- 1 KO przed PiS - znamy szacunkowe wyniki wyborów (754 opinie)
- 2 Sześć dzielnic Gdyni bez ciepłej wody (149 opinii)
- 3 Na tych rondach kierowcy głupieją (30 opinii)
- 4 Siatki bezpieczeństwa na Trasie Kaszubskiej (6 opinii)
- 5 Wybory do Europarlamentu. Frekwencja niemal 30 proc. (569 opinii)
- 6 Oświetlą drogę dzieciom i spacerowiczom (9 opinii)
Wiadukt na Puckiej: po wakacjach zasadnicza budowa obiektu
Postępy prac na budowie pod koniec sierpnia
Zasadnicze prace przy budowie wiaduktu nad torami prowadzącymi do stacji Gdynia-Port jeszcze nie ruszyły. Gotowa jest podpora tymczasowa pod budowę konstrukcji, ale nadal trwa usuwanie kolizji technicznych pod ziemią. Od jesieni właściwe prace mają ruszyć już pełną parą.
Wiadukt będzie konstrukcją o długości 185 metrów i szerokości 18,15 metra. Znajdą się na nim dwa pasy ruchu, 1,5-metrowy chodnik oraz droga rowerowa o szerokości minimum 2 metrów. Konstrukcja zostanie zabezpieczona barierami ochronnymi i zyska oświetlenie LED. Przebudowana zostanie też kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieci energetyczne, ciepłownicze oraz wodociągowe.
W 2022 r. rozpoczęto budowę drogi i chodnika przy Przemysłowej, co umożliwi zamknięcie Puckiej i budowę samego wiaduktu. Na początku maja nastąpiły zaś zmiany w organizacji ruchu w okolicy przejazdu kolejowego.
Lokalizacja wiaduktu na Puckiej na filmie z drona. Film z czerwca
Zasadnicza budowa jeszcze nie ruszyła
W maju informowaliśmy o pierwszych pracach, które zmusiły drogowców do zmiany organizacji ruchu w okolicy. Obecnie, jak informują przedstawiciele firmy Strabag, trwa usuwanie kolizji technicznych i teletechnicznych. Robotnicy wyciągają i przekładają m.in. kable.
Jest już gotowa podpora tymczasowa pod budowę wiaduktu między torami oraz wszystkie objazdy, które się przydadzą, zwłaszcza gdy rozpocznie się zasadnicza budowa wiaduktu i trzeba będzie zamknąć ul. Pucką.
Te prace - jak zapowiadają przedstawiciele wykonawcy - mają rozpocząć się w połowie września.
Węzeł na Puckiej: efekt umowy z miastem
Przypomnijmy, że obiekt powstanie dzięki umowie między PKP PLK a Gdynią, podpisanej jesienią 2019 r. Dokument zobowiązał kolejarzy do sfinansowania budowy wiaduktu.
PKP pokrywa koszty budowy wiaduktu w granicach obszaru kolejowego. Miasto finansuje budowę pozostałej części infrastruktury, w tym elementów drogowych. Chodzi o jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, mury oporowe i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego.
Wartość inwestycji: niemal 79 mln zł
Z budżetu miasta będą wypłacone również odszkodowania dla właścicieli budynków przeznaczonych do wyburzenia.
Dodajmy, że wykonawcę inwestycji, która powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj, wyłoniono w lutym 2021 r. Przetarg wygrała firma Strabag, oferując cenę 78,970 mln zł brutto.
Wiadukt ma być oddany do użytku w listopadzie 2024 r.
Mosty i kładki Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (167) 3 zablokowane
-
2023-08-24 21:16
Ta budowa ma opóźnienie ponad rok. Dlaczego trojmiasto.pl o tym nie pisze ?
- 6 0
-
2023-08-25 05:26
Nie lepie byłoby zrobić
tunel? A tak burzenie domów itp.
- 1 0
-
2023-08-25 06:05
Pytanie
wyprostowali te tory czy nadal są krzywe
Dwie drogi dojazdowe do torów- 0 0
-
2023-08-25 08:19
79 mln... to więcej czy mniej niż za Perk(ing) Centralny dla kolegi? (1)
Na pewno mniej niż za (Nie)lotnisko w Kosakowie.
- 5 0
-
2023-08-25 08:45
mniej...
Park(ing) Centralny szacowany jest na okragle 100 baniek.
No ale odpowiedni widok z okienngabinetow musi miec swoja cene...
;)- 2 0
-
2023-08-25 08:47
wiadukt
witam ludzie oderwani od rzeczywistosci wymyslili sobie wiadukt i buduja ale nie tam gdzie jest najbardziej potrzebny czs podziekowac tej bandzie szkodnika
- 4 0
-
2023-08-25 09:49
Szkodnik
Szkodnik i jego banda znowu się budzą !!!
Zbliżają się wybory i wierny - bierny elektorat nierządności trzeba czymś pobudzać.
Będzie teraz tylko więcej takich wiadomości.- 3 1
-
2023-08-25 11:30
niech mi ktoś wytłumaczy po co komu wiadukt w tym miejscu?! (1)
Miasto samo tworzy zatory na drogach i absurd goni absurd. Wiadukt powinien się znaleźć nad torami skm i usprawnić ruch na Hutniczej, Puckiej i Chylońskiej. To jest parodnia że pieniądze są trwonione na takie buble. Rogatki na Puckiej zamykane na 40 minut w czasie, gdy ruch jest największy sprawiają, że blokuje się skrzyżowanie Pucka-Hutnicza w każdą możliwą stronę. Szczurek - wsadź Pan du*e w samochód i przejedź się o 16ej w ten rejon. Powodzenia życze. uśmiechnij się - jesteś w gdyni
- 2 0
-
2023-08-25 17:42
zaczynają od najprostszej rzeczy
Przewiduje się znaczące zintensyfikowanie ruchu kolejowego w tym miejscu, ponieważ ono obsługuje port i nabrzeża kontenerowe. I to jest naturalny kierunek obsługi portu, a nie od południa, co wymuszała sytuacja geopolityczna w czasie, gdy port powstał 100 lat temu (bez mała).
Samochody będą tu kolei przeszkadzać zarabiać kasę, to taki priorytet zdecydował. I kolej to finansuje, bo to jej interes i takie są obecnie wymogi jego prowadzenia.
Niestety, business first...
Niestety również, przejazd przy Chylońskiej, to business miasta. Stąd wskazywanie na przykłady z "małego Trójmiasta" ale również na priorytety zarządu Gdyni, który grubą kasę ładuje w mocno kontrowersyjne wydatki.
Można się na to zżymać, ale kolej nie jest św. Mikołajem, aby dostarczać miastu rozwiązań jego problemów.
Tym bardziej, że prawdziwe rozwiązanie tego węzła gordyjskiego jest 500m dalej na zachód, na osi Południowa - Północna, gdzie powinno powstać rozwiązanie dla ciężkiego ruchu towarowego i komunikacji kołowej dla portu.
Dlaczego nie powstaje?
Bardzo dobre pytanie...
Może należy zapytać kolejną falę kandydatów na posłów, którzy przyklejają się do tego przedsięwzięcia?
Jedno jest faktem, świadomość komplikacji tego zagadnienia w zarządzie miasta jest taka, że jeden z prominentnych jego przedstawicieli pozwolił sobie na opinię, że "droga czerwona jest obojętna dla mieszkańców Gdyni"...
I to była "męska" opinia...- 2 0
-
2023-08-25 13:31
wiadukt...
W Gdyni budują wiadukt nad linią 201, gdzie na szlabanach stoi się 5, góra 7 minut. A w ciągu tej samej ulicy, czyli Puckiej nad/pod liniami 250 i 202 nic, bo po co? Na szlabanach można sobie postać 30-40 minut, grila zrobić...
Wejherowo, Rumia mają tunele pod magistralą, a Gdynia robi ścieżki rowerowe...- 4 0
-
2023-08-25 13:50
A Prezydent chce dalej kandydować.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.