• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zapadlisko na Długim Pobrzeżu zniknie w połowie lipca

Rafał Borowski
10 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów
Trwają prace związane z odbudową nawierzchni Długiego Pobrzeża. Trwają prace związane z odbudową nawierzchni Długiego Pobrzeża.

Do połowy lipca zostanie zakończona naprawa fragmentu Długiego Pobrzeża zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, które zapadło się na początku maja. Ekspertyza wykazała, że budowa obrotowej kładki na Wyspę Spichrzów nie była bezpośrednią przyczyną powstania zapadliska.



Przeszkadza ci zamknięcie fragmentu Długiego Pobrzeża?

Przypomnijmy: 7 maja informowaliśmy o katastrofie budowlanej na Długim Pobrzeżu. Zapadł się wówczas fragment nabrzeża na wysokości ul. Św. Ducha. Zapadlisko zostało wygrodzone i "przecięło" deptak, przez co spacerowicze muszą nadrabiać drogi i przemieszczać się uliczkami równoległymi: Bosmańską oraz Mydlarską.

Istniało podejrzenie, że nabrzeże zapadło się z powodu prowadzonej właśnie budowy obrotowej kładki, która ma połączyć Długie Pobrzeże z północnym cyplem Wyspy Spichrzów.

W związku z tym usunięciem awarii zajęło się konsorcjum Granaria, które w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego zabudowało znaczny fragment wspomnianej wyspy. Taką decyzję podjął pod koniec czerwca Pomorski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego.

Od dwóch miesięcy spacerowanie Długim Pobrzeżem w tym miejscu jest niemożliwe. Przejście odbywa się ulicami Bosmańską oraz Mydlarską.
Od dwóch miesięcy spacerowanie Długim Pobrzeżem w tym miejscu jest niemożliwe. Przejście odbywa się ulicami Bosmańską oraz Mydlarską.
Gdański magistrat przekazał właśnie informację, że zapadlisko zostanie usunięte do połowy lipca.

- W chwili obecnej przystąpiono do prac polegających na odtworzeniu nawierzchni ciągu pieszego. Zakończenie prac i przywrócenie przejścia szerokości ok. 4 m przewiduje się do połowy lipca - zapowiada Olimpia Schneider z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Przyjęty przez nadzór budowlany sposób usunięcia awarii odpowiada metodzie zaproponowanej w ekspertyzie technicznej, obejmującej ocenę przyczyn i skutków zapadnięcia się nawierzchni Długiego Pobrzeża oraz opracowanie projektu likwidacji skutków osunięcia podłoża.
Wspomniana wcześniej ekspertyza wykluczyła, aby bezpośrednią przyczyną zapadnięcia się fragmentu nabrzeża były prace związane z budową kładki na Wyspę Spichrzów. Mogła ona co najwyżej przyspieszyć zużycie i tak już mocno wysłużonej konstrukcji nabrzeża.

- Przyczyną awarii są naturalne dla ponad 100-letniej konstrukcji tylnej ścianki procesy utraty nośności, wynikające z postępującej korozji. Wykonywane przez partnera prywatnego prace palowe przy budowanej obrotowej kładce pieszej w przebiegu całego zdarzenia miały charakter drugorzędny - mogły co najwyżej przyspieszyć ich powstanie, jednakże nie były bezpośrednią przyczyną zdarzenia - uzupełnia Schneider.

Opinie (150) ponad 20 zablokowanych

  • Czytam i nic z tego nie rozumiem (1)

    To się przyczyniła, czy też nie... Trochę się przyczyniła a może wcale...ale dlaczegóż to firma która się nie przyczyniła, może tylko troszkę a może wcale naprawia nabrzeże za swoje pieniądze?

    • 16 5

    • Przyczynila sie, wiec naprawiaja, ale jakby sie nie przyczynila :)

      • 4 1

  • mostu nie powinno byc (3)

    w tym miejscu nigdy nie było mostu i budowa mostu i nie powinno byc

    • 16 9

    • (1)

      Nie powinno być niczego. Cały Gdańsk obsiać trawą, na Długiej ogrody deszczowe.

      • 6 4

      • Ciebie też nie powinno być na tym świecie.

        • 1 4

    • Racja

      Dlaczego dla prywatnej kasy i prywatnego intetwsu buduje sie coś takiego czego tu nigdy nie bylo. I jeszcze to partnerstwo. Odnoszę wrażenie że to partnerstwo nie do konca jest czyste

      • 6 3

  • Ktos rzadzi tym miastem oprocz deweloperów.? (1)

    • 21 7

    • na szczęście tu nie rządzić, ani twój zleceniodawca

      • 3 3

  • Oj Fachowcy (1)

    Widzę że wśród komentujących sami fachowcy. Czemu tyle czasu to trwało? Powinno im to zająć najwyżej 2 dni!
    Szkoda że nikt nie podał technologii w jakiej należy to wykonać!!!!

    • 6 6

    • To nie o to chodzi żeby rozwiązać problem , większości ta czy inna dziura nic nie obchodzi chodzi o to żeby komuś dołozyć żeby wytłumaczyć wszystkim bliskim i dalszym znajomym że to ci inni są do niczego a ja jestem ten który wszystko wie najlepiej i wszystko zrobiłby lepiej . A że nie robi to przecież nie jego wina , winni są ci inni.

      • 1 1

  • A o czym będziecie.....hm pisać i na co narzekać jak już naprawią ?! Eeee znajdziecie powód zeby coś lub kogoś skrytkować na coś ponarzekać , w tym jesteśmy mistrzami, mistrzami świata!

    • 4 5

  • Bezpośrednią przyczyną nie była.

    Ale pośrednią na pewno.

    • 13 4

  • Jakby zniknęły bezsensowne schody w pobliżu Zielonej Bramy byłoby super.

    Każdy przechodząc Długim Pobrzeżem mruczy pod nosem o projektancie schodów . Od dekad można tam nogi polamac .

    • 7 3

  • Ekspertyza juz w 2016 roku moeiła to samo

    Ktoś powinien pęknąć za brak dbałości o nabrzeże. Znowu mosir. amatorzy i Janusze budowlanki z ośrodka sportu.

    • 7 4

  • Kolejny geniusz robił ekspertyzę. Odnoszę wrażenie, że jak już ktoś sobie w życiu zawodowym kompletnie nie radzi, to zostaje ekspertem budowlanym. Chyba nie ma innej branży gdzie tak dużo wśród biegłych i ekspertów było by bezmyślnych ignorantów. Ekspert doszedł do wniosku, że gdyby nie było zrobionego wykopu do montażu kładki to i tak wykop by się zawalił. Pewnie wziął za tę genialną sentencje nie małe pieniądze.

    • 10 3

  • Nie daję (1)

    Wiary w to, że budowa kładki się nie przyczyniła do tego. Jest raczej wielkie prawdopodobieństwo, że była główną przyczyną. Ups a może turyścituryści?! Chodzą i chodzą po tej 100 letniej konstrukcji.

    • 19 3

    • Nie jest kwestia wiary a nauki i doświadczenia.

      • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane