• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wyłączone światła przyczyną wypadku w Brzeźnie?

Maciej Naskręt
28 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Przejście, na którym doszło do potrącenie w minioną środę. Przejście, na którym doszło do potrącenie w minioną środę.

W ubiegłym tygodniu na przejściu dla pieszych w Brzeźnie potrącona została kobieta. Mieszkańcy przekonują, że do groźnej sytuacji nie doszłoby, gdyby funkcjonowała sygnalizacja, którą wyłączono na czas remontu torowiska. Remont się skończył, a światła wciąż nie działają.



Czy sygnalizacje świetlne zwiększają bezpieczeństwo na drogach?

Przed godz. 10:30 w środę na ul. Gdańskiej w Brzeźnie zobacz na mapie Gdańska kierująca toyotą auris potrąciła kobietę, która przechodziła przez przejście dla pieszych.

- Winna wypadku została ukarana 350 zł mandatem i sześcioma punktami karnymi - wyjaśnia mł.asp. Aleksandra Siewert, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Mieszkańcy przekonują, że do tego zdarzenia nie musiało dojść.

- Sygnalizacja na przejściu dla pieszych, na którym doszło do potrącenia, została wyłączona na czas remontu torowiska tramwajowego. Ten zakończył się miesiąc temu, a sygnalizacja, która poprawiłaby bezpieczeństwo pieszych nadal nie działa. Czy musi tu dojść do tragedii, by światła zostały włączone? - zastanawia się pan Aleksander, mieszkaniec Brzeźna.

Piesi, mimo wypadku, wciąż muszą lawirować między samochodami. Tych jest tam teraz jeszcze więcej niż zazwyczaj. Z powodu przebudowy zamknięta jest ul. Uczniowska, a ul. Gdańska jest drogą alternatywną.

Inwestorem przebudowy torowiska tramwajowego jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, która w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej IIIa zleciła remont torów w Brzeźnie i Nowym Porcie.

Zapytaliśmy inwestora dlaczego po zakończeniu faktycznych prac nie została uruchomiona sygnalizacja?

- Trudno powiedzieć, czy w zdarzeniu zawiniła sygnalizacja. Z naszej strony interweniowaliśmy już wcześniej u wykonawcy, by jak najszybciej uruchomił sygnalizację świetlną - tłumaczy rzecznik prasowy GIK, Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

- W przyszłym tygodniu będzie odbiór techniczny instalacji, którego dokona Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku. Wtedy sygnalizacja będzie funkcjonowała - zapewnia rzecznik prasowy.

Miejsca

Opinie (119) ponad 10 zablokowanych

  • kogo to obchodzi

    przy wyjeździe z Elewów na Matarni też horror - brak świateł bardzo uciążliwy

    • 0 0

  • Dziwaczne tłumaczenia (19)

    Jak można winić sygnalizację przeciez kodeks drogowy precyzuje jak powinien zachowywać się pieszy i kierowca w przypadku wyłączonej sygnalizacji.

    • 146 8

    • powinien przepuscic pieszego a tego nie zrobił (18)

      • 28 8

      • To pieszy powinien uważać! (17)

        Ludzie włażą na przejścia zupełnie nie myśląc o drodze hamowania samochodu. A zresztą, nawet jeśli kierowcy jeżdżą czasem jak piraci, to trzeba to brać pod uwagę. "Zasada ograniczonego zaufania". Poza tym oni mają karoserię i zderzaki, a pieszy nie. Sorry, ale jak mawiał mój instruktor z kursu prawa jazdy "Cmentarze pełne są ludzi, którzy mieli rację."

        • 28 25

        • chyba nie patrzysz uważnie jak beztrosko kierowcy jeżdzą (9)

          Jechałem w kolumnie samochodów. Zobaczyłem pieszych oczekujących na przejście - zatrzymałem się delikatnie hamując. Koleś za mną niestety należał do tych z "drogą hamowania samochodu" i wjechał mi w tył.

          • 18 3

          • I (8)

            I TWOJA WINA BO JAKBYŚ POJECHAŁ TO BY CI NIE PRZYWALIŁ.PRZEJECHALIBYŚCIE A PIESI PO WAS BY PRZESZLI I PO KŁOPOCIE ,ALE TY BYŁEŚ NADGORLIWY ,A NADGORLIWOŚĆ GORSZA JEST OD FASZ.....MU.

            • 5 21

            • Najlepiej twoim zdaniem, żeby piesi przemieszczali się latając nad pasami, bo wielkie panisko KRT jedzie i ma w głęboko w d..., że pieszy też potrzebuje się jakoś przemieścić z miejsca na miejsce. Samochodem i tak będziesz szybciej niż taki pieszy. Twoje durne komentarze gorsze od FASZ.....MU.

              • 0 0

            • TAK (6)

              NEGUJCIE NEGUJCIE ALE PRZEZ TAKICH TO 8 KOLIZII NA 10,RUSZCIE SZARE KOMURKI I POMYŚLCIE A NIE GADACIE GŁUPOTY.

              • 2 8

              • jesli nie chcesz, zeby Ci negowali to: (5)

                1. nie pisz bzdur. w takiej sytuacji wina jest zasze po stronie tego, ktory wjechal mu w d..., bo nie zachowal bezpiecznej odleglosci. a poza tym przpuszczenie pieszych czekajacych na przejsciu to przejaw kultury a nie glupoty.
                2. wylacz caps lock i nie krzycz gdy piszesz.

                • 10 3

              • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)

                SAM PISZESZ BZDURY .WIELKI KULTURALNY SIĘ ZNALAZŁ.A PISAĆ BĘDĘ TAK JAK MI SIĘ PODOBA PIS-OWSKA GNIDO.NAKAZAĆ TO SOBIE MOŻESZ W KIBLU .

                • 0 9

              • Pisz sobie jak chcesz, ale potem nie pytaj, dlaczego traktują cię (1)

                jak niewychowanego chama i prostaka, który nie ma nic wartościowego do powiedzenia

                • 5 2

              • do trzeźwego

                trzeźwy to ty nie jesteś .a chamem i prostakiem to ty jesteś.takie poj.....ne opinie można tylko w ten sposób opisać.

                • 0 3

              • 3. zaglądaj czasem do słownika ortograficznego (1)

                I będzie git.

                • 2 3

              • 1

                ALE WIELKIE CHALO NIE TEN KLAWISZ .WIELKIE CO!

                • 0 5

        • Kierowca ma obowiązek uważać i zasada ograniczonego zaufania kierowcę też obowiązuje (5)

          Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.

          • 26 5

          • (3)

            Art. 14. Zabrania się:
            wchodzenia na jezdnię:
            bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
            spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
            (...)
            przebiegania przez jezdnię;
            (...)

            szanujmy swoje prawa nawzajem, to wypadkow nedzie mniej.

            • 20 5

            • spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi; (2)

              Czytaj sam co wklejasz, a będzie dobrze. To zdanie w temacie mówi, jasno i jeżeli przejście jest w widocznym miejscu i oczywiście samochód ma szansę wyhamować to ma prawo wejść na jezdnie, a samochód powinien ustąpić pierwszeństwa. Z moich doświadczeń wynika, że do tego przepisu co najwyżej 10% się stosuje, a zna go 15%. Reszta twierdzi, że jest odwrotnie i pieszy ma czekać, aż wszystkie samochody przejadą. Mimo, że kierowcy widzą go czekającego.

              • 3 6

              • Tam jest słowo "rownież" a dalej wymieniane po przecinku co oznacza ze nawet na przejsciu nawet jak jest dobra widocznosc to i tak nie moze wejsc pod jadacy pojazd. Kierowca natomiast musi ustapic temu kto jest na przejsciu. Przejscie to oznaczony fragment JEZDNI. Chodnik przy przejsciu to nie przejscie.

                • 3 1

              • Skoro dopiero czeka na wejście to znaczy, że nie znajduje się na pasach,ergo nie ma pierwszeństwa. To tyle gwoli przepychanek paragrafami.

                • 2 1

          • To teraz będziemy się kłócić o zasady??

            Może sprawdźmy w praktyce w którym przypadku lepiej zacząć myśleć o własnych kościach ,niż ładować się pod samochód mając w świadomości ,że kierowca wie ,że obowiązuje go zasada ograniczonego zaufania. Powiem więcej ,miałem kiedyś kolizję nie z mojej winy,awaria układu hamulcowego ,wadliwy przewód z płynem hamulcowym pękł w niskiej temperaturze. Na szczęście zatrzymałem się "tylko" na tyle poprzedzającego pojazdu. Oczywiście zniszczenia były spore ale nikomu nic się nie stało. Teraz wyobraź sobie sytuację z Tobą na przejściu dla pieszych zamiast tego auta które wymieniłem wyżej. Zacznijcie ludzie myśleć zanim wleziecie na nasze terytorium, jak ja wjeżdżam na chodnik ,to nie szaleję na nim ,bo to miejsce dla pieszych.

            • 6 2

        • jak stoisz w korku to tez sie pchasz i niecierpliwisz? to masz odpowedz

          • 6 4

  • jaki brak przyczyną? (19)

    niemyśląca Baba za kółkiem była przyczyną!!!

    • 124 58

    • (17)

      wiesz to?

      • 7 12

      • jestem pewien!!! (16)

        pieszy na przejściu jest ŚWIĘTY!!!, brak działającej sygnalizacji nie ma tu nic do rzeczy...

        • 39 19

        • PIESZY CO (6)

          PIESZEGO TEŻ OBOWIĄZUJĄ PRZEPISY ,NIE JEST ŚWIĘTĄ KROWĄ !!!!!!!!!

          • 13 5

          • NIE KRZYCZ DEBILU! (5)

            • 7 8

            • 1 (4)

              SAM JESTEŚ DEBIN DO POTĘGI ENTEJ .

              • 4 6

              • a co to jest DEBIN? (3)

                • 3 5

              • no tak hahaha (2)

                Sorry miał być DEBIL.No tak ale ale twój wpis świadczy tylko o twojej inteligencji,no cóż nikt na to nie ma wpływu jak to czytasz,to była zwykła literówka.

                • 0 2

              • (1)

                A ten capslock we wcześniejszych postach po co? Dla niedowidzących?

                • 0 1

              • 1

                TAK DLA NIEWIDZĄCYCH I NIE ROZUMIĄCYCH !!!!!!!!!

                • 0 1

        • TRUE (3)

          Kierowcy w ogóle nie myślą o czymś takim jak zachowanie szczególnej ostrożności i ustąpienie pierwszeństwa pieszemu. W dodatku wielokrotnie widzę kobiety, które jadąc widzą jedynie co się dzieje 5 metrów przed nimi i nic dookoła.

          • 23 9

          • również widze facetów, nie tylko mlodych, w kazdym wieku, a jak wejdziesz na przejscie, do zostajesz zbluzgany, bo przeciez jade ja, wladca szos

            • 0 0

          • TAK TAK

            WINIĆ TYLKO KIEROWCÓW CO.A PIESZY TO NIBY NIE MUSI ZACHOWAĆ SZCZEGULNEJ OSTROŻNOŚCI CO?USTĄPIENIE PIERWSZEŃSTWA BĘDĄCEMU NA PRZEJŚCIU A NIE WTARGNIĘCIE POD KOŁA .TO JEST RÓŻNICA.

            • 17 7

          • tak robi także wielu młodych mężczyzn

            jadą po przejściu jakby cała jezdnia była wyłącznie dla nich

            • 19 4

        • kierowca (4)

          tak Ci sie tylko wydaje...

          • 9 32

          • (3)

            W którymś z europejskich miast nie ma w ogóle sygnalizacji świetlnych i liczba wypadków się zmniejszyła, bo kierowcy zaczęli bardziej uważać. Więc można nawet zaryzykować stwierdzenie, że częściej światła mogą się pośrednio przyczyniać do wypadków. Po prostu, kiedy kierowca widzi sygnalizację świetlną, przestaje uważać, myśli w kategoriach "zielone - mogę, czerwone - nie mogę".

            • 12 4

            • to na pewno by wplynelo na uzywanie komunikacji miejskiej. z nasza kultura jazdy to z podporzadkowanej czekaloby sie niewiadomoile albo ktos by sie wpychal i powodowal wypadki(w jego mniemaniu oczywiscie dobrze robil)

              • 1 2

            • no tak bo peisyz jest daltonista i nie wie ze jak czerwone to nie moge

              • 1 4

            • HEHE

              O PIESZY TO ŚWIĘTA KROWA NIBY.WŁAŻĄ POD KOŁE NAWET SIĘ NIE UPEWNIWSZY.PIESZYCH TEŻ OBOWIĄZUJĄ PRZEPISY JAKBY KTOŚ NIE WIEDZIAŁ.

              • 28 10

    • debil

      Durniu, babę to masz w nosie .Przechodząc przejsciem bez sygnalizacji tez trzeba uważać a nie maszerować jak święte krowy.

      • 3 3

  • 350 pln mandatu !?

    Za potrącenie człowieka na przejściu dla pieszych 350 pln mandayu a w zeszłym tygodniu wjechałem z pizza dla mieszkańca bloku gdzie jest zakaz ruchu nie dotyczy mieszkańców na ul. Kolumba (Morena) tam zostałem zatrzymany przez straż miejską... kiedy powiedziałem że jestem z pizzerii pan strażnik tylko się zaśmiał i zaproponował mandat w wysokości 1000 pln!!!! jakie porównanie potrącenie człowieka na przejściu a wjechanie pod zakaz bo nie ma innej opcji podjechania pod blok z zamówieniem???

    • 1 0

  • żadna kara... (3)

    śmieszna wręcz... dresy i nowobogaccy widzą tylko swój czubek nosa mają wywalone na to co się na drodze dzieje (kara 350 za potrącenie człowieka na przejściu dla pieszych utwierdza towarzystwo w swojej głupocie) to że najprawdopodobniej piesza po zdarzeniu o własnych siłach opuściła miejsce zdarzenia wcale nie upoważnia władzę do tego , aby odstąpić od procedury mającą na celu skierowanie PANI KIERUJACEJ POJAZDEM na ,,idiotentest""

    • 34 14

    • (1)

      ja za przekroczenie prędkości na dwupasmowej drodze poza terenem zabudowanym o ~35 km/h dostałem tylko 50 zł mniej, ale za to 8 zamiast 6 punktów karnych. A nikogo nie potrąciłem. Mogłoby się wydawać, że potrącenie pieszego jest troszkę większym przewinieniem...

      • 6 2

      • na codzień obsługuję takie zdarzenia drogowe

        i całkowicie się z panem zgadzam. Często zastanawiamy się z kolegami o czym ustawodawca myślał kierując się wyznaczaniem kwot czy punktów za dane wykroczenie. Ciekawostką np jest czemu kierowca, który spowodował kolizję ale uciekł z miejsca zdarzenia dostaje 6 punktów karnych czyli dokładnie tyle samo ile dostanie kierowca, który pozostanie na miejscu kolizji. (Uprzedzając komentarze: ucieczka z miejsca wypadku gdy nie udzieliło się pomocy rannym podlega surowszej karze - sąd może orzec np kare zatrzymania uprawnień do prowadzenia pojazdu). W praktyce w przypadku ucieczki z miejsca kolizji jeśli uda się ustalić takiego kierowcę to otrzymuje on 6 punktów i mandat karny bardzo często taki sam albo i niższy niż gdyby czekał na miejscu.

        • 0 0

    • !!!!!!!!!!!!

      MYŚL !!!!!!!!!!!

      • 0 1

  • Wszyscy są winni, że dochodzi do wypadków czy kolizji na drogach. Policjanci jak i Straż Miejska nie realizują w pełni nałożonych na nich swoich obowiązków służbowych. Przymykają oczy nawet na oczywiste naruszania przepisów prawa o ruchu drogowym. Piesi również stają się w wielu przypadkach przez swoje kłopoty życiowe i z wyrachowania sprawcami wielu wypadków. Tak więc wszyscy po trochu jesteśmy winni tego co dzieje się na drogach czy ulicach naszych miast.

    • 0 0

  • Piesi (1)

    Jezdze tamtędy codziennie i niestety piesi chodza tam jak przyslowiowe "święte krowy", żadnego spojrzenia na boki o zatrzymaniu się przed jezdnia nie wspomnę.
    I niestety przodują w tym ludzie starsi więc nie obwiniajcie tu tylko kierowców.
    Po prostu trochę zrozumienia i wzajemnego poszanowania.

    • 50 20

    • Jeżeli kierowca dojeżdżając do przejścia dla pieszych widzi że pieszy chce przejść przez jezdnie i w ogóle się rozgląda to kierowca tym bardziej powinien zachować szczególna ostrożność i być przygotowanym do zatrzymania samochodu przed zebrą. Ot cała filozofia.
      Pozdrawiam

      • 0 0

  • poolscy kierowcy (1)

    99,99% polskich kierowcow to DEBILE nie rozrozniaja swiatel jezdza na tzw"poznym zoltym" na zielonych strzalkach jezdza kiedy piesi sa na przejsciu . poprostu pieszych traktuja jak zlo konieczne na skrzyzowaniach gidzie tramwaj ma pierwszenstwo wciskaja sie stoja na torach blokujac w ten sposob przejazd tramwajowin a na skrzyzowaniu z okopowej z torunska to juz poprostu kosmiczny debilizm zapala sie zielone na przejsciu na okopowej i jednoczesnie zielone dla samochodow z torunskiej. te glaby jezdza w terenie zabudowanym 200kn/h gdze w miescie jest ograniczenie do 40km/h . i dlatego nie ma sie codziwic ze mamy tyle wypadkow na przejsciach dla pieszych .moja mame potracil na zielonym swietle kolo hali olivii bo wyjezdzal z kolobrzeskiej i wlecial na skrzyzowanie z predkoscia 90 km/h i tlumaczyl ze nie widzial ludzi na przejsciu dlatego ze go slonce olepilo . na szczescie ze to byl tylko trabant.

    • 5 4

    • Tego nie da się czytać!

      Panienko może skoczysz do fryzjera, albo pomalujesz paznokcie, bo do pisania się nie nadajesz. A jeśli już tak bardzo chcesz dodać komentarz to opanuj polski język przynajmniej na poziomie "szóstoklasisty". Szkoda, że przed podłączeniem internetu nie robią testów z ortografii. Naszym oczom oszczędzony byłby widok "szmacenia" ojczystego języka, a i odsetek idiotów spadłby diametralnie.

      • 2 1

  • Kiedy zbliżam sie samochodem do przejścia dla pieszych, (2)

    albo kiedy widzę biegające dzieci, zawsze w mojej terenówce daję gaz do dechy i radze to każdemu. Zamiast sie czaić i stwarzać niebezpieczeństwo wolną jazdą, trzeba przejechac jak strzała, wtedy niebezpieczeństwo nie ma czasu zaistnieć! Bo za ułamek sekundy już jestem 100 m za przejściem. Przemyslcie to.

    • 4 8

    • Racja!

      Metody są dwie na bezpieczny przejazd w okolicach przejść dla pieszych.
      Pierwsza: zwalniasz prawie do 0 przed każdą "zebrą" (czyli tak co 50 m, powodując korki) i rozglądasz się dookoła, czy jakiś beztroski idiota nie zechce sprawdzić twojego refleksu. Druga: redukcja, gaz do dechy, wysokie obroty; w takim przypadku wszyscy wokół Ciebie słyszą, widzą i boją się bliskiego kontaktu z maską twojego samochodu - w efekcie jest bezpiecznie. Najgorsze są pół środki, czyli jadę niby powoli i ostrożnie, ale po pierwsze za szybko, żeby stanąć w miejscu przed przejściem dla pieszych, a po drugie za wolno, żeby się bali.
      Pozdrawiam wszystkich "piratów".

      • 2 0

    • pewnie zgodnie z kodeksem drogowym: widzisz przejście lub szkołę - przyspiesz :P

      • 2 0

  • A GDZIE BYŁA NASZA DZIELNA POLICJA??? (1)

    DO KARANIA MANDATAMI TO PIERWSZA, A KIEROWAĆ RUCHEM TO NIE ŁASKA?????ZA CO IM PŁĄCa???

    • 1 3

    • Nasza policja do wystawiania mandatów?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane