- 1 Trójmiasto zbiera pomoc dla powodzian (124 opinie)
- 2 Znamy oceny policjantów z "WF-u" (60 opinii)
- 3 Zajrzeliśmy w zakamarki nowych spichlerzy (130 opinii)
- 4 Ojciec i syn na lotnisku przepracowali 60 lat (112 opinii)
- 5 Tramwaj śmiertelnie potrącił mężczyznę (146 opinii)
- 6 Dlaczego tak łatwo puszczają nam hamulce? (546 opinii)
Wiadukt na Puckiej w Gdyni gotowy za dwa lata
Rozpoczęły się poszukiwania projektanta i wykonawcy wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej nad torami kolejowymi stacji Gdynia Port. Prace mają ruszyć w 2021 roku, tak by kierowcy mogli pojechać wiaduktem na koniec 2022 roku.
Dwa pasy ruchu, chodnik i droga rowerowa
Sam wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra. Na obiekcie znajdą się dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik dla pieszych oraz ścieżka rowerowa o szerokości minimum 2 metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi.
W ostatnich miesiącach trwało przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego potrzebnego do ogłoszenia przetargu na budowę. Dokument kosztujący 138 tys. zł jest już gotowy. Do 17 listopada potrwa poszukiwanie projektanta i wykonawcy. Inwestycja będzie realizowana w formule zaprojektuj i wybuduj i ma się zakończyć w listopadzie 2022 roku.
Kryteria wyboru wykonawcy
- cena - 60 proc.
- doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.
- okres udzielonej gwarancji - 10 proc.
- termin wykonania - 10 proc.
- Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze w zakresie "Poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni", "Budowy terminalu intermodalnego na terenie Centrum Logistycznego Portu Gdynia" i "Budowy ładowni publicznej przy ul. Puckiej w Gdyni" - wymienia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadukt dzięki współpracy PKP i Gdyni
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 roku. Dokument zobowiązuje PKP do sfinansowania budowy wiaduktu. Miasto wyłoży środki na budowę układu drogowego: budowę jezdni, chodników, ścieżki rowerowej, budowę murów oporowych i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Z budżetu będą wypłacone również odszkodowania dla tych właścicieli budynków, które będą musiały zostać wyburzone.
Spółka kolejowa ma zamiar przeznaczyć na ten cel 30 mln zł. Wstępna szacowana wartość inwestycji to 70 mln zł brutto. To, ile trzeba będzie rzeczywiście zapłacić, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu.
Co z tunelem przy ul. Chylońskiej?
Oprócz wspomnianego wiaduktu wciąż w planach PKP PLK pojawia się budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej i linii 202. Ponieważ znajdującymi się tam liniami kursują zarówno składy SKM, jak i pociągi dalekobieżne, szlabany są tam zamknięte częściej i na dłużej. Na rogatkach czekać tu można nawet kilkadziesiąt minut.
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje, ale brakuje konkretów. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP.
Test drogowy: którędy najszybciej na północ Gdyni. Film archiwalny
Miejsca
Opinie (207) 8 zablokowanych
-
2020-10-14 09:07
Opinia wyróżniona
tunel (12)
Na ten tunel czekaja wszyscy mieszkańcy Chyloni i Pogórza.Na Puckiej wiadukt to dobra inwestycja chociaż nie aż tak potrzebna jak tunel na Chylońskiej ,gdyż tam na szlabanach ludzie dostają białej gorączki.Podczas zamknietych szlabanów a praktycznie są zamknięte cały czas ludzie przechodzą i są wypadki.To powinno już dawno być wybudowane...
- 125 6
-
2020-10-14 16:08
Hahaha
Dojeżdżam do pracy z ul boisko na hutniczą nieopodal estakady. Korzystam z samochodu czasem roweru. Samochodem jadę przez estakadę, rowerem przez pucką. Jak zacznie się remont na puckiej to estakada zostanie zakorkowana na amen, spoko ja wsiądę na rower, ale którędy mam nim dojechać jak Pucka będzie zamknięta??
- 4 0
-
2020-10-14 13:04
nie na Puckiej (1)
bo tam utkniesz na Chylońskiej i osiedlowych uliczkach.
Problem może być rozwiązany przez nową estakadę lub tunel w osi Północna-Południowa z połączeniem do Obwodnicy.- 9 2
-
2020-10-14 17:26
Taka wizualizacja też już jest.
W związku z budową OPAT (która oczywiście nie jest budowana) lub niebudowaną Drogą Czerwoną - nie pamiętam, wizualizacje mi się już trochę mylą.
- 1 0
-
2020-10-14 11:53
Rumia i Wejherowo budują tunele, w Gdyni szczurek wybudował nieczynne lotnisko (5)
do tego zatrudnił 1300 urzędników i zadłużył Gdynię na rekordowe miliard złotych
- 16 0
-
2020-10-14 12:19
wybudował nieczynne lotnisko (3)
Zgłoś się do rządu tam, możesz kierować groźby do UE niczym Kaczyński. Dlaczego unia szantażuje lotniskiem Gdynię, a rząd to popiera? Czego się rząd obawia?"
- 0 8
-
2020-10-14 13:33
Obawia się, że z lotniskiem Szczurek doprowadzi do plajty Gdyni. (2)
Lotnisko wg mądrych głów z UM miało służyć prywatnym awionetkom, bo pas nie ma papierów na większe samoloty.
- 6 1
-
2020-10-14 13:54
(1)
A celebryci nie przylecą prywatnymi odrzutowcami bo to zdjęcia w studio były.
- 1 0
-
2020-10-14 19:35
Deprecha cie dobija
może po poradę do psychiatryka ?
- 0 1
-
2020-10-14 12:05
Jeszcze tydzień temu było 1.000 urzędników ; )
- 1 6
-
2020-10-14 11:21
tunel
Zgadzam się całkowicie z opinią, że tunel na ćhylońskiej powinien być priorytetem a dopiero po wybudowaniu wiadukt.
- 11 1
-
2020-10-14 11:00
Nikt nie neguje potrzeby takiego tunelu, ale o jakich wypadkach mowa
Poza tym trudno w takiej sytuacji winić kogokolwiek innego niż tego kto przechodzi pod opuszczonym szlabanem
- 3 6
-
2020-10-14 09:29
nie wiadukt bo na to potrzeba miejsca dookola, TUNEL i po sprawie..ale i tak nie powstanie ..w Gdyni projekty realizowane są do
jak duże projekty z BO też są nadal w szufladzie...efekt zadufania w sobie i polityki sukcesu całego UM a Guciem i Kucykiem na czele
- 13 2
-
2020-10-14 10:08
Opinia wyróżniona
sposobem na trwałe rozwiązywanie problemów komunikacyjnych północnych dzielnic Gdyni (7)
jest radykalne postawienie na poprawę połączeń szynowych centrum Gdyni z Oksywiem i Obłużem oraz poważne potraktowanie pomysłu budowy zwodzonej kładki pieszo rowerowej z Oksywia do placu Gombrowicza i budowa cyklostrady do Placu Kaszubskiego. Wszelkie inwestycje w infrastrukturę drogową to tylko sposób na przesuwanie korków nieuchronnie tworzących się codziennie na wszelkich dojazdach z okolic Gdyni typu Kosakowo, Reda i Rumia.
- 45 18
-
2020-11-21 21:36
Skwer Gombrowicza
- 0 0
-
2020-10-14 22:27
Świr
Z portalu skm dla płn gdynii
- 1 0
-
2020-10-14 18:17
problem nie jedna ma przyczyne...
I szukanie wyjscia w jednej idei jest niczym innym jak doktrynerstwem.
Port musi pracowac, pociagi ciagnac towary a samochody jezdzic. Jak znajdzie sie miejsce dla rowerow, to dobrze.
Problemem jest przedwojenna struktura komunikacji wokol portu w Gdyni oraz dziesiatki lat zaniedban. Na skroty sie tu pojsc nie da.
Opinie oI szukanie wyjscia w jednej idei jest niczym innym jak doktrynerstwem.
Port musi pracowac, pociagi ciagnac towary a samochody jezdzic. Jak znajdzie sie miejsce dla rowerow, to dobrze.
Problemem jest przedwojenna struktura komunikacji wokol portu w Gdyni oraz dziesiatki lat zaniedban. Na skroty sie tu pojsc nie da.
Opinie o rowerach jako zbawiennym srodku komunikacji i panaceum na problemy niedorozwoju komunikacyjnego Gdyni szkodza tylko w definiowani problemu i sa pretekstem do "nicnierobienia".- 2 0
-
2020-10-14 14:59
Hehe
Chyba jakiś żart... Czy Ty widzisz co się dzieje w mieście? Nie trasy rowerowe, a drogi samochodowe są potrzebne. Nie zmusisz ludzi aby odrzucili jazdę samochodem...
- 5 0
-
2020-10-14 11:54
są tory z centrum na obłuże. koszt funkcjonowania takiej kolejki byłby mniejszy niż to co szczurek daje każdego roku dla arki (1)
- 5 1
-
2020-10-15 05:00
Kolejka by zarabiala na siebie
A nie generowala straty
- 0 0
-
2020-10-14 11:07
Mieszkam na Obłużu i nie widzę innego rozwiązania jak połączenie szynowe. Powinni pomyśleć o rozbudowie tego na Kosakowo, Babie Doły itd gdyż nawet jak część mieszkańców Obłuża przesiądze się do SKM, to nadal i tak przybywa mieszkańców na Pogórzu, Kosakowie itd którzy jadąc z centrum Gdyni do siebie przyblokują Estakadę.
- 9 1
Wszystkie opinie
-
2020-10-14 07:01
Ten wiadukt powstanie tylko dlatego że PKP dało pieniądze. (19)
Co z tunelem pod przejazdem na Puckiej? Tam jest największy problem.
- 178 10
-
2020-10-14 08:23
nic (6)
trwaja rozmowy... od 40 lat... jeszcze troche porozmawiamy...
- 25 2
-
2020-10-14 09:32
wokół torów to teren PKP (5)
jak PKP powie NiE to NiE i koniec dyskusji
... i to, że na swoim terenie daje pieniądze pod budowę przejazdów czy wiaduktów - to żadnej łachy nie robi!
taki jest ich zasmarkany ustawowy obowiązek- 8 4
-
2020-10-14 10:34
Tak, tak (4)
Wina PKP, że Gdynia nie jest w stanie zrobić żadnego bezkolizyjnego przejazdu nad/pod torami na północ od Kwiatkowskiego. Bajki z mchu i paproci.
- 11 5
-
2020-10-14 11:01
No właśnie tak jest, myślisz że można sobie budować na czymś terenie bez jego zgody? (3)
- 4 3
-
2020-10-14 12:51
PiS wszystko może robić bez kompetentnej zgody (1)
Zmieniać nazwy ulic, budować swoje pomniki, zmieniać historie, pozwalać na startowanie samolotów,.....
- 2 3
-
2020-10-14 16:20
To dokładnie jak Prezydent Gdyni, sprzedać polankę, zamknąć szkoły i marzyć o startowaniu samolotów za 100 milionów
- 8 1
-
2020-10-14 18:27
sadzisz, ze Rumia i Wejherowo
Buduja tunele bez zgody PKP?!
Da sie?! Da sie...
A opowiadanie o zlym PKP, to wygodna wymowka. PLK wsadza w otoczenie portu Gdynia ponad 1mld pln.- 6 1
-
2020-10-14 08:27
Rumia buduje tunel. Dlatego najbliższy czynny tunel będzie w Rumi, zapraszamy do korzystania (2)
- 34 3
-
2020-10-14 10:21
Bareja wiecznie żywy. Matkę możecie pożegnać machaniem z tarasu widokowego. Przepraszamy taras widokowy nieczynny. Najbliższy taras widokowy dla odprowadzających we Wrocławiu :P
- 12 1
-
2020-10-14 11:37
No to z własnych pieniędzy (Rumi) wybuduj
jeszcze kilka strategicznych inwestycji np. ciąg drogi do Gdyni gdzie się włączy w OPAT to przyspieszy w końcu jego powstanie :))
- 0 2
-
2020-10-14 08:40
Oby nigdy nie powstał ten tunel.
To jest robienie tranzytowej drogi z osiedlowych ulic. Jedyny tunel jaki powinien być to przedłużenie obwodnicy do Hutniczej w tunelu pod torami i Chylońską jako trasa szybkiego ruchu. Tunel w Puckiej pogorszy tylko sytuację na Chylońskiej i zamiast stać przy przejeździe wszyscy utkną w korku na Chylońskiej i Kartuskiej.
- 12 20
-
2020-10-14 08:44
Rumia buduje tunel, Wejherowo buduje tunel, Reda wybudowała węzeł integracyjny a w Gdyni nie da się (4)
jest nieczynne lotnisko i zadłużenie miliard złotych
- 25 8
-
2020-10-14 10:10
Podaj też do wiadomości kto finansuje budowane tunele (1)
Od ilu lat Gdynia walczy o dofinansowanie przedłużenia obwodnicy z Hutniczą i dalej z portem.
- 8 5
-
2020-10-14 23:19
walczy?
Czy mam cytować Stępę?
- 0 0
-
2020-10-14 11:42
Skoro widzicie taki opór ze strony gdyńskich urzędników (1)
w świecie tuneli więc omijajcie tą paskudną i niewdzięczną Gdynię, która z własnych finansów nie chce wam wygody budować.
- 1 5
-
2020-10-14 18:30
jaki opor?
Dla siebie buduja dyskretny tunel.
Do podziemnego tunelu przy magistracie...- 4 0
-
2020-10-14 11:32
"tylko dlatego że PKP dało pieniądze" (1)
skoro dało to Urząd Gdyni może umyć ręce i zająć się setką własnych publicznych dróg, a nie dokładać z własnej pustej kiesy do tego wiaduktu/
- 1 2
-
2020-10-14 12:33
PKP dało mniej niż polowe wartości tej inwestycji.
A po przetargu okaże się, czy nie ze 30%, przy takiej inflacji jak nam rząd centralny gotuje
- 2 1
-
2020-10-14 12:32
ale PKP dało 30 z 70 milionów wyceny, czyli nieco ponad 40%
- 4 1
-
2020-10-14 07:04
Jako że robi to też pkp plk (1)
To są szanse że on powstanie nie tylko na wizualizacji
- 93 4
-
2020-10-14 12:33
Całość robi PKP?
- 0 0
-
2020-10-14 07:04
(19)
Zawsze się zastanawiam, jak bardzo można jeszcze lekceważyć potrzeby mieszkańców i nadal cieszyć się tak dużą popularnością. Gdynia powinna zostać objęta wielkimi badaniami socjologicznymi.
- 173 10
-
2020-10-14 09:23
(6)
"Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę ze strony PKP." Tyle i az tyle, czyli jak powstanie czegos uzaleznic od czegos co sie nigdy nie wydarzy.
I nie, PiS ani Konfederacja niczego tutaj nie zmienia.- 7 4
-
2020-10-14 09:35
akurat PiS poobsadzał swoimi sadzeniaczkami całe PKP (5)
więc jednak to wiele Zmienia!
tym bardziej że PiSaki otwarcie nie raz zapowiedzieli - "jak nie zagłosujecie za PiS, za naszymi kandydatami - to nie damy forsy u WAS na inwestycje"- 7 6
-
2020-10-14 09:40
Ten PiS (3)
To jest mafia. Ich tzw opozycja nie lepsi. W tym kraju nie wiadomo na kogo głosować, kogo poprzeć. Cyrk.
Mam 40 lat. Pamietam jak wybory wygrał Wałęsa i mama mi powiedziała, ze za 20 lat będę żyć w lepszym i całkowicie innym świecie. No nie tak to sobie wyobrażałam...- 12 5
-
2020-10-14 10:12
Wałęsa wypromował te kaczki
a te kaczki utopią Polskę!
- 7 6
-
2020-10-14 10:22
niestety, Wałęsa wziął sobie na pomocników obu Kaczyńskich - dziś widać, że z tymi ludźmi to nie mogło się udać
- 8 6
-
2020-10-15 05:08
Pamietam te czasy nadzieji
Mowiono ze za 20lat Polska dogoni Portugalię.
20lat żółwiego tempa rozwoju i afer bezkarności sluzb specjalnych.
d**ilistyczny zus nfz.
A Polaki dalj glosuja na unie wolnosci... d**ile- 1 0
-
2020-10-14 21:10
a 2 mld na tory wokół portów to prześladowanie?
modernizacja 201 to dyskryminacja?
- 2 0
-
2020-10-14 09:49
Mam swoje hipotezy (10)
Nie prowadziłem badań ale po kilku latach związku z Gdynią zaczęło mnie to intrygować i rozmawiałem na ten temat z różnymi osobami. I wniosek jest taki, że oni tego nie widzą. Nie widzą braku inwestycji, słabej kondycji finansowej miasta (powoli to się zmienia). Lokalny patriotyzm plus bycie w kontrze do dużego Gdańska jest tu tak silne, że powoduje zaślepienie. Gdynia jest najlepsza i ch.... I koniec dyskusji. I trzeba naprawdę długo, punkt po punkcie to rozbierać, analizować żeby zaczęli coś zauważać. W Gdyni cieszą się z przysłowiowej ciepłej wody w kranie. Jest fajna, fajnie się mieszka, mamy klif i świetnego prezydenta, którego popiera 80% mieszkańców. A dlaczego go popiera? Bo popiera go 80% :D Sami się w tym nakręcają.
- 23 8
-
2020-10-14 09:56
Nareszcie jakaś rozsądna opinia
Dobrze, że są w tym mieście jeszcze jacyś ludzie myślący, a nie tylko klakierzy.
- 13 5
-
2020-10-14 10:08
(4)
To wszystko jest kwestia kasy i wcale nie chcę rzucać haseł, że ktoś kradnie. Budżet nie jest z gumy i jeśli robi się jedno to nie zrobi się drugiego. Jako podatnicy chcemy mniej płacić a więcej wydawać - polecam wypróbowanie tej metody w domu. Inna sprawa, że jak już miasto coś robi to rzadko kiedy porządnie, a biednego nie stać żeby za coś płacić dwa razy.
- 0 4
-
2020-10-14 11:21
Mnie też się kiedyś wydawało że Gdynia to "miasto morza i marzeń..." (3)
Ale gdy porówna się z Gdańskiem, który nawet nie jest 2 razy większy po względem ilości mieszkańców, to Gdynia wypada żałośnie. Większe inwestycje jeszcze za rządów Śp. Prezydenta Adamowicza: Most Wantowy, trasa Sucharskiego, tunel pod Martwą Wisłą, Stadion, hala na granicy Gdańska i Sopotu, terminal kontenerowy, Port Północny, kładka na Motławie (a teraz już dwie), rozbudowa lotniska, itp itd... A co w Gdyni? Infobox? No rzeczywiście, wypas. Ostatni, idąc w w stronę północy, bezkolizyjny przejazd przez tory to estakada Kwiatkowskiego - kolejny dopiero w Rumi. Czyli tysiące ludzi skazane na codzienne stanie przed szlabanami - w zimnie i deszczu. Dlatego też nie rozumiem z czego ci Gdynianie się tak cieszą...
- 13 1
-
2020-10-14 12:26
no z terminalem kontenerowym to troche przesadziłeś ;) (2)
- 2 1
-
2020-10-14 13:13
(1)
Bo?
- 1 0
-
2020-10-14 18:42
bo terminal kontenerowy zbudowal australijski fundusz emerytalny.
G'woli scislosci, ktory najpierw rozmawial z Gdynia. Ktora stwierdzila "niedasie, nieoplacasie". Lepiej "szklane domy", latwy i szybki "piniondz". To poszli do Gdanska, gdzie entuzjazmu w porcie tez nie wzbudzili ale, co tam, niech sie pobawia i zostawia troche kasy...
No i szczeki opadly, i w Gdyni, i w Gdansku. Ale jeszcze duzo jest do zrobienia...
A emeryci?
Godnie zarobili i wyjeli zyski 10 lat przed terminem.- 5 0
-
2020-10-14 10:20
autor komentarza powyżej też jest ciekawym zjawiskiem socjologicznym (3)
ludzie są szczęśliwi a on ich będzie przekonał, że nie powinni... człowieku może zacznij od Tybetu - tam mają trudne warunki, dróg w ogóle nie ma, a ludzie na przekór tobie są szczęśliwi. Bezczelność!... buhahahahahhaah :)
- 7 10
-
2020-10-14 10:56
Przeczytałeś to co chcesz przeczytać
Nigdzie w mojej wypowiedzi nie ma nic o przekonywaniu kogoś kto jest szczęśliwy do bycia nieszczęśliwym :) jest tylko odpowiedź na zadane pytanie, dlaczego głosują na obecne władze. I próba wyciągnięcia z nich odpowiedzi. Jeśli interpretujesz to jako namawianie kogoś do bycia nieszczęśliwym, to zastanów się, dlaczego tak to interpretujesz. Ale to już nie socjologia tylko psychologia :)
- 8 4
-
2020-10-14 13:12
Pokazujesz na przykładzie Gdańska, ze nie powinni być szczęśliwi (1)
w związku z czym, można powiedzieć, ze ich przekonujesz.
Spojrz na to z tej strony, skoro większość jest zadowolona, a Ty nie jesteś, to może Ty czegoś nie widzisz? Wymieniłeś w zasadzie inwestycje drogowe głównie. Oprócz hali Ergo, a Gdynia ma również wybudowana hale. Za mała? Powinna być taka jak ta na granicy G-S? Może Twój błąd poznawczy polega na tym, ze dla Ciebie liczą się tylko inwestycje drogowe?- 0 8
-
2020-10-14 21:33
To nie mój wpis o inwestycjach w Gdańsku
:) ja nie podnosiłem konkretów. Nie odnoszę się do Gdańska, pisałem, że mieszkańcy Gdyni bardzo często odnoszą się do Gdańska, porównują się, dewaluują Gdańsk a gloryfikują Gdynię, często bez zastanowienia, bazując na tym co im się wydaje, na temat obu miast. Akurat ja bym nie rzucał kwestii drogowych, zdaję sobie sprawę, że gros z nich powstało przed euro i były to inwestycje centralne, na których Gdańsk bardzo zyskał. A wracając do mojego wpisu, ja nie czuje się nieszczęśliwy i nikogo nie przekonuję :) Mieszkam w Gdyni, prowadzę firmę w Gdyni i lubię Gdynię. Jednocześnie uważam, że nie jest dobrze zarządzana więc zainteresowało mnie ogromne poparcie jako ciekawostka. I dlatego zacząłem zadawać Gdynianom pytania by dowiedzieć się skąd to poparcie wynika. Oczywiście, musiałem przestawić też w rozmowach moje argumenty, dlaczego nie popieram władz. I problem był zazwyczaj taki, że Gdynianie nie bardzo wiedzą, dlaczego głosują na Szczurka. Jest dobrym prezydentem bo jest, bo wszyscy głosują, bo ma duże poparcie. Nie mają argumentów za gdy wdać się w szczegóły. To nie przekonywanie, to drążenie i ciekawość.
- 1 0
-
2020-10-14 10:52
Brak innego, rozsądnego kandydata
No bo kto mógł by nim być? Stróż łąki pod Łodzią? Poszsczekał, poszczekał i trampolinka na wiejską...
I tak to jest.
Szczerze, to nie widzę kogoś, kto mógłby zawalczyć o to stanowisko i realnie zmienić coś w obecnej sytuacji :/- 4 4
-
2020-10-14 07:05
Skąd oni biorą piarowców :) (2)
"Dla zapewnienia spójności pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi oraz najlepszego wykorzystania przeznaczonych na nie środków finansowych, wybrany wykonawca będzie zobligowany do współpracy z inwestorami prowadzącymi działania na tym obszarze" - to się nazywa uzgodnienia i jest niezwyklejszą praktyką. Czym tu się podniecać?
- 75 3
-
2020-10-14 07:44
piar to pisowskie określenie PR ; ) (1)
- 2 3
-
2020-10-14 10:22
PR Podziwiajmy Rozkradaczy
Misiewiczów naszych czasów
- 0 1
-
2020-10-14 07:08
A na Piaskowej (13)
Wczoraj czekałem dokładnie 22 minuty....
- 72 1
-
2020-10-14 07:32
na Puckiej byś czekał 42 minuty, tak więc dobrze wybrałeś
- 20 1
-
2020-10-14 07:47
Moj rekord na Polnocnej to 37min. (2)
- 8 0
-
2020-10-14 09:37
a Rekordy są po to by je pobijać...
- 5 0
-
2020-10-14 14:09
mój o 10 minut
dłuższy...
Wygrali, jeżdżę na około, przez Rumię...
Na szczęście, w Janowie buduje się tunel...- 5 0
-
2020-10-14 08:21
Podjechać później trzeba było, krócej na przejeździe czekałbyś.
- 8 0
-
2020-10-14 08:41
a rowerem codziennie można 0 minut tunelem przy stacji (6)
no ale widać masz czas na stanie
- 4 11
-
2020-10-14 08:56
Dzisiaj
Tylko nie zapomnij pojechać dzisiaj rowerem, piękna pogoda ;)
- 19 1
-
2020-10-14 09:14
Nie widziałem dzisiaj żadnego rowerzysty
Chyba już odlecieli do ciepłych krajów w ślad za bocianami.
- 14 2
-
2020-10-14 09:24
niby tak, ale przy obowiązującym w Polsce zakazie pedałowania trochę strach wsiadać na rower.
- 3 0
-
2020-10-14 10:28
Podjedź to ci przeładuję 2 tony z paki i mi przewieziesz do Rzucewa. (2)
- 10 2
-
2020-10-14 13:14
Nie chciało się nosić teczki, trzeba wozić woreczki (1)
- 0 3
-
2020-10-14 13:35
Nie nosić, a wozić.
Przynajmniej nie pada, nie wieje i nie ma śmierdzących współpasażerów.
Lepsze to niż korpo z 3.5 kPLN brutto i owocowymi czwartkami.- 4 0
-
2020-10-14 09:20
Piaskowa będzie częściej z zamknietymi szlabanami na Hutniczej, bo po wybudowaniu wiaduktu ruch kolejowy z portu będzie większy.
Nikt o tym głośno nie mówi, ale Hutnicza będzie stała dzień i noc.- 4 1
-
2020-10-14 07:09
Nie ich inwestycja ale oczywiście władze miasta powiedzą że to ich sukces (8)
Co z lodowiskiem, basenem olimpijskim, obwodnicą Witominia, PKM na północ, przebudową Kwiatkowskiego, Dąbka, węzłem Karwiny itd. Tyle obiecaliście a nic nie powstało.
- 125 5
-
2020-10-14 09:04
I nic nie powstanie
Póki szczurek będzie prezydentem
- 16 4
-
2020-10-14 09:10
Gdynia ma rekordowe zadłużenie ponad miliard złotych
- 13 2
-
2020-10-14 09:20
Każda obietnica na miarę głosów w wyborach. (5)
Co ciekawe Samorządność nie robiąc prawie nic znaczącego (a definitywnie nic sensownego) zadłużyła miasto na miliard.
Ciekawe w czyich kieszeniach- 14 2
-
2020-10-14 09:39
co to miliard dla Sasina (4)
ON w jedną noc potrafi wywalić w błoto 70mln!
- 6 6
-
2020-10-14 09:49
zarówno sasin jak i szczurek to dla mnie negatywne postacie (2)
- 6 1
-
2020-10-14 10:24
na propagandę HeJT nienawiści TvPiS przewidzieli tak z 2mld rok w rok (1)
na leczenie najciężej chorych Polskich Dzieci muszą obywatele sami zbierać - bo w NFZ+ forsy na to brak!
- 2 6
-
2020-10-14 10:30
gdzie miliard utopił szczurek?
- 4 0
-
2020-10-14 13:40
70 mln to 2 pln/mieszkańca
A 1 mld PLN w Gdyni to ponad 4000 PLN/mieszkańca.
- 5 0
-
2020-10-14 07:10
Ciekaw jestem jak oni go zwiną na chylońską (4)
tunel byłby lepszy wiadukt ok ale do obwodowej.
- 25 17
-
2020-10-14 07:15
To nie ten przejazd!!! (3)
- 14 0
-
2020-10-14 07:58
innych przejazdów nie będzie (2)
zostaną zlikwidowane!
- 2 0
-
2020-10-14 09:41
wiadukt ma być nad torami do Portu obok elektrociepłowni ... a nie nad tymi gdzie popyla SKM (1)
czytajcie ze zrozumieniem gimbusy!
- 6 2
-
2020-10-14 10:18
Oni tylko nagłówki czytają i bzdety piszą.
- 3 1
-
2020-10-14 07:10
Zupelnie nie potrzebny wiadukt!
Pomyliliscie ludzie przejazdy! Nie ten tylko następny! Ten w Chyloni!
- 89 9
-
2020-10-14 07:12
Obiecanki cacanki
Ile to już razy słyszeliśmy i czytaliśmy? Trudno jest teraz mieszkańcom uwierzyć gdyż tyle razy słyszeli od władz miasta na temat tego tunelu. Przed wyborami w 2023 r. co najwyżej zobaczymy wizualizacje i projekt.
- 43 3
-
2020-10-14 07:12
xdddddddddddddd
Ciemny lud już to kupił.
- 35 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.