harmonijka) niestety jest o wiele gorszy od "Miga" (od PR-110M lepszy, ale dod tego chyba wszystko jest lepsze).
Wystarczy posłuchać mechaników dla których takie stare Ikary to katastrofa
Uważam że M11 w Gdańsku są całkiem w dobrym stanie
Oczywiscie, były tu kiedyś Migi ze starej serii (klekoty jak PR-110), ale już są wszystkie pokasowane
Ikary 280 też są kasowane, ale w bardzo małej ilosci
Z tego co zauważyłem, są one głównie remontowane
Np. na tej linii co jeździ do Sobieszewa kursują same przeguby po KZNS w Solcu Kujawskim
I nie ma co się dziwic, bo tam akurat MAN nigdy nie pojedzie (most pontonowy)
Jak dla mnie, Ikarusy są przydatne, ale w bardzo małej ilości.
Nonsernsem gdańskiego ZKM było kupowanie aż tak dużej ilości małych Neoplanów i tych paru sztuk Solarisa U12
Lepiej było kupić przegubowe U18, które w sam raz pasują do gdańskich warunków
Przecież to nie jest miasto wielkości Słupska, gdzie mogą sobie spokojnie jeździć krótsy.
Bolo
Spoko, o komunikacji mogę gadać w nieskończoność :))))))))
Pozdrawiam- 0 0
-
2003-08-07 18:03
Bimbrownik
Zajrzyj na stronę spirytusową albo do szklanki z borygo bo miejsce na mózg kiepsko funkcjonuje. Przyłącz się do Samoobrony - będziesz pasował poziomem.
- 0 0
-
2003-08-07 17:58
Jeżeli...
... osobnik podający się za Bolo to ten sam goguś co na forum Gazeta.pl to z przykrością stwierdzam, że ten sam przygłup trafił również na te forum.
Pozdrawiam wszystkich optymistycznie myślących Gdańszczan.- 0 0
-
2003-08-07 17:55
BOLO
Spiskowa teria dziejów co nie???
Lepszy model jeśli piszesz że w Szczecinie jest w czymkolwiek lepsza sytuacja niż w Gdańsku to chyba straciłeś wzrok i poczucie przyzwoitości. Jak można porównywać Gdańsk do totalnej dziury czyli Szczecina???- 0 0
-
2003-08-07 17:54
266
zostawcie Bergmana w spokoju!! najpierw niech sie znajdzie kasa na odbudowe Nki z duzymi drzwiami lub klasyczne4N, oraz na sciagniecie do Gdanska 102Na (przegub) a pozniej mozna sie zajac Bergmanem, a tak to go zajeżdzą, do tego graficiarze i inne porąby sie do niego ddobiorą!
- 0 0
-
2003-08-07 17:53
jak już robicie retrospekcję to zapytam
a czy jeździ jeszcze coś co powszechnie nazywano ogórkiem?- 0 0
-
2003-08-07 17:53
Przyjacielu Lepszy Model
Idę na spacer na piechotę, bo niestety rower mi zakosili przeciwnicy niszczenia nielicznych ścieżek rowerowych.
W wielu aspektach masz rację, ale jak mi kiedyś mówił szef "Masz pan rację i co z tego".
Może jutro pogadamy. Przetraw temat komunikacji tramwajowej.
cześć.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.