- 1 Parkingowy pat we Wrzeszczu. ZTM zawiesza przystanek (79 opinii)
- 2 Dron czuwał nad bezpieczeństwem pieszych (114 opinii)
- 3 Spór o siedzibę w Pałacu Uphagenów (61 opinii)
- 4 48 zarzutów dla młodego złodzieja (64 opinie)
- 5 W Sopocie powstanie kolejny woonerf? (51 opinii)
- 6 Część radnych Gdyni może stracić mandaty (115 opinii)
Węzeł Karwiny: jeszcze kilka miesięcy prac
Węzeł Karwiny: okolice stacji PKM Karwiny
- Kiedy koniec prac na węźle Karwiny? - to pytanie zadają sobie mieszkańcy obserwujący postępy remontu w okolicach przystanku PKM przy ul. Wielkopolskiej. - Prace realizowane przez firmę MTM mają zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku - odpowiadają na nasze pytanie urzędnicy.
- Trzy aneksy podczas prowadzonej inwestycji
- Elementy wpływające na inwestycję
- Koniec prac na węźle Karwiny: druga połowa 2023 roku
- Węzeł Karwiny: co jeszcze zostało do wykonania?
- Dlaczego nie uruchomiono buspasów?
- Rozbudowa Nowowliczlińskiej równolegle do prac na Chwaszczyńskiej
Trzy aneksy podczas prowadzonej inwestycji
Jeszcze w zeszłym roku terminem, który obowiązywał, był drugi kwartał bieżącego roku. Maj został wskazany chociażby w odpowiedzi na interpelację Mirosławy Król, radnej Gdyni, pytającej w styczniu 2023 roku o postępy prac.
Jak wynika z odpowiedzi na interpelację - podpisano z wykonującą prace firmą MTM trzy aneksy, w których pojawiła się m.in. konieczność wykonania przebudowy kabli teletechnicznych w ciągu ul. Chwaszczyńskiej. 19 stycznia podpisano aneks wskazujący na konieczność przebudowania sieci teletechnicznych, zbrojenia rozproszonego na zatokach autobusowych i zabezpieczenia układu ciepłowniczego.
Elementy wpływające na inwestycję
Dodatkowo poinformowano, że na harmonogram prac przy węźle Karwiny mają wpływ sprawy niezależne od Gdyni.
- Na terminy i sam harmonogram będą miały wpływ niewykonane jeszcze przez Energa Operator usunięcia kolizji wzdłuż ulicy Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej oraz ul. Strzelców, które gestor sieci jest zobowiązany wykonać własnym staraniem i kosztem, przed wyborem wykonawcy oraz dostarczone przez wykonawcę robót kosztorysy na zakres robót zamiennych dodatkowych i zaniechanych z uwagi na ostateczny zakres zamiennej dokumentacji będącej załącznikiem do zamiennej decyzji ZRID - wyjaśniał w odpowiedzi na interpelację Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Koniec prac na węźle Karwiny: druga połowa 2023 roku
Obecnie zakładanym terminem ukończenia prac przez MTM jest druga połowa 2023 roku.
- Dotychczas zrealizowano część prac projektowych oraz robót budowlanych w zakresie budowy/przebudowy infrastruktury podziemnej i naziemnej oraz budowy warstw konstrukcyjnych dróg dla pieszych, rowerów i pojazdów - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Węzeł Karwiny: co wykonano?
- Budowa nowej linii kablowej oświetleniowa z fundamentami pod nowe słupy oświetleniowe i trakcyjno-oświetleniowe, ustawienie nowych słupów i montaż opraw oświetleniowych,
- przebudowa trakcji trolejbusowej,
- przebudowa sieci ciepłowniczej, gazowej, teletechnicznych i elektroenergetycznej,
- przebudowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej,
- przebudowa kanalizacji deszczowej,
- roboty drogowe w zakresie pasów ruchu ciągu głównego Chwaszczyńska/Wielkopolska i ulic poprzecznych,
- budowa wyniesionego skrzyżowania ulic Strzelców i Olgierda,
- budowa pętli autobusowej na ul. Strzelców.
Węzeł Karwiny: co jeszcze zostało do wykonania?
- Pasy ruchu dla autobusów, na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska wraz z przebudową układu drogowego,
- ścieżki rowerowe na odcinkach ciągu ulicy Chwaszczyńską/Wielkopolska i Strzelców,
- układy drogowe ulic Korzennej i Strzelców,
- przebudowa sieci uzbrojenia terenu, sieci trakcyjna i oświetleniowa oraz mała architektura,
- oraz parking z wjazdem od ul. Korzennej.
Dlaczego nie uruchomiono buspasów?
Przy okazji mieszkańcy pytają, dlaczego na zrealizowanych fragmentach ul. Wielkopolskiej nie uruchomiono buspasów, które ułatwiłyby przejazd pasażerom.
Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - mówi Agata Grzegorczyk
- Jest to nadal teren budowy, inwestycja nie jest oddana do użytku, a jedynie poszczególne jej części w miarę postępu prac i uzgadnianej na bieżąco w trakcie robót organizacji ruchu, są udostępniane - odpowiada Agata Grzegorczyk.
Kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej powinno być łatwiej przejechać w okolicy już niebawem.
Rozbudowa Nowowliczlińskiej równolegle do prac na Chwaszczyńskiej
- Rozpoczynamy drugi etap, czyli rozbudowę ul. Nowowiczlińskiej. Pod koniec III kwartału tego roku zmiana jakościowa będzie już bardzo odczuwalna - wskazuje Grzegorczyk.
Przypomnijmy: rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej. Ucieszą się z niej przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, bo powstanie buspas, który następnie połączy się z powstającymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.
Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.
W przetargu zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Zainkasuje za nie blisko 25 mln zł. Roboty będą prowadzone równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.

Węzeł Karwiny: informacje o inwestycji
- Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
- Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
- W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
- Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
- W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
Węzeł Karwiny: więcej informacji
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-24 07:17
Aby żyło się lep... gorzej (18)
Urzędnicy chcą maksymalnie utrudnić życie mieszkańcom naszego miasta. Powtórzę: naszego, bo to jest nasze miasto, my w nim żyjemy, mieszkamy, pracujemy, odwozimy dzieci do placówek, coraz częściej do lekarzy.
Jesteśmy świadkami zmasowanej ilości inwestycji i zmian, które wpychają nas, mieszkańców, do totalnie drogiej, a niebawem jeszczeUrzędnicy chcą maksymalnie utrudnić życie mieszkańcom naszego miasta. Powtórzę: naszego, bo to jest nasze miasto, my w nim żyjemy, mieszkamy, pracujemy, odwozimy dzieci do placówek, coraz częściej do lekarzy.
Jesteśmy świadkami zmasowanej ilości inwestycji i zmian, które wpychają nas, mieszkańców, do totalnie drogiej, a niebawem jeszcze droższej, i sztucznie wykastrowanej, komunikacji miejskiej, na rowery, hulajnogi i w końcu pieszo. Tutaj, choćby sprawa Dąbrowy i wyłączenia ulicy Anyżowej.
Wyjazd z rodziną do centrum ZKM-em, przykład 2+2 (w tym wózek i bagaż dla dziecka - bo dziecko wymaga pewnego zaplecza) komunikacją miejską = sami sobie sprawdźcie te chore ceny biletów. Do tego powrót do domu, bo jakość trzeba wrócić, zupełnie nieopłacalne. A gdzie tu, chociaż niewielkie zakupy? Nie wspominając już o przesiadkach...
Ponadto, w autobusach regularnie torby emerytów podróżują na siedzeniach, krzywe spojrzenia na maluchy, które też są ludźmi i mogą potrzebować odpoczynku na fotelu. A weź wejdź z wózkiem, to wbijać się trzeba, bo regularnie zapatrzeni w swe mega-komórki udają, że nie widzą.
Bądźmy realistami. Nie mamy własnych szoferów z limuzynami, stąd wyjazd własnym samochodem w takich warunkach jest naprawdę tańszy i bez takich problemów.- 235 18
-
2023-02-24 08:31
Dzieci nie płacą za przejazd.
Zrób trzecie, też będziesz miał za free- 12 29
-
2023-02-24 08:43
Spoko, spoko, Szczur jest entuzjasta zielonego oszołomstwa więc w imię walki z klimatem zrobi nam tu 15 minutowe getta i po co ci będzie wtedy komunikacja. Samochody maja zniknąć, komunikacja zbiorowa też. Luz, jeszcze chwila i nie będziemy się tym przejmować.
- 18 6
-
2023-02-24 08:45
(9)
Pytanie gdzie te staruchy jadą rano? Do pracy? Ja jadę I stoję, a później w pracy 10 godzin na nogach
- 8 13
-
2023-02-24 08:49
(5)
Ja nie widuje rano, jak to pogardliwie określasz staruchów. Widzę natomiast młodzież, która za przejazdy nie płaci i rozsiada się ze smarfonami w całym autobusie.
- 19 3
-
2023-02-24 09:12
starsi są (4)
i są mega niekulturalni. A ta młodzież dobrze że jeździ bo potem lament , ze rodzice wożą i generują korki. Więc się zdecyduj. Pomijam, stan żałosny - rozkład jazdy. Młodzież żeby zdążyć do Wrzeszcza z Karwin ta komunikacją musi wyjść 1,5 godziny wcześniej - masakra PKM raz na godzinę !!!!
- 15 10
-
2023-02-24 09:19
(2)
Decyduje się, młodzież niech sobie jeździ, ale płaci pół ceny. Może tez zgodnie z polityka władz miejskich jeździć rowerem. Ludzie do pracy tez musza wychodzić 1,5 h wcześniej i jeszcze za to płacić.
- 9 5
-
2023-02-24 09:58
tu nie o płacenie chodzi (1)
tylko o problem młodzieży w komunikacji, kiedyś mieli miesięczne i spoko. od pewnego wieku znowu płacą,
Płaczecie ze jeżdżą i płacz jest że rodzice wożą . Zdecydujcie się. Tez pracy masz wybór choćby samochód, Rowery pomijam, bo to uważam indywidualna sprawa. Gdynia stała się drogim, nieprzyjaznym miastem. Najdroższe chyba bilety na komunikację, najdroższe parkowanie,- 13 6
-
2023-02-24 10:18
Owszem chodzi o płacenie. Młodzież za darmo, starsi za darmo, rodziny wielodzietne za darmo itd. Kto ma konkretnie na to zarobić? Miasto będzie w nieskończoność zdzierać z pracujących? Owszem mam wybór, pojadę autem, bo komunikacja miejska w Gdyni to już parodia.
- 14 1
-
2023-02-26 09:49
Autobusami w Gdyni jeździ wyłącznie lewackie oszolomstwo
I to tylko dlatego że wierzy w eko-ideologię. Polityka Szczurka i jego kliki doprowadziła do tego, że wszyscy inni wrócili do swoich samochodów.
- 0 1
-
2023-02-24 10:40
(1)
Idź do szkoły, przestań być tępym dzbanem, zdobądź wykształcenie i poszukaj pracy, w której nie będziesz narzekał na to, ze musisz ją wykonywać na stojąco.
- 3 11
-
2023-02-26 09:50
Nie ma bardziej tępej osoby od ciebie, na całym forum trójmiasto pl
- 0 1
-
2023-02-24 11:35
O, młody dynamiczny się odezwał... Jak rozumiem "staruchy" mają siedzieć w domu i oddawać emeryturę wnusiowi (czyli Tobie)? Czy może mają siedzieć w domu i jak najszybciej zejść z tego świata, żeby młodemu Julkowi nie przeszkadzać?
- 12 2
-
2023-02-24 11:30
chcieliście remontów (3)
To je macie
- 4 8
-
2023-02-24 13:22
(1)
To nie sa remnoty, lecz zwykly bordel. Mija 4 rok, gdy Karwiny i Wielki Kack sa rozprute. Slownie: czwarty rok.
- 19 0
-
2023-02-24 15:19
Właśnie też mi się wydawało że ta farsa trwa o wiele dłużej niż to co oni tu piszą że od końca 2021, pewnie nie zauważyli że budowa węzła WK generowała taki sam paraliż Karwin i Dąbrowy a węzeł Karwiny tylko dołożył swoje
- 9 0
-
2023-02-26 09:51
Mamy kontrakty dla kolegów i szwagrów szczura
- 2 1
-
2023-02-24 19:46
Każdy woli samochodem,
to się nie może udać, albo wyjdziemy ze strefy własnego komfortu i wysiądziemy z samochodu, albo zabetonujemy się w korkach, nie można budować wyłącznie nowych dróg.
- 2 3
-
2023-02-26 09:44
Szczurek to gorsza tragedia dla Gdyni niż czasy okupacji niemieckiej
- 1 1
-
2023-02-24 09:22
Wjazd z Sopockiej na Wielkopolska i dalej kierunek obwodnica (6)
Kiedy ktos polata dziurym + wyrowna wybrzuszenia? Zawieszenie mozna sobie rozwalic. Taki stan drogi jest od ok 2010 roku...
- 136 1
-
2023-02-24 10:45
(1)
Sopocka nie jest w aż tak złym stanie, a jeśli chodzi o wybrzuszenia to przypominam, że od wjazdu do terenu zabudowanego obowiązuje tam 50 km/h, a na odcinku leśnym 40 km/h...
- 1 20
-
2023-02-24 12:36
wez sie za robote piesiewicz
- 5 3
-
2023-02-24 10:57
.
Kup sobie samochód terenowy
- 2 12
-
2023-02-25 08:12
Idź na najbliższe wybory
- 2 1
-
2023-02-25 10:26
Lekarstwo na dziury
Uszkodzone auto przez dziury od razu zgłaszać na policję robić protokół do ubezpieczalni miasto niech płaci za naprawy aut. Im więcej zgłoszeń tym lepiej
- 1 1
-
2023-02-26 09:53
Kiedy Gdynia przestanie rządzić układ zamknięty
- 1 0
-
2023-02-25 09:29
Oby poszło lepiej niż na węźle Wielki Kack
Bo tam przy zjeździe od strony Gdańska w stronę Karwin pojawiło się już w nowym asfalcie 5 małych dziur, a filar wiaduktu przy zjeździe jest tak podmyty, że widać jego fundament i okalająca go kostka brukowa zaraz wpadnie do rowu. Może władze Gdyni wyciągną wnioski i bardziej będą monitorować wykonawców.
- 17 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.