• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będzie wyglądał Węzeł Karwiny

Michał Sielski
23 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?
  • Węzeł Karwiny.
  • Tak ma wyglądać Węzeł Karwiny.
  • Tak ma wyglądać Węzeł Karwiny.

Projekt węzła integracyjnego na Karwinach jest już gotowy. Teraz dokumentację dokładnie analizują gdyńscy urzędnicy. Poznaliśmy szczegóły wyglądu splotu dróg, gdzie - przynajmniej w teorii - kierowcy mają zostawiać samochody i rowery, by przesiadać się na komunikację publiczną. Powstanie m.in. 3,5 km buspasów, pętla autobusowo-trolejbusowa, ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych i parking na 412 samochodów.



Przesiądziesz się na komunikację, gdy będzie można wygodnie zaparkować auto na Karwinach?

Przetarg na budowę węzła integracyjnego na Karwinach powinien być ogłoszony jeszcze w tym roku. Inwestycja otrzymała bowiem 34 mln zł wsparcia unijnego, więc nie będzie problemów z jej finansowaniem.

Czytaj więcej: 34 mln zł na Węzeł Karwiny.

Dokumentacja, przygotowana przez firmę Transprojekt Gdański, jest już gotowa. Teraz przyglądają się jej urzędnicy z kolejnych wydziałów gdyńskiego magistratu. Na razie nic nie wskazuje na to, by były jakieś problemy, więc inwestycja niebawem powinna zostać przekazana do realizacji. Tymczasem my poznaliśmy szczegóły wyglądu nowego węzła przy przystanku PKM.

Parkingi dla rowerów, aut i motocykli



- Zakres inwestycji praktycznie się nie zmienił. Są jednak drobne korekty, choćby w postaci takiej, że zapis ok. 410 miejsc parkingowych został uściślony i Węzeł Karwiny będzie miał 412 miejsc parkingowych na trzech kondygnacjach - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego Urzędu Miasta.
Miejsca parkingowe dla samochodów to jednak nie wszystko. 24 miejsca będą czekały na motocyklistów, a 112 na rowerzystów. 50 rowerów zmieści się w podziemnym parkingu, reszta będzie zostawiana na naziemnym. Będzie też niewielka strefa kiss&ride z trzema miejscami dla podwożących pasażerów. Parking ma mieć 3 kondygnacje (w tym 2 podziemne) o konstrukcji łamanej - z siedmioma poziomami.

Pętla autobusowo-trolejbusowa i buspasy



Zmieni się też całe otoczenie Węzła Karwiny. Zmieni się też całe otoczenie Węzła Karwiny.
Od podstaw powstanie też pętla autobusowo-trolejbusowa i właśnie ona ma być największym ułatwieniem dla gdynian. Powstaną bowiem dodatkowe buspasy, którymi dojadą do pętli pojazdy komunikacji publicznej. Gdzie?



Rozbudowa skrzyżowań



W ramach budowy Węzła Karwiny planuje się także przebudowę dwóch wiaduktów nad torami w ciągu ul. Wielkopolskiej, na wysokości skrzyżowania z ul. Strzelców i ul. Sopocką. Rozbudowana będzie też ul. Korzenna zobacz na mapie Gdyni na odcinku od ul. Wielkopolskiej do ul. Buraczanej. Dodatkowy pas nie tylko dla autobusów pojawi się na ul. Nowowiczlińskiej zobacz na mapie Gdyni (kierunek do centrum) na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta do ul. Chwaszczyńskiej.

Ponadto przebudowane zostaną skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Strzelców i Sopockiej zobacz na mapie Gdyni, a także Wielkopolskiej, Nowodworcowej i Korzennej zobacz na mapie Gdyni oraz skrzyżowania ulic: Wielkopolskiej, Racławickiej i Parkowej zobacz na mapie Gdyni. Będzie też rozbudowa ul. Sopockiej wraz z przebudową skrzyżowania ul. Sopockiej z ul. Wzgórze Bernadowo.

Nowe chodniki i drogi rowerowe



Inwestycja zakłada też budowę dróg rowerowych i chodników.

W sumie powstanie ok. 4,3 km nowych dróg rowerowych.

Więcej świateł na skrzyżowaniach



Będą ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, a także dodatkowa sygnalizacja świetlna na części skrzyżowań. Będą ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, a także dodatkowa sygnalizacja świetlna na części skrzyżowań.
Skrzyżowania zostaną włączone do systemu sterowania ruchem Tristar. Na części skrzyżowań pojawi się też dodatkowa sygnalizacja świetlna:

Opinie (292) 2 zablokowane

  • A o Dąbrowie nikt nie myśli już teraz rano wyjechać z osiedla ul. Mietowa to udręką nie tylko samochodem ale i trolejbusem mieszkam tam 28 lat i szerokość ulicy ta sama ......a włączyć się do ruchu na Nowowiczlinską marzenie.....

    • 1 0

  • I dalej zwykłe skrzyżowanie z Sopocką, będzie trzymać jak nic...

    • 1 0

  • Dobrze się zapowiada, a plan byłby jeszcze lepszy gdyby dodatkowo powstała droga rowerowa, umożliwiająca bezpieczne dojechanie rowerem do Sopotu, przez Sopocka ... Czemu nikt tego nie rozważa ???:(

    • 0 0

  • Biedzie to bialozielony wezel

    • 0 0

  • węzeł Karwiny

    Dużo lepszym rozwiązaniem byłoby dobudowanie fragmentu estakady z ekranami w okolicach PKM, żeby samochody wjeżdżały bezpośrednio na obwodnicę (dla tych którzy się spieszą) , natomiast poniżej estakady powinien być spokojniejszy ruch dla samochodów, rowerów, a przede wszystkim pieszych...

    • 0 0

  • Mieszkanka Wielkiego Kacka

    To powinno być skrzyżowanie bezkolizyjne. Ulica Sopocka powinna przechodzić pod ul. Chwaszczyńska. O ile wiem była taka koncepcja. To rozwiązanie niewiele zmieni

    • 1 0

  • Przebudowa węzła Karwiny

    Ta przebudowano nie poprawi poza może wyglądem ale na pewno nie pod względem płynności ruchu.Zatem korki,korki i jeszcze raz korki

    • 0 0

  • Parking

    A ja bym tam zrobił tylko wielki parking jak pod Riwierą przy teatrze muzycznym, albo na Skwerze. Będzie kolejny pomnik szczurka.

    • 0 0

  • Przeciez bedzie tak samo jak jest. Dodatkowe bus pasy i parking za 110mln to gruba przesada. To rizwiazanie napewno nie na miare XX! wieku. I znowu przybedzie swiatel , zamiast bezkolizyjnych skrzyzowan. No ale to miasto nke na miare marzen mieszkancowow ale wizji JE Szczurka >Juz widze szczurka przesiadajaceoi sie do srodkow masowej komunikacji, wespol z pozostalymi wlascicielami Gdyni.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane