• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Więcej stacji, tańsze paliwa

on
25 sierpnia 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 

Grupa Lotos rozważa wprowadzenie drugiej marki dla swoich stacji benzynowych - podał "Puls Biznesu". Ma ich być ponad 200, a wyróżniać ma je niższy standard i niższe ceny paliw. Ma to być pomysł na przyszłość dla części, spośród blisko 250 stacji patronackich. Obecnie działają one w barwach nie istniejącej już od kilku lat, Rafinerii Gdańskiej. Na razie jednak GL kupiła 39 stacji Esso od ExxonMobil Poland za prawie 280 mln zł.



Nowe logo objęłoby 80-85 proc. tych stacji — informuje Wojciech Kowalczyk, wiceprezes gdańskiej firmy. - Właściciele tych stacji dostaną większą swobodę prowadzenia działalności. My ze swojej strony będziemy chcieli zostawić sobie na wyłączność na dostawy paliw..

Powód tworzenia tańszego brandu jest czysto marketingowy — powiedział "Pulsowi Biznesu" Jacek Wróblewski, dyrektor Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN). - Część stacji działających w wyższym segmencie skierowana jest do klientów, którzy chcą nie tylko zatankować, ale także umyć samochód czy zrobić zakupy. Do cen paliwa przywiązują mniejszą wagę. Drugi typ stacji ma z reguły niższy standard, nie oferuje dodatkowych usług, ale zato tańsze paliwa.

W Polsce jako pierwszy na dwie marki zdecydował się Statoil. Poza podstawową siecią, Norwedzy rozwijają także sieć stacji "1,2,3". Do dziś jest ich dziesięć.

Podobne plany ma PKN Orlen, który zakłada stworzenie stacji segmentów premium i ekonomicznego. Tylko te pierwsze mają w przyszłości działać w barwach Orlenu. Dla stacji ekonomicznych jeszcze w tym roku będzie stworzona odrębna marka.

- Ceny paliw rosną tak szybko, że każde działanie, które sprawi, że będziemy mniej płacić za benzynę jest bardzo dobre - mówi Henryk Malewski z Gdańska. - Na stacji nie potrzebne mi te wszystkie dodatki. Jak chcę kupić chleb albo piwo, to idę do osiedlowego sklepu, a nie na stację.

Na razie jednak GL rozbudowuje sieć stacji o najwyższym standardzie. Zawarła umowę o wartości 278,5 mln zł na zakup sieci stacji paliw Esso od ExxonMobil Poland.
on

Opinie (36) 2 zablokowane

  • Tak, tak...

    A świstak siedzi i zawija...

    • 0 0

  • aha

    a może PKN orlen zmieni nazwe na BIEDRONKA... i będą sprzedawać Original Cole na stacjach to będzie luksus:D

    • 0 0

  • Drogi panie

    Mysli Pan ze jest Pan taki smieszny panie Zasmaska ale powiem Panu niech pan uwaza jak kiedys pojdzie pan do biedronki i zobaczy własna stara to zmieni pan zdanie co do tego sklepu.
    Wiele lat pracowalem w biedronce myjac podlogi i podajac klientom rzeczy ktore im upadly oczywiscie pracowalem wymiarowe 20 godzina na dobe za 2 zł co wydaje mi sie sensowana zaplata jako czlowiek pracujacy, wiem gdzie pracowac; )
    Po wielu lat czyszczenia kibli i podlog szczotkom do zebow nabralem opini ze biedronka jest bardzo potrzebna ludzion ktorzy kupuja 600 kilo cukur na rodzine na tydzien.

    A tak wogole to oczym jest ta dyskusja?

    • 0 0

  • CASCH

    Wreszcie róbcie coś w tym kierunku, bo jak tak dalej pójdzie to będziemy jeżdzić na hulajnogach !!!!!!

    • 0 0

  • panie poracowity

    proszę się nie naśmiewać z ludzi pracujących w Biedronce oni tam pracują z przymusu a nie dlatego że mają takie zainteresowania, naprawdę są to pomiatani ludzie za marne grosze

    • 0 0

  • A mnie się polityka grupy LOTOS podoba. Zawsze to miło, że gdańska firma tak inwestuje. Ponadto w ciągu 3-ch lat może zatrudnić 2 tys ludków, a program inwestycyjny opiewa na przeszło miliard.

    • 0 0

  • Wolałbym kupować w Lotosie ale

    kupuje w Jet bo jest taniej. I tyle

    • 0 0

  • Pan Henryk Malewski z Gdańska się myli

    Chleb i piwo na stacji nie są wliczone w cenę paliwa, a także myjnia i odkurzacze wymagają dodatkowego płacenia.
    Wątpię, żeby utrzymanie całości generowało straty...

    Przykład typu "minimum udogodnień" mamy na Neste24,a cena paliwa wcale nie powala. A dopóki jest jedno, czy dwa źródła zaopatrzenia w paliwa w kraju, to te wszystkie akcje z tworzeniem nowych marek sprowadzą się w praktyce do podgryzania konkurenta-giganta, a nie robieniem dobrze kierowcom.

    Różnica kilkunastu groszy na litrze w praktyce jest śmieszna, i ma jedynie znaczenie psychologiczne...

    • 0 0

  • Lotos czy rafineria jeden kit

    nie kupuje w lotosie bo maja najdrożej, a tak wogóle to panie prezes budujesz sbie lokum na emeryturkę?Nie trzeba budować nowej sieci tylko wystarczy wyjechac za gdansk gdzie na stacjach rafinerii paliwo jest tańsze o 20 gr/litrze. Dziwne/ sam sprawdz, najbliższa za kowalami (bąkowo-1 km za obwodnica w kierunku na Kolbudy) 4.11 gdy w Gdańsku 4,33

    • 0 0

  • Po przeczytaniu tytułu....

    pomyslałem - g***o prawda, bo na takiej Kołobrzeskiej i w okolicy jest w sumie z 5 stacji, a ceny najwyższe w 3miescie!
    Po przeczytaniu całego artykułu myslę, że i tak g***o mnie to obchodzi bo na lotosie maja najbardziej dziadowskie paliwo w Polsce.
    Ot co!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane