• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej Ryana w Rębiechowie

ms
21 lutego 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Bardzo możliwe, że wiosną Ryanair poinformuje o uruchomieniu kolejnego, czwartego już połączenia lotniczego z Gdańska. Irlandzki przewoźnik chwali się 80 tysiącami rezerwacji na loty z gdańskiego Rębiechowa, ale wciąż nie chce powiedzieć, które polskie lotnisko wybierze na swą regionalną bazę.

Ryanair poinformował o uruchomieniu swoich lotów z Gdańska wiosną ubiegłego roku, a jesienią z Rębiechowa wystartował pierwszy samolot z żółtą irlandzką harfą na granatowym ogonie Boeinga 737. Od tej pory największy tani przewoźnik w Europie sprzedał 80 tys. rezerwacji na połączenia z i do Trójmiasta, z czego 50 tys. na trasę do Londynu, 25 tys. do Frankfurtu, a resztę na uruchamianą lada dzień trasę do Sztokholmu.

- Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni popularnością lotów z Gdańska do Sztokholmu. Choć pierwszy samolot wyruszy do stolicy Szwecji dopiero 3 marca, już sprzedaliśmy 5 tys. biletów na tę trasę - cieszy się Tomasz Kułakowski odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanair w Środkowej Europie.

Warto przypomnieć, że jako pierwszy spośród tanich linii lotniczych połączenie z Gdańska do Szwecji otworzył Wizzair, największy konkurent irlandzkiej linii w Polsce. Czy decyzja o lotach do Sztokholmu była odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby rynku, czy też chęcią uderzania w najpoważniejszego rywala i największa tanią linię lotniczą na polskim niebie?

- Nie angażowalibyśmy się w nieopłacalne przedsięwzięcie. Wielkość ruch promowego przez Bałtyk kazała nam przypuszczać, że takie połączenie spotka się z dobrym przyjęciem pasażerów. Nie myliliśmy się - odpowiada Tomasz Kułakowski.

Ponieważ Ryanair jest zadowolony z popularności połączeń z Trójmiasta, zastanawia się nad zwiększeniem liczby portów lotniczych do których można dolecieć z Rębiechowa. Decyzję ogłosi wiosną br., ale Tomasz Kułakowski już zapowiada, ze linia bierze pod uwagę utworzenie od jednej aż do trzech nowych tras. Nie chce jednak sprecyzować czy może chodzić o rozwój połączeń do państw w których pracuje najwięcej Polaków (Wielka Brytania, Irlandia) czy też o loty do miast atrakcyjnych przede wszystkim ze względu na ofertę turystyczną.

Irlandzki przewoźnik wciąż nie podjął decyzji o lokalizacji pierwszej w Polsce i szesnastej w ogóle bazy Ryanaira. Tomasz Kułakowski jak ognia unikał odpowiedzi na pytanie, które z Polskich miast ma największe szanse stać się portem macierzystym dla najnowszego samolotu linii, a co za tym idzie będzie mogło liczyć na miejsca pracy dla personelu lotniskowego i co najmniej cztery nowe trasy. Nie ukrywał jednak, że irlandzki przewoźnik bardzo sobie ceni współpracę z władzami Wrocławia i tamtejszym portem lotniczym. - Od Wrocławia zaczęliśmy naszą działalność w Polsce i Wrocław jest jedynym miastem w Polsce z którego latamy do czterech miast. Zapewniam jednak, że decyzja o lokalizacji naszej polskiej bazy jeszcze nie zapadła.
ms

Opinie (75) 8 zablokowanych

  • wybaczcie co za IDIOTA

    cytat:
    ---
    Nie angażowalibyśmy się w nieopłacalne przedsięwzięcie. Wielkość ruch promowego przez Bałtyk kazała nam przypuszczać, że takie połączenie spotka się z dobrym przyjęciem pasażerów. Nie myliliśmy się - odpowiada Tomasz Kułakowski.
    ----

    co ma piernik do wiatraka? prom to co innego, oczywiście ale nadal uważają tacy pseudo managerowie, że z Trójmiasta można latać jedynie do Skandynawii lub Anglii...

    4 miasta obsługuje Wrocław... i co z tego... gdyby tak zechcieli zrobić połączenia (jak z innych normalnych miast Polski) do głównych miast Europy, także na południe - nagle głupek zdziwiłby się że z Trójmista chcą latać nad może Śródziemne, do Paryża, Barcelony...

    CZEMU ci co decydują są takimi fiutami???

    • 0 0

  • NIE CHCEMY JUZ WIECEJ SAMOLOTOW !!!!!!

    Dzizas! Kolejne samoloty??? Po co to komu? Tylko halas i smrodu masa :/

    • 0 0

  • 4 PLN

    uściślić wypada, że 4 PLN to jest za 30 minut czyli za godzinę 8 PLN, plus masz parking nie odśnieżony gratis. Na podparyskim CHdG, inaczej Roissy, ceny są porównywalne a parkujesz pod ziemią i masz windy oraz inne chodniki ruchome aby z walizami do swojego gate dotrzeć. No i oczywyście ilość miejsc parkingowych jest wystarczająco duża.
    Taka szczegóła drobna.

    • 0 0

  • Nawet przy obecnym rozkładzie, podróż Ryanair'em z Gdańska do Mediolanu jest bezkonkurencyjna

    Oczywiście nie bezpośrednio, ale przez Frankfurt. Trzeba tylko pogodzić się z 8-mio godzinnym nocnym oczekiwaniem na drugi lot... ale to i tak lepsze, niż podróż do Wawy i lot Centralwings (który tylko z nazwy jest tani, a widok starego samolotu LOT z nakleją Centralwings nie nastraja optymistycznie), o Katowicach nie wspominając.

    Przy odpowiednio wczesnej rezerwacji w Ryanair, CAŁKOWITY koszt lotu GDN - BGY (Mediolan Bergamo) wynosi około 110zł... Naprawdę, nie ma co narzekać :)

    "Ha ha" - szacowanie zapotrzebowania na podstawie ilości pasażerów na promach jest miarodajne... a jak oszacować liczbę chętnych na lot na południe? Zrobić ankietę? :)
    Uruchomienie nowego połączenia to pewnie niemała kasa, więc nie ma co się dziwić, że Ryanair stara się minimalizować ryzyko wpadki. Cierpliwości :)

    • 0 0

  • Do: Moby Dick

    Owszem obiekt przestaje powoli spełniać swoje funkcje ze wzglądu na wielkość. Dlatego jak juz pisałem na wiosne rozpocznie się budowa drugiego modułu terminalu. Dzieki czemu będzie on 2x większy, jak również znacznie zwiększy sie liczba miejsc parkingowych. Co do cen to nie znam lotniska na którym byłoby tanio. Niestety.

    • 0 0

  • Do: Pamela

    A1 zaczeli budowac wiec się jej doczekasz.

    Linie kolejową Warszawa-Gdańsk JUŻ zaczeli remontowac, czeka ją całkowity remont na całej dlugości.

    W Porcie Gdański budują nowy terminal kontenerowy i docelowo pasażerski. W Gdyni drugi terminal kontenerowy.

    O lotnisku już pisałem.

    W Gdańsku budują nowa linie tramwajową a w Gdyni nowe linie trolejbusowe.

    W Gdańsku budują kolejny odcinek W-Z i wyremontują tyle głównych dróg ile przez ostatnie 10 lat im sie nie udało. W Gdyni wybudują Trasę Kwiatkowskiego do obwodnicy.

    Jeżeli chodzi o transport i komunikację to narzekać oczywiście można godzinami ( w końcu Polacy potrafią to najlepiej ), ale tylu powodów do radości nie mieliśmy chyba jeszcze nigdy.

    • 0 0

  • Optymista zapomniałeś jeszcze o parku Tivoli, tramwajach wodnych, nowym centrum miasta na terenach postoczniowych, kolejce gondolowej przy dworcu głównym, zabudowanym terenem obok urzędu miasta z nowym przystankiem skm no i obwodnicy południowej, dokończonej słowackiego itd., itp. ....... kolego nie ekscytuj się tym co robią teraz bo to g...o w porównaniu z potrzebami miasta.

    • 0 0

  • optymista

    powalasz na kolana hasłami o linii kolejowej, 21 wiek a w polsce zaczynają w bólach remontować odcinek 360 km z Gdańska do Warszawy żeby pociagi mogły jakoś kursować, dżizus strach pomysleć co będzie za parę lat przy tym tempie rozwoju........

    • 0 0

  • optymista c.d.

    i tak na zakończenie, a co by było gdyby nie UE??? jak to robią w krajach które nie są w UE, tam też są miasta rozwijają sie, jak oni to robią???? bo masz świadomość że gdyby nie pieniążki z UE którymi chwali się Adamowicz to nikt by tu łopatą nie ruszył?

    • 0 0

  • do narzekaczy

    to wezcie dupe w kroki i zacznijcie pracowac dla dobra narodu. wszystkiego naraz sie nie da wybudowac. co innego z krytyka. mozna zawsze i wszystko, a samemu nic nie robic. pic piwo i ogladac tv.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane