• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ważne zmiany dla mieszkańców Trójmiasta. Inwestycje 2021/2022

Michał Brancewicz
29 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

W mijającym roku oddano do użytku kilka inwestycji szczególnie ważnych dla kierowców jeżdżących po Trójmieście. W 2021 roku rozpoczęły się też projekty, które już w przyszłym roku podniosą komfort podróżowania pasażerom komunikacji miejskiej i kolei. 2022 rok będzie również czasem, gdy zakończy się kilka większych przedsięwzięć rozpoczętych parę lat temu.



Inwestycje zakończone w 2021 r.



Wiadukt Biskupia GórkaMapka


Dwie nowe jezdnie i piętrowy parking powstały w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka oddanego do użytku latem. Dwie nowe jezdnie i piętrowy parking powstały w ramach budowy wiaduktu Biskupia Górka oddanego do użytku latem.
Pod nazwą wiadukt Biskupia Górka kryła się nie tylko budowa dwóch nitek nowej przeprawy nad torami, ale także powstanie kubaturowego parkingu i kolejnego fragmentu Nowego Podwala Grodzkiego.

Wszystkie roboty zakończyły się oficjalnie 30 czerwca. Wykonawcą prac była firma Budimex, a wartość całego projektu wyniosła ok. 172 mln zł.

Węzeł Sopot Kamienny Potok


Przebudowa skrzyżowania al. Niepodległości i ul. Malczewskiego była jednym z elementów węzła Sopot Kamienny Potok.


Przebudowa skrzyżowania al. Niepodległości i ul. Malczewskiego była jednym z elementów węzła Sopot Kamienny Potok.

Jak oceniasz tempo realizacji dużych inwestycji w Trójmieście?

Budowa węzła komunikacyjnego na Kamiennym Potoku zakończyła się pod koniec sierpnia. Inwestycja obejmowała przebudowę skrzyżowania al. Niepodległości i ul. MalczewskiegoMapka oraz wykonanie m.in.: pętli autobusowej, dwóch rond w ciągu ul. Wejherowskiej czy miejsc postojowych w pobliżu stacji SKM.

W ramach prac wykonano nową nawierzchnię al. Nieodległości na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami 23 Marca i Armii Krajowej.

Koszt projektu wyniósł ok. 30 mln zł.

Węzeł ChyloniaMapka


Zmiany na placu przed dworcem w Chyloni kosztowały blisko 46 mln zł. Zdjęcie z października 2021. Zmiany na placu przed dworcem w Chyloni kosztowały blisko 46 mln zł. Zdjęcie z października 2021.
Prace przed dworcem w Chyloni zakończyły się 17 grudnia. Obecnie trwają procedury odbiorowe, które potrwają do końca marca.

W ramach inwestycji przebudowany został plac Dworcowy, powstał parking podziemny na 140 aut i 24 rowery, trakcja trolejbusowa, droga rowerowa wzdłuż ul. Kartuskiej, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.

Prace kosztowały 45,8 mln zł, a wykonawcą było konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras.

Rozbudowa KartuskiejMapka


18 grudnia kierowcom udostępnione zostały nowe jezdnie rozbudowanej ul. Kartuskiej na odcinku za obwodnicą. Chociaż ulicę rozbudowano do dwóch pasów w każdym kierunku, to drogowcy udostępnili na razie tylko po jednym z nich.

Powodem są trwające roboty związane z przebudową skrzyżowania ul. Kartuskiej z ul. Nowatorów - odcinka będącego kolejnym etapem rozbudowy ulicy Kartuskiej. Ta inwestycja zakończy się we wrześniu 2022 r. i pochłonie 12,9 mln zł.

Wykonawcą I etapu prac na ul. Kartuskiej było konsorcjum firm, którego liderem jest firma Kruszywo. Koszt inwestycji to ponad 37 mln zł.

Terminal Promowy w Porcie GdyniaMapka


  • Terminal promowy w Gdyni, mimo oficjalnego otwarcia we wrześniu, nadal świeci pustkami. Pasażerowie pojawią się w nim w pierwszych miesiącach nowego roku.
  • Budowa Terminalu Promowego w Porcie Gdynia kosztowała ok. 290 mln zł.
Choć oficjalne zakończenie budowy nastąpiło we wrześniu, to z nowego Publicznego Terminalu Promowego nie odpłynął jeszcze żaden statek. Wybudowany przy nabrzeżu PolskimMapka w sąsiedztwie Muzeum Emigracji obiekt pozwoli na przyjmowanie promów pasażerskich o długości do 240 m.

Zgodnie z najnowszymi zapowiedziami pasażerowie skorzystają z nowej infrastruktury w I kwartale 2022 r.

Budowa terminalu rozpoczęła się wiosną 2019 r. Koszt jego powstania zamknął się w kwocie ok. 290 mln zł, z czego 116,8 mln zł pochodziło z budżetu unijnego. Wykonawcą prac było Doraco.

Inwestycje rozpoczęte w 2021 r.



Nowa WarszawskaMapka


Na trasie linii tramwajowej Nowa Warszawska widać już torowisko. Jej budowa trwać będzie do jesieni 2022 roku. Na trasie linii tramwajowej Nowa Warszawska widać już torowisko. Jej budowa trwać będzie do jesieni 2022 roku.
Budowa dwukilometrowej trasy tramwajowej ruszyła w lutym. Torowisko połączy istniejące linie tramwajowe na al. HavlaMapkaAdamowiczaMapka. Wzdłuż Nowej Warszawskiej powstaje też chodnik oraz droga rowerowa.

Wykonawcą wartych 59,8 mln zł robót jest konsorcjum firm MTM oraz Rajbud. Zgodnie z zawartą umową prace mają trwać do 30 listopada 2022 r., a pierwsi pasażerowie skorzystają z nowej linii na początku 2023 r.

Elektryfikacja PKM i przystanek FirogaMapka


Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zakończy się jesienią 2022 roku. Elektryfikacja Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zakończy się jesienią 2022 roku.
Prace na linii PKM rozpoczęły się w połowie czerwca. Na całej trasie wbitych zostanie w sumie 1,5 tys. elementów, na których podwieszona zostanie 40-kilometrowa sieć trakcyjna.

Drugim elementem inwestycji jest budowa przystanku PKM FirogaMapka między Matarnią a portem lotniczym.

Koszt elektryfikacji wraz z budową przystanku to 48,85 mln zł. Prąd na trasie PKM popłynie w 2023 roku, zaś prace związane z budową peronu powinny zakończyć się jesienią 2022 r. Ich wykonawcą jest Torpol.

Modernizacja dworca we WrzeszczuMapka


Tak po rozbudowie będzie wyglądał nowy budynek dworca we Wrzeszczu. Tak po rozbudowie będzie wyglądał nowy budynek dworca we Wrzeszczu.
Roboty związane z budową nowego obiektu w miejscu istniejącego budynku dworca rozpoczęły się w sierpniu. Nowy, większy budynek ma powstać do końca 2022 r. Wykonawcą wartych 13,2 mln zł prac jest firma Tym-Bud.

Węzeł KarwinyMapka


I etap budowy węzła Karwiny, w sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny, rozpoczął się we wrześniu. W jego ramach powstanie parking na 140 samochodów i motocykli oraz co najmniej 50 rowerów. Oprócz tego znajdą się strefa Kiss&Ride pozwalająca na krótki postój trzem pojazdom i nowa pętla autobusowa. Z kolei ul. Wielkopolska zyska 3 km buspasów.

Warte 101 mln zł prace realizuje firma MTM. Mają się one zakończyć w kwietniu 2023 r.

W kolejnym etapie przebudowane mają zostać wiadukty, tak by możliwe było zmieszczenie trzeciego toru na linii kolejowej 201.

Inwestycje, które zakończą się w 2022 r.



Część inwestycji wymienionych powyżej również mogłaby się znaleźć w tym zestawieniu, ale postanowiliśmy umieścić tutaj tylko te, których realizacja rozpoczęła się znacznie wcześniej niż w mijającym roku.

Pirs lotniskowyMapka


  • W nowej części terminala są już zamontowane rękawy pasażerskie.
  • Pirs - nowa część terminala lotniskowego jest już na ukończeniu.
Rozbudowa terminalu o nową część, tzw. pirs, rozpoczęła się w grudniu 2019 r. Pierwsza część nowej infrastruktury, która powstała na styku terminalu i pirsu, została oddana do użytku latem tego roku. Działają tam dwie nowe karuzele bagażowe.

Na przełomie stycznia i lutego 2022 r. pasażerowie będą mogli skorzystać z nowej części przylotowej z odbiorem bagażu i kontrolą dokumentów.

Pozostała część pirsu ma zostać skończona maksymalnie do końca marca, a w kwietniu rozpocznie się procedura odbiorowa.

Po oddaniu do użytku pirs będzie służył głównie do obsługi pasażerów ze strefy Non-Schengen i lotów czarterowych, obecnie korzystających ze starego terminalu T1. Koszt budowy pirsu wyniósł 255 mln zł. Wykonawcą prac jest Doraco.

Remont dworca Gdańsk GłównyMapka


Gruntowna modernizacja gmachu rozpoczęła się ponad dwa lata temu i miała pierwotnie zakończyć się pod koniec 2021 r. Prace przedłużą się jednak i potrwają do wakacji 2022.

Remont i przebudowa budynków wraz z budową nowej części tunelu pochłonie 99,6 mln zł. Wykonawcą prac jest Mostostal Warszawa.

Trasa Kaszubska


Węzeł Wielki Kack - w tym miejscu Obwodnica Trójmiasta łączy się z Trasą Kaszubską, która zostanie otwarta w przyszłym roku. Węzeł Wielki Kack - w tym miejscu Obwodnica Trójmiasta łączy się z Trasą Kaszubską, która zostanie otwarta w przyszłym roku.
Budowa trzech z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej rozpoczynała się w różnych okresach - między jesienią 2019 a zimą 2020 r. Mimo to wszystkie prace miały zakończyć się wraz z końcem 2021 r.

W listopadzie Ministerstwo Infrastruktury podało, że do tego czasu uzyskana zostanie jedynie przejezdność na głównych odcinkach.

Pod koniec grudnia okazało się, że ekspresówka nie będzie udostępniona kierowcom w tym roku. Otwarcie poszczególnych odcinków ma się odbywać na przełomie wiosny i lata 2022 r.


  1. Gdynia-Wielki Kack (z węzłem) - w. Szemud (bez węzła) - 20,2 km - czerwiec 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
  2. Węzeł Szemud (z węzłem) - w. Luzino (bez węzła) - 10,3 km - maj 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.
  3. Węzeł Luzino (z węzłem) - w. Bożepole Wielkie (z węzłem) - 10,4 km - sierpień 2022 r. - oddanie do ruchu ciągu głównego.

Łączna wartość budowy trzech odcinków to ok. 2 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.

Opinie (155) 10 zablokowanych

  • Gdynia to porażka (3)

    • 52 10

    • (2)

      Gdansk i Sopot tez

      • 10 8

      • Przeprowadźcie się na wschód. Wasza partia już tam jest! (1)

        Podlasie, Lubelszczyzna, Podkarpacie, Świętokrzyskie już czekają na niezadowolonych mieszkańców Pomorza

        • 10 3

        • Ty wracaj na Warmię lub Mazury

          • 2 3

  • Turbodrożyzna zahamuje inwestycje (6)

    Możemy zapomnieć o spektakularnych inwestycjach w Trójmieście, w tym np. w Gdyni o nowych wizualizacjach. A rząd się cieszyć że wpływy z podatków są większe.

    • 54 8

    • (3)

      Nie po to w Gdyni podniesiono opłaty za parkowanie żeby na wizualizacje zabrakło

      • 7 8

      • Wyrówna to chociaż pieniądze zagrabione Gdyni przez rząd przed Nowym Wałem? (2)

        • 11 2

        • A ktos zastanowił się skad bierze się ta inflacja w Polsce, USA i UE??? (1)

          PUSTY dodruk na calytm swiecie na rekompensaty za niezasadny lockdown, miliardy na pensje medykow i promocje szczepien we wszystkich mediach 24/dobe do obrzydzenia. Loterie, billboardy, telemarketerzy, nieograniczony strumien forsy abys tylko przyjal w ramie znak bestii

          • 7 7

          • Dla Morawieckiego w piekle czarci kociol juz podgrzewaja.

            • 6 4

    • (1)

      Czas na inwestycje już był,nie wiem czemu Gdynia przez 20 lat tak zaspała.

      • 5 1

      • Bo Szczurek wolal wydawac miliony na samolociki

        • 2 1

  • (2)

    A kiedy tunel na Puckiej i kolej na Obłuże?No i remont generalny estakady i dylatacji,choć chyba rozsądniej byłoby to zburzyć i postawić na nowo..o dziurze wstydu nie wspomnę.Wlodarze niechay pojadę do Rumi Janowo zobaczyć jak się buduje tunel,parkingi,ścieżki rowerowe i sadzi drzewa....A w 2022 budżet na inwestycje w Gdyni taki sam jak....w Wejherowie)))

    • 43 10

    • Kto kłamie z rana

      • 5 5

    • Dobrze by było gdyby miasto kupiło zapas dylatacji do naprawy estakady bo raczej generalnego remontu nie doczekamy za szybko.

      • 5 1

  • (1)

    Czyli nie będzie tak kolorowo jak obiecywali... część Kartuskiej miała być oddana do końca listopada, później do połowy grudnia... oczywiście uczą się od najlepszych...wytrzymajcie jeszcze 2 tygodnie...ehhh szkoda słów.

    • 27 3

    • DRMG ordynarnie kłamie, żeby bronić wykonawcę. Tu nie chodzi o żadne problemy z przebudową skrzyżowania z Nowatorów. Nadal montowane są ekrany, nie ma oznakowania poziomego. I dlatego ruch odbywa się jednym pasem. Ale skoro redakcje łykają tę ściemę, to lepiej nie będzie

      • 3 2

  • Niech zgadnę (4)

    Będą podwyżki ?

    • 21 4

    • Morawiecki mówi że nie będzie.

      A wszyscy nawet zyskają.

      • 9 1

    • A czemu nie dla buspasa? (2)

      Chciałbyś 3 pasy pod górę? I co potem?

      • 7 3

      • A potem czwarty, jak się 3 zakorkują... (1)

        Przecież to oczywiste.

        • 6 0

        • a później 5ty i 6ty

          i wincyj samochodów!

          • 0 0

  • (1)

    Ciekawe kiedy wyjazd samochodów z portu w Gdyni przez estakadę Kwiatkowskiego totalnie się zakorkuje ?

    • 10 6

    • Nigdy

      • 3 4

  • A kierowcy to jacyś specjalnej troski są w trojmiescie? (16)

    Nic dla mieszkańców, tylko dla samochodów.

    • 47 59

    • (7)

      Właśnie. Ja jeztem aktywista rowrowym, za samo gloszenie, ze miasto, ktore ma budzet z podatkow wszystkich mieszkancow, nie z akcyzy na paliwo, powinno budowac zrozwnowazona infrastrukture, wiele tutaj mnie nienawidzi.
      to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.
      Wierze, ze dwa trzy pokolenia naucza sie, ze miasto to sztuka kompromisow
      Szokiem jest wszystko bo wczesniej na wsiach byl tylko PKS i rower ukrsina nieosiagalny szczyt marzen dla wielu...po przybyciu do miasta sa zniesmaczeni ze jwzdza tu riwery drozsze id ich stetryczaltch bmw u gnijacych audikow smuerszacych paskow i golfow w najwyzszej wersji tylko na dubaj z powerfull TDI engine

      • 10 17

      • To lobby grubasów i ich otyłych kobiet za kółkiem wywiera presję

        Oni i tak nie korzystają z z miasta tylko przyjeżdżają pracować i wracają. Mieszkańcy peryferiów. Równie dobrze by mogli pracować na łące pod Stargardem. Korkują Trojmiasto i trują środowisko, każdy oczywiście musi jechać sam w aucie. Magistraty powinny postawić na integrację transportu publicznego i ruchu rowerowego (w tym hulajnogi). SKM, pociągi, autobusy, trolejbusy, tramwaje, rower, infrastruktura i organizacja przyjazna przesiadkom, wiaty rowerowe przy węzłach. A nie tylko tu rozkopią kawałek jezdni, tam rozkopią a samochodów przybywa

        • 10 8

      • (3)

        Mało masz infrastruktury rowerowej? W Gdyni mnóstwo rozwalonych skrzyżowań, powyłączanych zielonych strzałek, wymalowane czerwony pasy - po co to wszystko? Dla 1 rowerzysty na 3h? Bo taka jest częstotliwość ruchu na tych trasach. Ilość wywalonej na to kasy jest przerażająco nieadekwatna do uzyskanego efektu. Ja również jeżdżę na rowerze ale tam, gdzie czerpię z tego przyjemność a nie na zadymionych skrzyżowaniach w centrum miasta.

        • 7 9

        • A ja jeżdże samochodem w KJSach, bo w mieście to żadna przyjemność.

          Czemu zatem mamy budować infrastrukturę za dziesiątki miliardów dla tych, co nie potrafią na rajd pojechać, tylko kiszą się w korkach?

          • 1 1

        • dlaczego kłamiesz i wykazujesz się brakiem wyobraźni?

          Liczba przejazdów rowerowych w Gdyni i generalnie w Trójmieście rośnie, na pewno, nawet w grudniu, jest wielokrotnie wyższa niż 1 rowerzysta na 3 godziny - dane na ten temat są dostępne w internecie. To że na drogach dla rowerów nie ma korków i w związku z tym wydaje się, że ich jest mało, wynika z prostego faktu: przepustowość korytarzy ruchu rowerowego jest dużo większa niż przepustowość korytarzy ruchu samochodów. Rowerzyści praktycznie nie stoją w korkach, na odległość do 5-7 km rower jest w mieście najszybszym środkiem lokomocji. Infrastruktura rowerowa w Gdyni powoli się rozwija, ale do jej spójności w całym mieście jeszcze bardzo daleko , dlatego potencjał rozwoju ruchu rowerowego w Gdyni jest ciągle niewykorzystywany.

          • 3 5

        • No właśnie o to chodzi żeby rower był traktowany jako środek transportu e mieście

          Tak jak jest w miastach za granicą. A nie tylko środek do spalania tłuszczu z grubego zada co jakiś czas. Bo to żaden trening i więcej osiągnie się spacerując czy biegając. Żeby rower był w kategorii sport/trening to trzeba jeździć przede wszystkim długo. Kilka godzin codziennie żeby się opłacało. Albo krócej ale szybko z obciążeniem. Żeby się zmęczyć i spocić. A w mieście jadąc do pracy mamy jechać normalnie. I normalny człowiek jadąc do pracy czy na peron się nie spoci. Trzeba zmiany mentalności. Nie wiem po co Polacy kupują rowery skoro stoją głównie w piwnicy. A do roboty, do sklepu osiedlowego samochodem!

          • 2 4

      • Typowy rowerzysta (do tego aktywista) (1)

        Chcesz być traktowany na równi, to się tak zachowuj. Kierowcy nienawidzą rowerzystów, to się zgadza. Zastanów się tylko dlaczego. Rowerzyści chcą być traktowani jak równi uczestnicy ruchu a zachowują się jak święte krowy. Jedzie taki ulicą, zwalnia ruch do 25km/h a obok jest ddr. Ale po co jechać ddr jak można np opóźniać autobus wlekąc się przed nim. Albo standardowe omijanie czerwonego światła chodnikiem. Macie pretensje do kierowców, że przejeżdzają koło was z dużą prędkością, a co wy robicie gdy pędzicie po chodniku. Rowerzyści to najbardziej hipokrytyczna i roszczeniowa grupa społeczna.

        • 3 0

        • Kierowcy nienawidzą nikogo, kto przestrzega przepisów.

          Ostatnio zwolniłem do 30 w strefie 30, to gość za mną mało mi w tyłek nie wjechał...

          • 0 0

    • rozumiem że samochodami kieruje UFO a nie mieszkańcy? (1)

      • 5 8

      • w tytule jest co innego

        • 0 0

    • A samochody to same jeżdżą, bez udziału mieszkańców...

      jak w tytule.

      • 8 6

    • Kierowcy to też mieszkańcy, a dla pieszych i rowerzystów robi się dużo, często zbyt wielkim kosztem dla kierowców (4)

      Przykładowo masz dwa bezsensowne przejścia naziemne przy przejściach podziemnych, trzecie jest obecnie budowane, a w planie są jeszcze kolejne trzy. Te wszystkie przejścia są przez trasę ruchu przyspieszonego, gdzie przepustowość powinna mieć bezwzględny priorytet właśnie po to, żeby obok można było "uwolnić strefę od samochodów". Niestety u nas blokuje się właśnie te drogi ruchu przyspieszonego, i to właśnie tworzy korki, a nie kierowcy.

      • 8 7

      • największe trudności ruchu kierowców i innych uczestników ruchu tworzą sami kierowcy (1)

        albo inaczej: skłonność wielu mieszkańców do jazdy samochodem (najbardziej terenochłonnym środkiem lokomocji) nawet na małe odległości. Samochód nie jest jedynym, a nie jest i nie powinien być głównym sposobem poruszania się mieszkańców po dobrze zarządzanym mieście. Skupianie uwagi na rozwoju infrastruktury przeznaczonej dla ruchu i parkowaniu samochodów przez ostatnie kilkadziesiąt lat spowodowało pogorszenie się warunków ruchu wszystkich mieszkańców: również tych, którzy są przyspawani mentalnie do foteli swoich samochodów lub powyprowadzali się na przedmieścia, gdzie miasto nie ma możliwości zapewnienia komunikacji publicznej odpowiedniej jakości. Tylko SKM i rower jakoś ratują sytuację w niektórych przypadkach.

        • 2 5

        • Gdyby nie SKM tobysmy zdechli jako Trojmiasto

          • 2 0

      • Piesi i rowerzyści nie korkują i nie trują miasta (1)

        Poza tym chodzić i jeździć rowerem może prawie każdy. A żeby poruszać się samochodem trzeba go przede wszystkim kupić i utrzymywać. Dla wielu osób jest to wydatek pokroju kupna mieszkania. Napędzanie "koniunktury" na transport samochodowy i lekceważenie rowerzystów/pieszych powoduje że coraz więcej osób ma kilka aut w rodzinie a tych których nie stać ściągają szrot z zagranicy. W Trójmieście mamy kupę szrotu z Niemiec

        • 2 3

        • Niestety słabe kontrole pozwalają na tyle szrotu...

          A potem ruszając spod świateł nie wiesz, czy Ci się samochód pali, czy przed tobą ruszył posiadacz "marki premium", którego nie stać na wtryskiwacze...

          • 0 0

  • Dobrą inwestycją były niesamowite wiaty przystankowe sławne na całą Polskę.

    • 38 5

  • Przystanek Wrzeszcz (10)

    Ważne by na stacji Gdańsk Wrzeszcz nie zapomnieć o miejscach noclegowych dla bezdomnych, odświeżaczach powietrza i samomyjących się z moczu podłóg. Jeżeli ktoś chce się cofnąć do lat 90 i zobaczyć namiastkę dawnych tuneli w centrum Gdańska w okolicach PKS-u to warto zajechać do Wrzeszcza.

    • 111 13

    • NP (5)

      Noclegownie w dzielnicy to tragedia dla mieszkańców. Roszczeniowi bezdomni,alkoholicy są w całej dzielnicy.Na przystankach,przed sklepami,na placach zabaw itp.Noclegownie powinny być poza miastem.

      • 20 5

      • Oto moi drodzy sposób uspokojenia sumienia, tak, żeby czasem nikomu nie pomóc... (4)

        • 12 18

        • a po co pomagać alkoholikom? (3)

          sami sobie wybierają taki los, są dla nich miejsca ale oni wolą ulicę i chlanie

          • 7 7

          • nikt nie woli ulicy i chlania , to choroba ,a tacy ludzie są na całym świecie , co 3 bezdomny alkoholik (2)

            w Niemczech to twój rodak

            • 6 5

            • Jak to choroba,to trzeba ją leczyć.

              • 3 0

            • no i co z tego

              Niemcy ich zmusili czy sami wybrali ten los ?

              • 0 0

    • (1)

      Po isz te uwagi do PKP

      • 7 2

      • Jak do PKP to chyba PiSz

        • 5 3

    • Było całkiem dobrze póki remontu nie zaczęli robić.

      Teraz dwa lata syfu i menelstwa bo stary budynek był brzydki a nowy będzie jeszcze brzydszy. Jak było po staremu to była ochrona i żadne menele nie spali w dworcu. Czasem weszli ale musieli szybko się wynosić jak ich ochroniarz namierzył. Teraz jest masakra bo oni już są wszędzie. Remont z opóźnieniem skończy się w 2023 a przez ten czas podróżni nie mają nic poza smrodem. A jak otworzą dworzec nowy to będzie fuszerka na fuszerce tak jak w Tczewie gdzie drzwi otwierają się wprost w twarz gdy się do nich podejdzie albo ewentualnie po prostu są niesprawne. Do tego puste lokale gdy przed remontem był i handel i gastronomia no ale sobie pkp musi podnieść stawki i nikt nie chce tego wynająć więc lepiej żeby puste stało.

      • 8 7

    • Ten dworzec co to ma być wybudowany to jest projekt jeszcze chyba gierkowski - z nowoczesnościa nie ma nic wspólnego.

      • 1 1

  • Zmarnowane pieniądze na PKM, od razu mogła być elektryczna (2)

    zresztą dla mieszkańców Gdańska jest nie potrzebna.

    • 13 26

    • I znowu kolejny, który się obudził ze snu kilkuletniego.

      Nie mogła i było o tym już milion razy na tym forum. Poszukaj z łaski swojej.

      • 16 3

    • A mi jest potrzebna i cieszę się że będę miała prawie pod domem pkm

      O mam nadzieję że dojadę nią kiedyś do Gdańska głównego

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane