• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zakorkowane Podwale Przedmiejskie po zamknięciu ul. Hucisko

Maciej Naskręt
21 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Korki wróciły na Podwale Przedmiejskie w Gdańsku. Korki wróciły na Podwale Przedmiejskie w Gdańsku.

Gdy zamknięto przejazd przez ul. Hucisko w centrum Gdańska zobacz na mapie Gdańska, korki w godzinach popołudniowych na położonym kilkaset metrów dalej Podwalu Przedmiejskim są nie do zniesienia. Kierowcy twierdzą, że to przez nowy program sygnalizacji. Sprawdzamy zatem, dlaczego i na jak długo go zmieniono.



Czy odczuwasz utrudnienia po zamknięciu ul. Hucisko w Gdańsku?

Czytelnicy zwracają uwagę, że sytuacja wygląda podobnie do tej, która miała miejsce na wiosnę 2014 r., kiedy został przecięty kabel synchronizujący sygnalizację na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska i kawałek dalej - na Węźle Groddecka zobacz na mapie Gdańska.

- Obecnie, gdy włącza się zielone światło na Podwalu Przedmiejskim w kierunku Armii Krajowej, to przez najbliższe skrzyżowanie i tory tramwajowe przejeżdża od pięciu do siedmiu aut. Więcej się po prostu nie mieści. Powód? Kawałek dalej stoją samochody na wiadukcie nad linią kolejową, bo jest czerwone światło na rondzie Groddecka - podkreśla Jan Drabowicz, nasz czytelnik.
Utrudnienia dotyczą przede wszystkim popołudniowego szczytu drogowego. O poranku takich kłopotów kierowcy nie uświadczą, co zresztą potwierdziliśmy w naszym teście objazdów po zamknięciu Huciska.

Urzędnicy przyznają, że skorygowane zostało funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej na Węźle Groddecka i Węźle Unii Europejskiej.

- W związku z tym zostały zmienione proporcje długości światła zielonego dla jadących Podwalem Grodzkim i dla wjeżdżających od strony Wałów Jagiellońskich w al. Armii Krajowej. Podstawą było jak największe upłynnienie ruchu w centrum z kierunków z najsilniejszym obłożeniem ruchu i takich, które nie mają alternatywnych tras przejazdu - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Jak podkreślają inżynierowie, przy korektach przyjęto następujące założenie: pojazdy jadące z terenu Stogów, Przeróbki, Rudnik mają alternatywne połączenie z Gdańskiem Południe przez Obwodnicę Południową i Obwodnicę Trójmiejską, natomiast pojazdy wyjeżdżające z terenu Głównego Miasta takiej alternatywy nie mają i dla nich ciąg Wały Jagiellońskie - Armii Krajowej jest obecnie jedynym połączeniem z Gdańskiem Południe.

- Zaszła więc konieczność wprowadzenia takich zmian. Potrwają one do momentu zakończenia prac na Forum Gdańsk - wyjaśnia Wawrzonek.
Szansy na powrót dawnego programu sygnalizacji nie ma. Kierowcy muszą zacisnąć zęby przynajmniej na trzy najbliższe miesiące. Pod ul. Hucisko powstaje tunel, który ma ułatwić przejazd przez centrum po wybudowaniu Forum Gdańsk. Z tego powodu drogowcy zamknęli ul. Hucisko między siedzibą Rady Miasta w dawnym Żaku i Urzędem Miasta przy Nowych Ogrodach.

O tym, jak sobie radzić podczas utrudnień wywołanych zamknięciu ulic centrum miasta możecie przeczytać w osobnym artykule.

Poranny test objazdów po zamknięciu Huciska

Miejsca

Opinie (205) 5 zablokowanych

  • Fajno jest!?

    Obecnie profesor i studenci Politechniki Gdańskiej, na zlecenie Fundacji Batorego, pracują nad pomysłem zwężenia Podwala Przedmiejskiego o jedną jezdnię, problem dotychczasowy polega głównie na ustaleniu, którą jezdnie trzeba zlikwidować, północną czy południową i czy zasypać tunele pod jezdniami!?
    To na pewno usprawni przejazd przez centrum Gdańska, poprawi pracę sygnalizacji świetlnej i systemu "Tristar"! W tle słychać też głosy chętnych do rozebrania estakady, bo szpeci panoramę miasta.Tam najpewniej warto postawić nowe, dobrze skomunikowane centrum handlowe?!

    • 3 0

  • i znowu świstak zawija w sreberka......

    co za pitolety. a niech wytłumaczą dlaczego zablokowali jeden pas Armii Krajowej dla wyjazdu z Pohulanki. Na Armii Krajowej dantejskie sceny a z Pohulanki 2 auta na godzinę!!!!!!!!

    • 1 0

  • I wszystko jasne :D

    Nazwisko Wawrzonek powinno już dawno zniknąć z ZDiZ, powinien jego zastąpić ktoś myślący. A tak niestety do póki będzie siedział na stołku będą takie komunikacyjne cyrki. Zwykła naprawa pętli indukcyjnych zajmuje mu co najmniej kilkanaście miesięcy. Mógł zrobić co obiecał kilka lat temu...

    • 1 0

  • A co z ulicą 3 maja?

    Rano - widać, że skrócono czas "zielonego" w stronę Wrzeszcza, choć dzieki temu, że jest mniej aut tak mocno się tego nie odczuwa. Wcześniej paliło się tak długo, wszyscy stojący od Armii Krajowej zdążyli przejechać .

    Powroty po godzinie 15 czy 16 na Armię Krajową - horror. Przez to, że skrócili czas zielonego na 3 maja bardzo mało aut przejeżdza, zresztą i tak nie mają nawet miejsca gdzie wjechać gdyż 3 maja - Armii Krajowej ma za krótkie 'zielone'.
    Ciekawe czy łaskawie na to zareagują, pewnie nie bo większe znaczenie ma prawoskręt okopowa - A.K.

    • 0 0

  • Toście teraz pojechali

    Na ze skretu AK-3 maja w strone PKS rano korki, co juz ostatnimi czasy sie nie zdarzało. Cztery góra pięc aut przejeżdza!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane