- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (153 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (718 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (248 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (102 opinie)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (140 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (61 opinii)
Wkrótce otwarcie fragmentu torowiska na Stogi
Na przełomie listopada i grudnia ma zostać otwarty pierwszy odcinek modernizowanej trasy tramwajowej na Stogi. Tramwajem będziemy mogli dojechać z centrum do ul. Skiby. Remont całego torowiska miał się zakończyć w sierpniu tego roku, ale potrwa do połowy 2020 roku.
- Skrzyżowanie ulic Stryjewskiego i Zimnej jest prawie nieprzejezdne. Dalej na Siennej rozsypane kamienie strzelają spod kół. W ciągu dnia, gdy jest jasno, to jakoś można się przecisnąć, ale proszę spróbować przejechać ten odcinek po zmierzchu - żali się nasza czytelniczka. - Na przystanku autobusowym Zimna w stronę Przeróbki nie ma żadnej latarni, piesi to chyba muszą mieć karty pływackie, żeby dotrzeć na przystanek. Mieszkam na Stogach i jestem już zmęczona tym remontem, który przeciąga się, a końca nie widać. Jeżdżę tą trasą cztery razy dziennie, do pracy i z powrotem, potem w innych sprawach. Aż się boję, w jakim stanie będzie mój samochód po zakończeniu remontu.
Trwa wyrównywanie torów
Wkrótce ma być lepiej. O tym, że prace na pierwszym odcinku zmierzają dużymi krokami ku końcowi świadczy fakt, że na torowisku pojawiła się podbijarka. To maszyna równająca płaszczyznę nowego toru tramwajowego.
- W trakcie podbijania szyny wraz z podkładami są podnoszone, a na spód wysypywany jest tłuczeń. Ten proces sprawia, że tor po opuszczeniu znajduje się na odpowiedniej wysokości. Równolegle trwają prace wykończeniowe układu drogowego, wykonywane są także przejazdy przez torowisko - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
To kolejny termin oddania pierwszego z trzech etapów modernizacji linii na Stogach. Jak wyjaśniają urzędnicy, przyczyną opóźnień jest "szereg nieprzewidzianych zdarzeń, które nakładając się na siebie, bezpośrednio wpływały na konieczność przesunięcia terminu zakończenia inwestycji".
Wykonawca na całym obszarze przebudowy torowiska wskazywał na kolizje z uzbrojeniem podziemnym, nieujawnionym wcześniej w dokumentacji projektowej i na mapach geodezyjnych. W trakcie robót znajdowano również niewybuchy z okresu II wojny światowej.
Tramwaje pojadą na przełomie listopada i grudnia
Obecnie z największymi problemami udało się już uporać. Aby tym razem termin udało się utrzymać potrzebna jest w zasadzie sprzyjająca pogoda.
- Zgodnie z technologią prac torowych, wykonywanie określonych robót torowych uzależnione jest od spełnienia określonych wymagań m.in. odpowiedniej temperatury. Reżim technologiczny budowy torowiska narzuca wykonywać niektóre roboty tylko w określonych warunkach atmosferycznych, gdy temperatura osiąga wymaganą wysokość. Jeśli utrzyma się pogoda, to zgodnie z zapewnieniami wykonawcy przejezdność linii tramwajowej na pierwszym odcinku, będzie możliwa na przełomie listopada i grudnia br. - informuje Agnieszka Zakrzacka.
Inwestycja za 110 mln zł
Łącznie na Stogach przebudowanych jest ok. 3,7 km torów tramwajowych i około 2,5 km dróg. Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej w Gdańsku jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA. Umowa z wykonawcą prac Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. podpisana została w czerwcu 2018 roku. Koszt inwestycji to ponad 110 mln zł, z czego ponad 46 mln zł to pozyskane dofinansowanie unijne.
(5 opinii)
Opinie (153) ponad 10 zablokowanych
-
2019-11-14 21:22
Mialo byc w czerwcu, potem w pazdzierniku, a na budowie nadal niewiele sie dzieje
- 20 1
-
2019-11-14 21:23
Czy gwarancja zniknie jak w przypadku remontu na Przerobce?
- 20 1
-
2019-11-14 21:28
(4)
A kiedy remont na Przerobce? Dwa lata i wszystko sie rozpadlo
- 23 3
-
2019-11-15 08:17
(3)
Wszystko się rozpadło ? Są rzeczy do poprawienia jak np przystanki wiedeńskie czy poprawienie pojedynczych kamieni które się zapadły ale zeby np "wszystko sie rozpadło " to trzeba być niezłym frustratem.
- 1 0
-
2019-11-15 10:13
(2)
Zapomniał Pan o moście... Postawiono ograniczenie do 30 i sprawa załatwiona?
- 2 0
-
2019-11-15 10:26
Strefa 30 to i znak 30 . Tyle ze ta strefa 30 to tylko z nazwy bo ze swiecą szukać kierowcy który by się stosował do tego znaku. A dlaczego ? Bo za niskie kary do wielkiego ego naszych kierowców .
- 1 1
-
2019-11-15 10:55
A co z mostem?
- 1 0
-
2019-11-14 21:34
kto głosował na nie w ankiecie głonie buraki w blachosmrodach ,faktem jest tylko to ze tramwaje są awaryjne (1)
I to bardzo awaryjne, ale sa komfortowe.Wiec najlepsze najszybsze rozwiązanie to bus pasy !!Na każdej 2 pasmowej wydzielić jeden na buspas!
- 3 8
-
2019-11-15 22:40
Widać auta nie masz i nadto głupkiem jesteś. Twój dziadek nawet drabiniastego wozu nie posiadał.
- 0 0
-
2019-11-14 21:47
Czy będą kary ?
Z treści artykułu niestety nie wynika ,czy wykonawca za ogromne opóźnienia będzie ponosił jakieś kary finansowe...
- 20 1
-
2019-11-14 21:48
Powody opoznien (3)
Oprócz oficjalnych powodów trzeba dodać również to ze przez długie okresy od wiosny do niedawna nie było widac na całym odcinku remontu żadnego ruchu albo symboliczny. Dało się również czesto dostrzec robotników, którzy jak za PRLu sporo czasu przesiadywali z papieroskiem bez śladu chęci do pracy.. Następna sprawa - mówią o niesprzyjających okolicznosciach.. za to jedna była bardzo sprzyjających - pogoda, i to przez cały czas remontu. Krótko mówiąc biorąc wszystko pod uwagę gdyby wszystko było realizowane porządnie i pod nadzorem cale remont byłby już za.nami...Organizacja ruchu samochodów i pieszych świadczy o lekceważeniu mieszkańców Stogow czego oni sami napewno nie zapomna...
- 33 1
-
2019-11-14 21:56
To nie robotnicy przesiadywali z papieroskami (1)
tylko stogowska patologia. Ich tam nie brakuje. Pod sklepem na Stryjewskiego chyba zapuścili korzenie. No i na skwerku przy Hożej 11. Aż strach później tam usiąść.
- 0 2
-
2019-11-14 22:41
O którym sklepie piszesz Kaziu ?
Na stryjewskiego jest pełno sklepów- 1 0
-
2019-11-16 20:13
Odpiep** się od PRL. Nie było źle. A ty jeszcze stałeś w pieluchę.
- 0 0
-
2019-11-14 21:52
(1)
Ale po co ta kostka, nie lepiej dać maty lub inny materiał. Przecież to szkoda czasu na to układanie
- 7 2
-
2019-11-15 08:31
ot i miło fachowca poczytać
- 0 2
-
2019-11-14 22:51
Kamienie kamyczki
Czy ktoś wie jaki byl cel wysypania tych okropnyvh malutkich kamyczkow wzdłuż drog... ?
Przy nawet niewielkiej prędkości obijaja karoserię... przez nie mam juz kilka uszkodzen i zadrapan lakieru...
Szkoda auta i opon..- 15 2
-
2019-11-14 23:40
Dlaczego w Gdansku jest cala masa inwestycji a w Gdyni "sie nie da"?
- 6 3
-
2019-11-15 00:02
(2)
Kto zwróci mieszkańcom pieniądze za rozwalone samochody i wózki dziecięce... nikt. Już nawet nie wspomnę, że po godzinie 17 trzeba tu z pochodniami albo czołówkami po ulicach chodzić. Dlaczego trojmiasto o tym nie napisze?
- 24 3
-
2019-11-15 08:27
A dlaczego ktoś mial ci zwracać za wózki czy rozwalone samochody ? Też jeżdżę tutaj samochodem i niczego nie rozwaliłem bo trzymam sie tych 30km/h i uważam w co wjeżdżam . Gdzie ty musisz chodzić z czołówkami? To jest budowa na żywym organiźmie na która był już ostatni czas i pewnie niektóre rzeczy można było zrobić lepiej i pewnie inny wykonawca zrobiłby to inaczej ale pamiętaj że przy przetargach obowiązuje kryterium najniższej ceny wiec wybrali wykonawcę który taką cenę zaproponował . Powiedz jak Ty byś rozwiązał zapewnienie ciągłosci transportu do tej dużej dzielnicy . Dlaczego miasto o tym nie napisze, a dla kogo ma pisać jak Ty sie nawet pod tymi narzekaniami nie podpiszesz , z trolami się nie dyskutuje .
- 1 2
-
2019-11-15 10:29
Gdzie ty chodzisz z tymi czołówkami? Musisz pójśc do lekarza od oczu..... a może to nie ten lekarz powinien Cię obejrzeć ?!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.