- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (263 opinie)
- 2 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (53 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (264 opinie)
- 4 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (25 opinii)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (857 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (87 opinii)
Wypadek dwóch pociągów w Gdyni. Są ranni
Trwa akcja służb na miejscu wypadku pociągu.
Cztery osoby zostały poszkodowane wskutek wypadku pociągu relacji Gdynia-Malbork i szynobusa. Do zderzenia czołowego pociągów doszło na wysokości przystanku Gdynia Główna, w czwartek, 5.10.2023 r., rano.
Wypadek dwóch pociągów przez błąd ludzki?
- Nie chciałbym mówić o okolicznościach, ale najprawdopodobniej jest to błąd ludzki. To jeszcze informacja niepotwierdzona, na miejscu jest prokuratura i odpowiednia komisja do badania wypadków - powiedział obecny na miejsc wypadku wojewoda pomorski, Dariusz Drelich.
Jak doprecyzował, mogło dojść do niezatrzymania podczas sygnału "stop".
Wojewoda o okolicznościach wypadku
Dariusz Drelich tłumaczy przyczyny i okoliczności wypadku kolejowego, do którego doszło przed 6 rano na stacji kolejowej w Gdyni.
Aktualizacja: Zmiany w kursowaniu pociągów w Trójmieście
Aktualizacja, godz. 8:39
- Komisja ustali okoliczności zdarzenia do którego doszło dzisiaj, 5 października, o godzinie 7 na stacji Gdynia Główna. Doszło do zderzenia dwóch składów Polregio: szynobusu wykonującego jazdę manewrową oraz osobowego relacji Malbork - Gdynia Chylonia. Składy są wykolejone. Na miejscu pracują służby, udzielana jest pomoc osobom poszkodowanym - mówi Karol Jakubowski, rzecznik PKP.
Jak podkreśla, na stacji Gdynia Główna działają nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
- Według wstępnych ustaleń urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacji były sprawne. Komisja z pełną dokładnością będzie mogła odczytać pełne dane dotyczące przyczyn wydarzenia - tłumaczy.
Aktualne rozkłady pociągów w Trójmieście
Informuje, że zdarzenie na stacji Gdynia Główna nie jest związane z żadnymi pracami inwestycyjnymi ani remontowymi.
Wstrzymany jest ruch pociągów regionalnych na trasie Gdynia Orłowo - Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Pociągi dalekobieżne jeżdżą torami linii SKM. Podróżni o zmianach w kursowaniu pociągów informowani są na stacjach i przystankach oraz poprzez aplikację Portal Pasażera.
Nieoficjalnie: Kierujący szynobusem nie zastosował się do sygnału "stop"?
Tymczasem z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że pociag z Malborka jechał do Gdyni Głównej. Szynobus z kolei tankował na Grabówku. Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji, kierujący szynobusem miał rzekomo nie zastosować się do sygnału "stop" wyjeżdżając z tankowania. Składy spotkały się pod nastawnią.
Aktualizacja, godz. 8:06
Liczba rannych osób wzrosła do czterech, w tym jedna osoba znajduje się w ciężkim stanie. Piąta osoba, która zgłosiła się do ratowników z dolegliwościami, nie potrzebowała ostatecznie hospitalizacji.
Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Gdyni. Ruch wstrzymany
O wypadku dwóch pociągów poinformowali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za przesłane sygnały.
PILNE! Wypadek dwóch pociągów w Gdyni (113 opinii)
- Zderzenie dwóch pociągów pomiędzy stacją Gdynia Główna i Gdynia Stocznia - jeden wagon przechylony. Duża liczba karetek, straży pożarnej i policji - dowiedzieliśmy się.
Sygnał naszych czytelników potwierdzają strażacy.
Strażacy: są ranni w wypadku dwóch pociągów
- Zgłoszenie o wypadku zostało odebrane o godzinie 7:04. Na miejsce pojechało sześć zastępów ratunkowych - potwierdzają funkcjonariusze.
Poszkodowane zostały trzy osoby.
- Szynobus zderzył się z pociągiem relacji Gdynia-Malbork. W szynobusie była jedna ranna osoba, w pociągu osobowym - dwie ranne osoby - informują strażacy.
Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Gdyni. Byli ranni.
Opinie wybrane
-
2023-10-05 07:50
Najprawdopodobniej mechanik SZT-a przejechał tarczę manewrową (32)
i zderzył się czołowo z wyjeżdżającym EZT do Chyloni
- 71 11
-
2023-10-05 19:46
(4)
Dlaczego dyżurny nie zareagował i nie dał radio stopu?
- 0 1
-
2023-10-05 21:18
(1)
Nie było czasu na reakcje, od tej tarczy do miejsca zderzenia jest jakieś 30 m
- 3 0
-
2023-10-06 18:21
Dzięki, to wszystko wyjaśnia. Strasznie groźne miejsce w takim razie. Czyli właściwie jak to się stało, maszynista popełniłby taki szkolny błąd czy sygnalizacja była nieprawidłowa?
- 0 0
-
2023-10-05 21:19
(1)
Bo nie zdążył. Od momentu przejechania tarczy manewrowej do zderzenia minęło kilka sekund.
- 3 0
-
2023-10-06 18:22
Rozumiem, spoko, faktycznie nierealne w takim razie. Ale kto zawinił w tej sytuacji i jak?
- 0 0
-
2023-10-05 16:44
Co to jest mechanik SZT-a. (1)
- 0 3
-
2023-10-05 19:40
maszynista szynobusu
- 5 0
-
2023-10-05 12:50
Panie Fachowiec (2)
To jak to jest? Czytałem książkę o katastrofie pod Szczekocinami, w której jest też mowa o modernizacji zabezbieczeń, która po niej nastąpiła. Czy w razie zignorowania czerwonego semafora system bezp. nie zatrzymuje automatycznie pociągu? Nadal?
- 6 2
-
2023-10-05 21:18
Ale on ominął tarcze manewrowa a nie semafor
- 1 0
-
2023-10-05 14:49
Dlatego maszynista
Nie może być daltonistą. Tak aby odróżnił niebieski od czerwonego.
- 2 1
-
2023-10-05 09:20
Skoro nastąpiło zderzenie to najwyraźniej się zderzyli. (4)
- 21 0
-
2023-10-05 10:42
Zderzyły. Te pociągi. Do szkoły (3)
- 4 5
-
2023-10-05 12:24
Ale zderzyli się maszyniści. Więcej wyobraźni. (2)
- 4 1
-
2023-10-05 12:46
Twoja jest nadzwyczaj bujna :) (1)
Zderzyły się pociągi. Maszyniści to mogliby się zderzyć np. w ciasnym przejściu.
- 4 2
-
2023-10-06 18:20
Czep się tramwaja. Nieraz się pisze, że kierowca TIR-a wjechał w słup albo zderzył się czołowo z nadjeżdżającym z naprzeciwka czołgiem. Tak więc maszyniści mieli prawo najechać na siebie. Obie formy są poprawne.
- 0 0
-
2023-10-05 08:56
(6)
Uwielbiam ludzi, którzy posiadając unikatową wiedzę, starają się fachowym językiem wytłumaczyć pozostałym ludziom, o co chodzi. Robią też tak lekarze w swoich gabinetach, mówiąc całkowicie niezrozumiałym językiem do pacjentów. Pyszałkowatość, arogancja, próba poniżenia innych. Wybór należy do Was.
- 35 50
-
2023-10-05 11:08
No właśnie. Ja na przykład nie wiem, co to jest tarcza manewrowa i czy toto leży na ziemi, czy wisi na jakimś słupie (1)
- 10 9
-
2023-10-05 12:19
Wpisz w google
- 11 1
-
2023-10-05 10:04
... bowiem
najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy nic nie wiedzą:(
- 6 5
-
2023-10-05 09:34
Władeczku to że jesteś tępy nie znaczy że inni też są
- 25 10
-
2023-10-05 09:29
Jakoś wszystko zrozumiałem, a nie posiadam fachowej wiedzy.
- 30 4
-
2023-10-05 08:58
Tlumaczyc tez trzeba umiec, nie kazdy potrafi
- 33 2
-
2023-10-05 08:42
No fajnie, przyszpanowałeś znajomością terminologii. Teraz wracaj do piwnicy.
- 5 82
-
2023-10-05 08:13
Nie bierzesz pod uwagę błędu dyżurnego ruchu? (5)
- 4 23
-
2023-10-05 08:38
Tu dyżurni są bez winy. (1)
- 7 3
-
2023-10-05 11:45
Tu układ torowy jest taki sobie
bo nie ma żeberka i jak by nie były ułożone rozjazdy dla SZTa to i tak trafiał w LK202
- 4 0
-
2023-10-05 08:29
Nie, była "ułożona" droga przebiegu dla EZT-a (2)
więc zabezpieczenie nie pozwoliło by nawet podać sygnał "wolno manewrować" dla SZT-a
- 22 1
-
2023-10-05 09:38
Nie ma takiego sygnalu
- 0 0
-
2023-10-05 08:57
I brnie dalej...
- 0 8
-
2023-10-05 08:03
(2)
Jakie numery jednostek?
- 2 12
-
2023-10-05 10:54
Kibelki 1250 + 1248 (1)
SA nie wiem
- 5 2
-
2023-10-05 14:36
SA138-004
- 4 0
-
2023-10-05 07:47
Zdrowia życzę
- 108 5
-
2023-10-05 07:54
XXI w ale kasa zamiast na nowoczesne sterowanie idzie na cele polityczne (61)
tego typu wypadki w dzisiejszych czasach nie powinny mieć miejsca przy dostęopnej automatyce , komputerowych metod sterowania, zarządzania i monitorowania ruchem.
Ale za pisu kasa zamiast na rozwój idzie na utrzymanie się za wszelką cenę przy korycie.- 414 243
-
2023-10-05 23:13
Wypadki zdarzają się wszędzie. Tu przy korycie jest samorząd więc lepiej nie pisać o tym korycie :). PiSu nie ma w Szwecji a tam teraz takie problemy ,że wojsko na ulicy...dziwne rzeczy.
- 1 0
-
2023-10-05 22:52
Za po nie było zderzeń, a "kasa szła na rozwój".
- 1 0
-
2023-10-05 19:39
(1)
Gdynia zadłużona na miliard to też wina pisu? Nawet wytrzeźwiałki nie ma tylko na SOR pijaków i żuli zwożą. Takimi ludźmi przy korycie się zainteresuj.
- 1 0
-
2023-10-05 23:31
Mld długu? Nie może być?
- 0 1
-
2023-10-05 18:51
Błąd
W tym zdarzeniu błąd popełnił maszynista przejeżdżając tarczę zakazującą manewru. Urządzenia SRK nie mają tu nic do rzeczy
- 2 0
-
2023-10-05 15:13
Idzie też na bzdury kłamliwie nazywane "zielonym ładem".
- 1 1
-
2023-10-05 13:28
jakby inne frakcje właśnie za wszelką cenę nie chciały wrócić do tego koryta po łatwy łup
wszyscy siebie warci
- 1 0
-
2023-10-05 12:55
Tylko że w Gdyni nie rządzi PiS (1)
Zapytaj Szczurka na co wydaje pieniądze
- 3 1
-
2023-10-05 15:39
Na ścieżki rowerowe i likwidację parkingów
- 2 0
-
2023-10-05 09:35
(1)
Technelogie do tego mamy od 50 lat - wystarczy zamontoawac magnesy zgrane ze sygnalziacja i jak magnes wykryje ze przekrocza sygnal czerwony to pojdzie sygnal do dyzurnego by zastosowal radio-stop. Mozna to tez zautomatyzowac zeby pociag sie zatrzymal bez ingerencji dyzurnego.
- 3 3
-
2023-10-05 10:46
dokładnie
mozliwości technicznych jest dużo ale ciemnota technologiczna cię minusuje
- 1 3
-
2023-10-05 09:30
Każdy temat dobry na hejt, prawda?
Najpierw trzeba wiedziec co się pisze!
- 4 0
-
2023-10-05 08:41
co za brednie
Wydaje mi się że nic nie wiesz na temat tych systemow
- 2 0
-
2023-10-05 08:35
XXI wiek (2)
Nie chce przesądzać , ale to właśnie komputery i nowoczesne sterowanie powodują większość kolejowych wypadków . Kolej to jest państwo w państwie . Kolejarze są niereformowalni , bez względu na to kto aktualnie rządzi w Polsce .
Nie jeżdżę pociągami od wielu lat . Zawsze wolę samochód . Moje relacje z koleją ograniczają się doNie chce przesądzać , ale to właśnie komputery i nowoczesne sterowanie powodują większość kolejowych wypadków . Kolej to jest państwo w państwie . Kolejarze są niereformowalni , bez względu na to kto aktualnie rządzi w Polsce .
Nie jeżdżę pociągami od wielu lat . Zawsze wolę samochód . Moje relacje z koleją ograniczają się do niezaplanowanych postojów przed przejazdami kolejowymi . Ostatnio w Warlubiu szlaban zatrzymał mnie na ponad 10 minut . Nie przejechał żaden pociąg . Podobno tymi zaporami sterują komputery Ja tam już wolałem dróżników obsługujących rogatki .- 10 20
-
2023-10-05 23:26
Zdecydowanie bardziej bezpieczne i wygodne pociągi.
- 1 0
-
2023-10-05 08:40
W samochodzie masz statystycznie rzecz biorąc znacznie większe szanse na śmierć w wypadku niż w pociągu.
To tak a propos bezpieczeństwa.
- 25 1
-
2023-10-05 08:35
Maszynista przejechał tarczę manewrową.
Żaden system bezpieczeństwa temu nie zapobiegnie.
- 22 1
-
2023-10-05 08:35
akurat w tym wypadku zapewne zadziałał czynnik ludzki a nie systemowy
- 21 0
-
2023-10-05 08:26
O, już się trolle obudziły! (7)
Co da Ci nowoczesny system sterowania ruchem jeśli np. maszynista zlekceważy semafor? Zabieraj te swoje wojenki polityczne gdzie indziej!!!
- 35 7
-
2023-10-05 10:43
maszynista nie powinien mieć możliwości zlekceważenia niczego
przy dobrze działającym systemie maszynista jest zbędny, rola maszynisty to bycie gotowym w razie awarii systemu
To są tory, to nie ma nieskończonych opcji jeśli chodzi o ruch, stosunkowo prosta rzecz do sterowania.- 2 7
-
2023-10-05 08:42
Taki pociąg powinien zostać zatrzymany (5)
Automatycznie przez system.
- 14 8
-
2023-10-05 09:40
(1)
Tak pociąg byłby zatrzymany automatycznie gdyby przejechał sygnał stój. Ale on przejechał sygnalizator manewrowy - tarczę manewrową (podaje sygnały biały manewry dozwolone i niebieski manewry niedozwolone) który takiego zabezpieczenia nie ma. Tarcza manewrowa podaje sygnaly do
Manewrów na stacji. Zapewne była niebieska i możliwości są dwie:Tak pociąg byłby zatrzymany automatycznie gdyby przejechał sygnał stój. Ale on przejechał sygnalizator manewrowy - tarczę manewrową (podaje sygnały biały manewry dozwolone i niebieski manewry niedozwolone) który takiego zabezpieczenia nie ma. Tarcza manewrowa podaje sygnaly do
Manewrów na stacji. Zapewne była niebieska i możliwości są dwie: 1) maszynista przejechał samowolnie niebieski sygnał 2) dyżurny ruchu nakazał maszyniście jazdę manewrową pomimo wyświetlonego niebieskiego czyli manewry stój. Nie ma możliwości wyświetlenia zgody na manewry (czyli białego) na tor na którym jedzie inny pociąg.- 13 0
-
2023-10-05 19:45
To dyżurny nic nie zauważył? Nie mógł zastosować radio stopu? Strach się bać jak wszystko zależy od maszynisty i nikt inny nic nie widzi i nie reaguje.
- 1 1
-
2023-10-05 08:58
Na semaforach jest SHP
Na TMkach nie
- 6 1
-
2023-10-05 08:57
Pociąg nie zatrzymuje się natychmiast. (1)
W PKP stosuje się urządzenia SHP jednopunktowe o sprzężeniu indukcyjnym, niezależne od wskazań semaforów.
Przeniesienie informacji z toru do kabiny maszynisty następuje w wyniku sprzężenia obwodów rezonansowych czujnika na pojeździe oraz rezonatora torowego, które dostrojone są do tej samej częstotliwości.
W wynikuW PKP stosuje się urządzenia SHP jednopunktowe o sprzężeniu indukcyjnym, niezależne od wskazań semaforów.
Przeniesienie informacji z toru do kabiny maszynisty następuje w wyniku sprzężenia obwodów rezonansowych czujnika na pojeździe oraz rezonatora torowego, które dostrojone są do tej samej częstotliwości.
W wyniku sprzężenia powstaje impuls, odczytywany i zamieniany przez urządzenie SHP na sygnał świetlny, (a po 2 sekundach na sygnał dźwiękowy), który maszynista musi skasować przyciskiem czujności. Jeżeli maszynista nie skasuje sygnału, po ok. 4 sekundach od zadziałania sygnału świetlnego, urządzenie SHP samoczynnie wdroży nagłe hamowanie. Maszynista będzie mógł kontynuować jazdę dopiero po całkowitym zatrzymaniu pociągu.
Ps. Opis przedmiotu zamówienia: wymagania techniczne dla modernizacji ezt serii EN57.
"Maksymalna droga hamowania z prędkości 120 km/h - 850 m."- 22 3
-
2023-10-05 23:22
Wyjaśnienie merytoryczne.
- 1 0
-
2023-10-05 08:22
Akurat ten remont był za PO (1)
Przed euro 2012, ale jak pracują 2 koparki na linii za 1mld zł to termin się przeciągnął.
- 15 10
-
2023-10-05 09:40
do 2023?
- 4 1
-
2023-10-05 08:13
Darek
Nie szukałbym wszędzie polityki. Co to za piernikowy komentarz.
- 34 6
-
2023-10-05 08:10
(15)
Linie w Gdyni były ostatnio modernizowane, jeśli dobrze się orientuje, to właśnie kończone są prace nad na nowoczesną nastawnia, więc nie bredź już proszę. TVN w większości kłamie, serio.
- 45 44
-
2023-10-05 11:52
Może te modernizacje E65 i portu
nie były dobrze przemyślane skoro mamy tyle kolizyjnych przebiegów, a bezpieczeństwo ciągle zalezy od tego czy maszynista będzie w formie. Mówimy o dość obciążonej stacji jaka jest Gdynia Główna.
- 7 1
-
2023-10-05 08:27
Przyganiał kocioł garnkowi. (7)
TVP dezinformuje i sieje propagandę na równi z TVN.
- 19 21
-
2023-10-05 08:35
O nie, TVPutin kłamie, dezinformuje i sieje propagandę 24/7. (6)
Dobrze wydane dwa miliardy siedemset milionów złotych rocznie polskiego podatnika.
- 26 16
-
2023-10-05 08:59
A tvn 7/24 (5)
Obie strony kłamią
- 13 10
-
2023-10-05 09:39
nie wysilaj sie zalosny symetrysto
- 6 2
-
2023-10-05 09:22
TVN działa za swoje własne pieniądze i może nawet balet mongolski nadawać 24/7. (3)
Za szczujnię PiSu płaci każdy polski podatnikm
- 16 16
-
2023-10-05 23:17
Za "szczujnię" po nie płacili polscy podatnicy? Sądzisz, że ci zza granicy?
- 0 1
-
2023-10-05 15:57
nie za swoje!!!
- 0 2
-
2023-10-05 10:04
Zawsze myślałem że kłamstwo
Jest naganne. A ty uważasz że "nasi" to mogą.
- 7 3
-
2023-10-05 08:12
Ten TVN siedzi teraz z tobą w pokoju? Chcesz o tym porozmawiać? (5)
- 48 19
-
2023-10-05 19:43
Daj spokój. Każdy normalny człowiek już wie, że TVN należy do russkich. Kogo bronisz, typie?
- 2 3
-
2023-10-05 08:53
A kto robil reportarze (3)
O urodzinach hitlera które odbywały się w Polsce a później przepraszał?? Kto wymyślił historyjkę o Alim który płynął rzeka przez 6 dni w listopadzie I wychodził tylko na godzinę? Hahahsh twoj twn ! Xd
- 32 18
-
2023-10-05 09:37
(1)
to rozrywkowy ten wasz szpital, takich historii normalni nie wymysla, powrotu do zdrowia zycze
- 4 3
-
2023-10-05 09:50
Jooo wiesniaku
To byli aktorzy Xd
- 4 3
-
2023-10-05 09:21
Joooo... a ten reporter śledczy siłą zaciągnął neonazistów do lasu i kazał im nazitorta wcinać.
Spod którego kamienia wypełzłeś cepie bezmózgi?
- 13 15
-
2023-10-05 08:09
Aha, poczytaj o wypadku pod Szczekocinami (10)
A potem porozmawiamy o nowoczesnych urządzeniach. Wygląda, że ktoś na nastawni zawalił i tyle. Dobrze, że nikomu nic poważnego się nie stało.
- 22 36
-
2023-10-05 18:52
Błąd
Błąd popełnił maszynista
- 2 0
-
2023-10-05 08:17
Skoro czołówka to (8)
Raczej któryś maszynista przejechał sygnał Stój.
- 47 1
-
2023-10-05 08:39
(7)
Pewnie przyjął szpryce, aby móc pracować i teraz są tego skutki.wszystko jasne
- 16 29
-
2023-10-05 08:42
A do Ciebie nie dotarła wiadomość, że teraz macie jechać po Ukrainie, a nie szczepionkach? (6)
- 38 12
-
2023-10-05 09:15
Śmiechy chichy, ale faktem jest, że 117600 Polaków dostało groźne dla zdrowia szczepionki i to nie jest fake news. (5)
Chodzi o jedno dawkowe szczepionki przygotowane przez belgijski Janssen (część amerykańskiego koncernu Johnson&Johnson) i izraelski BIDMC - zrelacjonował na konferencji prasowej w Najwyższej Izby Kontroli dyrektor Departamentu Porządku i Bezpieczeństwa Wewnętrznego w NIK Michał Jędrzejczyk.
Seria szczepionek: XD955.
PrawieChodzi o jedno dawkowe szczepionki przygotowane przez belgijski Janssen (część amerykańskiego koncernu Johnson&Johnson) i izraelski BIDMC - zrelacjonował na konferencji prasowej w Najwyższej Izby Kontroli dyrektor Departamentu Porządku i Bezpieczeństwa Wewnętrznego w NIK Michał Jędrzejczyk.
Seria szczepionek: XD955.
Prawie 118 tys. dawek wadliwych szczepionek wykorzystano do zaszczepienia, choć były sygnały z Europy, że są one wadliwe i zagrażają zdrowiu.
Zareagowano dopiero po roku, gdy z Belgii przyszło mocniejsze ostrzeżenie w sprawie tej serii. Niestety cała seria była już w polskich pacjentach.
Główny Inspektorat Farmaceutyczny tłumaczy, że ostrzeżenie pierwsze nie było wystarczająco mocne, dopiero dokument rok później dawał silne informacje.
GIF wyjaśnia, że rok później, w kwietniu 2022 r., co do tej samej serii szczepionki agencja belgijska wystosowała do europejskich agencji lekowych dokument Rapid Alert. Dopiero wtedy GIF zareagował, ale wadliwej serii szczepionek już nie było, bo.... podano już ją pacjentom.
Na skuteczność działań Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego dotyczących nadzoru w ocenie NIK istotny wpływ miał minister zdrowia, który doprowadził do faktycznego wyłączenia hurtowni farmaceutycznych z obowiązku codziennego raportowania o stanach magazynowych tych szczepionek.- 18 28
-
2023-10-05 10:13
To nie jest komentsrz na temat (2)
Pala ! Post jest o zderzenih pociągów a nie o szczepionkach. Idź z tymi swoimi teoriami w inne miejsce.
- 9 2
-
2023-10-05 12:17
prawda o zaniedbaniach pis boli?
- 3 9
-
2023-10-05 12:13
To nie moje teorie tylko fragmenty raportu Najwyższej Izby Kontroli.
- 7 5
-
2023-10-05 09:21
(1)
Wątpliwości dotyczące jakości szczepionek, o których mówi NIK, dotyczą preparatu Janssen o numerze serii XD955 oraz Moderna Spikevax o numerze serii 000190A
- Jak sprawdzić, czy dostałem "wadliwą" szczepionkę?
- Informacje dotyczące nazwy szczepionki oraz numeru serii można znaleźć historii szczepień na Internetowym Koncie Pacjenta.- 15 3
-
2023-10-05 15:54
Wadliwa jest wtedy jak nie zabija.
- 1 0
-
2023-10-05 08:07
Ten (4)
Ale tam jest taki system
- 50 11
-
2023-10-05 13:01
I nie zadziałał? (3)
To fajny ten system.
- 6 6
-
2023-10-05 21:55
nie bo do pewnych systemów potrzebny jest też myślący człowiek (2)
- 1 2
-
2023-10-06 18:24
to do dopy jest system zabezpieczający, ktiry wymaga zabezpieczenia w postaci człowieka. To jest bez sensu.
- 0 0
-
2023-10-06 03:28
Systemy bezpieczeństwa
Chyba tworzy się właśnie po to, żeby zadziały automatycznie, kiedy człowiek popełni błąd, prawda?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.