• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wypadek dwóch pociągów w Gdyni. Są ranni

Szymon Zięba
5 października 2023, godz. 07:45  Raport
Opinie (359)
aktualizacja: godz. 10:39 (5 października 2023)

Trwa akcja służb na miejscu wypadku pociągu.

Cztery osoby zostały poszkodowane wskutek wypadku pociągu relacji Gdynia-Malbork i szynobusa. Do zderzenia czołowego pociągów doszło na wysokości przystanku Gdynia GłównaMapka, w czwartek, 5.10.2023 r., rano.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Wypadek dwóch pociągów przez błąd ludzki?



- Nie chciałbym mówić o okolicznościach, ale najprawdopodobniej jest to błąd ludzki. To jeszcze informacja niepotwierdzona, na miejscu jest prokuratura i odpowiednia komisja do badania wypadków - powiedział obecny na miejsc wypadku wojewoda pomorski, Dariusz Drelich.
Jak doprecyzował, mogło dojść do niezatrzymania podczas sygnału "stop".




Wojewoda o okolicznościach wypadku

Dariusz Drelich tłumaczy przyczyny i okoliczności wypadku kolejowego, do którego doszło przed 6 rano na stacji kolejowej w Gdyni.



Aktualizacja: Zmiany w kursowaniu pociągów w Trójmieście



Aktualizacja, godz. 8:39

- Komisja ustali okoliczności zdarzenia do którego doszło dzisiaj, 5 października, o godzinie 7 na stacji Gdynia Główna. Doszło do zderzenia dwóch składów Polregio: szynobusu wykonującego jazdę manewrową oraz osobowego relacji Malbork - Gdynia Chylonia. Składy są wykolejone. Na miejscu pracują służby, udzielana jest pomoc osobom poszkodowanym - mówi Karol Jakubowski, rzecznik PKP.
Jak podkreśla, na stacji Gdynia Główna działają nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

- Według wstępnych ustaleń urządzenia sterowania ruchem kolejowym na stacji były sprawne. Komisja z pełną dokładnością będzie mogła odczytać pełne dane dotyczące przyczyn wydarzenia - tłumaczy.

Aktualne rozkłady pociągów w Trójmieście



Informuje, że zdarzenie na stacji Gdynia Główna nie jest związane z żadnymi pracami inwestycyjnymi ani remontowymi.

Wstrzymany jest ruch pociągów regionalnych na trasie Gdynia Orłowo - Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Pociągi dalekobieżne jeżdżą torami linii SKM. Podróżni o zmianach w kursowaniu pociągów informowani są na stacjach i przystankach oraz poprzez aplikację Portal Pasażera.

Nieoficjalnie: Kierujący szynobusem nie zastosował się do sygnału "stop"?



Tymczasem z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że pociag z Malborka jechał do Gdyni Głównej. Szynobus z kolei tankował na Grabówku. Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji, kierujący szynobusem miał rzekomo nie zastosować się do sygnału "stop" wyjeżdżając z tankowania. Składy spotkały się pod nastawnią.

Aktualizacja, godz. 8:06



Liczba rannych osób wzrosła do czterech, w tym jedna osoba znajduje się w ciężkim stanie. Piąta osoba, która zgłosiła się do ratowników z dolegliwościami, nie potrzebowała ostatecznie hospitalizacji.




Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Gdyni. Ruch wstrzymany



O wypadku dwóch pociągów poinformowali nasi czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za przesłane sygnały.

07:25 5 PAźDZIERNIKA 23 (aktualizacjaakt. 09:06)

PILNE! Wypadek dwóch pociągów w Gdyni (113 opinii)

Wstrzymany jest ruch pociągów regionalnych na trasie Gdynia Orłowo - Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Pociągi dalekobieżne jeżdżą torami linii SKM. Podróżni o zmianach w kursowaniu pociągów informowani są na stacjach i przystankach oraz poprzez aplikację Portal Pasażera.
Wstrzymany jest ruch pociągów regionalnych na trasie Gdynia Orłowo - Gdynia Główna - Gdynia Chylonia. Pociągi dalekobieżne jeżdżą torami linii SKM. Podróżni o zmianach w kursowaniu pociągów informowani są na stacjach i przystankach oraz poprzez aplikację Portal Pasażera.


- Zderzenie dwóch pociągów pomiędzy stacją Gdynia Główna i Gdynia Stocznia - jeden wagon przechylony. Duża liczba karetek, straży pożarnej i policji - dowiedzieliśmy się.


Sygnał naszych czytelników potwierdzają strażacy.

Strażacy: są ranni w wypadku dwóch pociągów



- Zgłoszenie o wypadku zostało odebrane o godzinie 7:04. Na miejsce pojechało sześć zastępów ratunkowych - potwierdzają funkcjonariusze.
Poszkodowane zostały trzy osoby.

- Szynobus zderzył się z pociągiem relacji Gdynia-Malbork. W szynobusie była jedna ranna osoba, w pociągu osobowym - dwie ranne osoby - informują strażacy.

Zderzenie czołowe dwóch pociągów w Gdyni. Byli ranni.



  • Trzy osoby zostały ranne wskutek wypadku pociągu i szynobusa.
  • Trzy osoby zostały ranne wskutek wypadku pociągu i szynobusa.
Czytelnicy poinformowali nas o tym w Raporcie.
Widzisz coś ciekawego? + dodaj Raport


Opinie (359) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Zdrowia życzę

    • 108 5

  • (14)

    Jak mogło do tego dojść?Awaria sygnalizatorów?Oby nie było ofiar.

    • 22 23

    • Nie sprawdziłeś jeszcze? Straszne zaniedbanie !

      • 16 3

    • (6)

      Nieee , Dulkiewicz winna , na bank!

      • 7 6

      • (1)

        Nieprawda , to Gdynia więc Szczurek winien.

        • 10 2

        • Tankowanie paliwa.

          Wygląda na to, że szynobus tankował na Orlenie bo tam taniej.

          • 1 0

      • To kolej pomorska wiec zarzadzana jest przez POwców no ale ruskie trole przeciez tego niewiedzą :) (3)

        • 3 11

        • nie wiedzą

          • 1 0

        • Niech ci ciemnogrodzka kupi komplet znaków diakrytycznych, ja stawiam.

          • 3 2

        • Ale strzeliłeś. Kierownictwo każdej spółki na kolei

          jest pisowskie.

          • 1 0

    • Mechanik SZT-a przejechał tarczę manewrową zakazującą manewrów. (2)

      • 8 4

      • Potwierdzam.

        • 1 0

      • Taka tarcza to leży na ziemi czy wisi na słupie?

        • 1 0

    • Ty nie wiesz omnibusie?

      Koniec świata o_0

      • 8 0

    • Ty masz stałą awarię :))

      • 4 0

    • Dostrzegam dziś w waszej spółdzielni hejterskiej Dr Svencjusz S.A zrozumienie dla zaistniałej sytuacji , nie zadajesz zbyt dociekliwych pytań , mało tego nie wygłaszasz już wniosków które w kategoryczny sposób wskazywałyby winnych wydarzenia . Rozumiem twoją dzisiejszą postawę , nie można zadawać kłopotliwych pytań tym którzy cię karmią .

      • 9 1

  • PIS w całej okazałości (31)

    To państwo istnieje tylko teoretycznie, na szczęście już niedługo!

    • 75 127

    • Tyko w twojej głowie.

      • 23 11

    • Hmm (2)

      A może bojówka po przepilowala tory?

      • 17 9

      • (1)

        pisowska wazelina, hamulce nic nie mogly poradzic

        • 4 16

        • Tylko w twoim głupim mysleniu

          • 6 0

    • ??? (4)

      To jakiś polityk prowadził te pociągi czy jak? :D
      Dajcie ludzie trochę luzu, nie wszędzie z tą pseudo polityką.

      • 38 6

      • A kto siedzi w zarządzie PKP jak nie tłuste koty z PiSu? (3)

        • 14 27

        • Ekspercie z Koziej Wólki. (2)

          Tutaj popełniono zwykły błąd, maszynista przejechał sygnał zabraniający dalszej jazdy.

          • 17 1

          • Nieoficjalnie. Maszynista to działacz KOD (1)

            • 11 5

            • wsrod kolejarzy nie ma takich, monolit pisowski

              • 1 10

    • Niedługo to znów smutno (2)

      zawyjesz z rozpaczy. Już załatw sobie leki uspokajające...będą ci potrzebne.

      • 10 9

      • A co? Sasin już dostał wyniki wyborów od putina, że tak twierdzisz?

        • 8 12

      • Dobre:)

        • 3 2

    • (4)

      Za PO i SLD też to państwo nie istniało. Jeszcze większy bajzel był.

      • 24 12

      • Za PO i SLD weszliśmy do Unii Europejskiej i NATO (3)

        A za PiS właśnie, mimo naszej woli, wychodzimy... zamykanie granic z Wolską już się zaczęło.

        • 7 15

        • I dlatego Tusk podpisał umowę z ruskimi w 2011 o donoszeniu na państwa trzecie, kiedy byliśmy już w NATO ?? (2)

          Taką umową mógł nas wyprowadzić z NATO !!!!

          • 5 5

          • Przestać kłamać - nie jesteś na wiecu Morawieckiego!!!! (1)

            • 6 5

            • zdejmij klapki z oczu

              prawda do ciebie nie dociera bo ryżym zaślepiony jesteś

              • 0 0

    • Tak, odsuńmy PiS (4)

      od władzy. I z miejsca zaczną rosnąć pięćsetki z Sobieskim na drzewach. Niebo będzie różowe, a z kranów popłynie wódka.

      • 21 3

      • (1)

        Zamiast PiSu będzie lewica. W końcu zamkną kościoły i czarnoskóry transwestyta będzie premierem.
        Będzie postępowo i światowo.

        • 12 7

        • albo jakiś pies ;P

          w końcu wyznają 50 płci oraz inne dziwactwa :D

          • 5 1

      • (1)

        napewno skonczy sie lawinowe zadluzanie kraju, klamliwa tvpis, napuszczanie polakow na siebie itd

        • 4 12

        • Tyle że Polaków napuszcza na siebie ryży

          • 1 1

    • Poczytaj o wypadku kolejowym w Korzybiu.

      Czołowym zderzeniu dwóch pociągów relacji Słupsk - Szczecinek oraz Szczecinek - Słupsk, do którego doszło 13 lipca 2010 roku w miejscowości Korzybie (województwo pomorskie) o godzinie 9:12 na 151,835 km linii kolejowej nr 405.

      Na stronie Enkol jest dokładny opis zdarzenia, bezpośrednie i pośrednie przyczyny wypadku.

      PiS, PiSem, ale wtedy rządziła wtedy Platforma Obywatelska, a premierem był Donald Tusk :)

      • 17 0

    • Ten portal jest wrecz okupowany przez ruskie trole przed wyborami Donek poprosił Putka o rezyrwy i płaci wiecej kopiejek od (2)

      W kazdym temnacie mamy wysyp takich bezrozumnych hejtów

      • 12 4

      • (1)

        wysyp pisich hejtbuldogow, byla jakas zrzuta dla was orbana z putkiem, antoni sie postaral?

        • 5 8

        • Po sobie sądzisz

          Myślisz że skoro tobie donek za trollowanie płaci to PIS robi to samo. Ale się grubo mylisz

          • 1 0

    • Co za głupi wpis. Brak słów (1)

      • 8 0

      • to milcz

        • 0 6

    • Co ty wiesz o prowadzeniu ruchu pociągów bredzisz

      • 2 0

    • jest i on, pretendent do tytułu i**oty dnia

      • 1 0

    • Poprzednie rządy dbały o bezpieczeństwo na kolei i robiły wszystko żeby nie było wypadków z udziałem pociągów -
      po prostu zlikwidowali 3733 km szlaków kolejowych.

      Rekordzistą w kwestii zlikwidowanych linii kolejowych jest rząd Leszka Millera, który w latach 2001-2004 zlikwidował 1582,5 km linii kolejowych.Zobacz ilu to wypadkom zapobiegli.

      A ten zły PiS rewitalizuje linie kolejowe i przywraca ruch na zapomnianych liniach kolejowych na których ostatni pociąg jechał w 2000 roku.
      Ludzie odzwyczajeni od pociągów, jadący na pamięć, będą wjeżdżać na przejazdy bez zwalniania i zwracania uwagi - prosto pod nadjeżdżające pociągi.

      ;)

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Najprawdopodobniej mechanik SZT-a przejechał tarczę manewrową (32)

    i zderzył się czołowo z wyjeżdżającym EZT do Chyloni

    • 71 11

    • (2)

      Jakie numery jednostek?

      • 2 12

      • Kibelki 1250 + 1248 (1)

        SA nie wiem

        • 5 2

        • SA138-004

          • 4 0

    • Nie bierzesz pod uwagę błędu dyżurnego ruchu? (5)

      • 4 23

      • Nie, była "ułożona" droga przebiegu dla EZT-a (2)

        więc zabezpieczenie nie pozwoliło by nawet podać sygnał "wolno manewrować" dla SZT-a

        • 22 1

        • I brnie dalej...

          • 0 8

        • Nie ma takiego sygnalu

          • 0 0

      • Tu dyżurni są bez winy. (1)

        • 7 3

        • Tu układ torowy jest taki sobie

          bo nie ma żeberka i jak by nie były ułożone rozjazdy dla SZTa to i tak trafiał w LK202

          • 4 0

    • No fajnie, przyszpanowałeś znajomością terminologii. Teraz wracaj do piwnicy.

      • 5 82

    • (6)

      Uwielbiam ludzi, którzy posiadając unikatową wiedzę, starają się fachowym językiem wytłumaczyć pozostałym ludziom, o co chodzi. Robią też tak lekarze w swoich gabinetach, mówiąc całkowicie niezrozumiałym językiem do pacjentów. Pyszałkowatość, arogancja, próba poniżenia innych. Wybór należy do Was.

      • 35 50

      • Tlumaczyc tez trzeba umiec, nie kazdy potrafi

        • 33 2

      • Jakoś wszystko zrozumiałem, a nie posiadam fachowej wiedzy.

        • 30 4

      • Władeczku to że jesteś tępy nie znaczy że inni też są

        • 25 10

      • ... bowiem

        najwięcej do powiedzenia mają ci, którzy nic nie wiedzą:(

        • 6 5

      • No właśnie. Ja na przykład nie wiem, co to jest tarcza manewrowa i czy toto leży na ziemi, czy wisi na jakimś słupie (1)

        • 10 9

        • Wpisz w google

          • 11 1

    • Skoro nastąpiło zderzenie to najwyraźniej się zderzyli. (4)

      • 21 0

      • Zderzyły. Te pociągi. Do szkoły (3)

        • 4 5

        • Ale zderzyli się maszyniści. Więcej wyobraźni. (2)

          • 4 1

          • Twoja jest nadzwyczaj bujna :) (1)

            Zderzyły się pociągi. Maszyniści to mogliby się zderzyć np. w ciasnym przejściu.

            • 4 2

            • Czep się tramwaja. Nieraz się pisze, że kierowca TIR-a wjechał w słup albo zderzył się czołowo z nadjeżdżającym z naprzeciwka czołgiem. Tak więc maszyniści mieli prawo najechać na siebie. Obie formy są poprawne.

              • 0 0

    • Panie Fachowiec (2)

      To jak to jest? Czytałem książkę o katastrofie pod Szczekocinami, w której jest też mowa o modernizacji zabezbieczeń, która po niej nastąpiła. Czy w razie zignorowania czerwonego semafora system bezp. nie zatrzymuje automatycznie pociągu? Nadal?

      • 6 2

      • Dlatego maszynista

        Nie może być daltonistą. Tak aby odróżnił niebieski od czerwonego.

        • 2 1

      • Ale on ominął tarcze manewrowa a nie semafor

        • 1 0

    • Co to jest mechanik SZT-a. (1)

      • 0 3

      • maszynista szynobusu

        • 5 0

    • (4)

      Dlaczego dyżurny nie zareagował i nie dał radio stopu?

      • 0 1

      • (1)

        Nie było czasu na reakcje, od tej tarczy do miejsca zderzenia jest jakieś 30 m

        • 3 0

        • Dzięki, to wszystko wyjaśnia. Strasznie groźne miejsce w takim razie. Czyli właściwie jak to się stało, maszynista popełniłby taki szkolny błąd czy sygnalizacja była nieprawidłowa?

          • 0 0

      • (1)

        Bo nie zdążył. Od momentu przejechania tarczy manewrowej do zderzenia minęło kilka sekund.

        • 3 0

        • Rozumiem, spoko, faktycznie nierealne w takim razie. Ale kto zawinił w tej sytuacji i jak?

          • 0 0

  • Dobrze że nikt nie zginął

    Podobno na kolei jedynie za wesoło ale muszą milczeć.

    • 41 7

  • (8)

    W pociągach powinny być poduszki powietrzne dla obsługi i pasażerów
    Że nikt jeszcze na to nie wpadł

    • 10 69

    • (2)

      pasy

      • 4 1

      • (1)

        Kapsuły ratunkowe.

        • 3 2

        • Fotele katapultowe

          • 4 0

    • lepiej być podejrzewanym o głupotę milcząc (2)

      niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości

      • 3 3

      • (1)

        Super, że potrafisz kopiuj-wklej

        • 1 3

        • mnie podoba sie jego autokrytycyzm

          • 2 2

    • A jeszcze lepiej, katapulty.

      • 2 0

    • Ty wpadłeś. Zostałeś podany do nagrody Jobla.

      • 1 0

  • Szok i niedowierzanie (4)

    Jak to mogło się stać przy tylu zabezpieczeniach? Alkohol czy rutyna?

    • 19 29

    • moze pis?

      • 4 9

    • Rutyna

      Alkohol już dawno wytępiono na kolei.

      • 14 1

    • tak szczerze to podejrzewam pośpiech i robienie kilku rzeczy na raz (1)

      Jeżdżę tym pociągiem dość regularnie więc co nieco wiem z obserwacji. Nie jest tak codziennie ale dość regularnie scenariusz wygląda następująco: szynobus przyjeżdża z Helu o 6:14 do Gdyni, szybko zmienia czoło, jedzie na tankowanie, najczęściej nie od razu bo na stacji duży ruch i zanim wyjedzie z peronów chwila mija, samo tankowanie trochę trwa bo to nie osobówka, tam się setki litrów leje, zaraz po tankowaniu trzeba wracać w perony bo tu uważajcie - odjazd 7:03 z powrotem do Helu a przecież po wjechaniu w peron trzeba znowu czoło zmieniać. Podsumowując: tylko 49 minut na 3 zmiany czoła, przejazd kilku kilometrów manewrowo (ograniczenie 20) i pełne tankowanie. Na ogół wystarcza ale nie zawsze. Dziś ewidentnie gdy wracał na perony był spóźniony bo regio z Malborka jedzie o 6:58 a więc szynobus już powinien stać na drugim peronie żeby móc planowo 7:03 ruszyć.

      • 7 0

      • Zmianę czoła? To znaczy : przejście na droga stronę, wypełnienie dokumentów, zrobienie próby hamulca, i zgłoszenie gotowości do jazdy. (Podczas każdej zmiany czoła).

        • 1 0

  • Nieprawda, że ruch całkowicie wstrzymany (9)

    Niektóre dalekobieżne jadą po linii SKM.

    • 70 2

    • (8)

      Skm na swoje tory ;) nie zależne od PKP

      • 7 11

      • Tory to PLK (6)

        A SKM Trojmiasto jest czescia PKP

        • 14 5

        • Co nie zmienia faktu że jest osobna linia (2)

          Po której jeżdżą wyłącznie pociągi SKM bo w rejonie gdzie doszło do wypadku nawet nie ma żadnych rozjazdów pozwalających się na nie dostać, najbliższy taki rozjazd z jednej strony jest w Grabówku, drugi na Wzgórzu Św. Maksymiliana

          • 5 2

          • Ale co w związku z tym? (1)

            • 0 4

            • To że dowiedziałem w których miejscach łączy się linia kolejowa 250 z 202.

              Jednego interesuje układ torowy, drugiego interesuje jaką kaszulkę dziś założył jego ulubiony patocelebryta.

              • 18 0

        • LK 250 jest zarządzana przez SKM (2)

          Nie podlega w ogóle pod PLK.

          • 3 1

          • Minusujący powinien sprawdzić (1)

            Zarządcą LK 250 jest pkp skm

            • 1 2

            • A wszystko razem jest w spolce-matce PKP

              Pozdrawiam :*

              • 8 1

      • Jakie? Niezależne. Podstawówka, poziom niższych klas.

        • 1 2

  • XXI w ale kasa zamiast na nowoczesne sterowanie idzie na cele polityczne (61)

    tego typu wypadki w dzisiejszych czasach nie powinny mieć miejsca przy dostęopnej automatyce , komputerowych metod sterowania, zarządzania i monitorowania ruchem.
    Ale za pisu kasa zamiast na rozwój idzie na utrzymanie się za wszelką cenę przy korycie.

    • 414 243

    • Ten (4)

      Ale tam jest taki system

      • 50 11

      • I nie zadziałał? (3)

        To fajny ten system.

        • 6 6

        • nie bo do pewnych systemów potrzebny jest też myślący człowiek (2)

          • 1 2

          • Systemy bezpieczeństwa

            Chyba tworzy się właśnie po to, żeby zadziały automatycznie, kiedy człowiek popełni błąd, prawda?

            • 2 1

          • to do dopy jest system zabezpieczający, ktiry wymaga zabezpieczenia w postaci człowieka. To jest bez sensu.

            • 0 0

    • Aha, poczytaj o wypadku pod Szczekocinami (10)

      A potem porozmawiamy o nowoczesnych urządzeniach. Wygląda, że ktoś na nastawni zawalił i tyle. Dobrze, że nikomu nic poważnego się nie stało.

      • 22 36

      • Skoro czołówka to (8)

        Raczej któryś maszynista przejechał sygnał Stój.

        • 47 1

        • (7)

          Pewnie przyjął szpryce, aby móc pracować i teraz są tego skutki.wszystko jasne

          • 16 29

          • A do Ciebie nie dotarła wiadomość, że teraz macie jechać po Ukrainie, a nie szczepionkach? (6)

            • 38 12

            • Śmiechy chichy, ale faktem jest, że 117600 Polaków dostało groźne dla zdrowia szczepionki i to nie jest fake news. (5)

              Chodzi o jedno dawkowe szczepionki przygotowane przez belgijski Janssen (część amerykańskiego koncernu Johnson&Johnson) i izraelski BIDMC - zrelacjonował na konferencji prasowej w Najwyższej Izby Kontroli dyrektor Departamentu Porządku i Bezpieczeństwa Wewnętrznego w NIK Michał Jędrzejczyk.

              Seria szczepionek: XD955.

              Prawie 118 tys. dawek wadliwych szczepionek wykorzystano do zaszczepienia, choć były sygnały z Europy, że są one wadliwe i zagrażają zdrowiu.

              Zareagowano dopiero po roku, gdy z Belgii przyszło mocniejsze ostrzeżenie w sprawie tej serii. Niestety cała seria była już w polskich pacjentach.

              Główny Inspektorat Farmaceutyczny tłumaczy, że ostrzeżenie pierwsze nie było wystarczająco mocne, dopiero dokument rok później dawał silne informacje.

              GIF wyjaśnia, że rok później, w kwietniu 2022 r., co do tej samej serii szczepionki agencja belgijska wystosowała do europejskich agencji lekowych dokument Rapid Alert. Dopiero wtedy GIF zareagował, ale wadliwej serii szczepionek już nie było, bo.... podano już ją pacjentom.

              Na skuteczność działań Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego dotyczących nadzoru w ocenie NIK istotny wpływ miał minister zdrowia, który doprowadził do faktycznego wyłączenia hurtowni farmaceutycznych z obowiązku codziennego raportowania o stanach magazynowych tych szczepionek.

              • 18 28

              • (1)

                Wątpliwości dotyczące jakości szczepionek, o których mówi NIK, dotyczą preparatu Janssen o numerze serii XD955 oraz Moderna Spikevax o numerze serii 000190A

                - Jak sprawdzić, czy dostałem "wadliwą" szczepionkę?
                - Informacje dotyczące nazwy szczepionki oraz numeru serii można znaleźć historii szczepień na Internetowym Koncie Pacjenta.

                • 15 3

              • Wadliwa jest wtedy jak nie zabija.

                • 1 0

              • To nie jest komentsrz na temat (2)

                Pala ! Post jest o zderzenih pociągów a nie o szczepionkach. Idź z tymi swoimi teoriami w inne miejsce.

                • 9 2

              • To nie moje teorie tylko fragmenty raportu Najwyższej Izby Kontroli.

                • 7 5

              • prawda o zaniedbaniach pis boli?

                • 3 9

      • Błąd

        Błąd popełnił maszynista

        • 2 0

    • (15)

      Linie w Gdyni były ostatnio modernizowane, jeśli dobrze się orientuje, to właśnie kończone są prace nad na nowoczesną nastawnia, więc nie bredź już proszę. TVN w większości kłamie, serio.

      • 45 44

      • Ten TVN siedzi teraz z tobą w pokoju? Chcesz o tym porozmawiać? (5)

        • 48 19

        • A kto robil reportarze (3)

          O urodzinach hitlera które odbywały się w Polsce a później przepraszał?? Kto wymyślił historyjkę o Alim który płynął rzeka przez 6 dni w listopadzie I wychodził tylko na godzinę? Hahahsh twoj twn ! Xd

          • 32 18

          • Joooo... a ten reporter śledczy siłą zaciągnął neonazistów do lasu i kazał im nazitorta wcinać.

            Spod którego kamienia wypełzłeś cepie bezmózgi?

            • 13 15

          • (1)

            to rozrywkowy ten wasz szpital, takich historii normalni nie wymysla, powrotu do zdrowia zycze

            • 4 3

            • Jooo wiesniaku

              To byli aktorzy Xd

              • 4 3

        • Daj spokój. Każdy normalny człowiek już wie, że TVN należy do russkich. Kogo bronisz, typie?

          • 2 3

      • Przyganiał kocioł garnkowi. (7)

        TVP dezinformuje i sieje propagandę na równi z TVN.

        • 19 21

        • O nie, TVPutin kłamie, dezinformuje i sieje propagandę 24/7. (6)

          Dobrze wydane dwa miliardy siedemset milionów złotych rocznie polskiego podatnika.

          • 26 16

          • A tvn 7/24 (5)

            Obie strony kłamią

            • 13 10

            • TVN działa za swoje własne pieniądze i może nawet balet mongolski nadawać 24/7. (3)

              Za szczujnię PiSu płaci każdy polski podatnikm

              • 16 16

              • Zawsze myślałem że kłamstwo

                Jest naganne. A ty uważasz że "nasi" to mogą.

                • 7 3

              • nie za swoje!!!

                • 0 2

              • Za "szczujnię" po nie płacili polscy podatnicy? Sądzisz, że ci zza granicy?

                • 0 1

            • nie wysilaj sie zalosny symetrysto

              • 6 2

      • Może te modernizacje E65 i portu

        nie były dobrze przemyślane skoro mamy tyle kolizyjnych przebiegów, a bezpieczeństwo ciągle zalezy od tego czy maszynista będzie w formie. Mówimy o dość obciążonej stacji jaka jest Gdynia Główna.

        • 7 1

    • Darek

      Nie szukałbym wszędzie polityki. Co to za piernikowy komentarz.

      • 34 6

    • Akurat ten remont był za PO (1)

      Przed euro 2012, ale jak pracują 2 koparki na linii za 1mld zł to termin się przeciągnął.

      • 15 10

      • do 2023?

        • 4 1

    • O, już się trolle obudziły! (7)

      Co da Ci nowoczesny system sterowania ruchem jeśli np. maszynista zlekceważy semafor? Zabieraj te swoje wojenki polityczne gdzie indziej!!!

      • 35 7

      • Taki pociąg powinien zostać zatrzymany (5)

        Automatycznie przez system.

        • 14 8

        • Pociąg nie zatrzymuje się natychmiast. (1)

          W PKP stosuje się urządzenia SHP jednopunktowe o sprzężeniu indukcyjnym, niezależne od wskazań semaforów.

          Przeniesienie informacji z toru do kabiny maszynisty następuje w wyniku sprzężenia obwodów rezonansowych czujnika na pojeździe oraz rezonatora torowego, które dostrojone są do tej samej częstotliwości.

          W wyniku sprzężenia powstaje impuls, odczytywany i zamieniany przez urządzenie SHP na sygnał świetlny, (a po 2 sekundach na sygnał dźwiękowy), który maszynista musi skasować przyciskiem czujności. Jeżeli maszynista nie skasuje sygnału, po ok. 4 sekundach od zadziałania sygnału świetlnego, urządzenie SHP samoczynnie wdroży nagłe hamowanie. Maszynista będzie mógł kontynuować jazdę dopiero po całkowitym zatrzymaniu pociągu.

          Ps. Opis przedmiotu zamówienia: wymagania techniczne dla modernizacji ezt serii EN57.

          "Maksymalna droga hamowania z prędkości 120 km/h - 850 m."

          • 22 3

          • Wyjaśnienie merytoryczne.

            • 1 0

        • Na semaforach jest SHP

          Na TMkach nie

          • 6 1

        • (1)

          Tak pociąg byłby zatrzymany automatycznie gdyby przejechał sygnał stój. Ale on przejechał sygnalizator manewrowy - tarczę manewrową (podaje sygnały biały manewry dozwolone i niebieski manewry niedozwolone) który takiego zabezpieczenia nie ma. Tarcza manewrowa podaje sygnaly do
          Manewrów na stacji. Zapewne była niebieska i możliwości są dwie: 1) maszynista przejechał samowolnie niebieski sygnał 2) dyżurny ruchu nakazał maszyniście jazdę manewrową pomimo wyświetlonego niebieskiego czyli manewry stój. Nie ma możliwości wyświetlenia zgody na manewry (czyli białego) na tor na którym jedzie inny pociąg.

          • 13 0

          • To dyżurny nic nie zauważył? Nie mógł zastosować radio stopu? Strach się bać jak wszystko zależy od maszynisty i nikt inny nic nie widzi i nie reaguje.

            • 1 1

      • maszynista nie powinien mieć możliwości zlekceważenia niczego

        przy dobrze działającym systemie maszynista jest zbędny, rola maszynisty to bycie gotowym w razie awarii systemu
        To są tory, to nie ma nieskończonych opcji jeśli chodzi o ruch, stosunkowo prosta rzecz do sterowania.

        • 2 7

    • akurat w tym wypadku zapewne zadziałał czynnik ludzki a nie systemowy

      • 21 0

    • Maszynista przejechał tarczę manewrową.

      Żaden system bezpieczeństwa temu nie zapobiegnie.

      • 22 1

    • XXI wiek (2)

      Nie chce przesądzać , ale to właśnie komputery i nowoczesne sterowanie powodują większość kolejowych wypadków . Kolej to jest państwo w państwie . Kolejarze są niereformowalni , bez względu na to kto aktualnie rządzi w Polsce .
      Nie jeżdżę pociągami od wielu lat . Zawsze wolę samochód . Moje relacje z koleją ograniczają się do niezaplanowanych postojów przed przejazdami kolejowymi . Ostatnio w Warlubiu szlaban zatrzymał mnie na ponad 10 minut . Nie przejechał żaden pociąg . Podobno tymi zaporami sterują komputery Ja tam już wolałem dróżników obsługujących rogatki .

      • 10 20

      • W samochodzie masz statystycznie rzecz biorąc znacznie większe szanse na śmierć w wypadku niż w pociągu.

        To tak a propos bezpieczeństwa.

        • 25 1

      • Zdecydowanie bardziej bezpieczne i wygodne pociągi.

        • 1 0

    • co za brednie

      Wydaje mi się że nic nie wiesz na temat tych systemow

      • 2 0

    • Każdy temat dobry na hejt, prawda?

      Najpierw trzeba wiedziec co się pisze!

      • 4 0

    • (1)

      Technelogie do tego mamy od 50 lat - wystarczy zamontoawac magnesy zgrane ze sygnalziacja i jak magnes wykryje ze przekrocza sygnal czerwony to pojdzie sygnal do dyzurnego by zastosowal radio-stop. Mozna to tez zautomatyzowac zeby pociag sie zatrzymal bez ingerencji dyzurnego.

      • 3 3

      • dokładnie

        mozliwości technicznych jest dużo ale ciemnota technologiczna cię minusuje

        • 1 3

    • Tylko że w Gdyni nie rządzi PiS (1)

      Zapytaj Szczurka na co wydaje pieniądze

      • 3 1

      • Na ścieżki rowerowe i likwidację parkingów

        • 2 0

    • jakby inne frakcje właśnie za wszelką cenę nie chciały wrócić do tego koryta po łatwy łup

      wszyscy siebie warci

      • 1 0

    • Idzie też na bzdury kłamliwie nazywane "zielonym ładem".

      • 1 1

    • Błąd

      W tym zdarzeniu błąd popełnił maszynista przejeżdżając tarczę zakazującą manewru. Urządzenia SRK nie mają tu nic do rzeczy

      • 2 0

    • (1)

      Gdynia zadłużona na miliard to też wina pisu? Nawet wytrzeźwiałki nie ma tylko na SOR pijaków i żuli zwożą. Takimi ludźmi przy korycie się zainteresuj.

      • 1 0

      • Mld długu? Nie może być?

        • 0 1

    • Za po nie było zderzeń, a "kasa szła na rozwój".

      • 1 0

    • Wypadki zdarzają się wszędzie. Tu przy korycie jest samorząd więc lepiej nie pisać o tym korycie :). PiSu nie ma w Szwecji a tam teraz takie problemy ,że wojsko na ulicy...dziwne rzeczy.

      • 1 0

  • (3)

    Jakie numery "kibelka" i szynobusa?

    • 4 11

    • Nie twój interes Wania.

      • 6 12

    • EN57-1248 i SA137-004

      • 3 1

    • Sa138 004 i EN57 1258

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane