• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielki plan przebudowy skrzyżowań w Gdyni

Michał Sielski
13 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: niebezpieczne skrzyżowanie do przebudowy
Skrzyżowanie ulic Płk. Dąbka, Szkolnej, Czernickiego i Wiejskiej jest coraz bardziej zatłoczone. Receptą na ułatwienie życia kierowcom ma być rondo Skrzyżowanie ulic Płk. Dąbka, Szkolnej, Czernickiego i Wiejskiej jest coraz bardziej zatłoczone. Receptą na ułatwienie życia kierowcom ma być rondo

Niektóre skrzyżowania zostaną zamienione w ronda, pojawią się nowe lewo i prawoskręty, a istniejące zostaną wydłużone, w wielu miejscach pojawi się sygnalizacja świetlna. Projektów jest tak dużo, że nie wiadomo czy na wszystkie wystarczy w tym roku pieniędzy.



Naczelnik wydziału inżynierii ruchu gdyńskiego UM Jacek Oskarbski pokazuje szereg projektów przebudowania skrzyżowań. I niemal przy każdym z nich zaznacza: - To jest pilne, dokumentacja jest już w pełni gotowa, chciałbym, aby przebudowa została wykonana jak najszybciej. Po chwili się reflektuje. - Większość jest pilna, ale tak naprawdę nie wiadomo czy na realizację wszystkich wystarczy w tym roku pieniędzy. Chcielibyśmy zrobić jak najwięcej, a wszystko zależy od prezydenta Wojciecha Szczurka i Rady Miasta. Mam nadzieję, że budżet pozwoli na jak najwięcej - wzdycha naczelnik Oskarbski.

Na razie władze miasta nie rozwiewają jego nadziei. Żadna z inwestycji nie została jeszcze odrzucona, bo wciąż nie wiadomo jak będą wyglądały wpływy z tegorocznego budżetu. - Monitorujemy sytuację na bieżąco i na razie nie mamy niepokojących sygnałów. Żaden projekt nie został skreślony, w razie czego będziemy reagować na bieżąco - mówi prezydent miasta, Wojciech Szczurek.

Większość skrzyżowań czeka rozbudowa. Powstaną osobne pasy do skrętu w lewo i prawo, a istniejące zostaną znacząco przedłużone. Będzie także więcej sygnalizacji świetlnej. Czy nie spowoduje to jednak korków?

- Robiliśmy analizy i jasno z nich wynika, że ani światła, ani rondo, nie spowodują większych zatorów. Na pewno w niektórych miejscach zmniejszy się płynność ruchu, ale to przecież miasto, gdzie jest wielu pieszych. Lepiej dojechać do celu trzy minuty później, niż zabić przebiegającego przez przejście, bo żaden z kierowców się nie zatrzymał - tłumaczy Jacek Oskarbski.

Jakie skrzyżowania w Gdyni mają być zmodernizowane w tym roku?

1. Kartuska/Morska. zobacz na mapie Gdyni
Na tym fragmencie ul. Kartuskiej są dwa pasy do jazdy na wprost, choć za ul. Morską już tylko jeden. Nie ma za to wydzielonego pasa do skrętu w lewo lub prawo. Na tym fragmencie ul. Kartuskiej są dwa pasy do jazdy na wprost, choć za ul. Morską już tylko jeden. Nie ma za to wydzielonego pasa do skrętu w lewo lub prawo.

Jedno z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w mieście. Doszło tam w ostatnich latach do kilku wypadków śmiertelnych. Powstaną więc dodatkowe lewoskręty na ul. Morskiej, wydzielony zostanie osobny pas do skrętu w Morską z Kartuskiej. Zmieni się też sygnalizacja świetlna. Samochody skręcające w lewo będą miały osobne sygnalizatory i nie będą musiały przepuszczać jadących na wprost z naprzeciwka.

2. Wielkopolska/Łowicka. zobacz na mapie Gdyni

Tu także dochodziło do tragicznych w skutkach potrąceń pieszych, na których do tej pory nie było sygnalizacji. Światła się więc pojawią, a dodatkowo powstaną wygodne, osobne pasy do skrętu w lewo i prawo.

3. 3. Kalksztajnów/Morska. zobacz na mapie Gdyni
Skrzyżowanie ulicy Kalksztajnów i Morskiej. Tu powstanie dodatkowy pas do skrętu w prawo. Skrzyżowanie ulicy Kalksztajnów i Morskiej. Tu powstanie dodatkowy pas do skrętu w prawo.
Powstanie tu nowy prawoskręt na ul. Kalksztajnów. Ale największa zmiana czeka ulicę Okrzei, która po modernizacji skrzyżowania będzie drogą jednokierunkową w stronę centrum.

4. Unruga/Podgórska zobacz na mapie GdyniUnruga/Kuśnierska zobacz na mapie Gdyni

Na większej części ul. Unruga postawione zostaną bariery, kierujące ruch pieszych na przejścia. Do tej pory na niektórych odcinkach tej drogi wiele osób decydowało się na przekraczanie jej przed pędzącymi samochodami. Na skrzyżowaniu z ul. Podgórską zamontowana zostanie sygnalizacja świetlna, powstaną odpowiednie pasy do skrętów, a pobliska ul. Boisko doczeka się gruntownej przebudowy.

5. Wielkopolska/Racławicka/Parkowa. zobacz na mapie Gdyni

Powstaną całkiem nowe lewo i prawoskręty, a przede wszystkim sygnalizacja świetlna. Problem z przekroczeniem u. Wielkopolskiej mają tam bowiem piesi, którzy muszą przemykać pomiędzy jadącymi z nadmierną prędkością samochodami.

6. Płk. Dąbka/Szkolna/Czernickiego/Wiejska zobacz na mapie Gdyni

Skrzyżowanie na pograniczu Gdyni i szybko rozbudowującej się gminy Kosakowo. Ruch w ostatnich latach wzrósł tam na tyle, że zjechanie w godzinach szczytu z ul. Płk. Dąbka nie jest łatwe. Dlatego powstanie tam duże rondo, które będzie zdecydowanie bezpieczniejsze od aktualnego rozwiązania, a według badań nie spowoduje zatorów.

Opinie (207) 9 zablokowanych

  • to mi się podoba (2)

    wreszcie ktoś pomyślał o wydłużeniu lewoskrętów - do tej pory słyszałem: przecież są, więc w czym problem?

    • 46 2

    • (1)

      A jestem z Gdańska, więc nie wypowiadam się w tym temacie!
      No może tylko to, że są chociaż gotowe projekty, a nie tylko plany, plany plany....

      • 3 1

      • ja też z Gdańska i mam nadzieję, że u nas też coś zaczną robić.. np chociaż coś ze światłami koło galerii bałtyckiej, bo to skrzyżowanie jest wiecznie zablokowane..

        • 2 1

  • Nareszcie coś zrobia ze skrzyżowaniem z Kartuską (12)

    Bardzo dużo osób tam zginęło a zjechać w Kartuską z Morskiej jadąc w strone Gdyni z obwodnicy graniczy z cudem ;-/

    • 43 2

    • (6)

      Chciałabym przypomnieć ,że geniusze z UM remontowali to skrzyżowanie jakieś dwa lata temu. Kolejny raz zostaną wyrzucone pieniądze podatników. Niech się Pan Naczelnik nie frasuje tylko zgłosi postulat obcięcia wydatków na PR Prezydenta.

      • 1 6

      • (5)

        geniuszu jak sie nie znasz to sie nie odzywaj;p bo o innego rodzaju remacie mowimy

        • 3 0

        • (2)

          Mądralo wyjaśnij różnice.

          • 0 1

          • Wtedy wylano troche asfaltu, teraz będą pomalowane inaczej pasy (i wylany asfalt tam gdzie go teraz nie ma) ;] (1)

            • 1 0

            • No rzeczywiście wielki remont , trzeba otrąbić w prasie jaki to będzie sukces.

              • 1 0

        • remat? (1)

          • 3 1

          • definicja:
            remat = remąt = "kruczsza wersja remontu, aswalt szypciej shnie i morzna wcześniej udostempnić skżyrzowanie"

            Chyba wyjaśniłem dość jasno :)

            • 4 1

    • Ja nie widze problemu z tym skrzysowaniem (4)

      Mieszkam tam tyle lat i jakos nie widze problemu z tym skrzyzowaniem. Od czasu rozbudowy sasiedniego skrzyzowania Obwodnicy z Morska (dwa pasy do skretu na obwodnice) oraz po pozniejszym otwarciu Estakady Kwiatkowskiego miedzy Morska a Obwodnica to:
      1/ ruch w rejonie znacznie spadl (np. tiry jezdza teraz glownie Estakada)
      2/ nie ma juz korkow aut probujasych dostac sie na Obwodowa.
      Przez te 2 czynniki na skrzyzowaniu Morska/Kartuska nie ma juz zadnych korkow

      • 2 5

      • ale dalej jest to bardzo niebezpieczne skrzyżowanie

        Jak się skręca w lewo w ul. Kartuską z Morskiej w kierunku jadąc z kierunku Gdyni Głównej na Pustki Cisowskie prawie nic nie widac jak np. stoi ci autobus 173 albo jakiś dostawczy naprzeciwko Ciebie próbując skręcic w lewo w Kartuską jadąc od strony Cisowy. Dodatkowo skrzyżowanie to znajduje się na niewielkim wzniesieniu co dodatkwo utrudnia obserwację jadących z naprzeciwka.

        • 7 1

      • to prawda

        czasem jakis przyglup zrobi dziwny manewr i jest tragedia ale to tylko glupota ludzi, ale tak to bez wiekszych problemow jade od strony Rumi i skrecam w Kartuska,czasem tylko troche trzeba poczekac ale nie jest tak zle

        • 1 1

      • Nie do końca (1)

        1. Problem jest zawsze zjazd w lewo z morskiej na kartuską. Nie ma odrębnych świateł więc zawsze jest to na zasadzie 'chyba teraz zdążę...". Tak doszło do wypadku samochodu z konwojem jakiś czas temu.

        2. Zmorą jest to o czym napisano pod zdjęciem: "Na tym fragmencie ul. Kartuskiej są dwa pasy do jazdy na wprost, choć za ul. Morską już tylko jeden". Na dodatek są one tak źle zrobione, że jak jadą 2 samochody obok siebie to nigdy nie wiadomo którym ma pierwszeństwo...

        • 3 1

        • pierwszeństwo

          jak nie ma znaków to pierwszeństwo ma jadący z prawej. to chyba proste - przynajmniej dla mnie. pozdrawiam

          • 0 0

  • No czas najwyższy !

    Popieram..

    • 29 2

  • a synchro świateł? (6)

    Świetnie, jeszcze gdyby zsynchronizować światełka, np. na Morskiej,na odcinku od Chylońskiej do Kartuskiej, gdzie zaraz po starcie wbijamy się pięknie we właśnie zapalające się czerwone....Cholera człowieka bierze....Odcinek krótki a powoduje przepiękne korasy w godzinach szczytu.

    • 49 3

    • jeszcze zwycięstwa (2)

      Przydałoby się jeszcze zrobić coś z ul. zwycięstwa, szczególnie w stronę Sopotu. Ze świateł rzed "Klifem" trzeba ruszać z piskiem i szybko rozwinąć się tak do 80 km/h żeby nie musieć stać na tych światłach za klifem. To paranoja, światła powinny być tak ustawione aby zachęcały to jazdy zgodnej z przepisami a nie zmuszać do ich łamania. Jakbym wiedział, że jadąc z przepisową "50" mogłbym liczyć na "zieloną falę" a tak, sorry, jeżdzę tak, by stawać na jak najmniejszej liczbie "czerwonych".
      Podobna sytuacja to zjazd z obwodnicy na karwiny/dąbrowę. Jakiś czas temu wracałem z Chwaszczyna do Gdyni tamtędy, musiałem stanąć na światłach przed tym zjazdem, w momencie gdy wskoczyło zielone i ruszyłem zobaczyłem, że na następnych światłach, 100 metrów dalej, światło zminia się na czerwone. Co to za głupota!!!

      • 8 1

      • Ja od razu depczę do 90-ki, wtedy zdążam i mam kawałek zielonej fali

        niestety, Gdynia daaaallleeeeeeko w tyle za Gdańskiem jeśli chodzi o synchro świateł, a potem mówią o ekologii i dziurze ozonowej, mniej zanieczyszczeń z tego powodu jest w Gdańsku. Tak więc 95 na godzinę i pisk opon przy starcie

        • 0 1

      • Zielona fala to bzdura

        Przystosowują światła do 50tki, a 95 % na np. Al. Zwycięstwa jedzie szybciej i to nic nie daje, bo i tak co drugie światła stoisz.

        • 0 0

    • no tak - najwazniejsze aby (2)

      każdy zawiózł swoje 4 litery autem do pracy i wrócił - szkoda, że nie robią parkingów przy biurkach - nie musieliby wcale wysiadać

      • 2 3

      • niech pracują w domu... to teraz takie modne... wogóle korków by nie było! masz komputer? prowadź firmę/sklep przez niego...

        • 1 1

      • jestem za

        • 0 0

  • (3)

    Dobrze byłoby przy okazji naprawić kilka ulic, ale tak porządnie, żeby za rok na wiosnę nie było w niej dziur...

    Pomyślcie także o nowym zjeździe z obwodnicy na Dąbrowę i Chwarzno... Póki co jeden zjazd obsługuje całą Wielkopolską, Chwaszczyńską oraz Dąbrówkę, Chwarzno i Wiczlino...

    Byle tylko nie stać w miejscu. Robić, robić, robić nowe drogi i remontować stare.

    BYLE TAK DALEJ!

    • 17 3

    • Jak to jeden zjazd!? (1)

      Jest zjazd na Dąbrowie, gdzie ruch zbiera się na Karwiny, Kack, Dąbrowę i część Wiczlina
      oraz jest zjazd na Chwarznie, który ma być rozbudowany - on obsługuje Chwarzno i Wiczlino

      • 0 0

      • Na Wiczlino dojeżdża się też przez Dąbrowę

        Jadąc obok Tesco i dalej prosto dojeżdżasz do Wiczlina od strony ogródków działkowych. Sporo ludzi tak dojeżdża. Pamiętaj też, że jak zbudują drogę do Wiczlina od Rdestowej tym więcej kierowców wybierze węzeł w Wlk. Kacku do zjazdu.

        • 0 0

    • pała z matmy

      Na Chwarzno,Wiczlino i Witomino jest już zjazd z obwodnicy więc "robić, robić, robić" jest bez sensu

      • 0 0

  • 3. Kalksztajnów/Morska (2)

    Z Kalksztajnów na Morską można skręcać tylko w prawo, więc o jaki prawoskręt tu chodzi???

    • 14 8

    • można na dwa pasy (1)

      więc pewnie będzie normalnie - czyli wjedziesz na lewy i prawy. Choć Ty zapewne na prawy...

      • 1 4

      • żeby skręcić w lewo trzeba na dzień dzisiejszy przebić barierkę odgradzające pasy na Morskiej. Dobrym rozwiązaniem byłoby umożliwienie wyjazdu z Kalksztajnów na Morską w lewo. Obecnie i tak są tam światła, więc nie będzie to przyczyną korków. A na pewno odciąży w godzinach szczytu skrzyżowanie Komandorskiej z Mireckiego.
        Pozdrawiam

        • 3 0

  • Kalksztajnów/Morska (10)

    "Tu powstanie dodatkowy pas do skrętu w prawo."
    Na jaką cholerę? Przecież z tego pasa można jechać TYLKO w prawo, tam nie ma pasa do jazdy na wprost>
    Gratuluję pomysłowości.

    • 18 3

    • jakbyś najpierw pomyślał a potem coś powiedział to być wiedział po co (7)

      Morska to nie droga osiedlowa, to ma być droga przelotowa w jak najmniejszym stopniu kolizyjna i dlatego tez eliminuje sie wszelkie możliwości utrudniania na niej ruchu - stąd prawo skręty.

      • 2 4

      • "Na Kalksztajnów powstanie dodatkowy pas do skrętu w prawo" (5)

        Czytaj ze zrozumieniem. NIE na Morskiej w Kalksztajnów - bo taki już jest. A z Kalksztajnów w Morską jest pas, z którego się skręca w prawo.
        Pytanie brzmi : PO CO DRUGI ????

        • 6 0

        • Proste (4)

          Po to, żeby można było skręcać na raz z dwóch pasów, a nie tłoczyć się na jednym. Wtedy na krótkiej fazie zielonego światła przejedzie więcej samochodów.

          Może i jest tam teraz trochę miejsca, ale jak lud nie ma namalowanego jak krowie na rowie że są dwa pasy i można skręcić to się ustawia w kolejce i kwitnie kilka zmian świateł.

          • 1 1

          • LS - argumentacja pasuje, ale nie do tego konkretnego przypadku. (3)

            w tym punkcie nie ma tłoku nawet na jednym pasie, miejsce nigdy sie nie korkuje, a chodnik nie jest na tyle szeroki by była możliwość wybudowania kolejnego pasa do skrętu w prawo. prawdopodobnie osoba pisząca ten artykuł pomyliła lokalizację modernizowanego skrzyżowania, gdyż wspomniana ulica okrzei nie jest połączona z ulicą kalksztajnów, więc modernizowanie jednej ma się nijak do drugiej

            • 3 0

            • Coś mi dalej nie gra (2)

              Okrzei jest równoległa do Morskiej. Potem skręca się w Mireckiego. Tam by mieli zrobić dodatkowy prawoskręt? Wydaje się to dziwne, zwłaszcza że skrzyżowanie niedawno przebudowywane.

              Ja bym się upierał jednak za sensem tego na Kalksztajnów. Zobacz - jeżeli jest tam relatywnie mały ruch, to można przy dwóch pasach skrócić fazę czerwonego na Morskiej i upłynnić ruch.

              • 0 2

              • Boś gupi.... pomyśl, a potem pisz (1)

                • 1 6

              • no, to sie odezwal madrala

                • 1 0

      • iW - o czym ty piszesz?! nie masz pojęcia o tym skrzyżowaniu

        iW - o czym ty piszesz?! nie masz pojęcia o tym skrzyżowaniu, więc nie zabieraj niepotrzebnie głosu

        • 1 0

    • Znajdź sobie w encyklopedii

      Znaczenie słowa DODATKOWY. Co to jest encyklopedia, wyjaśnią ci w bibliotece. Co to jest biblioteka ... itp. itd.

      • 0 1

    • A może lepiej pomyśleć i przebudować tak, żeby z ul.Kalksztajnów można było jechać w stronę Estakady a nie objeżdżać i pchać się do Kauflandu!!!!!!!!!!!!!

      • 1 0

  • ul. Bosmańska (2)

    czy UM zapomniał o remoncie ul. Bosmańskiej

    • 12 2

    • nie wszystko na raz, to nie festiwal (1)

      nie zapomniał, trzymam rękę na pulsie, zwłaszcza jeśli chodzi o bosmańską-benka-nasypową (tam ciągle giną..) - również tam, poza wymienionymi wyżej 6cioma miejscami um wdroży niedługo przebudowy - na bosmańskiej chcą też całkowicie remontować uzbrojenie w ziemi
      ardukt.pl

      • 1 0

      • Heineken zapłaci, bo na Openera trzeba jeździć

        ale za to mieszkańcy Oxivia będą musieli kupować wyłączie Heinekeny w promocyjnej, droższej cenie ;]

        • 0 0

  • No nie .... (12)

    kolejne dwa światła na Wielkopolskiej .... powinni raczej je likwidować niż zakładać.. korki tam są za małe czy co ?

    • 12 22

    • (6)

      Korki na Wielkopolskiej są spowodowane:
      1) W dół - przez cały ciąg wielkopolskiej na wysokości placu górnośląskiego - brak llewoskrętów (nie ma miejsca) w plac i krótki lewoskręt w różową (też nie ma miejsca)
      2) W górę - skrzyżowanie z Sopocką - tam chcesz światła zlikwidować? Buhahaha

      Te światła dużo nie zmienią, po prostu dojedziesz do korka wolniej i nie wyprzedzisz kilku samochodów rajdowcu. A ja już widziałem na wielkoposkiej wystarczającą ilość czarnych worków żeby być ZA. Tam przejść przez jezdnię bezpiecznie to naprawdę przypadek.

      • 4 0

      • troche bez sensu (3)

        Z jednej strony przejście podziemne pod Wielkopolską, z drugiej namontują tych świateł jak na 10Lutego. Wielkopolska powinna być drogą szybszego ruchu (połączenie Różowa-Obwodnica) tak jak Armii Krajowej w Gdańsku i dużej przepustowości i powinni dążyć do zbudowania kładek oraz ekranów dźwiękowych, a także wydłużenia dodatkowych pasów (od salonu Fiata w dół) jako pasów dla ruchu lokalnego.

        Jedynym problemem jest rejon placu Górnośląskiego gdzie nie ma miejsca ani na kładki, ani na jakiekolwiek dodatkowe pasy czy zjazdy (poza możliwością przedłużenia lewo skrętu w Różową likwidując przejście dla pieszych...)

        • 2 4

        • Ni ma szans, bo: (1)

          1. Ludzie mają w d.. kładki i przejścia podziemne, poza tym Wielkopolska jest tam na górze strasznie szeroka - to by były monstrualne kładki
          2. Jak chcesz poprowadzić drogę "szybszego" ruchu przez Karwiny i pogodzić te wszystkie skręty na Karwiny I, II, III, Fikakowo, Wielki Kack? Nie ma sensu przyspieszanie trasy na środkowym odcinku, skoro cały ten szybki ruch ugrzęźnie już przed Sopocką
          3. Wielkopolska na odcinku od Łowickiej do Pl. Górnośląskiego jest NIEPRZEBUDOWYWALNA. Tam jest po prostu mało miejsca. 3-4 metry do ścian budynków

          Porównujesz do Armii Krajowej, ale AK nie ma takiej ilości bezpośrednich połączeń jak Wielkopolska, których usunąć jest skrajnie trudno

          A do obwodnicy lepiej prowadzić ruch z centrum przez Kwiatkowskiego. Po przebudowie węzła Cegielskiej przydałby się jeszcze tylko połączenie tunelem przez tory za dworcem PKP do Wiśniewskiego i gitara.

          • 4 0

          • dokładnie, ja mieszkam na odcinku łowicka-plac i nie pragnę, żeby ta droga była jeszcze szybszego ruchu.
            kiedy była budowana, nie była przewidziana na tak wielki ruch, domu stawiane były bardzo blisko ulicy i teraz nie da rady nic z tym zobić... poza tym wybudowanie tych wszystkich wielkich osiedli na karwinach, wielkim kacku i dąbrowie zrobiło swoje, bo nie ma tam innej drogi dojazdowej.

            • 0 0

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • Wielkopolska (Gdynia) (1)

        Więcej prawo i lewoskrętów, więcej kładek i tuneli w rozsądnych miejscach i w lepszym stanie, dodatkowe pasy ruchu, pomyślenie nad wybudowaniem bliskiej trasy alternatywnej (równoległej) to są moim zdaniem recepty na mniejszą ilość korków i mniej wypadków. Sygnalizacja świetlna jest tylko uciekaniem od problemu...

        • 2 1

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Tylko nie światła

      Niech robią kładki w Turcji to norma albo tunele dla aut. Na Wielkopolskiej była przebudowa skrzyżowania przy tesko na rozwidleniu w strone osowy i dąbrowy i nic to nie dało same światła .

      • 0 1

    • swiatla!!!

      Tam powinien byc tunel albo kladka dla pieszych a nie kolejne swiatla i kolejne korki co za geniusz to wymyslil

      • 0 0

    • baran z wklp

      oj, głupiś, głupiś pyzo !!
      to że wielkopolska, to nie znaczy że wiesz, po co sa swiatła, baranie

      • 0 0

    • korki wazniejsze od zycia ludzi

      korki za małe a spróbuj wysiaśc z samochou i przejsc przez tę wilkopolską mało ludzi tam zgineło na pasach dla pieszych gdy jeden samochód się zatrzyma na nastepnym pasie już inny samochód nie staje tylko przyspiesza !!! mieszkam tu podpisujemy petycje o swiatła a ludzie dalej giną !!!!! a ty piszesz o korkach chory człowieku!!!!!!!!!!!

      • 0 0

    • dokładnie.. a najlepszesą światła dla babkenów do kościła pod wiaduktem.... mam nadzieję, że chociaż będą dobrze zsynchronizowane, bo jak na razie to z tym najiększy problem jest...

      • 0 0

  • (6)

    nu tja
    w gdańsku ankietki psu na bude i o tyłek potłuc, a w gdyni gotowe projekty i naciski na prezydenta o jak najwięcej kasy, żeby zrealizować to jak najszybciej
    widzicie różnice? gołym okiem? łyso wam?
    nie pozostaje teraz nic innego jak sie opluć i zalać poranną kawusią marki "turek"

    • 28 9

    • A czemu si oplułeś? :( (1)

      • 3 4

      • idiotka

        • 4 3

    • a ja mam wrazenie ze kompleksy doprowadzą cie do szaleństwa... (1)

      swoją drogą widać ze ankieta na wzór tych w Gdańsku.

      • 2 4

      • to nie ankieta

        to informacja co będzie przebudowane. Tu nie wybieramy tylko jednego projektu :)

        • 0 0

    • szkoda ze tylko dio 16....

      powodzenia w korkach przez pół roku jak nie więcej....

      • 1 0

    • Gallux do budy!!!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane